Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. Bończa

    Bończa

    VIP


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      3 473


  2. witek52

    witek52

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      479


  3. JC

    JC

    Administrator


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      15 574


  4. fanatyk

    fanatyk

    Użytkownik forum


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      1 669


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.12.2009 uwzględniając wszystkie działy

  1. Tak ku przypomnieniu: Międzynarodowe reguły zachowania się narciarzy - kodeks FIS: 1.Wzgląd na inne osoby. Każdy narciarz powinien zachować się w taki sposób, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa dla innej osoby i nie powodować żadnej szkody. 2. Panowanie nad szybkością. Narciarz może zjeżdżać z szybkością dostosowną do swoich umiejętności, rodzaju i stanu trasy oraz pogody. 3.Wybór kierunku jazdy. Znajdujący się na stoku narciarz, który ze względu na lepszą widoczność z góry, dysponuje większą możliwością wyboru trasy zjazdu, musi wybrać taki tor jazdy aby uniknąć wszelkiej możliwości zderzenia z narciarzem znajdującym się poniżej na stoku. 4.Wyprzedzanie. Wyprzedzanie może następować zarówno po stronie dostokowej jak i odstokowej, po stronie prawej lub lewej, lecz w takiej odległości, która pozwoli uniknąć potrącenia wyprzedzanego. 5.Przejazd i krzyżowanie torów jazdy. Narciarz, który przystępuje do zjazdu na trasie lub pólku narciarskim, powinien sprawdzić, patrząc w górę i w dół, czy nie spowoduje niebezpieczeństwa dla siebie i innych. To samo obowiązuje go przy każdym ruszeniu z miejsca po chwilowym zatrzymaniu. 6.Zatrzymanie się. Tylko w razie absolutnej konieczności narciarz może zatrzymać się na trasie zjazdu, zwłaszcza w miejscach zwężeń i miejscach o ograniczonej widoczności. Po ewentualnym upadku narciarz winien usunąć się z toru jazdy, tak szybko, jak to tylko jest możliwe. 7.Podchodzenie. Narciarz powinien podchodzić tylko poboczem trasy, a w przypadku złej widoczności powinien zejść zupełnie z trasy. To samo zachowanie obowiązuje narciarzy, którzy pieszo schodzą w dół. 8.Stosowanie się do znaków narciarskich. Każdy narciarz winien stosować się do znaków narciarskich, ustawianych na trasach. 9.Wypadki. W razie powstania wypadku każdy, kto znajdzie się w pobliżu, powinien udzielić poszkodowanym pomocy. 10.Stwierdzenie tożsamości. Każda osoba zamieszana w wypadek, lub będąca jego świadkiem, jest zobowiązana podać swoje dane osobowe. --------------------------------------------------------------
    3 punkty
  2. No to mamy odpowiedź: "Samoloty latają trzy razy w tygodniu. Przelot to koszt 30-40 euro za osobę. Wielki sukces nowego połączenia lotniczego z Warszawy do Popradu. Latające trzy razy w tygodniu ze stolicy Polski do jednego z największych ośrodków narciarskich popołudniowej stronie Tatr samoloty w okresie świąteczno-noworocznym mają pełne obłożenie. Słowacy się cieszą, a polscy górale niepokoją. Zwłaszcza zeloty na Słowację wygrywają z podróżą do Zakopanego i pod względem ceny, i czasu. Na trasie Warszawa-Poprad samoloty słowackich linii Danube Wings latają od października. Oferta jest atrakcyjna: za 30-40 euro (120-160 zł) warszawiak może wciągu niecałej godziny przemieścić się ze stolicy w słowackie Tatry. W cenie biletu przewóz nart lub deski snowboardowej. Tymczasem podróż ze stolicy do Zakopanego ekspresem jest niewiele tańsza (100 zł bilet w drugiej klasie), a trwa... prawie siedem godzin. Samochodem wychodzi niewiele szybciej, tym bardziej że zakopianka, zwłaszcza o tej porze roku, to jeden wielki korek. Tymczasem lotnisko w Popradzie jest świetnie skomunikowane: znajduje się 200 m od nowej autostrady. Turyści mogą w ciągu 30 minut przejechać wygodną trasą z Popradu w Tatry Wysokie. Ze słowackiego pomysłu zaczęły nawet korzystać... hotele i biura podróży po polskiej stronie Tatr. - Coraz częściej z naszych linii lotniczych korzystają narciarze jadący na Podhale - przyznaje Jan Bośnović, dyrektor Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Polsce. - W Popradzie czekają na nich autokary, które odwożą ich do Zakopanego. Mimo to zakopiańczycy, którzy początkowo z pobłażliwym uśmiechem przyglądali się poczynaniom Słowaków, teraz przyznają, że ich oferta jest konkurencyjna. - Obawiam się, że loty do Popradu z Warszawy odbiją się na frekwencji w Zakopanem - mówi Andrzej Gąsienica-Makowski, starosta tatrzański. Słowacy zaś nie ukrywają radości. - To hit sezonu - mówi Jan Bośnović. - Frekwencja na lotach Warszawa-Poprad przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania!" Zne.pl
    2 punkty
  3. Najprościej ... kup smar uniwersalny do nart, poszukaj starego żelazka i kup cyklinę lub poszukaj sztywnego kawałka plastiku o równej krawędzi. Nartę przetrzyj szmatką, potem nagrzej żelazko i topiąc smar nad ślizgami nanieś odpowiednią ilość na narty w formie kropel. Następnie rozsmaruj smar żelazkiem, tak aby cały ślizg pokryty był równą cienką warstwą. Uważaj żeby nie było zbyt gorące. Odstaw narty na chwilę, a następnie ściągnij nadmiar smaru cykliną (plastikiem) Na koniec wypoleruj ślizgi szmatką. To tak w skrócie. Kilka informacji znajdziesz jeszcze tutaj: http://www.skionline.pl/sprzet/?co=sprzetowe_abc&id_newsa=494
    1 punkt
  4. to się Wojtuś mineliśmy... Ja dzisiaj też zawitałem na podhale, ale okazało się że tylko przelotem, celowałem w jazdę na stoku w Jurgowie, ale jak podjechałem parę minut po 9-tej pod dolną stację, kolejki były już spore... Ostatecznie wylądowałem w Bachledowej Dolinie na Słowacji. Do 13-tej było całkiem znośnie, kolejka max na 5-7 minut, warunki z rana całkiem fajne, potem już było średnio na jeża, ale pojeździć się dało. Wracając ok 14-tej w Jurgowie była istna masakra, na stoku aż roiło się od narciarzy, podobnie było na Kotelnicy... No ale to już chyba taki "urok" nartowania w tym czasie świąteczno-noworocznym. Ja się na to nie nadaję P.S. Szczerze współczuję wszystkim, którzy jechali dzisiaj w godzinach popołudniowych zakopianką w kierunku Zakopanego. Korek zaczynał się ok 5 km za dwupasmówką w Lubniu i kończył w... Zakopanym
    1 punkt
  5. dziś zawitałem na sylwestra na podhale, jako pierwszy stok do jazdy wybralem kotelnice i szok mnie spotkal jak zobaczylem te kolejki:eek::eek: wiec wybralem sie dalej na rusin ski i tu mile zaskoczenie stok praktycznie pusty kolejka wjeżdzalo sie na biezaco, warunki na stok panowaly dobre a nawet bardzo dobre
    1 punkt
  6. serwis w razie potrzeby (jak trzeba naostrzyć albo ubytki zalać) a smarować mozna w domu na zimno albo na gorąco
    1 punkt
  7. Mało ważne po ilu się zużywają. Też mnie boli jak to widzę ale przypominam sobie od razu moją jazdę po poręczach i murkach na rolach i mi ból mija. Sprzęt jest tylko sprzętem i jak to robimy z całego serca to na nowy zawsze się kasa znajdzie
    1 punkt
  8. Kolejna lawina i następne ofiary Nie żyje jeden z turystów przysypanych przez lawinę w rejonie Buli pod Rysami w Tatrach - informuje Polsat News. Ratownicy TOPR z psami tropiącymi wciąż przeszukują lawinisko w poszukiwaniu kolejnych poszkodowanych. Nie wiadomo dokładnie ile osób zostało porwanych przez lawinę............http://wiadomosci.onet.pl/2681,2103296,smiertelna_ofiara_lawiny,wydarzenie_lokalne.html
    1 punkt
  9. Buty na mrozie sztywnieją ale też każdy but, który użytkowałem nieco "popuszcza" na zapięciach po jakimś czasie jazdy (powiedzmy około godziny ale to zależy) i go dociągam bardziej. Każdy but, który użytkowałem tak przy jeździe dopinam mocniej niż dopinałem w sklepie przy mierzeniu i jest ok. Jeśli chodzi o ciśnięcie w podbicie to najprostsze i najtańsze są dwie metody: - odpuścić buta do momentu aż nie ciśnie i nie wnerwia, często to pomaga a to że but nie trzyma stopy jest złudne bo jak się do lekko odpuści to tak sie może wydawać - to weryfikuje szybko jazda i jesli noga nie lata w bucie to należy jeździć w takich słabiej dopiętych w tym miejscu. Często pomaga też odpuszczenie na srubach mikrometrycznych przy klamrach, pobaw sie trochę i poszukaj optymalnego ustawienia, to wymaga czasem chwili przerwy w jeździe i pokrecenie tymi klamrami - może sie da - druga metoda prostsza - wyjmij wkładkę z buta, idź do sklepu i kup taką samą na wymiar tylko cieńszą, wybór wkładek jest ogromny więc na bank znajdziesz coś dobrego za kilka-kilkanaście złotych a nie za kilkaset, to proste i sprawdzone rozwiązanie. Często w butach narciarskich dziś produkowanych wkładki są marnej jakości, wyciągałem je z wielu butów i moim zdaniem większośc kwalifikowała sie do wymiany. W noeych Salomonach mam beznadziejne wkładki i je teraz wymienię.
    1 punkt
  10. Na podstawie postu Bugajsona ze skarpetkami to mi się przypomniała taka domowa metoda kształtowania skorupy: Ubierasz ze trzy pary na nogi (mówię poważnie). Zakładasz i zapinasz but tak, że masz uczucie, że się pomyliłeś i zamiast butów założyłeś imadła.. Następnie troszkę je podgrzać (opalarką) tylko ostrożnie: raz, że można zniszczyć but a dwa jak zacznie cię w nogi parzyć to jest już za późno bo nie zdążysz wyjąc nogi z buta (po prostu nie będziesz w stanie dotknąć klamer, żeby się odpiąć). Tak pokombinować dłuższy czas. Ważne: but ma ostygnąć na nodze. Nie mówię, że Ci to na pewno pomoże. Ale parę osób za moją radą tak zrobiło i jest git. PS Z tym zimnem to jest tak, że oprócz tego, że materiał sztywnieje to się również kurczy. Pozdrawiam.
    1 punkt
  11. łapią Cię skurcze moja rada na 2 sposoby: 1 droższy kup sobie wkładki Sidas-a nie mowie bootki tylko wkładki te pod stopy. Wkładki takie mozesz zakupic w sklepie tyrolski bądz windsport a takze chyba w bielsku, powoduja one idealny rozkład obciązenia na całą stope i wydaje mi się ze problem niedokrwienia powinien zniknąć 2 odbarczanie punktowe możesz też pobawić się klamrami ewentualnie kup takie skarpetki ktore w tym miejscu będą troche cieńsze:) niby głupie a mi pomogło jak tak zrobiłem swoją droga takze masz racje ze zimno ponieważ skorupa w zimnie sie usztywnia i to też moze być jakaś przyczyna- ja jednak zaryzykował bym te wkładki Sidas-a pozdrawiam bugi:)
    1 punkt
  12. Ja to zawsze myślałem, że takie dysputy do domena starszych panów pzdr misal _________________
    1 punkt
  13. Dajmy spokój Dajmy już spokój! Skiforum ma swoją specyfikę, nasze ma swoją. Każdy z użytkowników sam ocenia, które forum bardziej mu odpowiada i tam się udziela.
    1 punkt
  14. Wybierz się od Oravska Lesna nie jest to najbliżej od Sosnowca, ale jest wyciąg krzesełkowy i łagodnie szerokie niebieskie trasy- poleca i gwarantuję że będziecie zadowoleni:)
    1 punkt
  15. Jak już tak sobie pitolimy, gdzie się fajnie i intensywnie jeździ, to ja bym wspomniał o Palenicy w Szczawnicy. Te dwie trasy, które tam są, szczególnie ta ostrzejsza są fajne.
    1 punkt
  16. instrukcji na necie jest bardzo duzo, szczegolnie polecam filmy SWIXa, dodam tylko od siebie taki maly patencik domowy zeby nie syfic parafina to ja robie tak: smaruje najpierw na zimno, bardzo dokladnie miejsce kolo miejsca, potem przejezdzam zelazkiem - czyli normalne smarowanie na goraco; jak narty dobrze ostygna to wtedy od razu szczotka (od razu to znaczy z pominieciem cykliny). Dzieki temu zuzywam malo smaru i nie musze cyklinowac, a jak wiadomo wiorki z cykliny elektryzuja sie i trydno sie je sprzata, po szczotce zostaje tylko taki proszek ktory jest znacznie latwiej sprzatnac
    1 punkt
  17. to pytanie akurat nie zadawał lupus a szachtar- więc kolego tak jak mowi marcin celuj raczej w rejony białki jurgowa małe ciche, korbielów odpuśc bo to skansen
    0 punktów
  18. Witam, Ukraina? W zeszłym sezonie trochę szukałem informacji o Bukovelu, ale jak sprawdziłem ceny to wyszło prawie jak w Alpach, a do tego kolejki na granicy. Zastanów się nad Podhalem i Spiszem: Rusiński, Kotelnica - Bania - Kaniówka, Jurgów, Małe Ciche, Kluczkowce wszystkie te miejsca w promieniu kilku, kilkunastu, co najwyżej kilkudziesięciu kilometrów mieszkając np. w Poroninie. Inne miejsce warte zastanowienia to Beskid Sądecki z ośrodkami: Dwie Doliny (Wierchomla-Muszyna), Jaworzyna Krynicka, Słotwiny, Rytro, Sucha Dolina. Nocleg np. w Piwnicznej
    0 punktów
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...