Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Nosal ruszy?


johnny_narciarz

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.02.2017 o 13:06, JC napisał:

W artykule wypowiadają się wszyscy oprócz właściciela dolnej części stoku. Jestem ciekawy jego opinii na ten temat.
Jeżeli zmiany dojdą do skutku, to będzie na Nosalu zderzenie trasy FIS z niebieskim przedszkolem :).

Tak było do bodajże 2013 roku i nikomu to nie przeszkadzało.


Dla wielu rodziców była to nawet bardzo dobra opcja - dzieci uczą się jeździć na dole (w jednej z najlepszych w Polsce szkół, jak nie najlepszej), a rodzice zjeżdżają śmigiem z zacienionej czarnej trasy.

Sam zaczynałem swoją jazdę na Nosalu - kocham tą górę. Choć moim zdaniem poszerzanie trasy nie jest niezbędne, jest wystarczająco szeroka a na zawody wielkiego kalibru w Polsce i tak bym nie liczył. Górny węższy odcinek ma swój klimat.

Tutaj filmik znaleziony na youtube, zjazd kogoś, kto wszedł tam w tym miesiącu na turach:

Proponuję zwrócić uwagę na stromiznę pierwszej części trasy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...
  • 10 months later...
Dnia 3.02.2016 o 18:37, Hextor napisał:

A ja bym tam chciał 4 osobową wyprzęganą kanapę z bąblami i podgrzewanymi miękkimi siedzeniami. Niech doświadczeni narciarze też zakosztują odrobiny luksusu na jaki mogą liczyć początkujący w Białce, Szymoszkowej, czy Zieleńcu 😄

Z czego 50 proc. wjedzie i zjedzie ... kanapą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, mamad napisał:

To pytanie do znawców. Ja nim w tej materii nie jestem. Co musi miec trasa czy osrodek by organizować puchar świata. Raczej nie mówię tu o zjezdzie bo pewnie takiej trasy w Polsce nie ma i raczej ciężko by powstała na tyle długa i stroma chodz niech się wypowiedzią znawcy tematu ale taka trasa na slalom specjalny to już chyba do zrobienia by organizować puchar świata.

nie ma czegoś takiego jak slalom specjalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, mamad napisał:

To pytanie do znawców. Ja nim w tej materii nie jestem. Co musi miec trasa czy osrodek by organizować puchar świata. Raczej nie mówię tu o zjezdzie bo pewnie takiej trasy w Polsce nie ma i raczej ciężko by powstała na tyle długa i stroma chodz niech się wypowiedzią znawcy tematu ale taka trasa na slalom specjalny to już chyba do zrobienia by organizować puchar świata.

Za ciocią Wikipedią:

Przy wyznaczaniu trasy przejazdu wymagana jest różnica wzniesień: w zawodach najwyższej rangi (ZIO, MŚ, PŚ): mężczyźni – 180–220 m, kobiety – 140–220 m. W pozostałych zawodach: mężczyźni – 140–220 m, kobiety – 120–200 m[1]. Liczba bramek na trasie slalomu jest zależna od różnicy wysokości między startem a metą. Liczba bramek, a właściwie zmian kierunku (nie zawsze bramka zmienia kierunek jazdy) wynosi 30–35% różnicy poziomów +/- 3 zmiany kierunku. Bramki, czyli wynosi od 55 do 75 dla mężczyzn i od 45 do 60 dla kobiet. Trasa przejazdu składa się z typowych figur slalomowych, wyznaczonych przez bramki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2018 o 13:00, Ratrak napisał:

Ku pokrzepieniu serc, 6 marca 1974, Puchar Świata w Slalomie na Nosalu.
 

wc.jpeg

Fot. Stanisław Momot.

Do okoła zielono, jakim sposobem na trasie jest śnieg? - Zwozili z Tater? i w dodatkowo brak rynien

Edytowane przez andrzej1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, andrzej1982 napisał:

Do okoła zielono, jakim sposobem na trasie jest śnieg? - Zwozili z Tater? i w dodatkowo brak rynien

Wypadałoby przypomnieć jacy zawodnicy wtedy przyjeżdżali w polskie góry. Wymienię tylko tych co byli na podium. 

1 Francisco Fernandes Ochoa

2 Gustav Thoeni

3  Hans Hinterseer

Francisco to ciekawa postać, wygrał w 2 zawodach, a zdobył 3 złote medale. Nosal to był jedyny slalom w PŚ jaki wygrał. Jeszcze większą niespodziankę sprawił 2 lata wcześniej. W Sapporo w 1972r wygrał slalom i został mistrzem olimpijskim i jednocześnie mistrzem świata. Więcej zwycięstw nie zanotował. Czy jeszcze kiedyś tacy mistrzowie zawitają do Polski na zawody, mało prawdopodobne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Za ciocią Wikipedią:

Przy wyznaczaniu trasy przejazdu wymagana jest różnica wzniesień: w zawodach najwyższej rangi (ZIO, MŚ, PŚ): mężczyźni – 180–220 m, kobiety – 140–220 m. W pozostałych zawodach: mężczyźni – 140–220 m, kobiety – 120–200 m[1]. Liczba bramek na trasie slalomu jest zależna od różnicy wysokości między startem a metą. Liczba bramek, a właściwie zmian kierunku (nie zawsze bramka zmienia kierunek jazdy) wynosi 30–35% różnicy poziomów +/- 3 zmiany kierunku. Bramki, czyli wynosi od 55 do 75 dla mężczyzn i od 45 do 60 dla kobiet. Trasa przejazdu składa się z typowych figur slalomowych, wyznaczonych przez bramki.

 

Między dolnym peronem krzesła a stacją górną jest 230 metrów różnicy, więc przewyższenie trasy powinno być raczej OK i wpadać w podane wyżej widełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...