Do założenia tego wątku zainspirowały mnie wypowiedzi "jak jest coś do wszystkiego, to jest do niczego" wygłaszane z uporem godnym lepszej sprawy, zazwyczaj przez ludzi, którzy nie jeździli na nartach uniwersalnych. Problem stanowi fakt, że trudno te narty przetestować, ponieważ ze względu na dość wysoką cenę nie ma ich w wypożyczalniach.
Ja jestem zwolennikiem takich rozwiązań, które pozwalają w jednej parze nart zawrzeć potrzeby zaawansowanego narciarza amatora. Po prostu jest to praktyczne.
Sprawa nie dotyczy narciarzy z aspiracjami do startów w zawodach, ponieważ wiadomo, że posiadają oni narty serwisowe do każdej konkurencji.
Do rzeczy - u progu tego sezonu pojawiają się opinie/testy na temat nart uniwersalnych, które być może pozwolą potencjalnym nabywcom zastanowić się nad takim wyborem.
Przytoczę kilka linków:
wrażenia Tomka Kurdziela o nartach Volkl Tigershark 11 Feet Power Switch 175cm
strona 120 magazynu NTN
Wrażenia testerów o nartach Rossignol Radical World Cup GS Master:
" Konstrukcja wyczynowa WORLD CUP. Model adresowany do narciarzy wyczynowych, instruktorów i amatorów expertów startujących w amatorskich gigantach. Idealna jako narta demonstracyjna, łączy cechy narty slalomowej (łatwość, skrętność) z cechami narty gigantowej (prędkość, stabilność, przyspieszenie, precyzja). Najczęstsza opinia po testach: „Miłość od pierwszego zjeżdżenia”."
Tutaj nasz wątek o tych nartach.
Wreszcie mój opis nartRossignol Radical R11 Mutix 175 cm, które już nie produkowane, wciąż można kupić w dobrej cenie.
Specjalnie podaję długości nart, ponieważ moim zdaniem jest to kluczowa sprawa, aby takie narty sprawdziły się. Długość 175 jest optymalna dla zaawansowanych narciarzy. Jeśli ktoś ulegnie "tryndowi" i kupi 165cm, to cała idea uniwersalności idzie do kosza. Potwierdza to przypadek opisany w zeszłorocznym NTN, kiedy do testów podstawiono Rossi Mutix w długości 165cm i testerzy stwierdzili, że to nie jedzie szczególnie jeśli chodzi o dłuższy skręt.
Proponuje zamieszczać tutaj własne doświadczenia z jazdy na nartach, które w przeznaczeniu mają zastąpić posiadanie dwóch par nart.