Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. moruniek

    moruniek

    Użytkownik forum


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      2 514


  2. Mitek

    Mitek

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      7 273


  3. JC

    JC

    Administrator


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      15 574


  4. Spiochu

    Spiochu

    Użytkownik forum


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      2 038


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.10.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. Intensywne działania na śląskiej S1. Podpisujemy umowę i ogłaszamy przetargi na kolejne odcinki 10-10-2019 Zgodnie z podpisaną umową, nowy 8,5-kilometrowy odcinek Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki) powstanie w 34 miesiące. Ponadto ruszają pierwsze 2 przetargi na budowę odcinków S1 od węzła Kosztowy II do węzła Oświęcim oraz od węzła Oświęcim do Dankowic. umowa podpisana. Jakie obowiązki wykonawcy? Wykonawca odcinka Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki) w pierwszej kolejności opracuje dokumentację projektowo-wykonawczą, uzyska niezbędne decyzje umożliwiające wykonanie robót budowlanych, a następnie wykona prace budowlane. Ostatnim elementem będzie przeprowadzenie procedury kontrolnej, której efektem będzie otrzymanie decyzji zezwalającej na dopuszczenie do użytkowania zbudowanego odcinka drogi. Wybrany Wykonawca zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 1 378 952 702,84 zł brutto. Inwestycja będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Kluczowe połączenie w ramach Transeuropejskiej Sieci Transportowej Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), które zapewni bezpośrednie szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała - granica polsko-słowacka (Zwardoń) - Svrcinovec (powiat Czadca, Słowacja). Ta droga ekspresowa znajduje się w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 „oś drogowa Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe, poza granicami Polski, jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina - Skalite. Dwa przekroje i dwa tunele Droga S1 na odcinku Przybędza - Milówka będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami, wyposażony w jedną jezdnię składająca się z dwóch pasów w każdym kierunku, dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m. Węzły Przybędza i Milówka, wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków, rozbudowane zostaną o dodatkowe łącznice, umożliwiające pełne skomunikowanie z pozostałymi drogami. .... Ogłaszamy przetargi na 28 kilometrów drogi ekspresowej S1 Wyłonieni w przetargach wykonawcy będą realizować zadania w formule „Projektuj i buduj”, co oznacza, że w ramach zadania zaprojektują i wykonają nowe odcinki drogi oraz uzyskają wszystkie niezbędne decyzje pozwalające na użytkowanie trasy. Umowy z wykonawcami, przy braku odwołań, planujemy podpisać w kwietniu 2020 roku. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2021-2023. W przetargu zastosowaliśmy kryteria udzielenia zamówienia, gdzie cena stanowi 60%, przedłużenie okresu gwarancji jakości 30%, a termin realizacji kontraktu 10%. Wymagamy, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Cztery odcinki Te zamówienia to pierwsze z czterech odcinków realizacyjnych S1, które planujemy ogłosić jeszcze w tym roku. W październiku ogłosimy jeszcze przetarg dla III odcinka trasy S1 z Mysłowic do Bielska-Białej, zaś przetarg na budowę odcinka IV planowany jest do ogłoszenia w grudniu br. Wszystkie odcinki realizowane będę w formule „Projektuj i buduj”. Odcinki realizacyjne dla S1 od Mysłowic do Bielska-Białej Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą: droga ekspresowa o długości 12,865 km obwodnica Bierunia o długości 2,1 km trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń jedna para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III) Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą: droga ekspresowa o długości 15,165 km trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze Odcinek III: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą: droga ekspresowa o długości 12,02 km dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok jedna para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa II) oraz Dankowice Wschód (klasa III) jeden obwód utrzymania drogi Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia - długość 9,04 km Ekspresowe połączenie na Śląsku Budowa S1 od Bieska-Białej do Mysłowic to kolejny odcinek, po tzw. obejściu Węgierskiej Górki, dzięki któremu trasa S1 będzie bezpieczną i wygodną drogą oraz ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1. Jej realizacja jest niezaprzeczalną szansą na rozwój, w szczególności dla mieszkańców Podbeskidzia, Małopolski i Śląska. To najdłuższy z planowanych do budowy lub przebudowy odcinków drogi S1. Trwa już budowa drugiej jezdni S1 od Pyrzowic do Podwarpia. Dla tzw. obejścia Węgierskiej Górki została już podpisana umowa na realizację, a w najbliższych planach jest przebudowa istniejącego odcinka DK1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. S1 po nowym śladzie Droga ekspresowa S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej przebiegać będzie po nowym śladzie. Projekt przyczyni się do przyspieszenia rozwoju regionu Śląska poprzez poprawę warunków wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. Co jednak najistotniejsze przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wpłynie na poprawę jakości podróżowania, w tym obniżenia kosztów transportu drogowego. Nowa droga pozwoli również na przejęcie znacznej części ruchu obciążającego obecnie drogi północ - południe, usprawni komunikację z aglomeracją śląską oraz przejazd tranzytowy przez nią. Ponadto z ruchu tranzytowego odciążone zostaną miejscowości zlokalizowane wzdłuż drogi krajowej DK1 na odcinku między Tychami a Bielskiem-Białą, przez które, z powodu licznych skrzyżowań, ruch jest obecnie znacznie utrudniony. Kalendarium 30 czerwca 2016 r. - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach 15 marca 2017 r. - uzgodnienie przez ministra właściwego ds. transportu Programu Inwestycji październik 2019 r. - ogłoszenie przetargów na trzy odcinki realizacyjne (I-III) grudzień 2019 r. - ogłoszenie przetargu na IV odcinek realizacyjny kwiecień 2020 r. - planowane zawarcie umowy na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj” dla odcinków I-III lipiec 2020 r. - planowane zawarcie umowy na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj” dla odcinka IV 2021 - 2023 - planowany okres budowy Kiedy cała S1? W 2023 roku planowane jest zakończenie budowy całego przebiegu S1. Przed nami budowa kolejnych odcinków: Podwarpie - Dąbrowa Górnicza przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej długość: 6,950 km węzły: Pogoria, Ząbkowice formuła realizacji: Projektuj i buduj lata realizacji: 2020- 2022 Planowana data wszczęcia postępowania przetargowego: październik 2019 r. węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) długość: ok 15 km (w tym obwodnica Bierunia o długości 2,1 km) obiekty inżynierskie: 21 trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń MOP: Lędziny Wschód II, Lędziny Zachód III formuła realizacji: Projektuj i buduj lata realizacji: 2020-2023 Data wszczęcia postepowania przetargowego: 10 października 2019 r. węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice długość: 15,165 km obiekty inżynierskie: 18 trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze formuła realizacji: Projektuj i buduj lata realizacji: 2020-2023 Data wszczęcia postępowania przetargowego: 10 października 2019 r. Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem) długość: 12,02 km obiekty inżynierskie: 19 dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok MOP: Dankowice Zachód II, Dankowice Wschód III jeden obwód drogowy - Stara wieś formuła realizacji: Projektuj i buduj lata realizacji: 2020-2023 Planowana data wszczęcia postępowania przetargowego: październik 2019 r. https://www.gddkia.g...kolejne-odcinki
    4 punkty
  2. Na S7, Warszawa - Kraków jest obecnie tylko jeden odcinek, który nie jest w przetargu, problemy "ekologiczne". Obwodnica Skarżyska praktycznie na ukończeniu. Tu Kluczowy jest odcinek przed samym Krakowem i obwodnica Krakowa. Oba mają wybranych wykonawców i podpisane umowy (choć jeden z nich raczej nie ma ostatnio dobrego PR). Gorzej jest na odcinku Kraków - Myślenice. Brakuje też rozstrzygnięć co do drogi S52 (Kraków - Bielsko-Biała).
    3 punkty
  3. Cześć Rozumiem, że Ty - i według Ciebie również pytający - jesteście w stanie zauważyć te różnice, dokonać automatycznej analizy jak dana narta będzie się zachowywała w innych, różnych warunkach, stwierdzić, która będzie bardziej przydatna w sensie edukacyjnym na przyszłość itd. No brawo, brawo! Szacun. Pozdrowienia
    1 punkt
  4. Po wybudowaniu S1 z Mysłowic do Bielska w zasięgu Szczyrku (do 1godz jazdy) będzie 3 miliony ludzi.
    1 punkt
  5. A jaką masz dokładnie długość stóp zmierzoną na miarce stojąc? Czy masz szerokie stopy i b. wysokie podbicie? - To są kluczowe rzeczy, które musisz wiedzieć zanim weźmiesz jakikolwiek but do ręki do przymiarki. Czy stopa ci jeszcze rośnie?
    1 punkt
  6. pytanie w kwestii formalnej: Czy punkt 5 regulaminu Cyt.: "5. Zabronione jest rejestrowanie loginów (nazwy użytkownika) o treściach reklamowych, a w szczególności zawierających: adres strony internetowej, nazwę firmy, nazwę marki. " nadal obowiązuje wszystkich użytkowników forum ?
    1 punkt
  7. To podobnie drogo jak 100zł/h w Szczyrku. Zarobki i ceny usług w Austrii są kilkakrotnie wyższe. Problem w tym że to jednak drogo. Tyle tylko, że instruktor dostaje 30-50% tej kwoty, resztę zabiera szkółka. A szkółka musi płacić ośrodkowi (przynajmniej w PL) za możliwość prowadzenia szkoleń. I nie są tego małe kwoty, bo nieraz dziesiątki czy nawet setki tys. zł za sezon. Do tego instruktorzy i szkółki płacą składki do SITN, ubezpieczenia, podatki itd. Dla mniej zasobnych zostaje opcja 250 Eur/6dni, na szkoleniu grupowym. To nadal nie mało ale już w zasięgu większej liczby narciarzy.
    1 punkt
  8. Cześć Drogi Geraldzie, piszesz jak początkujący narciarz fascynujący się kolorkami. Przecież sam doskonale wiesz, że trudności trasy zależą od wielu czynników i nawet najstromszy odcinek gdy jest przygotowany, pogoda piękna z dobrym kontrastem a śnieg miękki to zabawa nawet dla słabszych. Ale czasami nawet płaski odcinek, ten który nazwałeś niebieskim, przy braku widoczności, huraganowym wietrze i ciężkim śniegu może stać się nie do przebycia. Kolory to tylko sugestia dla początkujących. Pozdrowienia serdeczne
    1 punkt
  9. Cześć To też ale myślałem raczej o: "zaliczaniu czarnych tras". Pozdro serdeczne
    1 punkt
  10. Ja tylko dodam, że kalendarz Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim i nie tylko znajdziecie na forum - są tam daty i godziny rozpoczęcia zawodów
    1 punkt
  11. Dorzucam jeszcze kalendarz zawodów na cały sezon: Panie Panowie
    1 punkt
  12. Wystarczyłoby zainstalować wtyczkę na forum, która automatycznie wycina zdjęcia z cytatów i po kłopocie.
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...