Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Test trzech nart Elana


marboru

Rekomendowane odpowiedzi

Jadąc dzisiaj autem do Szwajcarii Bałtowskiej, telefon.

Dzwoni kmarcin i pyta gdzie jadę? Chyba wyczuł gdzie, bo dzwoni z informacją, że właśnie w tym ośrodku dzisiaj będą darmowe testy nart Elana.

Super - zwłaszcza, że nie mam doświadczenia z tą marką nart...w zasadzie nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o testowanie nart.

Postanawiam skorzystać i pojeździć na wszystkim, na czym będzie można.

Namiot ustawiony przy dolnej stacji kolejki krzesełkowej, przy trasie numer 4.

f52872e004b4cbcfmed.jpg

Trzech sympatycznych Panów, rzeczywiście testy są darmowe (na dowód)...ale niestety dużego wyboru modeli nie ma.

7035e18d55ac4f97med.jpg

Kilka par desek damskich i kilka męskich.

Testuję trzy rodzaje sprzętu.

Pierwsza to all mountain Amphibio 14 Fusion 168 cm z promieniem skrętu 14,1:

c9c3bd9fd3966b07med.jpg

Narta w porównaniu do moich Xsów - szeroka.

6e6759d1a72722d3med.jpg

Tył:

c47b101aaa86eaf2med.jpg

Moje wrażenia z jazdy są subiektywne, amatorskie, proszę więc o wyrozumiałość.

Narta twarda i dłuższa od moich o 6cm (mam 176cm wzrostu). Na twardym i równym stoku mam wrażenie, że jest mega stabilna. Średni i długi skręt wycina idealny i daje olbrzymią pewność w czasie jazdy.

Krótkie skręty wychodzą znacznie gorzej - pewnie przez sporą szerokość.

Jakoś dziwnie się czuję z nimi na nogach - jak w...klapkach...

Jeśli chodzi o design, to taki sobie.

Ogólne wrażenie - średnie.

Jak dla mnie - nic ta narta nie zmieniłaby dla moich umiejętności. Sama jazda - na moich Salomonach Aero Xsach o wiele bardziej mi się podoba.

Druga narta jaką testuję, to slalomka Slx Fusion 165cm z promieniem skrętu 12,4:

c7797fea6ff19d03med.jpg

Zwróćcie uwagę, że narty Elana są oznaczone: lewa, prawa.

Tyły:

43239ab1f4a50c62med.jpg

W całej okazałości:

f0f036529277eddamed.jpg

Zakładając je na nogi ma się nieodparte wrażenie, że się jeździ na "żabich nóżkach" :happy: