Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Czy to się da i czy to jest sens.. (regulować ;) )


tiara

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie regulacji wiązań - okazało się, że buty i wiązania są ze sobą jakoś... mało kompatybilne.Ale po kolei.W nartce mam wiązanie http://www.voelkl.pl/technologie/systemy-wiazan/ipt-emotion.htmlposiada ono regulację co cztery mm i ma możliwości ustawienia 270, 274, 278, 282 itd.Z kolei but (Tecnica) ma długość skorupy 276 mm. (czyli dokładnie w połowie pomiędzy regulacjami).Na początku za mocno się nie przejmowałam, 274 było za mało, więc wpięłam się na 278 i pojechałam..:rolleyes:Po powrocie z nartek (a właściwie po pierwszym dniu na nowej nartce) zauważyłam, że mam problem - but jednak pracuje, o czym świadczą odrapania, zarówno z przodu jak z tyłu.Zastanawiam się teraz, czy jest szansa doregulować te wiązania i czy warto oddawać je do serwisu (po tym, co wyczytała o serwisach na forum ;) ).Dołączam zdjęcia - wpiętego przodu i tyłu, ryśniętego przodu i tyłu i... miejsca na tylnym wiązaniu, które zdaje się może być właśnie do tej regulacji.Ktoś ma pomysł, czy się za to zabierać? Jak i czy to właściwie jest możliwe?Gdzieś mi się obiło, że taka "mikroregulacja" jest możliwa poza standardowym określeniem długości buta. Ponoć (ale nie wiem czy również w tych wiązaniach) jest możliwość dokręcenia gdzieś tylnej śruby "co do milimetra".

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

1.jpg.27f99d33e53ac104290cbceb6710fd89.jpg

2.jpg.f5c727a98a4b766ba310ad248febc770.jpg

3.jpg.9d998559cc3c4cd6589e5e7f5dbea9b5.jpg

4.jpg.adb6fed9c2e3a266dbc19243d5ba689d.jpg

5.jpg.c1208373dcca4cd8dcf0d3e7d5ce1cca.jpg

Edytowane przez tiara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się jeszcze zastanawiałam - czy z takich wiązań, gdyby się okazało, że nie można ich wyregulować, można "wyskoczyć" przy agresywnej jeździe?Zdarzyło mi się to na slalomie, na tyczce, ale założyłam, że miałam za słabo jak na tę okazję ustawione wiązania.:DPóźniej, jak obejrzałam te buty (ze szparami, jakie widać na zdjęciu) to dało mi do myślenia, czy to nie przez pracę na wiązaniu "wyskoczyłam" z nartek.:confused:

11.jpg

11.jpg.779f5b76fa1c3bb56e03a15d848114dd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie znam tego modelu wiązań - nigdy nie miałem do czynienia z Markerem.

Podobne systemy mają możliwość regulacji tyłu i u Ciebie chyba też tak jest - nie ustawiono Ci tego w sklepie?

But pracuje w wiązaniu i drobne obtarcia są normalne, ale u Ciebie widać wykruszone fragmenty obcasów - to nie jest normalne po dniu jazdy. Weź buty i narty do serwisu - niech to zobaczą - ze zdjęć ciężko wnioskować.

Pozdrawiam

Mirek

Ps. But wchodzi w wiązanie ,, na styk'' jak wpinasz?

Edytowane przez Marucha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo Wam dziękuję za odpowiedź!

But pracuje w wiązaniu i drobne obtarcia są normalne, ale u Ciebie widać wykruszone fragmenty obcasów - to nie jest normalne po dniu jazdy.

No nie takim dniu.... :D

po dniu to odnotowałam...

Ps. But wchodzi w wiązanie ,, na styk'' jak wpinasz?

właśnie nie - są luzy na przodzie i odrobinka z tyłu.

powinnas zamiscic widok z gory na tyl wiazania po wpieciu buta.

Jan - zdjęcie 6 nieco obrazuje jak to wygląda, nie wiem czy z góry da się to ładnie doświetlić na zdjęciu, ale spróbuję!:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są luzy na przodzie i odrobinka z tyłu.

Jak pisałem - nie znam tego wiązania, ale ze zdjęć wygląda to tak:

- skala jest na przodzie - tutaj ustawiasz długość skorupy buta - to masz zrobione.

- z tyłu skali nie ma - tutaj ustawiasz tak, aby but na styk wszedł w wiązanie, a przy wpinaniu przesunął wiązanie do tyłu o pewną wartość. O tym pisze Jan Kowal - o prawidłowym docisku i jego wskaźniku.

Mam rację co do budowy wiązania?

Tak to masz ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marucha, Mysiałku

nie do końca.

Wiązanie jest regulowane jednocześnie z obu stron.

Na 8 zdjęciu pomiędzy "szynami" jest kłodeczka. Poniżej jest klapka a pod nią mechanizm zębaty. Otwarcie daje możliwośc regulacji jednocześnie i przodu i tyłu - przesuwają się razem. synchroniczne :P:p

Próby płynnego ustawienia się pomiędzy parametrami (bo na logikę mechanizm zębaty powinien działać płynnie) spełzły na niczym...:(

Przymierzam się właśnie do serwisu (bardziej psychicznie, bo nie wiem gdzie oddać żeby nie spaprali).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marucha, Mysiałku

nie do końca.

Wiązanie jest regulowane jednocześnie z obu stron.

Na 8 zdjęciu pomiędzy "szynami" jest kłodeczka. Poniżej jest klapka a pod nią mechanizm zębaty. Otwarcie daje możliwośc regulacji jednocześnie i przodu i tyłu - przesuwają się razem. synchroniczne :P:p

Próby płynnego ustawienia się pomiędzy parametrami (bo na logikę mechanizm zębaty powinien działać płynnie) spełzły na niczym...:(

Przymierzam się właśnie do serwisu (bardziej psychicznie, bo nie wiem gdzie oddać żeby nie spaprali).

W takim razie jest to podobne rozwiązanie jak np. fusion Elana - musi tam być jeszcze niezależna regulacja tyłu. Każdy serwis ustawi Ci to bez problemu.

Pozdrawiam

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...