Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. mifilim

    mifilim

    Użytkownik forum


    • Punkty

      24

    • Liczba zawartości

      1 813


  2. ptk89

    ptk89

    Użytkownik forum


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      419


  3. JC

    JC

    Administrator


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      15 573


  4. Spiochu

    Spiochu

    Użytkownik forum


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      2 038


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.11.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. Może się komuś przyda do planowania wyjazdu.
    6 punktów
  2. A nie można zrobić algorytmu, sumującego cenę danych pojedynczych dni (po aktualnych cenach - kilka/kilkanaście procent)? Tak żeby karnet kilkudniowy, zawsze wychodził minimalnie taniej. W niczym to nie koliduje z dynamicznymi cenami. Taką formułę to może zrobić "Pani Kasia" w excelu, więc nie jest to chyba problem. Sytuacja gdy trzeba kupić 7 karnetów jednodniowych, żeby przyjechać na tydzień jest idiotyczna i ośmiesza TMR. Przy okazji zniechęca do dłuższego pobytu. Osobiście planuję dłuższe pobyty, TYLKO w takich terminach.
    6 punktów
  3. @JC Jak będziesz rozmawiał z TMR to zapytaj czy mają w planach przestać oszukiwać ludzi tzn. wykreślić trasy, które nigdy nie będą w użytkowaniu i przestać się chwalić tymi 40km tras. Czy zaczną racjonalnie myśleć przy promowaniu pobytów wielodniowych(niższe ceny skipassów), bo przecież podobno korki w Szczyrku generują głównie jednodniowi narciarze, a oni dają najniższe ceny karnetów na jednodniowe wypady. To tak na sam początek. Potem można poprawić komunikację z klientami na FB, przedstawić konkrety przywrócenia do życia Czyrnej(hmm "ożywić Czyrną" to chyba było ich motto kiedy startowali, a teraz to istny grobowiec), zapytać o sens demontażu orczyków na Julianach(tam miało być jedno z pierwszych krzeseł wg. pierwotnych planów, a teraz będzie jedno z ostatnich). Temat skutecznego naśnieżania lancami pewnie wróci za kilka tygodni
    4 punkty
  4. Idioci z TMR wprowadzili dynamiczne ceny. Inaczej ich nazwać nie można. Kumpel chce karnet 5-dniowy w dniach 6-10 stycznia - koszt 440 zł. Jak kupi 1-dniowe na każdy dzień z osobna zapłaci 309 zł. Kurtyna.🤣🤣🤣
    4 punkty
  5. Drogi kolego, możemy mieć rożne zdanie, ale to nie znaczy, że masz prawo mnie obrażać. Zatem dostajesz bana!
    3 punkty
  6. Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Być może to kryzys wieku średniego, ale na ament zakochałem się parę lat temu w ratrakach i zacząłem uważać że nie ma wspanialszego zajęcia niż jazda ratatrakiem właśnie: - oszałamiające widoki "z biura" - można sobie słuchać muzyki jakiej się chce - wszyscy kochają efekty Twojej pracy - nikt Ci nie zawracać głowy, siedzisz sobie sam ze sobą i ratrakujesz. Do niedawna swoją miłość realizowałem jakoś tak: Ale w tym sezonie postanowiłem zapoznać się z ratrakami bliżej Ze względu na brak doświadczenia w operowaniu ciężkim sprzętem jak i brak siec kontaktów umożliwiającej skosztowania tej przyjemności, postanowiłem wykorzystać źródła komercyjne. Etap 1 - szkolenie teoretyczne Na stronie firmy Kassbohrer, producenta ratraków PistenBully znalazłem ofertę szkoleń teoretycznych dla nowicjuszy. Na szkolenie takie można wybrać się do Niemiec na 1 dzień (w październiku), lub skorzystać ze szkolenia online.Wybrałem opcję drugą i przeszedłem przez całe szkolenie, które ma postać interaktywnej prezentacji (nieco ponad 400 slajdów), zawierającej ponadto kilka filmów i testy końcowe online. Informacje są dość podstawowe, ale dają pewną podstawę wiedzy nt tego jak zbudowany jest i jak działa ratrak oraz jakie są zasady poruszania się nim. Ponadto są tam informacje o zasadach przygotowywania stoku, najczęściej popełnianych błędach, wyposażeniu dodatkowym (np. do zakładania śladów dla "biegówek") czy podstawowym serwisie. Kilka slajdów i dyplom: Etap 2 - na własne oczy Drugim etapem była jazda w fotelu pasażera. W tym celu udałem się do Czech, gdzie wykupiłem sobie jazdę podczas wieczornego przygotowywania tras w Spindlerovym Mlynie. Było to bardzo fajne doświadczenie, a dzięki kursowi online wiedziałem mniej więcej co się dzieje, dlaczego operator wykonuje takie a nie inne manewry, co i dlaczego robi ze śniegiem itd. Zwłaszcza że okazało się, że mój kierowca nie był zbyt rozmowny i nawet znajomość czeskiego niezbyt mi pomogła. Ratrak jaki wybrałem do jazdy to Prinoth Leitwolf, ponieważ już kilka dni później na takim własnie modelu miałem sam ćwiczyć. Etap 3 - praktyka Ostatnim etapem było szkolenie praktyczne. W tym roku włoska firma Prinoth ogłosiła nabór na szkolenia dla początkujących. Szkolenie trwa 1 dzień i składa się z 3 godzin teorii i 6 godzin praktyki na stoku. Odbywa się w siedzibie firmy w Południowym Tyrolu, w miasteczku Sterzing/Vipiteno. Praktyka odbywa się w ośrodku Ladurns. Jak się okazało, znów przydało się szkolenie online, ponieważ mój trener był świetnym kierowcą (przygotowuje m.in. trasy na puchar świata), ale nie był wirtuozem Power Pointa i przez prezentacje przeleciał dość pobieżnie, a w końcu dał mi je na pendrive z zaleceniem poczytania sobie samemu. Ten materiał w dużej mierze pokrywał się ze szkoleniem Pistenbully. Drugą częścią szkolenia jest wizyta w fabryce ratraków, co jest bardzo ciekawym przeżyciem. Obecnie Prinoth produkuje około 300szt rocznie, ale obok jest jeszcze zakład produkcyjny wyciągów Leitner, a w budowie jest fabryka armatek śnieżnych, więc cały kompleks jest bardzo rozległy. Obiad w czasie szkolenia je się w zakładowej stołówce Następnie przychodzi kolej na praktykę na stoku. Najpierw omówione zostały części i funkcje samego ratraka (Prinoth Leitwolf). Następnie wyruszyliśmy na trasę. Co ciekawe, praktyka odbywała się na stoku, tak więc sztruks, po którym jeździli narciarze następnego dnia, był ode mnie Bardzo fajne uczucie. Samo kierowanie ratrakiem to niesamowite przeżycie. Potężna maszyna, reagująca na najdrobniejsze korekty operatora. Dużym wyzwaniem było dla mnie, jako nowicjusza, korygowanie ustawień pługu z przodu i frezu z tyłu. Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka. A potem tylko odbiór dyplomu i po zabawie Co dalej? Nie wiem... To miała być przygoda na ten sezon i spełnienie fantazji ale... chciałbym jeszcze! Poniżej film z zapisem jazdy - jako pasażer w Czechach i za sterami we Włoszech. I jeszcze mała, nienachalna reklama - można polubić mnie na Facebooku, gdzie wrzucam różne narciarskie zdjęcia i historyjki, kiedyś bardziej dla znajomych, a teraz bardziej publicznie https://www.facebook.com/skibumpl/
    2 punkty
  7. Mimo, ze wątek średnio pasujacy, to juz dociągnę moja relacje z Hintertux tutaj. Dzisiaj słońce i wielki wiatr. Na gorze -12 moze -14. Dzieci zostały wyposażone w ogrzewacze i pięknie pozjeżdżaly. Trzy zjazdy z samego szczytu do Sommerbergu do przerwy i nawet dorośli poczuli to w nogach. Mimo wiatru to był to nasz najlepszy dzień na lodowcu. Śnieg absolutnie genialny. Ludzi niby niewiele, ale rano z uwagi na prognozy dot. Wiatru przed godz. 8ma zebrał sie tłum ludzi, przede wszystkim z rożnych klubów. Z uwagi na wiatr gondole ruszyły jednak dopiero o 8:30 i w sumie zrobiło sie wielkie bydło z wypychaniem sie do wagoników. Jako udało sie nam uratować naszych juniorów przed stratowaniem. Działały tylko funitele, a na koniec ruszył jeszcze orczyk na Sommerbergu gdzie dzieciaki zaliczyly jeszcze kilka zjazdów na tzw. dobicie. Co będzie jutro to nie wiemy, bo zapowiadają jeszcze większy wiatr i opad sniegu. Nie wiemy czy w ogóle jutro ten interes będzie sie kręcił. Pożyjemy zobaczymy. Tu pare zdjęć z dziś:
    2 punkty
  8. Przeczytałeś uważnie mój post? Znam termin, kumpel sam chce jechać wtedy bo jest w miarę pusto. Wyklikuje karnet 5 dniowy na cały ten „suchy” okres - cena 440 zł. On jednym autem, które stanie przez 5 dni pod kwaterą zapłaci 440 zł, a 5 osób które codziennie rano i o 16 będą korkować i wdmuchiwać kolejny syf z diesla w miasto zapłaci łącznie 309 zł. Nadal nie rozumiesz?
    2 punkty
  9. Tak...? A zastanowiłeś się dlaczego w TYCH terminach karnety tyle kosztują? Co Ty byś zrobił, wiedząc, że w określonych dniach nie masz klientów? Pomyśl też dlaczego jest tych karnetów 10 tys? Pomyśl, zanim zaczniesz kogoś nazywać idiotą! Gdyby byli, jak ich nazywasz idiotami, to nie byliby największym inwestorem w tej części Europy!
    2 punkty
  10. Jest promocja na skipass dzienny na Tatrzańską Łomnicę. Za 1 dniowy skipass cena 9 Euro. Ja będę w Białce przed Świętami więc skorzystam. Pozdrawiam
    2 punkty
  11. Zależy. Śnieg już raczej będzie - tylko, że może być go dużo lub mało - zbyt odległy termin na prognozy. Na pocieszenie powiem ci tak - poczytaj (niektóre) relacje z poprzednich lat, a może nabierzesz przekonania, że Szczyrk jest takim magicznym miejscem, w którym doskonale jeździ się po brązowym. Taki tam mikroklimat mają.
    2 punkty
  12. DAY 6Pogoda znów dopisała, więc trzeba wykorzystac ostatni dzień. Młody ma kryzys i podejmujemy, jakże słuszną, decyzję żeby sobie odpuścił jazdę. Zabieram dziewczyny na wycieczkę trasą z dnia 4. Tym razem słonko i wszyscy podziwiają widoki a i ja tym razem coś widzę. corvara. wjeżdzamy wyciągiem 29, żeby dostać sie do gondoli na Col Alt. Fajne jest, że zjazd jest przez miasto między domami + dwa razy przez ulicę: powrót w okolice Piz Sorega. ja jeszcze atakuję parę razy mój ulubiony w28 w świetnych warunkach i powoli na dół :sorrow:ostatnie spojrzenie na okolicęPodróż do domu zajmuje tylko 16,5 godzin :smile: spalona ciężarówka przed insbrukiem, korki do płacenia, korek za insbrukiem (odbilismy na salzburg przez st. johan i podziwiamy zasypane kitzbühel) to tyle. do nastepnego razu. PSdzieki dla darka i arbitra za ich cenne relacje i info.pzdr
    2 punkty
  13. DAY 5Ponownie Kronplatz tą samą drogą przez Piculun. Najpierw w San Vigil dzieciaki katują znajomą czerwoną i niebieską bo jest fajne słońce. Potem na górę. Espresso na szczycie i foty przy dzwoneczku oraz górek na około. I dajemy krzesełkami po lotnisku a potem znów gondole 109 i 103. Znów zaczyna wiać. Dajkemy na dół i jeszcze parę razy na wspomnianym San Vigil tzn. do oporu tak, aby zdążyć wrócić :tongue: Ja oczywiście kończę czarną w Piculin. Ciekawe, czemu jestem sam na trasie?
    2 punkty
  14. DAY 4I znowu Alta Badia. Startujemy tradycyjnie z San Cassiano i powtórka scenariusza. Teraz pewnie poruszamy się w terenie więc nie tracimy czasu na wyszukiwanie fajnych tras. Dzieciaki poprzednim razem wyczaiły snowpark, więc chwilę się tu zatrzymujemy. Ja trochę z nimi na hopki a trochę po trasie tzn. 28 z Las Vegas. Dygresja: W Alta jest mnóstwo miejsc, gdzie można bezpiecznie zacząć przygodę z off-piste (co wykorzystują nawet dzieciaki) I znów westchnienia w stronę Sella (już tam kiedyś byłem, więc zew nowego silniejszy jest) Jedziemy w dół trasą 21 (kolejna przyjemna niebiesko-rodzinna) i w górę orczykiem dla urozmaicenia. Potem pokazuje reszcie moją ulubioną trasę z Pralongia (wyciąg 28). Mówią, że miałem rację. Psuje się pogoda, zaczyna wiać. WIAĆ. Towarzystwo przewiane na szczycie Pralongia nie decyduje się na kolejny zjazd i idzie na przerwę w ciepełko. Ja, wolny i uzbrojony w dodatkowe ubranko i maskę, znów parę razy w28 a potem dalej na nieznane mi tereny tzn. w górę wyciągiem 25 na szczyt Cherz i góra dół kolejną, przyjemną, długą niebieską. Ludzi zero więc jest super. Pogoda robi się hardcore ale to lubię :biggrin: Oczywiście decyduję się jechać dalej w kierunku Arraby do Passo Campolongo. Tutaj UWAGA:Trasa 31 mimo, że oznaczona na niebiesko (i taka jest prawie do końca) ma końcówkę typu ścianka więc jest to niespodzianka dla wielu początkersów i rodzin z dzieciakami. Wracam powoli w kierunku Pralongia, bo robi się nieciekawie i parę razy testuję mą odzież w czasie przestojów krzesełek. W miedzyczasie małżonka dzwoni i mówi, że coś szwargotali przez megafony i mogą mi zamknąć wyciąg i możliwość powrotu. Oczywiście to ignoruję i jeszcze jeden zjazd. Oczywiście miała racje i zamknęli mi drogę powrotu. Na nic płacze do lokalsa z obsługi. Mówi ze stoickim spokojem, żebym sobie jechał w kierunku Arraby, dalej w góre na Sella, w dół do Corvary i z powrotem na Alta, a jak nie będą działać wyciągi to mogę podjechać busem (a jestem całkowicie po drugiej stronie regionu i drogami to może z 15 km. : Docieram znów do Passo Campolongo i niezamierzenie wbijam się na Sella Rondę. Teraz to już walka z czasem, więc nie testuję czerwonej 22 ani wyżej czarnej 1, tylko na dół długaśną czerwoną 1 do Corvary. Tam szybki podjazd i zjazd do gondoli, która wwozi mnie na Col Alt. Fajnie buja gondolką. Jestem już bliżej, niż dalej. Po drodze wiatr mnie miejscami wpycha na górę więc Justyna K. Przed 17 jestem na Piz Sorega i spokojnie zjeżdżam na dół, ku zachwycie rodziny mej.To był fajny dzień.
    2 punkty
  15. Day 3Piękne słońce dopisuje. Znowu jedziemy do Alta Badia. Tym razem do San Cassiano. Na szczyt Piz Sorega gondolą ku uciesze młodych, bo z niego jest bardzo długa niebieska trasa 11 + 9 na dół. Atakują ja parę razy (ja w tym czsie jadę równoległą czerwoną, sympatyczną 12) a potem wreszcie możemy jechać dalej i zwiedzać cały region w słońcu. Najfajniej jest w okolicach Pralongia. Dzieciaki atakuja trasę 8. Ja jadę dalej w kierunku Arraby 28 i moim zdaniem jest to najlepsza niebieska trasa w regionie: jest długa, nachylenie fajne i ze szczytu daję na maksa na krawędziach ćwicząc krótsze i dłuższe skręty. w międzyczasie podziwiam widoki na Arrabe i masyw Sella
    2 punkty
  16. i stamtąd góra, dół i znowu w górę i za jakieś 10 wyciągów jesteśmy na szczycie Kronplatz. Po drodze szybkie obserwacje tzn. jest świetna niebieska trasa Miara dla dzieciaków w San Vigilio.Foty po drodze: czarna 204 Jest słoneczko ale wieje, więc musimy zjechać niżej. Jeździmy na gondoli 103 i 109. Niebieska sympatyczna trasa, długa i tata może sobie pojechać szybciej na krawędziach. Powrót długą czerwoną 201
    2 punkty
  17. Day 2Uderzamy na Kronplatz. Jest słoneczko. Po 20 minutach jesteśmy w Piculin (tutaj najlepsza czarna 2011r. którą zostawiam sobie na deser)[ATTACH=CONFIG]6220[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6221[/ATTACH]
    2 punkty
  18. Jedziemy do La Villa (Poinformowani jedziemy na drugi, bezpłatny parking i wagonikiem dopiero do gondoli) i na górę gondolą na Piz La Ila. Jest lekka mgła i śnieżek więc nie wiemy gdzie jeździmy i fotek niet. Okazuje się, że numery tras w realu nie istnieją na mapkach (tam tylko numery wyciągów). Pierwszy dzień rozeznaniowy ale przyjemny. Dzieciaki i reszta wycieczki dzielnie jeżdżą za mną :tongue: i nie marudzą.
    2 punkty
  19. Day 1Wstajemy widoki rekompensują zmęczenie podróżą:
    2 punkty
  20. Może komuś się przyda . Informacja z pierwszej ręki, dzisiaj 14:09 córka pisze: "warunki fajne, wczoraj opad 5 cm dziś większy, w sumie prognozują 12 cm dziś. wczoraj było bardzo twardo, sam lód, zimno i wietrznie. dziś niby ok -3/4 ale odczuwalna niższa. cały czas naśnieżaja, ale dotychczas mieli mało bardzo naturalnego śniegu. w weekend otworzyli ta trasę która da się zjechać poniżej alpincenter ale dziś już zamknięta. dużo szkółek i grup zorganizowanych" Pozdrawiam mirekn
    1 punkt
  21. Tak zgadzam się w 100% nie są idiotami, ale są chytrzy ,pazerni i chciwi. A twierdzę tak na podstawie możliwości i terminach oddawania do użytku czerwonych tras o Bieńkuli już nie wspomnę. Poprzedni sezon jeżeli chodzi o "czarnulkę" to była groteska ,jak ją oddali na zawody to potem jej nie otwierali przez 2 tygodnie, w pełni sezonu po mimo sprzyjających warunków. Jak ją ponownie otworzyli to czort jedynie widział kiedy ją przygotują,nie było reguły czy na weekend ,czy w tygodniu ,czy co drugi dzień po mimo że panowały na niej najlepsze warunki. Trasa którą powinni się szczycić,reklamować w polskich warunkach,jest dla nich kulą u nogi,niepotrzebnym kosztem tak jak orczyki. I tyle .
    1 punkt
  22. @ptk89 No weź, uspokój się. To, że na skionline jest żenująca czasami promocja Szczyrku, to wszyscy wiemy, ale to nie powód, żeby ludzi obrażać. I tak za chwilę te posty znikną.
    1 punkt
  23. Twoje też można pomijać. SPAM z przechwałkami.
    1 punkt
  24. Cześć Jacku prześledź sobie posty kolegi. Zabiera głos tylko wtedy gdy można (lub nie) do czegoś się przyczepić dla zasady. Dla mnie nie powinieneś w ogóle reagować bo marnujesz czas a to i tak nic nie da. Pozdrowienia
    1 punkt
  25. School Holidays Starts Finishes Autumn Holidays 28 Oct 2019 (Mon) 31 Oct 2019 (Thu) Christmas Holidays 23 Dec 2019 (Mon) 6 Jan 2020 (Mon) Semester Holidays (Group 1)* 3 Feb 2020 (Mon) 8 Feb 2020 (Sat) Semester Holidays (Group 2)* 10 Feb 2020 (Mon) 15 Feb 2020 (Sat) Semester Holidays (Group 3)* 17 Feb 2020 (Mon) 22 Feb 2020 (Sat) Easter Holidays 4 Apr 2020 (Sat) 13 Apr 2020 (Mon) Pentecost Holidays 30 May 2020 (Sat) 1 Jun 2020 (Mon) Summer Holidays (Group 1)* 4 Jul 2020 (Sat) 6 Sep 2020 (Sun) Summer Holidays (Group 2)* 11 Jul 2020 (Sat) 13 Sep 2020 (Sun) Note: — Semester Holidays (Group 1): Lower Austria & Vienna — Semester Holidays (Group 2): Burgenland, Carinthia, Salzburg, Tyrol & Vorarlberg — Semester Holidays (Group 3): Upper Austria & Styria — Summer Holidays (Group 1): Burgenland, Lower Austria & Vienna — Summer Holidays (Group 2): Carinthia, Upper Austria, Salzburg, Styria, Tyrol & Vorarlberg
    1 punkt
  26. a kiedy przypadają ferie austriackie?
    1 punkt
  27. Są już polskie flexi ceny skipassów! W Szczyrkowski Ośrodek Narciarski na początku sezonu do 24.12 jest dostępnych 10 tys. skipassów w cenie 39 zł za dzień przy zakupie prze stronę gopass.pl. Od 25 grudnia robi się drożej, skipass od 96 zł, a od 27 grudnia skipass 1-dniowy od 103 zł. Natomiast od 7 do 9 stycznia skipass można teraz kupić za 39 zł / dzień! Więcej informacji na stronie: https://www.skionline.pl/stacje/szczyrk-10-tys-karnetow-za-39-zl-juz-w-sprzedazy,newsy,7962.html
    1 punkt
  28. W Drei Zinnen przy tego typu karnecie nie musi być całej rodziny. Wystarczy, że masz przy sobie paszporty (dowody osobiste) i na ich podstawie można taki karnet zakupić. W 3Z taki karnet kosztuje 20% więcej niż normalny na taki sam okres. Odpowiadając na pierwsze pytanie. Tak, na nim można jeżdzić na zmianę To jest jego podstawowa cecha. Teraz doczytałem, że w SKI Amade cena jest taka sama... Czyli uczciwsze rozwiązanie
    1 punkt
  29. Młody w tym tygodniu na Kitzsteinhornie, po dwóch dniach intensywnych opadów śniegu, dzisiaj póki co ośrodek zamknięty z powodu zagrożenia lawinowego. Nieźle.
    1 punkt
  30. No tak zapomniałem Nie wiem z jakiego rejonu Polski jest kolega MajkiMDWW więc przyjmuję Warszawę. Można też np. do Zurychu Pozdrawiam
    1 punkt
  31. Jeszcze potrzebny samolot - kolega @MajkiMDWW chce dolecieć do swojej destynacji narciarskiej
    1 punkt
  32. Przesadzasz kolego 😉 Szcyrk nie jest magiczny, po prostu przez ostatnie lata zalewa go masa ,,dziwnych,, narciarzy...
    1 punkt
  33. A na ile dni? Bo to dość ważna informacja. Na razie wychodzi, że jakieś 39 dni . Nie skreślałbym własnego samochodu, to wbrew pozorom dobre rozwiązanie (szczególnie przy wyjazdach do Austrii). Z doświadczeń innych skreśliłbym natomiast autokar. Przy dojazdach do Francji czy Włoch to straszna męka (około 20h w autokarze). A gdzie? To zależy czego oczekujecie z żoną. Mnie się tam podoba gdzie bym nie był byle w górach i na śniegu . Pozdrawiam
    1 punkt
  34. Jeżdżę tam od 3 lat. Zatrzymujemy się w Sesto hotelu z apartamentami Famlily Resort Rainer. Idealne miejsce (hotel) do rodzin z dziećmi lub par mieszanych, tzn. gdzie część osób jeździ na nartach, a część nie. Dla tych drugich oraz dla dzieci masa atrakcji. Zdecydowanie polecam to miejsce. Najlepsze SPA z jakim się spotkałem kiedykolwiek na nartach. Co do ośrodka... Fajne i ciekawe trasy. Łącznie ok 110 km zróżnicowanych tras. Bardziej dla początkujących i średnio zaawansowanych, ale i profi znajdą dla siebie kilka fajnych miejsc... Nas przede wszystkim, poza miejscem zamieszkania, przekonuje spokój i luz na trasach... Zdarza mi się tam po 15 zjeżdżać po sztruksie . Przy rozszerzonym karnecie, można wsiąść w pociąg, którego stacja jest przy samych trasach i w 30 min dojechać do Kronplatz. Co roku wprowadzają nowości. Tym razem nowa szybka kolejka 8 osobowa w miejsce wysłużonej starej i wolnej 3-os. W przyszłym roku planują kolejne rozszerzenie i połączenie się z austriackim ośrodkiem. Dużą zaletą jest dojazd. To jest Południowy Tyrol, czyli praktycznie zaraz za granicą z AT. Unikamy włoskich autostrad. Bardzo dobry i szybki dojazd z południa. Link do ośrodka https://www.dreizinnen.com/en/skiresort-three-peaks.html Kilka zdjęć z zeszłego sezonu... Kolejka z ostatniego zdjęcia jest właśnie zastąpiona nową wyprzęganą i podgrzewaną ósemką.
    1 punkt
  35. Wypadkowe - ale skoro taki doświadczony narciarz jak Ty nie widzi zagrożenia to najwyraźniej jestem w błędzie.
    1 punkt
  36. Dla Ciebie to powód do dumy dla mnie szczyt głupoty
    1 punkt
  37. darekas, jednak trochę jest śmieszne... ludzie udzielający się tutaj mają pewne doświadczenie, ja piszę również z trochę większą świadomością tego, co może siedzieć w głowie kobiety, zresztą po twoim opisie od razu zdiagnozowałam problem i nr 1 to nie są narty! A mam wrażenie, że traktujesz to jak rodzaj magicznej pigułki za 1500zl, która moim zdaniem nie zadziała. Problem siedzi w głowie, być może też w małej sprawności fizycznej, niewystarczającej elastyczności i gibkości, zbyt dużej wadze, a przede wszystkim w strachu. W pokonaniu go nie pomogą narty, tylko zracjonalizowanie sobie 'problemu' i pozwolenie żeby narty pojechały, puszczenie ich, przekonanie się, że nie zabijają przy pierwszym skręcie i że z ewentualnych upadków zazwyczaj wychodzi się cało. Po setnym wykonanym tak skręcie strach będzie już mniejszy... Pytanie jak do tego dojść - to pytanie jak odblokować głowę, a nie jakie narty zapiąć. Około 8 lat temu do naszej szerokiej ekipy dołączyła moja przyjaciółka z mężem. Był to jej drugi sezon na nartach. Mąż radził sobie nieźle, ona non stop w pługu, ze strachem w oczach, każdy kolejny skręt był walką żeby nie za szybko. Moim zdaniem to był zdecydowanie czas na instruktora, z sobie znanych powodów nie zrobili tego. W pewnym momencie przestaliśmy na nią czekać, bo po prostu się nie dało i chyba było to najlepsze, co mogliśmy zrobić, ze łzami jak później opowiadała przełamywała swój strach. Ale zaczęła jeździć, co prawda cały czas jest to jazda dość asekuracyjna i na dużym spięciu, ale jest w stanie przejechać całkiem sprawnie każdą niebieską i czerwoną trasę.
    1 punkt
  38. @darekas Ty serio myślisz, że Fischer rozwiąze problem? jeśli tak to do kompletu proponuje kupić kurtkę i spodnie tej samej firmy...
    1 punkt
  39. Jak w temacie, a więc relacja pod tym kątem. 4 rodziny i sporo dzieciaków. Już po 14 godzinach jesteśmy w Pederoa i wspinamy się w kierunku Wengen. Ja mam fun ale chłopaki bez 4x4 nie tak duży. Okazuje się, że od centrum jakieś 5 km w górę. Jest fajnie. La Valle (lad. La Val, niem. Wengen) – miejscowość w regionie Trydent-Górna Adyga, w prowincji Bolzano. Liczba mieszkańców gminy wynosi 1281 (dane z roku 2009). Język ladyński jest językiem ojczystym dla 97,67%, niemiecki dla 1,75%, a włoski dla 0,58% mieszkańców (2001)Źródło danych: Istituto Nazionale di StatisticaLa Valle/Wengen leży pośród łagodnie łukowatych łąk górskich, otoczona cienistymi lasami modrzewiowymi i limbowymi. Różnorodność gatunków występujących na łąkach Armentara u podnóża Kreuzkofels/Croda di Santa Croce jest niezwykłym zjawiskiem, niespotykanym w całej Europie. Latem łąki zmieniają się w morze kwiatów. Oprócz rzadkich orchidei kwitną tu też inne szczególne gatunki roślin. Nazwa „Armentara“ pochodzi z języka ladyńskiego i oznacza pastwisko lub halę do wypasu krów. W La Valle zachowała się niepowtarzalna struktura osiedlowa: przysiółki, zwane po ladyńsku „les viles“. Skupiska domów, stodół i obór są rozsiane na zboczach pod pionowo sterczącymi ścianami skalnymi. W viles nadal żywa jest wiejska tradycja. W La Valle i okolicy istnieje imponująca liczba chórów i ludowych zespołów muzycznych. Górna dolina Wengental należy do parku krajobrazowego Fanes-Senes-Prags, gdzie spęd i wypas zwierząt na halach zalicza się do największych uroczystości w roku. Charakterystyczna dla La Valle jest także samotna, gotycka wieża kościelna. Kiedyś w tym miejscu znajdował się stary kościół parafialny, który w latach trzydziestych XX w. musiał ustąpić miejsca nowemu kościołowi. Wieża pozostała jednak do dziś. Źródło: http://www.suedtirol.info/pl/Jak-spedzac-czas/Alta-Badia/La-Val.html
    1 punkt
  40. dlatego byliśmy tam przed karnawałem (wiedziałem co sie święci). polecam ten termin bo ludzi naprawdę MAŁO.
    1 punkt
  41. Kur** weź wróć do podstawówki, naucz się czytać i liczyć. Piszę Ci od 4 postów, że kumpel jedzie w TE SAME 5-6 dni do Szczyrku. Co z tego skoro karnet ma droższy(440 zł) niż osoba, która przyjedzie tu na jeden dzień za 39 zł. Lepiej jest tu przyjechać codziennie z 1-dniowym skipassem, zawalić miasto w korkach, nawalić dymu z auta, niż szanować i promować ludzi, którzy w TYM SAMYM terminie przyjadą z góry na 5-6 dni, zostawią auto pod kwaterą i będą jeździć skibusem. Jeśli nadal nie rozumiesz to albo robisz z siebie idiotę albo po prostu nim jesteś. Kur** cały Szczyrk(ludzie, władze gminy, władze województwa) walczą z korkami i smogiem, a TMR i właściciel skionline "promuje" karnety jednodniowe za 39 zł. Ręce opadają i tylko współczuć mieszkańcom Szczyrku.
    0 punktów
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...