skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Nowe szóstki w Białce Tatrzańskiej

2014.07.07
Budowa górnej stacji kolei Jankulakowski fot. J.Ciszak
Kliknij, aby powiększyć.
Budowa górnej stacji kolei Jankulakowski fot. J.Ciszak
Góry może i w Białce Tatrzańskiej nie są najwyższe, za to jakość infrastruktury i zaplecza dla narciarzy owszem. Podhalański ośrodek od dobrych kilku lat rozwija się żwawo zmierzając w kierunku stacji bardziej alpejskiej niż naszej lokalnej. Dwa lata temu oddano do użytku nowoczesne krzesło Leitnera - Pasieka Express, w zeszłym roku z Jankulakowskiego Wierchu na Kotelnicę wytyczono trasy biegowe. Co nowego w Białce zastaną spragnieni białego turyści w nadchodzącym sezonie zimowym?
W tym roku Białka realizuje dwie nowe inwestycje -budowę 6-osobowych kanap firmy Doppelmayr.
Kolej Jankulowski stanie na południowowschodnim stoku o tej samej nazwie, podczas gdy kanapa Remiaszów wywozić będzie narciarzy z miejsca, gdzie usytuowana jest dolna stacja kolei Jankulowski na szczyt Wysokiego Wierchu. Prace pod budowę obydwu kanap rozpoczęły się w połowie czerwca 2014; pierwsza z nich ruszy końcem grudnia tego roku, druga w czerwcu 2015.

Kolej Jankulakowski


Kolej Jankulakowski kursować będzie z Jankulakowskiego Wierchu w kierunku południowowschodnim, wzdłuż 800-metrowej niebieskiej trasy. W odróżnieniu od krzesła Pasieka Express wybudowanego przez firmę Leitner z Południowego Tyrolu, tym razem inwestycję powierzono austriackiemu Doppelmayrowi. Wspomniany wyciąg to jeden z najlepszych produktów w ofercie Doppelmayra - kolej ma 6-osobowe podgrzewane kanapy z osłonami przeciwwiatrowymi i umożliwia transport dzieci poniżej 125 cm wzrostu, ponieważ służący do wsiadania przenośnik taśmowy automatycznie dokonuje pomiaru wzrostu wsiadających osób i dostosowuje wysokość krzesła do wysokości, która będzie właściwa dla najniżej osoby. Sprytne, prawda? Pałąk zabezpieczający przed wypadnięciem pasażerów zamykany i otwierany jest automatycznie. Docenimy wybierając się na narty z trójką wiercących się dzieci.
Stok -zarówno ze względu na ekspozycję, jak i wygodną i bezpieczną kanapę - będzie idealny na rodzinny wypoczynek; ma długość ok. 800 m, średnie nachylenie ponad 18 proc. i różnicę poziomów 144 m. Przepustowość kolei wynosi 3 tys. osób w ciągu godziny.

Budowa górnej stacji kolei Jankulakowski fot. J.Ciszak
Budowa górnej stacji kolei Jankulakowski fot. J.Ciszak

Kolej Remiaszów


Prace związane z budową drugiej kanapy Doppelmayra również ruszyły w czerwcu, jednak pierwsi turyści skorzystają z niej dopiero w drugiej połowie czerwca 2015 roku. Konstrukcja i parametry techniczne kanapy są identyczne jak tej, która stanie na stoku Jankulakowski, a obsługiwać będzie nieco dłuższą, bo ok. 900-metrową trasą o przewyższeniu 171 m i średnim nachyleniu 19 proc.

Widok na stok Remiaszów fot. J.Ciszak
Widok na stok Remiaszów fot. J.Ciszak

Co ważne, wraz z nowymi wyciągami, powstanie system naśnieżania, co - zważywszy na południowowschodnią ekspozycję stoku Jankulakowski - jest bardzo przemyślanym posunięciem. Zgodnie z planami, przed udostępnieniem kolei i tras do użytku, wzdłuż nartostrad stanie 40 nowoczesnych armat, woda do zasilania których gromadzona będzie w nowopowstałym zbiorniku wodnym. Na obydwu stokach pojeździmy również po zmroku, bowiem inwestor zdecydował się na montaż oświetlenia.
Choć nie ma jeszcze oficjalnych informacji na ten temat, wkrótce w pobliżu nowych tras pojawi się pewnie karczma, w której będzie się można posilić i ogrzać.

skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #polska #białka tatrzańska #jankulakowski #remiaszów #doppelmayr

powrót

Zobacz
Białka T. budowa kolei Jakulakowski 2014.07.05
Białka T. budowa kolei Jakulakowski 2014.07.05
Białka T. budowa kolei Jakulakowski 2014.07.05
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com