skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena

2016.11.16
Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena
Kliknij, aby powiększyć.
Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena
Niedawno opisywaliśmy Wam postępy na budowie nowych kolei w kilku polskich stajach narciarskich - w Kasinie Wielkiej, Czarnej Górze, Wiśle i Szczyrku. Oczywiście największe zainteresowanie budzi budowa nowoczesnych, 6-osobowych kanap z osłonami przeciwwietrznymi, które powoli stają się symbolem nowoczesnych ośrodków w naszych górach. Nikogo więc chyba nie zdziwi fakt, że musieliśmy także zajrzeć do Krynicy, gdzie powstaje podobny wyciąg - w ośrodku, który od ubiegłego sezonu nosi nazwę Słotwiny Arena.
Spośród wszystkich krynickich terenów narciarskich, szeroko rozumiane Słotwiny - bo w takiej formie funkcjonują one w świadomości narciarzy od ponad trzydziestu lat - to miejsce wyjątkowe. W połowie lat 80. było to wszak najpopularniejsze narciarsko miejsce na wschód od Podhala (razem z Suchą Doliną w okolicach Piwnicznej), a wyciągi na Jaworzynie w tym czasie nikomu nawet się nie marzyły. Wielu narciarzy z łezką w oku wspomina czasy, kiedy w dolinie stały dwa orczyki. Od tego czasu dużo się zmieniło w samej Krynicy, ale też i w okolicach, chociaż bezsensowny (z punktu widzenia narciarza) podział na dwa rozdzielne tereny, mimo że rozdziela je tylko wąski pas drzew, nadal się utrzymał. Natomiast zmieniła się na pewno infrastruktura. Jej najnowszym elementem jest budowany właśnie w stacji Słotwiny Arena (dawne Azoty) nowoczesna kolej linowa.


O samej koncepcji przebudowy tego terenu pisaliśmy już w ubiegłym miesiącu - więcej szczegółów można znaleźć tutaj. Tym razem zapraszamy naszych czytelników przede wszystkim do obejrzenia galerii zdjęć z placu budowy - korzystając z krótkiego "okna" pogodowego, udało nam się zrobić parę zdjęć jeszcze w jesiennych warunkach.

Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena
Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena

Nowa kolej w Słotwinach to nowoczesny produkt firmy Doppelmayr, z 6-osobowymi krzesłami, wyposażonymi w osłony przeciwwietrzne (pomarańczowe). Zastąpi ona starą "trójkę" a także równoległy do niej orczyk - parametry nowej kolei będą więc bardzo zbliżone - długość 720 metrów, różnica wysokości 165 metrów. Oczywiście kolej będzie miała znacznie większą przepustowość (ok. 3000 osób na godzinę), a także dużo szybszy czas wjazdu - lina będzie poruszać się do góry z prędkością około 5 m/s. O różnicy komforcie już nawet nie wspominamy…

Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena
Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena

Oprócz samej kolei, całkowicie przebudowywana jest dolna stacja, która docelowo stanie się nowoczesnym budynkiem wielofunkcyjnym, z garażem na krzesła i napędem liny. Tutaj będą się znajdować kasy, sklep i wypożyczalnia sprzętu.

W chwili obecnej budowa kolei jest mocno zaawansowana, ale to wykonania pozostało jeszcze parę elementów. Gotowa jest praktycznie w całości górna stacja, stoją wszystkie podpory (osiem), natomiast lina nie jest jeszcze założona. Główne prace budowlane trwają teraz przy dolnej stacji która imponuje wielkością i rozmachem inwestycji (oczywiście wraz z budynkiem wielofunkcyjnym). Inwestor zapewnia, że kolej ruszy w tym sezonie zimowym, jednak dokładny termin uruchomienia nie jest jeszcze znany.

Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena
Budowa nowej kanapy w Słotwiny Arena

Oczywiście, nasi czytelnicy mogą liczyć na to, że o terminie uruchomienia nowej kolei dowiedzą się jako jedni z pierwszych. A tymczasem zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji nowej inwestycji w Słotwinach.

pk/skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #ośrodki narciarskie

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com