Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

ziebicki

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ziebicki

  • Urodziny 23.05.1950

ziebicki's Achievements

Nowy

Nowy (1/6)

0

Reputacja

  1. Moze ktos wie gdzie sie podzialy kolekcje sprzetu z poprzednich lat. Jest tylko z 08/09. Pojawija sie jeszcze? A moze sa tylko ja ich nie moge wyklikac?
  2. E, nie narzekaj. To najlepszy stoczek w okolicach, co prawda tych nieco dalszych, Krakowa. 1h, 5 zl za parking i jestes na miejscu. Wlasciciele sie staraja. Co rok jakis update. Kanapa 4-osobowa jest wygodna i szybka, choc mozna dyskutowac czy nie powoduje za duzego tloku na stoku. Nawet uporczywy zapach z kibla zniknal. Ratraki pracuja, ale nie w ciagu dnia - to grozi wypadkiem. Mysle, ze wczesnie rano, stok jest w miare dobrze przygotowany. Armatki, niestety, pracuja rowniez w dzien, czego bylem swiadkiem wczoraj po poludniu. Zawsze jezdze lewa strona i ta jest niezla. Muldki oczywiscie sa, a jakze - czujesz, ze zyjesz - ale lodu prawie nie bylo, choc na srodku trafialo sie go sporo, malo przetarc. Tylko ten lodowy deszczyk po goglach z armatek. I ludzi przewaznie sporo, choc wczoraj bylo ich w sam raz.
  3. ziebicki

    Przejazd GS

    To przemieszczenie nart po sniegu lub nawet w powietrzu zwiazane jest z tzw. poczatkowym katem prowadzacym lub sterujacym (steering angle). Swietnie to tlumaczy Ron LeMaster w "Narciarzu Doskonalym" czy Stanislawski w "Narty 2...". W sytuacji, gdy nie da sie wykonac cietego skretu na calym luku (za stromo, za bardzo podkrecone bramki) trzeba wejsc w skret ciety ze wstepnie zmnienionym (przygotowanym) poczatkowym katem prowadzacym. Musi wiec nastapic odciazenie (gor-dol albo polkniecie zwane takze avalement) i obrot nart ustawiajacych je do nowego kata, a potem dopiero faza skretu cietego. Cala sztuka polega, by sobie te poszczegolne elementy (obrot, skret ciety) dobrze w glowie wczesniej "poobliczac". Oczywiscie, mozna wejsc w nowy skret pod kazdym katem, ale jesli bedzie za maly, musimy w pewnym momencie wspomoc sie zeslizgiem, a to mocno opoznia przejazd. Wszystkie te "madrosci" swietnie opisane sa w obu ksiazkach, okraszone sugestywnymi rysunkami. I w gruncie rzeczy, nawet w jezdzie czysto amatorskiej, wykorzystujemy je, mniej lub bardziej swiadomie.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...