Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Atomic Redster SL +x16 - kwestia DIN


wasilek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich na forum,

Czy jesteście w stanie wytłumaczyć mi kwestię DIN w wiązaniach Atomica X16? Naczytałem się wiele o DIN, nawet potestowałem różne kalkulatory i nie rozumię jednej kwestii: nasta Atomic SL 165 komórkowa z wiązaniami X16 gdzie DIN jest od 8 do 16. Przy mojej wadze, wzroście, długości skorupy (73kg, 177cm i 327mm) wychodzi, że powinienem mieć DIN 7, a tu jest minimum DIN 8.

Czy to oznacza, że urwie mi nogi w kolanach, a się nie wypnie? Czy w przypadku tej narty z tymi wiązaniami są inne tabele?

Z góry wielkie dzięki za wszelkie informacje.

Edytowane przez wasilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Nogi nie urwie, ale więzadła krzyżowe może :D

A tak poważnie to zasadnicze pytanie jak użytkujesz tę nartę ? Narta komórkowa to narta sportowa przeznaczona do agresywnej jazdy z dużymi przeciążeniami. Dlatego producent wiązań nie przewidział, że ktoś będzie chciał zejść poniżej 8 DIN. Zawodnicy ustawiają DIN w abstrakcyjnych (dla zwykłych narciarzy) wartościach (12-16 i wyżej). Robią to po to aby przy jeździe z dużymi prędkościami i przeciążeniami narta się samoistnie nie wypięła (vide Vonn zeszły sezon). Robią to często kosztem zdrowia, wiązanie potrzebuje naprawdę ogromnych przeciążeń aby wypiąć.

Moje zdanie jest takie; jeśli nie jeździsz agresywnie, szybko, również na tyczkach to zmień wiązanie. Z drugiej strony przy szybszej jeździe wiązanie ustawione na 8 powinno zadziałać.

Ps. W momencie zakupu nie przyszło Ci to do głowy ?

Pss. Nie ma innej tabeli. Są tylko różne wiązania. Te sportowe mają wyższe wartości DIN.

Edytowane przez FerraEnzo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To teraz pytanie czy X12 wejdą bez problemów zamiast tych X16?

No i kwestia dla kogo jest robiona taka X16? Bo te din 16 to dla 2,5m faceta, ważącego 200kg ze skorupą 280mm. Bo jeżeli atomic robi wiązania od 8 do 16 din to chyba jest jakaś osoba na świecie co będzie miała 16DIN?

Już nie mówię o x20 gdzie jest do 20DIN.... Bo to już dla mnie jest niepojęte..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz agresywnie, szybko (tyczki uskuteczniasz lub są w planach) to bym zostawił x16.

2 minuty temu, wasilek napisał:

No i kwestia dla kogo jest robiona taka X16? Bo te din 16 to dla 2,5m faceta, ważącego 200kg ze skorupą 280mm. Bo jeżeli atomic robi wiązania od 8 do 16 din to chyba jest jakaś osoba na świecie co będzie miała 16DIN?

Już nie mówię o x20 gdzie jest do 20DIN.... Bo to już dla mnie jest niepojęte..

Zawodnicy!

Ja mam u siebie wiązanie 6-16. Ustawione na 8. 177, waga 78kg, ale dźwignia mniejsza bo but tylko 303mm.

Ps. Zgaduje że Lindsey miała ustawione w przedziale 16-20.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wasilek napisał:

Ok. To teraz pytanie czy X12 wejdą bez problemów zamiast tych X16?

No i kwestia dla kogo jest robiona taka X16? Bo te din 16 to dla 2,5m faceta, ważącego 200kg ze skorupą 280mm. Bo jeżeli atomic robi wiązania od 8 do 16 din to chyba jest jakaś osoba na świecie co będzie miała 16DIN?

Już nie mówię o x20 gdzie jest do 20DIN.... Bo to już dla mnie jest niepojęte..

Spróbuj na prawie zlodzonym stromym stoku rozpędzić się do 70-80km/h i zrobić nagły skręt stop to się dowiesz do czego są wyższe wartości DIN w wiązaniach dla wyczynowców ;)

Sorry to taki żarcik. Nie próbuj bo to się źle skończy.

Z powodu choroby miałem okazje pooglądać przez weekend zawody PS.

W czasie relacji giganta panów w Adelboden mignęły gdzieś narty któregoś "atlety" i tam były wiązania w których skala zaczynała się od 12DIN.

W moich skala na 12DIN się kończy :D. I to jest dowód na to, że pomiędzy zawodnikami i amatorami znajduje się "przepaść".

 

Pozdrawiam

PS: Pierwszy raz zgadzam się z zaruski-m.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotr_67 napisał:

W czasie relacji giganta panów w Adelboden mignęły gdzieś narty któregoś "atlety" i tam były wiązania w których skala zaczynała się od 12DIN.

W moich skala na 12DIN się kończy :D. I to jest dowód na to, że pomiędzy zawodnikami i amatorami znajduje się "przepaść".

Haha widziałeś ich na tej ściance i tzw. pivoting, jak ładnie puszczali narty w ześlizg, które po chwili łapały krawędź...coś pięknego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałeś już te wiązania (narty) ? Czy nówka ?

Jeśli nowe to poszukałbym dobrego sklepu (z programem racing), podjechał i poprosił o przekręcenie wiązań. Jeśli dobrze trafisz to powinni Ci różnicę w kasie zwrócić. Wiązania na 99% będą plug&play. Jeśli nie to stare dziury zakołkują - zabieg taki nie ma żadnego wpływu na nartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, FerraEnzo napisał:

Używałeś już te wiązania (narty) ? Czy nówka ?

 

No właśnie dostałem je od ojca po 2 sezonach jazdy, więc wymiana odpada :( No i jeszcze pozostanie pytanie czy x12 czy x12 VAR. Bo w instrukcji nie bardzo się mogę połapać :(

Edytowane przez wasilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wasilek napisał:

Ok. Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Teraz zostanie tylko kwestia czy wystarczy, że wymienię te x16 na x12? Na zasadzie: wyjmij stare -> włóż nowe?

Tak zrób-wymień przód i tył x-16 na x-12 i będzie ok.Płyta i reszta konstrukcji jest taka sama,ustaw w milimetrach wymiar z buta i jest guuut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega nadal nie napisał jak jeździ i ile ma lat. Będziesz jeszcze rósł, tył ? Może warto rozważyć zostawienie tych wiązań.

Jeśli masz atomic16 var, to zmień na 12 var (var to pewnie coś związane z racing). Teoretycznie 12TL będzie pasować do płyty bo to też seria X.

http://www.peakskishop.com/Atomic-Race-X12-VAR-Bindings-2017_p_5657.html

http://www.peakskishop.com/Atomic-Race-X16-VAR-Bindings-2017_p_5658.html

This binding is designed for compatibility with the Atomic D2 plate, and the X Series bindings are the only bindings that can be used with Atomic race skis. 

Nie mam pojęcia jaka jest różnica między 12 var a 12 TL. Pewnie jakieś zmiany konstrukcyjne VAR mogą być mocniejsze.

Ps. Będę dziś w windsporcie na Zakopiance to zapytam jeśli chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wasilek napisał:

darek67 ok ale które x12 mam kupić? Same x12, x12 var, x12 tl ??? Bo znalazłem "tl" ale chyba nie podejdą :(

X-12 i X-12 var to są wiązania race i nadają się do nart fis,zawodniczych tzw.komórek a X-12 tl do nart tzw.amatorskich i maja inne mocowania do płyty narty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w windsporice. Pytałem.

Będą pasować tylko wiązania VAR. Chyba, że wymienisz całe z płytą - ja bym tego nie robił. Najłatwiej by Ci było znaleźć sklep/serwis gdzie by Ci wymienili wiązania a stare wzięli w rozliczeniu. Tak same oddzielnie ciężko Ci będzie sprzedać.

Zawsze jeszcze możesz zweryfikować te informacje w jakimś serwisie. Ja osobiście nie ufam specom ze sklepów (nawet takich jak windsport).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wasilek napisał:

Witam Wszystkich na forum,

Czy jesteście w stanie wytłumaczyć mi kwestię DIN w wiązaniach Atomica X16? Naczytałem się wiele o DIN, nawet potestowałem różne kalkulatory i nie rozumię jednej kwestii: nasta Atomic SL 165 komórkowa z wiązaniami X16 gdzie DIN jest od 8 do 16. Przy mojej wadze, wzroście, długości skorupy (73kg, 177cm i 327mm) wychodzi, że powinienem mieć DIN 7, a tu jest minimum DIN 8.

Czy to oznacza, że urwie mi nogi w kolanach, a się nie wypnie? Czy w przypadku tej narty z tymi wiązaniami są inne tabele?

Z góry wielkie dzięki za wszelkie informacje.

Ważysz na sucho 73 kg!!!

Dodaj masę sprzętu i ubrań  pożywnego śniadanka..., a pewnie dojdziesz do 80+???

Wg mnie zostaw jak jest i ustaw X16 na DIN 8, wzmocnij nogi i ...zachowaj czujność:D.

Myślę, że jak naparzasz na "komórkach", to jesteś ( powinieneś być) w niezłej formie fizycznej i ten 1 dodatkowy DIN nie spowoduje sam z siebie katastrofy.

Cała zamiecha ze zmianą wiązania to wg mnie "niewarta skórka za wyprawkę"

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FerraEnzo dziękuję :)

Dan-D forma podupadła ale wraca :-) Narta wymagająca ale bez przesady, da się na niej pośmigać poniżej 100km/h (żart) :-P Ale fakt jak już złapie krawędź to nie puści i nie ważne czy jest lodzik czy nie ;-)

Właśnie przez obawę o kolana jestem za bardzo czujny i staram się nie iść na 150%... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...