skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

W Białce Tatrzańskiej nowe kanapy rosną w oczach

2014.11.12
W Białce Tatrzańskiej nowe kanapy rosną w oczach
W Białce Tatrzańskiej nowe kanapy rosną w oczach
Regularne odwiedzanie nowych inwestycji narciarskich w naszych górach stało się już dla nas praktycznie nawykiem. Wykorzystując dobrą pogodę odwiedziliśmy plac budowy kolei linowych w Białce Tatrzańskiej - największej ze wszystkich inwestycji, które mają być oddane do użytku w nadchodzącym sezonie. Czytelnikom skionline.pl przedstawiamy najbardziej aktualne zdjęcia, okupione przez nas długim brodzeniem w błocie, które mimo słonecznego tygodnia króluje na stokach Jankulakowskiego i Remiaszowa.
W porównaniu z nasza ostatnią wizytą widać wyraźnie postępy prac, wydaje się więc, że terminy zakończenia obu kolei są nie zagrożone. Bardziej zaawansowana jest rozpoczęta jeszcze w lecie budowa kolei na Jankulakowski Wierch. Stacja górna prezentuje się już z zewnątrz bardzo dobrze, trwają natomiast prace przy jej wykańczaniu. Z kolei przy stacji dolnej trwają prace montażowe. Szeroki na kilkadziesiąt metrów stok jest idealnie wyrównany i wyprofilowany, tylko w okolicach dolnej stacji trwają jeszcze prace przy instalacji naśnieżającej. Zamontowano już wszystkie podpory, wisi już lina i pierwsze krzesło!


Z kolei na Remiaszów Wierchu, gdzie budowa zaczęła się kilka miesięcy później (zgodnie z planem), trwają prace przy betonowaniu fundamentów pod stację i podpory. Przyszła trasa jest już całkowicie wykarczowana i trwają prace przy jego profilowaniu i obowiązkowej instalacji naśnieżającej. Stan inwestycji przedstawiamy w osobnej galerii zdjęć - prawdopodobnie są to pierwsze zdjęcia z Remiaszowa prezentowane w polskich mediach.


Dla wszystkich, którzy wcześniej nie zetknęli się z tematem budowy nowych wyciągów w Białce, przypominamy, że stawiane koleje to 6-osobowe kanapy o przepustowości 3000 osób na godzinę produkcji Doppelmayra. Będą one mieć podgrzewane siedzenia i charakterystyczne osłony przeciwwietrzne. Innowacją techniczną w ich konstrukcji jest zastosowanie systemu, który umożliwia bezpieczny transport dzieci poniżej 125 cm wzrostu. Poszczególne kanapy mogą automatycznie otwierać i zamykać pałąk, niecodzienna jest także konstrukcja taśmy dobiegowej i stanowiska wsiadania - dokonywany jest tu pomiar wysokości osób wsiadających, po czym nadjeżdżające krzesło dopasowuje swoją wysokość krzesełka do wzrostu najniższej z osób.


Pierwsza z budowanych kolei nosi numer VIII i prowadzi na Jankulakowski Wierch. Będzie miała 790 m długości i różnicę poziomów wynoszącą 145 m. Wzdłuż niej wytyczona jest zupełnie nowa trasa o długości 800 m, oświetlona i wyposażona w instalację sztucznego naśnieżania. Planowany termin oddania inwestycji to grudzień 2014. Natomiast druga kolej (nr XI) - Remiaszów, będzie nieco dłuższa (900 m), a trasa wzdłuż niej przebiegająca będzie miała ponad kilometr, oczywiście także oświetlona i dośnieżana. Termin oddania wg dokumentów to czerwiec 2015 rok, ale na stronie ośrodka podano informację, że będzie gotowa już w styczniu. Patrząc na tempo prowadzonych prac data ta wydaje się bardzo realna. Zwłaszcza, że pogoda sprzyja inwestorom. Choć na pewno przydałoby się trochę śniegu, który przysłoniłby w końcu to prawdziwe królestwo błota!

pk/skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #polska #białka tatrzańska #jankulakowski #remiaszów #doppelmayr

powrót

Zobacz
Białka T. budowa kolei Remiaszów 2014.11.11
Białka T. budowa kolei Remiaszów 2014.11.11
Białka T. budowa kolei Remiaszów 2014.11.11
Białka T. budowa kolei Jankulakowski 2014.11.11
Białka T. budowa kolei Jankulakowski 2014.11.11
Białka T. budowa kolei Jankulakowski 2014.11.11
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com