skionline.pl
+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 10 z 10 PierwszaPierwsza ... 8910
Pokaż wyniki od 181 do 192 z 192

Wątek: Nowe inwestycje w polskich górach - dlaczego jest tak źle?

  1. #181
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacja

    Dołączył
    Oct 2007
    Skąd
    KRK
    Posty
    274
    Dziękuję
    19
    Otrzymał 131 podziękowań
    za 56 postów
    Zdjęć
    28
    No właśnie panie Kowalczuk, wydaje Ci się, że Polska To jest Kanada, a wystarczy porównać jedną zasadniczą rzecz w aspekcie gór.
    I tu znowu odwołam się do jakże nielubianych przez pana statystyk, wedle których sam obszar gór na zachodzie kanady zajmuje prawie 3 krotną powierzchnię Polski! Ty rozpatrujesz inwestycje narciarskie globalnie, a to jest nie możliwe. Uznawanie przez Ciebie za duże inwestycje stacji z 1200km tras zjazdowych, i jakiekolwiek odniesienie w kontekscie Polskich inwestycji to kompletna paranoja.
    Piszesz bezsensowne rzeczy - budowa ścieżek łączących Polskie i Czeskie ośrodki. Oprocz geograficznych i geologicznych aspektów pomijasz także aspekt ekonomiczny.
    Jak ty sobie to wyobrażasz? Do każdej z tych jak to piszesz ścieżek musiałaby powstać kolej krzesełkowa/gondola. Komu się to będzie opłacało? Polakom wywozić narciarzy do Czech?
    Jaki będzie wymierny zysk dla narciarzy? Przecież zgodnie z tym co piszesz będą to tylko wąskie połączenia, jaki to ma sens? Jaki sens ma dokonywanie wycinek, budowa kosztownych wyciągów z reguły o wielkiej przepustowości (bo przepustowość kolei to zwykle co najmniej te 1000os/h) tylko po to, aby przewieść kilkadziesiąt osób na 2 stronę góry? Kto na tym zyska? Bezsens! Degradować obszary chronione i nie mieć z tego ŻADNYCH WYMIERNYCH korzyści? Głupota!
    To rozumiem, że decydujemy się na poświęcenie 1 obszaru i budujemy tam faktycznie ogromną stację - powiedzmy 15-20km tras i tutaj są wymierne korzyści dla narciarzy, jednak na to nie możemy sobie pozwolić z uwagi na istotnie niewielka powierzchnie takich obszarów, ale jeśli, już to taki tok rozumowania jeszcze byłbym w stanie w jakiś sposób zrozumieć.
    A tą budową ścieżek łączących naprawde mnie rozbawiłeś

    Co do dalszej kwestii ekonomicznej, to należy wziąć pod uwagę, że nigdy nie zmienimy trendu wyższej dochodowości letniego sezonu turystycznego na korzyść zimowego, ba! będzie się on poglębiał wraz ze wzrostem zarobku Polaków, których to coraz częściej stać będzie na Alpy. Nigdy w Polsce nie uda się utworzyć terenu narciarskiego z choćby 50km tras zjazdowych i co najważniejsze z doskonalymi warunkami śniegowymi. A gdzie do setek km. tras w ośrodkach Alpejskich, których większość znajduje się powyżej 1500m.n.p.m. i pionadto w rządzących się niezwykle indywidualnym klimatem obszarach. Polskie góry zawsze pozostaną dla osób, której maja do nich sentyment (jak ja), dla osób które wolą/muszą oszczędzać, czy dla tych którzy nie chcą przemierzać duzych odlegości - w tym na wypady weekendowe.
    Ja skłaniam się właśnie ku całkowitej wymianie/modernizacji istniejącej już infrastruktury w wielu ośrodkach w kraju - m.in. Pilsko, Sucha Dolina, Karpacz, Szklarska Poręba, Szczyrk, Zakopane (szczególnie Kasprowy) i inne, a nie bezsensownej nowej degradacji, skoro mamy tyle przestarzałych terenów narciarskich, które czekają na odnowę.

    Aha i proszę Kowalczuk o nie sprowadzanie dyskusji do poziomu przedszkolnego próbując udowodnić jaki to jestem zły.

  2. #182
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacja

    Dołączył
    Feb 2008
    Skąd
    ulubiona to Malga Ciapela
    Posty
    361
    Dziękuję
    43
    Otrzymał 26 podziękowań
    za 18 postów
    Zdjęć
    1
    Cytat Zamieszczone przez shuger Zobacz posta
    No właśnie ...
    > No właśnie panie Kowalczuk, wydaje Ci się, że Polska To jest Kanada

    Nie wydaje mi się to tak jak twierdzisz. O tym też już pisałem. Poszukaj sobie, a jak nie wierzysz to łatwo dziś sprawdzić. co napisałem o Ontario i ile tam jest gór w porównaniu do Polski a ile terenów do jazdy na nartach. Jednak musiałbyś najpierw nauczyć się posługiwać wyszukiwarką.

    > I tu znowu odwołam się do jakże nielubianych przez pana statystyk

    Odwrotnie, bardzo je lubię, o czym też można się zorientować z tego co tu przedstawiałem, ale w przeciwieństwie do Ciebie nie stosuję ich tak bezmyślnie.

    > Uznawanie przez Ciebie za duże inwestycje stacji z 1200km tras zjazdowych ...

    To Twoje zdanie, że ja niby gdzieś napisałem, że trzeba wycinać lasy w polskich parkach narodowych pod wielkie inwestycje narciarskie. (i nie duże lecz wielkie było). Więc Cię sprostowałem, żebyś nie przeginał więcej.

    > Komu się to będzie opłacało?

    Opłacać się będzie wszystkim, którzy tam żyją z turystyki. Zyskałby na tym cały polsko-czeski rejon Karkonoszy, a tym samym zarówno gospodarka polska i czeska. Opłacać się będzie ludziom, którzy dzięki temu zyskają lepsze tereny do uprawiania narciarstwa na co dzień, w weekendy i przyjeżdżając na wczasy. Zimą narty i snowboard a latem rowery - ale nie tylko. Te rzeczy należy rozumieć szerzej ale widzę, że Ty chyba jednak tego nie pojmiesz. Twoje wypowiedzi nacechowane są głównie krótkowzrocznością i brakiem wyobraźni. Konkurencja czeska wpłynęłaby na podwyższenie standardów polskich, a wtedy nie tylko Czesi, ale i turyści z Europy Zachodniej, których oni tam już dziś mają mnóstwo, zaczęliby odwiedzać także i Polskę. W efekcie skorzystaliby wszyscy, narciarze i inni turyści, a także ośrodki zarówno polskie jak i czeskie. Nigdy nie słyszałeś o pozytywnych aspektach konkurencji? Warunkiem jest jednak to by Karkonoski Park przestał przeszkadzać.

    > Przecież zgodnie z tym co piszesz będą to tylko wąskie połączenia, jaki to ma sens?

    Dawno już zauważono, że narciarze niezbyt lubią kręcić się w kółko wciąż po tych samych trasach. Odosobnione a do tego małe ośrodki są po prostu dla wielu mało atrakcyjne, zwłaszcza gdy przyjeżdżają na większą ilość dni. Po uruchomieniu takich połączeń narciarskich - do całego tego systemu można by wprzęgnąć przynajmniej na początku ski-busy - narciarz miałby do dyspozycji znacznie większą i bardziej urozmaiconą ilość tras.

    > Piszesz bezsensowne rzeczy - budowa ścieżek łączących Polskie i Czeskie ośrodki

    Znów dajesz tylko dowody na to, że:

    1. Nie potrafisz czytać nie tylko map ale i zwykłych tekstów pisanych normalnym polskim językiem. Tych dróg nie trzeba budować. Powtarzam - w Sudetach są piękne górskie drogi. Zdecydowana większość z nich tam jest co najmniej od czasów sprzed II wojny. Wstawiłem specjalnie zdjęcie i "linki". Ciągle tego nie widzisz?

    > Do każdej z tych jak to piszesz ścieżek musiałaby powstać kolej krzesełkowa/gondola.

    2. Nieprawda, nigdzie tego nie napisałem. Uważam wręcz odwrotnie, iż wyciągów nie warto budować wyłącznie dla tych dróg (ścieżek dojazdowych). Podkreślałem, że ich rola byłaby inna. Jeśli budowany byłby jakiś wyciąg to musiałby on być podłączony do odpowiedniego systemu tras istniejących, nowych lub starych lecz zmodernizowanych, nazwijmy to tras lokalnych dla danej stacji, a który przejmie generowany przez taki wyciąg dodatkowy ruch narciarski. Szczegóły można omawiać ale tylko na mapach i z kimś kto potrafi je czytać. Ty tego nie potrafisz czemu ciągle dajesz tutaj dowody. Dlatego nie widzę sensu dalszej z Tobą dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez kowalczuk ; 21-04-2010 o 22:54 Powód: drobne poprawki stylistyczne

  3. #183
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacja

    Dołączył
    Feb 2008
    Skąd
    ulubiona to Malga Ciapela
    Posty
    361
    Dziękuję
    43
    Otrzymał 26 podziękowań
    za 18 postów
    Zdjęć
    1

    Smile

    Cytat Zamieszczone przez shuger Zobacz posta
    ... budowa kosztownych wyciągów z reguły o wielkiej przepustowości (bo przepustowość kolei to zwykle co najmniej te 1000os/h) tylko po to, aby przewieść kilkadziesiąt osób na 2 stronę góry? Kto na tym zyska?
    Pomimo niewiedzy próbujesz wypowiadać się autorytatywnie, ale muszę znów Cię sprostować. Nie potrafisz n.p. zauważyć, że kilka takich wyciągów, które sięgają do samej góry czy do, albo prawie do granicy już istnieje. Nie robię tego dla Ciebie, bo to i tak jak grochem o ścianę, tylko dla tych, którzy być może jako zainteresowani trafią tu na tą stronę również i przy użyciu wyszukiwarek internetowych.

    W Karkonoszach wyciągi takie to:

    - 2 wyciągi orczykowe w Malej Upie - jeden na Czoło, drugi na Grzbiet Lasocki - obydwa po czeskiej stronie,
    - wyciąg talerzykowy przy schr. Lysecinska Bouda - także na zboczach grzbietu Lasockiego,
    - wyciąg krzesełkowy z Pec pod Snezkou,
    - wyciąg orczykowy w pobliżu Przełęczy Karkonoskiej kolo Spindleruv Mlyn-a,
    - wyciąg krzesełkowy na Lysą Hore przy Rokytnice nad Jizerou,
    - wyciąg krzesełkowy na Kopę koło Karpacza,
    - wyciąg orczykowy na polanie Złotówka kolo Karpacza,
    - wyciąg krzesełkowy na Szrenicę kolo Szklarskiej Poręby
    - wyciąg orczykowy na Hali Szrenickiej
    - wyciąg orczykowy pod Łabskim Szczytem - unieruchomiony działaniami Parku Narodowego
    - wyciąg orczykowy na górę Babiniec kolo Jakuszyc - na dziś może niezbyt przydatny jeszcze

    Ponadto od Spindleruv Mlyn-a kursuje zimą czeski ski-bus na przełęcz Karkonoską. Potem jeździ tam chyba cyklo-bus. Stąd już leśne drogi prowadza w dół do Szklarskiej Poręby Dolnej, Jagniątkowa (dzisiaj w granicach miasta Jeleniej Góry), Przesieki, Borowic (blisko Karpacza). Trzeba by tylko dokładnie sprawdzić czy nie są miejscami zbyt wąskie w stosunku do pochylenia i pozwalają na bezpieczny zjazd, ewentualnie oczyścić, poszerzyć. Od polskiej strony nie ma nic. Przegrodzona jest ona ok. 700 m. pasem Parku Narodowego co skutecznie blokuje przejazd i jakikolwiek rozwój turystyki dla tego rejonu. Żeby dojechać stąd do czeskiego Spindleruv Mlyn-a, a potem wrócić trzeba jechać wokół ok. 100 km., w tym kilkadziesiąt przez Park Narodowy. Nie muszę chyba przekonywać o ile razy to gorsze rozwiązanie pod względem ekologicznym. Jest to w dodatku o tyle dziwne, że ten nr 1 czeski resort właściwie graniczy z miastem Jelenia Góra. A tutaj jest dowód:
    http://www.mapy.cz/#mm=TTcP@sa=r@st=...=138257244@z=9
    http://www.mapy.cz/#mm=TTcP@sa=r@st=...=138224861@z=9

    Czesi gotowi są budować nawet kosztem miliardów tunel pod Karkonoszami dla lepszego połączenia, więc są raczej bardziej na taką współpracę otwarci i zdeterminowani - choć moim zdaniem to lekka przesada. Wystarczyłaby niewielka stacja narciarska poniżej Parku w Przesiece n.p. (rozbudowa bo mały wyciąg już tam jest, a 2-gi niedaleko nad Borowicami) i połączenie przez park chociażby przy pomocy niewielkiej przepustowości wyciągu talerzykowego. Mógłby też być na początku jeżdżący na przełęcz co pól godziny ski-bus, najlepiej elektryczny. Brak jest jednak skutecznych działań, a blokują PKN i różnego rodzaju zieloni.

    Po polskiej stronie jeżdżą ponadto dość często autobusy, zarówno do Szklarskiej jak i Karpacza, które tez można by wykorzystać jako coś w rodzaju ski bus-ów)

    Wszystko to mogłoby być już wprzężone w taki właśnie system połączeń. Oczywiście do tego bardzo przydałyby się dodatkowe trasy i wyciągi, czy przedłużenia niektórych istniejących, żeby nie tracić czasu na takich przejazdach, ale nie aż tak wiele jak to się kol. Shugerowi wydaje. Oczywiście potrzebny jest tu szczegółowo dopracowany projekt. Niektóre istniejące stacje przydałoby się zmodernizować przystosowując przy tym położenie nowych tras i wyciągów do projektu tego rodzaju połączeń. Widzę tu wiele alternatyw, z których wybrać trzeba najlepsze. Dzisiaj, gdy trasy takie nie są pooznaczane i pewnie nieuprzątnięte te wiadomości mogą być wykorzystane praktycznie tylko przez tych, którzy chcieliby uprawiać coś w rodzaju "skitouring-u" lub "cross country skiing" na nieprzygotowanych trasach, albo tez w podobnym stylu kolarstwa górskiego (MTB), i jest to tylko dla tych, którzy są w stanie sami poradzić sobie w terenie przy użyciu map i/lub GPS-u - choć poruszanie się po tych drogach, które znajdują się na terenie Parku Narodowego jest zabronione nawet rowerem.

    Wiele z tego co napisałem można skonfrontować na "linkach" które podałem wcześniej a także, na maps.google.pl, lub www.mapy.cz, lub Google Earth.


    Pozdrowienia,
    Ryszard Kowalczuk

    ----1----2----3----
    Możliwe Inwestycje Narciarskie - Karkonosze - Niedamirów - W zgodzie z naturą

    P.s.
    Uwaga!!!
    Nie zachęcam a właściwie to nawet zabraniam poruszania
    się i pobierania śladów GPS na poruszanie się po tych drogach skuterami śnieżnymi, quadami, motocyklami crossowymi, tudzież górskimi pojazdami cross-owo rajdowymi wszelkiego typu, a nawet wszelkiego rodzaju spalinowymi pojazdami mechanicznymi, innymi oczywiście od tych, które należą do służb Parku i Lasów Państwowych, a także tych do trzebienia przez nich lasów.



    Ostatnio edytowane przez kowalczuk ; 19-11-2010 o 02:15 Powód: dla potwierdzenia dowodu dodałem "links' do map

  4. #184
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacja

    Dołączył
    Oct 2007
    Skąd
    KRK
    Posty
    274
    Dziękuję
    19
    Otrzymał 131 podziękowań
    za 56 postów
    Zdjęć
    28
    Daruję sobie dalsze dyskusje, z osobą, której wydaje się, że z perspektywy zagranicznej obserwacji map wie najwięcej, a w rzeczywistości nie ma zielonego pojęcia zarówno o aspektach geologicznych, geograficznych, społecznych, jak i ekonomiczncych przedsięwzięć o których pisze. Na szczęście większość tego typu osób, osób pokroju pana Drzewieckiego opuściła nasz ukochany "dziki" kraj i radośnie spędza czas na zmywaku w anglii rozmyślając jak to w Polsce jest wszystko źle zorganizowane.
    pozdrawiam i życzę dalszej równie udanej pseudopatriotycznej fantazji.
    Ostatnio edytowane przez shuger ; 22-04-2010 o 13:06

  5. #185
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacja

    Dołączył
    Feb 2008
    Skąd
    ulubiona to Malga Ciapela
    Posty
    361
    Dziękuję
    43
    Otrzymał 26 podziękowań
    za 18 postów
    Zdjęć
    1
    Cytat Zamieszczone przez shuger Zobacz posta
    Daruję sobie dalsze dyskusje, z osobą, której wydaje się, że z perspektywy zagranicznej obserwacji map wie najwięcej, a w rzeczywistości nie ma zielonego pojęcia zarówno o aspektach geologicznych, geograficznych, społecznych, jak i ekonomiczncych przedsięwzięć o których pisze. Na szczęście większość tego typu osób, osób pokroju pana Drzewieckiego opuściła nasz ukochany "dziki" kraj i radośnie spędza czas na zmywaku w anglii rozmyślając jak to w Polsce jest wszystko źle zorganizowane.
    pozdrawiam i życzę dalszej równie udanej pseudopatriotycznej fantazji.
    Nie ma lepszego sposobu prezentowania koncepcji i projektów niż na mapach i rysunkach technicznych. Odkryto to już setki lat temu. Przykro mi kol. Shuger, że Ty do dziś nie potrafisz w nich nic odczytać. Nie dziwię się więc, że to ograniczenie przyprawia Cię w takie zdenerwowanie. Zastanawia mnie też skąd bierze się dziś w Polsce u takich jak Ty, ta jakby wrodzona niechęć do rozwoju własnego kraju i postawa takiego "minimalizmu" (tzn. byle co i byle jak - aby było).
    Ostatnio edytowane przez kowalczuk ; 19-05-2010 o 02:09 Powód: polskie czcionki

  6. #186

    Reputacja

    Dołączył
    Dec 2010
    Skąd
    Tomaszów Maz.
    Posty
    4
    Dziękuję
    0
    Otrzymał 0 podziękowań
    za 0 postów
    Takie ośrodki, jakie góry i jaka zima. Trudno porównywać ośrodki alpejskie z naszymi, skoro tam bywają one wielkości Podhala z przewyższeniem 2500m. Owszem, może budzić zdziwienie jedynie fakt, że w Alpach te same często wyciągi i tych samych producentów jakoś mogą jeździć w czasie wiatru i mgły w warunkach wysokogórskich, a u nas nie mogą nawet na łączce.
    Natomiast ośrodki słowackie są jak nasze, tzn. dla narciarza niepoczątkującego jest od biedy jedna trasa na Kasprowym i Pilsko raz na kilka lat, jak są otwarte bardziej strome odcinki. Na Słowacji praktycznie 3 trasy na Chopoku no i Łomnicka Przełęcz, na którą trzeba się dostać w tłumie i która się trzeciego dnia nudzi. Poza tym nic nie ma i nic nie będzie. Przyczyna jest prosta - brak gór w ogóle, a "nieparkowych" w szczególności.
    Mogą powstawać ośrodki na Podhalu, czy Beskidach, dobrze, rozładowują jakoś ruch, ale to raczej dla kobiet, albo w celu dojścia do siebie po zabawie sylwestrowej, a nie po to, by spędzić urlop

  7. #187
    Stary wyjadacz
    ReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacja
    Awatar Slash0r
    Dołączył
    Nov 2010
    Skąd
    Porąbka
    Dni na nartach
    12
    Posty
    937
    Dziękuję
    339
    Otrzymał 302 podziękowań
    za 156 postów
    Zdjęć
    13
    Cytat Zamieszczone przez dagomar Zobacz posta
    Owszem, może budzić zdziwienie jedynie fakt, że w Alpach te same często wyciągi i tych samych producentów jakoś mogą jeździć w czasie wiatru i mgły w warunkach wysokogórskich, a u nas nie mogą nawet na łączce.
    p
    Bo to się wiąże z systemem RPD, w alpach ma go każdy wyciąg. W Polsce wiem, że ma go chyba wyciąg na Szymoszkowej i ten nowy w Rzykach, nieczynny z wiadomych względów i raczej tyle...

  8. #188
    Stara gwardia
    ReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacja
    Awatar magelan
    Dołączył
    Dec 2005
    Skąd
    Chełmek
    Posty
    1,308
    Dziękuję
    765
    Otrzymał 418 podziękowań
    za 279 postów
    Zdjęć
    10
    RPD raczej nasi urzędnicy z UDT (Urząd Dozoru Technicznego) są bardziej restrykcyjni niż za granicami - wiem coś o tym po 20 - letniej współpracy ale to w naszym przypadku i dobrze ponieważ wielu właścicieli wyciągów myśli tylko o mamonie i chciała by za przeproszeniem "szkłem d... wytrzeć"
    Až budu starým mužem
    budu staré knihy číst
    Hidden Content
    Hidden Content

  9. #189
    Stary wyjadacz
    ReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacjaReputacja
    Awatar Slash0r
    Dołączył
    Nov 2010
    Skąd
    Porąbka
    Dni na nartach
    12
    Posty
    937
    Dziękuję
    339
    Otrzymał 302 podziękowań
    za 156 postów
    Zdjęć
    13
    Prawda. Jednak muszę powiedzieć, że np. wyciąg tego typu, jest znacznie bardziej odporny na wiatr w mojej opinii. Dodatkowo komfort przejazdu przy wietrznej pogodzie jest nieporównywalnie lepszy niż komfort jazdy zwykłym nieokrytym krzesełkiem.
    Szkoda, że takich wyciągów nie ma wiele, ale cóż. Widać jednak, że jeśli inwestor ma kasę, to szuka właśnie takich rozwiązań, bo wie, że wygoda i szybkość wyciągu to jedne z najważniejszych czynników - poza oczywiście trasami - przyciągną ludzi i inwestycja mu się zwróci po kilku latach.

    Szkoda jednak, że w Polsce często zdarzają się takie paradoksy jak ten w Rzykach. Najpierw inwestor musiał wybudować krótszy wyciąg, bo ekolodzy oprotestowali wariant dłuższy, dochodzący do parkingu, który wyeliminowałby dojazd skibusami pod orczyk. No a kiedy już postawił 6-osobową kanapę wyprzęgalną tego typu co podałem w linku, to oczywiście nie może jej uruchomić, bo ekoidiotom znowu się nie podoba.
    Ostatnio edytowane przez Slash0r ; 03-12-2010 o 20:42

  10. #190

    Reputacja

    Dołączył
    Dec 2010
    Skąd
    Tomaszów Maz.
    Posty
    4
    Dziękuję
    0
    Otrzymał 0 podziękowań
    za 0 postów
    Cytat Zamieszczone przez Aldok63 Zobacz posta
    Decyzja już zapadła. W pełni nowoczesnej drogi z Krakowa w Tatry w najbliższych latach nie będzie - informuje "Rzeczpospolita". Górale z Federacji Ochrony Podhala postawili na swoim.

    Szans na modernizację newralgicznego odcinka od Poronina do Zakopanego już nie ma. Górale z Federacji Ochrony Podhala, którzy nie zgadzali się na wyburzenia i wykup ich domów, a także bali się utraty dochodów spowodowanych odgrodzeniem ich ekranami akustycznymi
    dobrze, Zakopane nie jest w żaden sposób infrastrukturalnie gotowe do przyjęcia końcówki drogi ekspresowej. Zakończenie drogi w Nowym Targu wydaje się sensownym rozwiązaniem. Do kurortów alpejskich też nikt nie ciągnie autostrad i też się tam staje w korkach w sobot

  11. #191
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacja

    Dołączył
    Feb 2008
    Skąd
    ulubiona to Malga Ciapela
    Posty
    361
    Dziękuję
    43
    Otrzymał 26 podziękowań
    za 18 postów
    Zdjęć
    1
    Cytat Zamieszczone przez dagomar Zobacz posta
    Trudno porównywać ośrodki alpejskie z naszymi
    A ktoś tu porównywał? Pokaż gdzie.
    Ostatnio edytowane przez kowalczuk ; 03-12-2010 o 21:42

  12. #192
    Średnio zaawansowany
    ReputacjaReputacja

    Dołączył
    Feb 2008
    Skąd
    ulubiona to Malga Ciapela
    Posty
    361
    Dziękuję
    43
    Otrzymał 26 podziękowań
    za 18 postów
    Zdjęć
    1
    Cytat Zamieszczone przez dagomar Zobacz posta
    Zakończenie drogi w Nowym Targu wydaje się sensownym rozwiązaniem.
    A co dalej?

    a) z buta?, czy
    b) gondolkami?
    Ostatnio edytowane przez kowalczuk ; 03-12-2010 o 21:57

+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 10 z 10 PierwszaPierwsza ... 8910

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
partnerzy www.tui.pl ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Szkoła narciarska STRAMA Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
www.trentino.plskionline.tv
newsletter | mobile | RSS | reklama | kontakt | nota prawna | polityka cookies