MichałEs

uvex downhill 2000 zakup

8 postów w tym temacie

Witam.

Jestem na kupnie w/w gogli ,ale mam pytanie do użytkowników tych gogli i nie tylko. Naczytałem się o polaryzacji i fotochromach ,nurtują mnie pytania 

http://www.asport.pl/p/40404,491/gogle-narciarskie--snowboadowe-downhill-2000-fm-uvex/    

jak te gogle będą się miały do gogli z polaryzacja czy takie systemy zawarte w nich wystarczą ? warto je wziąć czy szukać czegoś innego z polaryzacja  ?

następne

http://www.asport.pl/p/31743,491/gogle-narciarskie--snowboardowe--fotochromowe-downhill-2000-vlm-uvex/

cena w górę ,ale dalej brak polaryzacji i to samo pytanie w/w ? 

nie ukrywam ,że niedawno rozpocząłem jeździć na nartach, głównie jeżdżę w południowe godziny ,ale czasem i przy sztucznym świetle ,czy gogle z fotochromami będą dobrą opcją do jazdy wieczornej ,czy będą za słabe i kupić dodatkową parę ?

Pozdrawiam  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czytałem czytałem i wniosek wychodzi ,że z polaryzacją śniegu nie przeczytam ,wiec chyba nie jest to tak bardzo ważna kwestia ,chyba ,że się poważnie mylę.

jeśli ,więc prawdą jest to co w/w to pozostaje kwestia zwykłych gogli czy warto dopłacić i wziąć z fotochromami i cieszyć się, goglami całodziennymi ? 

ktoś potwierdzi ,kto miał z nimi styczność ?

FerraEnzo jaką szybę masz w swoich ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam od trzech sezonów arctica-G-75F - nie zamieniłbym już na nic innego - kilku znajomych po paru minutach jazdy w tych goglach leciało  kupować B| 

TUTAJ masz też na ich temat parę opini

teraz maja w ofercie chyba g-100 coś tam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MichałEs napisał:

FerraEnzo jaką szybę masz w swoich ?

S3 Lite mirror. Jeżdżę w dzień, w nocy. We mgle, w słońcu itd. Ćwiczę czucie głębokie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arnoldd jeździsz w sztucznym świetle ? jak fotochromy się zachowują u Ciebie ? 

Hmm teraz to nie wiem co wybrać czy uvexy czy arctice 105FP bo cena jest atrakcyjna porównując do uvexów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od rana do nocy tylko w tych goglach.

Wściekłe słonce, chmury, sztuczne oświetlenie.

Większość ludzi uważa że fotochrom za wolno reaguje przy gwałtownych przejściach z jasno oświetlonych stoków w głęboki cień.

Tylko że wjeżdżając w takie zacienione miejsce przestaje natychmiast działać filtr polaryzacyjny - zero jedynkowo - więc oko nie musi się dostosowywać do 

tak dużych różnic w oświetleniu - efekt : widzę gdzie jadę i co lub kto jest przede mną .

Tak jak pisałem - kilku kolegów - po jednym zjeździe - kupowali

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze w sklepiej te 105FP bardziej odpowiadaja mi z większym polem widzenia, wszystko jest i za te pieniądze :) uvex z fotochromami bez polaryzacji 629zl. Zastanawia mnie czy szkla w uvexie roznia sie od arcticow np ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jasiek
      Mam do Was zapytanie w sprawie gogli. Stoję przed dylematem zakupu i zastanawiam się czy fotochromy sprawdzają się na stoku? ma ktoś z tą technologią do czynienia?
      i drugi problem Anony Helix czy Arctica 105? 
       
    • Przez zslawek
      Witam
      Po dłuższym okresie śledzenia forum postanowiłem się zarejestrować i poprosić Was o pomoc w doborze nart dla mojej połówki i dla mnie.
      Przygodę z narciarstwem rozpocząłem w zeszłym roku zachęcony przez syna który rok wcześniej w wieku 7 lat zaczął przygodę z nartami.
      1. Płeć - M
      2. Wiek - 47
      3. Waga - 78
      4. Wzrost - 189
      5. Na nartach jeżdżę od 1 sezonu, ( 14 dni w sezonie)
      6. Moje umiejętności określam na pograniczu 3 i 4 forumowe
      (wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)
      7. Moje buty to - Atomic Hawx Pro flex 90
      8. Teraz jeżdżę na nartach/model - do tej pory jeżdżę na nartach z wypożyczalni (Salomon XPRO 170 cm http://www.skionline.pl/sprzet/narty,15-16,salomon,x-max-xt12-ti,8658.html, Atomic Nomad 173 cm http://www.skionline.pl/sprzet/narty,15-16,atomic,nomad-magnet,7942.html, Voelkl RTM coś podobnego do tych z linka tylko szerokości pod butem 74 http://www.skionline.pl/sprzet/narty,15-16,voelkl,rtm-75,8332.html
      9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - do tej pory jeździłem 3 tygodnie na nartach z instruktorem ok 18 h. Na razie myślę o dalszym doskonaleniu jazdy pod okiem instruktora jeszcze jak będą warunki to w tym roku ok 5 dni 0d 10 marca.
      Na chwilę obecną zakładam jazdę tylko na przygotowanych polskich stokach (w Alpy pojadę w przyszłym roku albo za 2 lata). Jada rekreacyjna krótszym skrętem na zatłoczonych stokach i szybszą/dłuższym skrętem na pustych stokach. Jak na razie zupełnie mi wystarczają trasy czerwone i niebieskie.
      Moją kondycja o kreślił bym jako co najwyżej średnią (ćwiczę na orbitreku średnio co dziennie pół godziny).
      10. Upatrzyłem sobie narty - rozmyślałem o nartach typu on-piste lub allround o dł ok 170 - 175 cm promieniu 14-16 m i 73-74 pod butem. Chcę kupić narty uniwersalne na stoku które będą się dobrze sprawować zarówno na porannym sztruksie jak i na popołudniowym zmuldzonym stoku gdzie pełno cukru. Zakładam że będą to narty rozwojowe na kilka lat.
      Zainteresowały mnie następujące narty:
      Fischer progressor F18, Atomic Redster XT lub XTi, Salomon X-MAX 10.
      11. Mój budżet na narty to około - chciałbym się zmieścić w 1500 PLN
      proszę także o pomoc w doborze nart dla żony
      1. Płeć - K
      2. Wiek - 44
      3. Waga - 70
      4. Wzrost - 165
      5. Na nartach jeżdzi od 2 sezonów, ( 14 dni w sezonie) (nie licząc tygodniowego epizodu z nartami za czasów liceum)
      6. Moje umiejętności określam na 3 forumowe
      (wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)
      7. Moje buty to - Atomic Hawx W flex 80
      8. Teraz jeżdżę na nartach/model - do tej pory jeździ na nartach z wypożyczalni (Salomon http://www.skionline.pl/sprzet/narty,15-16,salomon,w-pro-lithium-10-w,8450.html, Fischer XTR , Voelkl RTM i inne na samym początku
      9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - do tej pory jeździłam 4 tygodnie na nartach z instruktorem ok 22 h.
      Na chwilę obecną połówka zakład jazdę tylko na przygotowanych polskich stokach . Jada typowo rekreacyjna po polskich stokach. Planuje tylko trasy czerwone i niebieskie.
      10. Upatrzyłem sobie narty - poszukuje nart jak to określiła prostych/przyjemnych w użytkowaniu które nie będą "zbyt trudne" w użytkowaniu. Takie do jazdy całodziennej zarówno rano jak i wieczorem.
      Zainteresowały mnie następujące narty: Head Pure Joy, 6 lub 8, Salomon W-Max, Atomic Cloud Eight, Fischer progressor F18W ale nie wiem czy będą dla niej odpowiednie. Nie wiem jakiej długości powinny być? czy 155 będą wystarczające?
      11. Mój budżet na narty to około - chciałbym się zmieścić w 1500 PLN
      Pozdrawiam
    • Przez murzyn10
      witam
      Zastanawiam sie nad kupnem  nart dla mojej kobiety pomiedzy modelem
      ROSSIGNOL FAMOUS 2 a ROSSIGNOL FAMOUS 4
      aukcje
      http://allegro.pl/rossignol-famous-2-2017-149-super-cena-i6727784705.html
      i
      http://allegro.pl/rossignol-famous-4-2017-149-super-cena-i6727773396.html
      Prosze o informacje jaka jest roznica pomiedzy tymi modelami nart /waga, promien skretu technologie sa te same/?
      PS przekopalem internet specyfikacje techniczne + filmiki na youtube nigdzie nie ma informacji czym sei roznia te narty /oprocz ceny /
       
      2. Czy jesli ma ona wzrost 162 cm to wybrac narty o dlugosci 156 cm czy 149 cm ?
    • Przez darekas
      Mam taki problem z 12 letnim synem któremu bardzo szybko parują gogle narciarskie.
      Nie wiem czym jest to spowodowane być może tym że przy wysiłku fizycznym dochodzie do przekrwienia i zaczerwienia skóry twarzy , rumień twarzy
      i łatwo poci się głowa.  
      Używał głownie dziecięcych gogli Tecno Pro z podwójną szybą i dodatkową wentylacją
      http://esklep.intersport.pl/pl/product/107088/gogle-tecno-splash-concept-jr-226541
      próbował Arctica G-75
      http://www.arctica.pl/p254/gogle-z-polaryzacja-i-fotochromem-arctica-G-75E
      Jakich gogli poszukiwać?
      Czy np. Arctica G-89 z dodatkową wentylacją na przedniej szybie mogłyby coś pomóc
      http://www.arctica.pl/p284/gogle-narciarskie-wszystkie-arctica-G-89
      Nie ukrywam że poszukuje gogli dostępnych cenowo.
      A tak wogóle co robić żeby gogle nie parowały. 
      Dzięki za pomoc
       
    • Przez lokiec3
      Jak się ma już trochę latek i trochę dioptrii do korekcji to trzeba pomyśleć o tym jak jeździć na nartach i  dobrze widzieć. Również ma to znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa.
      Jest kilka metod.
      Szkła kontaktowe - nie zaprzyjaźniłem się.
      Kask z szybą, można jeździć w okularach. No tak, ale ja już mam całkiem fajny kask i gogle też niczego sobie. Trzeba wydać niezłych parę stówek ekstra a do tego do szafy idzie dobry kask i gogle.
      Zakupiłem ramki wkładane w gogle. Wydatek 50 pln z przesyłką.
      Idę do optyka, któren wstawia mi szkła z taką samą korekcją jak mam okulary. I co? I teraz to ja mogę za... przepraszam normalnie jeździć. 
      Trzeba oczywiście dokładnie oczyścić zarówno gogle jak i wkładki dobrej jakości ścierką i nie dotykać paluchami. Obawiałem się o parowanie. Występuje tylko na wyciągu jak nie jeżdżę. Po ruszeniu i przewietrzeniu widoczność normalna, Sprawdzone przy -22 gradus. Parowanie można wyeliminować całkowicie przez zakładanie gogli na kask przy podjeździe do wyciągu i ponowne ich zakładanie na ślipka dopiero w momencie startu. Wtedy nic nie paruje i nie ma ryzyka, że para przymarźnie.
      Cały szpas kosztował 150 pln. Bardzo dobrze wydane pieniądze.