Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Jest któś kto ma pojęcie o osprzęcie rowerowym?


Roobs

Rekomendowane odpowiedzi

Który z tych rowerów ma lepszy osprzęt? Pomijam rozmiar koła. Oto linki do rowerów. Za pomoc dziękuję:)

http://www.bikko.pl/rower-gorski-wheeler-raptor-28-2013.html - cena 9500zł

Rozmiary ram: 16", 18", 20"

Klamki hamulców: SHIMANO DEORE XT BLM785

Hamulce "SHIMANO DEORE XT BRM785 F/R: 203/180MM ROTORS

Mechanizm korbowy "SHIMANO DEORE XT FCM780

Oś korbowodu: SHIMANO SM-BB71-41A

Prowadzenie łańcucha -

Kierownica "WBP HB-RB12L EN-M ALLOY RAISE BAR 6061 BUTTED BARBORE 31.8 WIDTH:720W R:15 W/ WBP LOGO

Mostek/ Wspornik kierownicy "WBP AS-007N EN-M ALLOY 6061 3D FORGED BAR BORE 31.8 ANGLE:7 W/ WBP LOGO

Pedały: SHIMANO PDM530"

Sztyca: KIND SHOX SUPER NATURAL REMOTE(I950-R) SUSPENSION SEAT POST DIA:31.6 16": L:350MM TRAVEL 100MM 18"-20" :L 385 TRAVEL 125MM W/ REMOTE CONTROL LEVER AND CABLE

Siodło: SELLE ITALIA SL T1 GEL MICROFIBER COVER W/ FEC ALLOY RAIL

Piasta przód: SHIMANO HBM640

Piasta tył: SHIMANO FHM648

Łańcuch: SHIMANO CN-HG74

Kaseta/ wolnobieg: SHIMANO CS-HG62-10

Szprychy: DT SWISS COMPETITION STAINLESS STEEL

Obręcze: ALEX SX-44 DISC ALLOY D/B WALL, F/V W/ WBP LOGO STICKER

Opony: F: SCHWALBE HANS DAMPF HS-426 TSC #10600264 R: SCHWALBE HANS DAMPF HS-426 PSC #10600269

Wyposażenie dodatkowe: -

Tylny amortyzator /Damper: FOX FLOAT CTD PERFORMANCE

Rozmiar kół: 26"

Rama: ALUMINUM 6061 D/B TUBES SUSPENSION FRAME, SSP DESIGN ,92MM B.B SHELL, 1 1/8"" TO 1 1/2"" INTEGRATED HEAD TUBE,TRAVEL 180MM, W/POST DISC MOUNT AND DIRECT MOUNT HANGER DESIGN

Widelec/amortyzator: FOX 36 TALAS 180 R O/B PERFORMANCE 26X1 1/8" ALLOY SUSPENSION FORK, TAPPED STEERER, AIR SPRING, 2 POSITION TRAVEL 180-140MM, 20MM QR THRU AXLE

Stery: FSA NO.57 ALLOY INTEGRATED AHEAD SET PRESS FIT TYPE

Przerzutka przód: SHIMANO DEORE SLX FDM671 DIRECT MOUNT TYPE

Przerzutka tył: SHIMANO DEORE XT RDM786 SGS, DIRECT MOUNT TYPE

Manetki: SHIMANO DEORE XT SLM780 W/O OPTICAL GEAR DISPLAY

Merida w cenie 11 000 tyś

RAMA

RAMA One-Forty 7-D-Single [27] BSC VPP A-Link R12

ROZMIAR RAMYS, M, L

KOLOR MATT BLACK/BLUE

WIDELEC FOX 34 FLOAT Performance

AMORTYZATOR FOX FLOAT DPS Performance

NAPĘD

PRZEŁOŻENIA 22

PRZERZUTKA P Shimano XT HD double

PRZERZUTKA T Shimano XT GS Shadow+

MANETKA P/T Shimano XT-i

KORBA Shimano XT 34-24

KASETA Shimano XT 11-40

ŁAŃCUCH KMC X11EL

KOŁA

ROZMIAR KÓŁ 27,5"

PIASTA P/T Shimano XT 15 cen/12-cen

OBRĘCZE SunRingle Helix TR27

SZPRYCHY Black stainless

DĘTKI Ultralite-27.5

OPONA P/T Schwalbe Hans Dampf 2.35 TSC 27/2.25 TSC 27

KOMPONENTY

HAMULEC P/T Shimano XT-Fin 180 cen ice

KIEROWNICA Merida pro OS 760 R12

MOSTEK Merida pro OS 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten Wheeler jest na kołach 26" a to jest już przeżytek, gdyż praktycznie wszystkie rowery teraz, a zwłaszcza te z wyższej półki mają koła albo 29 albo 27,5"

Taką opinię mają marketingowcy, że koło 26 to przeżytek. Różne rozmiary kół były od dawna. Każde z rozmiarów ma swoje minusy ale i plusy. Fakt, na szczycie listy "promowań" obecnie jest 27,5 ale coraz częściej i głośniej mówi się że rozmiar 26 zacznie znów dominować, oczywiście nie w każdej kategorii.

To tak jak gdyby ( moim zdaniem) powiedzieć że narty bez rocera to przeżytek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower na kołach 26 cali jest z reguły bardziej zwrotny od tego na większych kołach. Latwiej nim z reguły przyspieszać ( mniejsza masa koła), ale bardzziej wybiera nierówności terenu. Obecnie kompromisem jest właśnie te 27,5 cala.

Co do innych elementów osprzętu to się nie przejmuj. Oba rowery to wyższa półka. Zwykłemu amatorowi z nadmiarem wystarczy osprzęt Deore. No chyba że się pomyliłem, bo rower ma służyć do sportu wyczynowego. Zamiast zastanawiać się nad osprzętem pomyśl o próbie jazdy na tych rowerach. Warto sprzwdzić i porównać ich geometrię i wymiary, jak kazdy pasuje do nas i pozycji w czasie jazdy. Zwróć uwagę na wagę rowerów, wybierz lżejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Zamiast zastanawiać się nad osprzętem pomyśl o próbie jazdy na tych rowerach. Warto sprzwdzić i porównać ich geometrię i wymiary, jak kazdy pasuje do nas i pozycji w czasie jazdy. Zwróć uwagę na wagę rowerów, wybierz lżejszy.

To nie dla mnie rower, ale jutro jest zaplanowana jazda próbna. Waga jest bardzo podobna obydwóch. Zawiecha + sztyca lapsza w Wheeler.

PS. Ja osobiście śmigam na 26, próbowałem 27,5 i 29. Większy rozmiar mi kompletnie nie przypasował ( gorsza manewrowość) a 27,5 nie wskazał niczego ważnego aby wydawać następne 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba te rowery można złożyć owiele taniej. Na szybko na oko jeden i drugi można złożyć plus minus ze cztery koła taniej. Osprzęt jest niezłej klasy w obu

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Zakładam że bez problemu złożyć rower dla ciebie to żadne wyzwanie, ja nie mam pojęcia...złóż mi tego Wheelera za 6 tyś a zapłacę Ci za szybki montaż :) Piszę to całkiem poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roobs problemu dla mnie nie ma żadnego żeby złożyć rower. Tylko raz nie mam czasu ze względu na dzieci, dom i pracę. Dwa żeby złożyć do taniej trzeba polować na różne wyprzedaże ale robi się to w sezonie narciarskim czyli zimie ;)

A tak poważnie to zakup roweru bądź części trzeba robić w zimie, ponieważ można kupić taniej nawet do 70 procent. :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roobs amor zablokowany będzie pracował mniej lub więcej. Moja Reba zablokowana pracuje jakieś 20 procent wlasciwego skoku.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

To wiem, ale ten o którym pisze pracuje tak jak gdyby blokada praktycznie nie działała w porównaniu z moim :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, ten Wheeler to rocznik 2013 - to tłumaczy,czemu jeszcze na kole 26 cali... To nie tylko zabiegi marketingowców.

Według wyliczeń Gianta,koło 27,5 cala daje aż o 16% większą przyczepność w porównaniu do 26.Co ciekawe,między 27,5 a 29 to już tylko 7%,jeśli dobrze pamiętam.Nie traci się wiele na zwrotności (27,5) ,za to sporo zyskuję na przyczepności. Koło 29 to już trochę przerost formy nad treścią. Ale tu sporo jeszcze zależy od wzrostu kolarza - im wyższy,tym bardziej może przypaść do gustu większe koło.Trochę jak z dziećmi,którym kupujemy co raz większy rower. Regularnie uczestniczę w Scott Test Tour i moje odczucia jak najbardziej się z tym pokrywają.Sprawdzone w praktyce,więc wiem o czy mówię.

Obecnie koło 26 cali w Fullach stosują chyba już tylko nasi rodzimi producenci: Romet i Kross.

Średnica to jedno,szerokość opony drugie.Ostatnio też w tym kierunku sporo się zmienia i wcale nie mówię o Fatbikeach...

Osprzęt.Do tego wielkiej wagi bym nie przywiązywał.Podstawa to dobra geometria ramy,a przerzutki itp. to drugorzędna sprawa. Więcej,nieoficjalnie powiem,że pod obudową w niemal każdej grupie działają te same mechanizmy! Nieoficjalnie,z dobrego serwisu.Takie Deore czy XT zupełnie wystarczą. No chyba,że to dla zawodnika i walczymy z każdym gramem wagi.Ale wtedy to 1 x 11,lub nowość SRAM: 1 x 12!

Rama.Z tego co zaobserwowałem,to nie ma specjalnego sensu mierzyć w karbon.Lepiej aluminium z lepszymi amorami."Powalczyć" o karbon ma sens w szosie.Nie chodzi o wagę,ale zdolność tłumienia nierówności.W rowerze typu Full jest to obojętne ze zrozumiałych względów.

Kiedy kupić?Podobnie jak narty - po sezonie! Ja swojego Fulla kupowałem w lecie i to już jest po sezonie. Takich rowerów w naszym kraju nie sprzedaje się wiele,to też jak ktoś mierzy w konkretny model nie bacząc na koszty,musi zamawiać go wiosną! Później może nie być go nawet w głównym magazynie,nie tylko w naszym kraju! Za to to co pozostanie,jest sporo przeceniane. Ja swój rower kupiłem o 2000 zł taniej niż normalna cena.Gdyby wziąć pod uwagę,że znałem już cennik na 2016,to zaoszczędziłem ponad 3000 zł! Tak więc warto dokładnie przejrzeć ofertę. Ja przejrzałem uważnie ofertę wszystkich Dealerów Scotta w PL i ostatecznie kupiłem rower w... Częstochowie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Z tego co widzę, ten Wheeler to rocznik 2013 - to tłumaczy,czemu jeszcze na kole 26 cali... To nie tylko zabiegi marketingowców.

Według wyliczeń Gianta,koło 27,5 cala daje aż o 16% większą przyczepność w porównaniu do 26.Co ciekawe,między 27,5 a 29 to już tylko 7%,jeśli dobrze pamiętam.Nie traci się wiele na zwrotności (27,5) ,za to sporo zyskuję na przyczepności. Koło 29 to już trochę przerost formy nad treścią. Ale tu sporo jeszcze zależy od wzrostu kolarza - im wyższy,tym bardziej może przypaść do gustu większe koło.Trochę jak z dziećmi,którym kupujemy co raz większy rower. Regularnie uczestniczę w Scott Test Tour i moje odczucia jak najbardziej się z tym pokrywają.Sprawdzone w praktyce,więc wiem o czy mówię.

Obecnie koło 26 cali w Fullach stosują chyba już tylko nasi rodzimi producenci: Romet i Kross.

Średnica to jedno,szero

kość opony drugie.Ostatnio też w tym kierunku sporo się zmienia i wcale nie mówię o Fatbikeach...

Osprzęt.Do tego wielkiej wagi bym nie przywiązywał.Podstawa to dobra geometria ramy,a przerzutki itp. to drugorzędna sprawa. Więcej,nieoficjalnie powiem,że pod obudową w niemal każdej grupie działają te same mechanizmy! Nieoficjalnie,z dobrego serwisu.Takie Deore czy XT zupełnie wystarczą. No chyba,że to dla zawodnika i walczymy z każdym gramem wagi.Ale wtedy to 1 x 11,lub nowość SRAM: 1 x 12!

Rama.Z tego co zaobserwowałem,to nie ma specjalnego sensu mierzyć w karbon.Lepiej aluminium z lepszymi amorami."Powalczyć" o karbon ma sens w szosie.Nie chodzi o wagę,ale zdolność tłumienia nierówności.W rowerze typu Full jest to obojętne ze zrozumiałych względów.

Kiedy kupić?Podobnie jak narty - po sezonie! Ja swojego Fulla kupowałem w lecie i to już jest po sezonie. Takich rowerów w naszym kraju nie sprzedaje się wiele,to też jak ktoś mierzy w konkretny model nie bacząc na koszty,musi zamawiać go wiosną! Później może nie być go nawet w głównym magazynie,nie tylko w naszym kraju! Za to to co pozostanie,jest sporo przeceniane. Ja swój rower kupiłem o 2000 zł taniej niż normalna cena.Gdyby wziąć pod uwagę,że znałem już cennik na 2016,to zaoszczędziłem ponad 3000 zł! Tak więc warto dokładnie przejrzeć ofertę. Ja przejrzałem uważnie ofertę wszystkich Dealerów Scotta w PL i ostatecznie kupiłem rower w... Częstochowie. :)

Ja się na rowerach nie znam i jeżdżę raczej słabo ale w zeszłym roku przesiadłem się z 26 na 27,5 i pomimo, że jest szybciej, trochę mniej manewrowo i trzeba bardziej uważać to drugi raz zrobiłbym to samo.

Johnny jak kupowałeś Scotta trzeba było dać kontakt. Zona ma tu spooore możliwości. Szkoda żeśmy się nie zgadali.

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja się na rowerach nie znam i jeżdżę raczej słabo ale w zeszłym roku przesiadłem się z 26 na 27,5 i pomimo, że jest szybciej, trochę mniej manewrowo i trzeba bardziej uważać to drugi raz zrobiłbym to samo.

Johnny jak kupowałeś Scotta trzeba było dać kontakt. Zona ma tu spooore możliwości. Szkoda żeśmy się nie zgadali.

Pozdrowienia

Wiesz,decyzja u mnie była dość spontaniczna,nie wiedziałem,że masz tam dojścia.Warto wiedzieć. :angel:

Być może w niedługim czasie będę kupował podobny Żonie,choć ona jak zwykle "po co,na co to" itp. :wink:

Po prostu chcę ją bardziej zmotywować. :)

Dzięki!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Z tego co widzę, ten Wheeler to rocznik 2013

Osprzęt.Do tego wielkiej wagi bym nie przywiązywał.

Z nudów przewrócę kotleta na drugą stronę :wink:

Wróciłem obejrzeć ponownie tego Wheelera. Wpływ na taka obniżkę miał nie tylko rocznik ale i zawieszenie. Jego przeznaczenie. Brak możliwości znacznego zblokowania amortyzatorów. Nawet na maks rower pływał jak szalony:/ Ponoć to typowa "zjazdówka" .

PS.

Ja przywiązuję uwagę do osprzętu, nie chorobliwie ale dla mnie np. ma znaczenie jakość hamowania. Kilka dni temu pojeździłem na nowszej generacji napędzie SRAM 1-10 i rozczarowałem się. Oczekiwałem że znajdę w nim coś zdecydowanie lepszego. Jedyny odczuwalny plus tej jazdy to ładniejszy mój widok na kole "29" ...ale to tylko względy wizualne:) Nie przemawia to za tym aby wydać około 20 zł na nowy rower z dużą dętką :)

PS.2. Ktoś wie jaki rozmiar koła miała Ukraina?... To mój rower z młodości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nudów przewrócę kotleta na drugą stronę :wink:

Wróciłem obejrzeć ponownie tego Wheelera. Wpływ na taka obniżkę miał nie tylko rocznik ale i zawieszenie. Jego przeznaczenie. Brak możliwości znacznego zblokowania amortyzatorów. Nawet na maks rower pływał jak szalony:/ Ponoć to typowa "zjazdówka" .

No,jeśli nie planujesz downhillu to taki rower nie ma sensu. :wink:

Przy okazji ja też rozwinę nieco temat,bo ostatnio dowiedziałem się ciekawej rzeczy.Otóż kolega miał fajnego Fulla Specialized na kołach 29 cali,ale miał wypadek i mocno uszkodził ramę.Niestety naprawić się jej nie dało.Gość w sklepie zaoferował mu,że przyjmie go w rozliczeniu i dał dobrą cenę na Meridę - też Full ale na kołach 26. No i niestety kolega mocno narzeka,że stary rower był zdecydowanie wygodniejszy,szybszy,nie odczuwało się tak nierówności,do tego ciężko mu się na nim jeździ. Jest mega niezadowolony! Po moich doświadczeniach też powiem,że mnie się na starym rowerze wyraźnie ciężej jedzie (koła 26) i chyba coś w tym jest. Mój kolega jest wysoką osobą,coś koło 190 cm,więc to też może mieć znaczenie. :rolleyes::

No właśnie - te koła.W ten weekend miałem okazję przetestować rower Trek Top Fuel 9 na kołach 29 cali. Już po pierwszych metrach stwierdziłem,że jedzie mi się bardzo podobnie jak na moim Scott-e (mam koła 27,5 cala).Właściwie żadnej znaczącej różnicy. To,że jadę na kołach 29 cali dowiedziałem się,kiedy popatrzyłem na rozmiar opony. Oczywiście może mieć na to wpływ mój wzrost. Po tym doświadczeniu stwierdziłem,że dla mnie nie ma znaczenia czy jadę na 27,5 czy na 29 i być może w przyszłości wymienię swój na 29er. Natomiast na pewno nie powrócę do koła 26 cali.

Pomijając komfort,lepsze właściwości jezdne itp.,jest jeszcze kwestia dostępności części z górnej półki do starych rowerów. Wszyscy znaczący producenci robią obecnie rowery jedynie na kołach 27,5 i 29 cali. Może być tak,że za kilka lat dostać choćby dobre opony o wymiarze 26 może być problemem.

PS.

Ja przywiązuję uwagę do osprzętu, nie chorobliwie ale dla mnie np. ma znaczenie jakość hamowania. Kilka dni temu pojeździłem na nowszej generacji napędzie SRAM 1-10 i rozczarowałem się. Oczekiwałem że znajdę w nim coś zdecydowanie lepszego. Jedyny odczuwalny plus tej jazdy to ładniejszy mój widok na kole "29" ...ale to tylko względy wizualne:) Nie przemawia to za tym aby wydać około 20 zł na nowy rower z dużą dętką :)

Owszem,osprzęt ma znaczenie,ale najważniejsza sprawa to dobra rama,jej geometria,odpowiednio dobrana do wzrostu itp. Niestety nie miałem okazji przetestować hamulców SRAM-a,więc tu się nie wypowiem. Za to w ostatni weekend mogłem przetestować napęd SRAM 1 x 11 i hamulce Shimano Deore XT. Napęd super,ale sterowanie nie za bardzo przypadło mi do gustu. "Dół" i "góra" przełączamy kciukiem. "Dół" ok,ale żeby wrzucić szybsze przełożenie,trzeba "odszukać" głęboko schowaną i małą dźwignię. Dla sportowców może dobre rozwiązania,ale mnie trochę niewygodne. Może kwestia przyzwyczajenia. Hamulce Shimano brzytwa! Precyzyjne i bardzo mocne.

Roobs,proponuję Ci wziąć udział w testach takich rowerów.Jak pisałem w innym wątku,są one całkowicie darmowe,a będzie mógł się przekonać na własnej skórze co Ci pasuję. Takich imprez jest coraz więcej,organizują je: Scott (2 razy w roku),Trek (też ponoć 2 razy w roku),Merida i nasz Kross. Być może jeszcze jakaś firma,wszystkich nie śledzę. :rolleyes::

PS.Czy warto wydać 20 tysiaków? Jak dla mnie,z punktu widzenia amatora,różnice nie są wielkie między podstawowymi modelami,a tymi topowymi.Jeśli nie startujemy w zawodach,to ok. "dychy" na dzień dzisiejszy powinna starczyć na fajnego Fulla. Jak dobrze poszukasz,to nawet mniej,ale warto wtedy przyjrzeć się uważnie na czym producent oszczędził. Między moim Scottem a tym Trekiem za 17 200 zł nie odczułem żadnej znaczącej różnicy. Ba! Ja mam 3 stopnie ustawienia amorów - zablokowane,"normalne" i miękkie - czego w tym Treku nie ma (jest blokada i odblokowane).

Edytowane przez johnny_narciarz
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 4 lata temu zakupiłem dla siebie rower, wątek był założony z powodu pytań kolegi, który przymierzał się do zakupu.

Nie znam się na osprzęcie w kwestii ich opisów, ale potrafię dostrzec zalety w przypadku fizycznego zetknięcia z nim...np. hamulce XT. Mam takie u siebie i podzielam twoje zdanie- rewelacja:) Mam też podobne zdanie o systemie 1x10 czy 1x11. Nie pasuje mi, dla mnie gorsze zestopniowanie kasety i niższa precyzja działania napędu...ALE to co najgorsze, nie wiem czy zwróciłeś na to uwagę. Jak zakręcisz korbą do tyłu na najlżejszym przełożeniu łańcuch spada i wędruje po kasecie jak pozwijany grzechotnik!!! Beznadzieja:/

Takie przypadłości mają nawet systemy Sram XXO coś tam za kosmiczne pieniądze. Za pierwszym razem, gdy to mi się przytrafiło aż się spociłem myśląc że coś zepsułem i teraz będę musiał wyskoczyć z kasy :D :D :D

PS.

Nie powrócisz do koła 26 bo praktycznie nie uświadczysz :) Właśnie w niedzielę jeździłem na Specialized z kołami 29 ...szybciej, dynamiczniej jeździło mi się na moim kole 26. Skłaniałbym się ku wnioskowi że większe znaczenie ma napęd niż samo koło.

Pomijam dobre dobranie ramy bo to oczywista oczywistość :)

Edytowane przez Roobs
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.

Nie powrócisz do koła 26 bo praktycznie nie uświadczysz :) Właśnie w niedzielę jeździłem na Specialized z kołami 29 ...szybciej, dynamiczniej jeździło mi się na moim kole 26. Skłaniałbym się ku wnioskowi że większe znaczenie ma napęd niż samo koło.

Pomijam dobre dobranie ramy bo to oczywista oczywistość :)

Nie mów hop, bo producenci szykują kolejną nowinkę http://www.1enduro.pl/showtime-sea-otter-classic-2016/

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek był założony z powodu pytań kolegi, który przymierzał się do zakupu.

nie wiem czy zwróciłeś na to uwagę. Jak zakręcisz korbą do tyłu na najlżejszym przełożeniu łańcuch spada i wędruje po kasecie jak pozwijany grzechotnik!!! Beznadzieja:/

Takie przypadłości mają nawet systemy Sram XXO coś tam za kosmiczne pieniądze. Za pierwszym razem, gdy to mi się przytrafiło aż się spociłem myśląc że coś zepsułem i teraz będę musiał wyskoczyć z kasy :D :D :D

To poleć koledze,zeby wybrał się na takie testy - na prawdę warto!

Tego nie próbowałem.... ale przy najbliższej okazji przekręcę korbą do tyłu . :biggrin:

Wczoraj się dowiedziałem,ze właśnie Kross otwarł swoje centrum testowe na Błoniach w Bielsku-Białej,wiec tam kolejny test. No i przekręcę do tyłu . :)

Mimo tego, żonie chce kupić rower z takim napedem,bo jakoś z dwoma przerzutkami sobie słabo radzi... :crazy:

Nie mów hop, bo producenci szykują kolejną nowinkę http://www.1enduro.pl/showtime-sea-otter-classic-2016/

Po testach Treka,w ich opisach przy którymś modelu znalazłem taki punkt: "kompatybilny z kołami 26 cali".Teraz wiem o co chodzi. :)

Już przy zakupie mojego Scotta reklamowali mi właśnie rower z oponami "+".W tym przypadku szerokość to 2,8 cala.Ponoc opór toczenia wzrasta jedynie o 1%,za to przyczepność wzrasta o 20% w stosunku do standardowej opony.No ale w tym momencie były one dostępne tylko w najwyższej półce cenowej.

Mnie jeszcze ciekawi fat bike... Miałem okazję przejechać się kawałek na czymś takim.Opony 4,8 szerokości! :biggrin: Przy takiej oponie to nawet amorów nie potrzeba.Sama opona pięknie tłumi nierówności. Ale nie miałem okazji pojeździć po śniegu,a pewnie zwlaszcza wtedy można poczuć zalety takiego koła,t j. lepszej przyczepności.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roobs, upierasz się przy wielkości koła i wg Ciebie rozmiar nie ma znaczenia. Zależy do czego chcesz ten rower? Do jakiego typu jazdy. Koła 26" na pewno będą zwrotniejsze niż większe, lepiej też będą przyspieszały, lżej będzie się na nich jeździło, ale... Gdy wjedziesz w teren z uskokami, koleinami, wystającymi kamieniami, korzeniami, to przy szybkiej sportowej jeździe poczujesz różnicę. Większe koła dużo lepiej wybierają nierówności, pokonują takie przeszkody, możesz na nich jechać sporo szybciej i przede wszystkim pewniej i bezpieczniej. Zobacz dlaczego na zawodach MTB najwyższego szczebla zawodnicy jeżdżą na 29", ci mniejsi na 27,5", a nie na 26". To nie marketing, to nie przepisy, nakazy, itp. To szybkość, pewność i bezpieczeństwo. Podobnie jest na stromych zjazdach i podjazdach. Duże koło ma większą powierzchnię styku z podłożem, a przez to na stromym podjeździe koło ma większą przyczepność, więc będzie zniwelowany uślizg koła przy deptaniu na pedały, tak samo przednie koło będzie mniej się podnosić. Przez to podjeżdżanie będzie szybsze i efektywniejsze.

No i ostatnia rzecz. Kiedy rower Ci się znudzi, czy będziesz chciał coś innego, to takie 29 czy 27,5" na pewno łatwiej sprzedasz niż 26".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...