Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. Wujot

    Wujot

    Użytkownik forum


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      2 719


  2. janek57

    janek57

    Użytkownik forum


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      1 699


  3. marboru

    marboru

    VIP


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      7 177


  4. Spiochu

    Spiochu

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      2 038


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.11.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. Klimat ociepla się w tempie 0,4 st.C na każde kolejne 10 lat i nie jest to wynikiem cykliczności ,ale dzieje się tak z powodu AGW. Zimy średnio w rozliczeniu za kolejne 10 i więcej lat będą coraz cieplejsze ,podobnie inne pory roku. Nie znaczy to że okresów zimniejszych nie będzie. Będą i to nawet w najbliższej zimie 19/20. Zjawisko SSW ,czyli nagłe ocieplenie stratosfery często powoduje zmianę cyrkulacji i napływ mroźnego powietrza w miejsce ciepłego ,które przez większość czasu od czerwca napływa nad Polskę. Po 5-6 tygodniach od wystąpienia SSW ,które ma mieć miejsce w początku grudnia19. to się może zdarzyć ,ale nie musi i które miejsce na półkuli północnej to będzie też nie wiadomo. Osobiście przewiduję konkretna zimę od 15.01 do 15.02.2020, ale całą zimę meteorologiczna powyżej średniej z anomalią za (D.J.F) około+0,5 do +1C Na narty mam nadzieję przynajmniej raz pojechać po 20 grudnia. Jak się ociepla niestety to widać chociażby pośrednich temperaturach w Tatrach https://meteomodel.pl/dane/srednie-miesieczne/?imgwid=349190650&par=tm&max_empty=2&XwiPLmOtd_ZFa=mK*v8ijupJGoV&erhAPgHQklBc=J3mwQcX%40te1V&jYabgBAoRlVmxM=Wia%40jSRsYInwOh&XwiPLmOtd_ZFa=mK*v8ijupJGoV&erhAPgHQklBc=J3mwQcX%40te1V&jYabgBAoRlVmxM=Wia%40jSRsYInwOh
    5 punktów
  2. Trochę mnie dziwi popularność mapy.cz . Nie ma tam nic więcej jak w OSM - a nawet jest zdecydowanie mniej bo wszystkie ścieżki terenowe oznaczone są tak samo. W OSM są cztery kategorie i wiesz od razu co może być nie do przejechania. Mówię tu o wersji letniej. Warstwa z zaznaczonymi trasami rowerowymi na mapy.cz jest fatalna, moim zdaniem nieprzydatna. Błędy i jeden kolor dla wszystkich tras skutecznie zniechęcają do jej używania. Jeśli zaś chodzi o zimę to zarówno OSM jak i ta czeska to są w zasadzie bardzo orientacyjne bo nie ma zaznaczonych szczelin i szlaków zimowych. Można tego używać wyłącznie z zbiorami tracków (i tych się trzymać). Z reguły to powinno wystarczyć, nie raz tak turowałem. Ale lepiej mieć "prawdziwą" rzetelną zimową mapę. Taką jak poniżej. To jest z relacji z naszego przejścia Alp Berneńskich. Mapę przygotował i zgrał do telefonu Adam. Czerwony jaskrawy to nasz track. Ciekawe jest porównanie z zaznaczonymi trasami i przebiegiem szczelin. Oczywiście można to dowolnie powiększyć. Teraz jest jeszcze jedna niesamowicie ważna kwestia. Otóż podejrzewam, że mapy.cz są popularne bo dają wygodny (bo komputerowy) interfejs do projektowania tras. Czym innym jest rysowanie na dużym monitorze z pełnym przeglądem śladu, przy pomocy myszki czy tabletu, a czym innym na małym ekranie telefonu i palcem. Ten problem można jednak obejść instalując na komputerze emulator Androida (wykorzystujący tzw wirtualizację) i dalej wspomnianego androidowego Locusa Pro (który jest genialnym narzędziem w jednorazowej cenie 35 zł). Mnie jako emulator bardzo dobrze sprawdza się bezpłatny Blue Stacks. Mamy więc to samo narzędzie w terenie i domu. W domu zarządzamy wygodnie setkami plików w kilkudziesięciu folderach. Poszczególne foldery można jednym ruchem wyłączać, nadawać dowolne kolory, kropkowania. "Instalować" punkty nawigacyjne, tworzyć zbiory "moich" punktów. Przełączać mapy, których jest kilkadziesiąt (choć naprawdę przydatnych jest parę). Co ciekawe zauważyłem, że to praktycznie jest jedna mapa (po analizie znanych mi błędów) ale sposób prezentacji jest istotny. Co ciekawe do projektowania tras używam innych jak do nawigacji w telefonie. Locus to potężne narzędzie (w tym do geocachingu). Nie wiem czy wykorzystuję 50% jego możliwości. A w terenie mamy to samo narzędzie na małym ekranie. Z dokładnie tą samą strukturą i kolorystyką. Pewnym problemem jest tylko synchronizacja obu urządzeń bo tego nie da się zrobić automatycznie. Wykorzystuję tu chmurę z tą samą strukturą katalogów. Czyli z telefonu lecą przejechane trasy a z kompa wszystkie opracowane tracki. I zasysam to na odwrót. Wydaje się to skomplikowane ale... to jest najprostsze rozwiązanie. Korzystałem z różnych narzędzi na kompie ale dopiero pełna unifikacja z telefonem okazała się strzałem w "10". pozdro Wiesiek pees Zaraz Spiochu mnie zjedzie, że zaśmiecam wątek ale uważam, że idealnie mieści się to w minimalizmie. Po co jakieś kloce garminowe jak można mieć taki sprawny system w telefonie?
    3 punkty
  3. Sezon rowerowy się powoli kończy... ...niebawem narciarski 🙂 Tym czasem do poczytania sobie kupiłem:
    2 punkty
  4. Jeszcze zapomniałem dodać najcenniejszą cechę Locusa. Otóż można wgrać tam dowolny gpx jako podkład i rysować po nim. Popatrzcie poniżej fioletowy ślad do przejechana przez mnie trasa. W realu jest całkiem dobra droga ale na żadnej mapie jej nie ma. Pod spodem mam swój track, rysuję w trybie ręcznym (czyli niewygodnym) po nim (to punkty 1-8) i mam normalny ślad który mogę udostępnić już na inne urządzenia. To, że trasy rowerowe są tak zmasakrowane na różnych platformach wynika właśnie z tego, że są to fragmenty "nieistniejące" na OSM (na Dolnym Śląsku to dość częsta sytuacja). Nie można tego łatwo narysować w wielu istniejących edytorach tras. A ręcznie bez śladu pod spodem nie da się tego dobrze zrobić. Pomijając, że chyba nie zawsze jest ten tryb ręczny. Pozdro Wiesiek
    2 punkty
  5. A zdefiniuj co masz na myśli, że "atomic hawx" jest taki fajny? Mam hawxy prime, ale nie za bardzo rozumiem co w nich może być takiego fajnego Fajne dla mnie są, bo są czerwone, a jak wiadomo - czerwone = najszybsze ;-D (żart!). Jest tak duża konkurencja w tym temacie, że nie ma mowy by ktoś się wyróżniał i wybijał wyraźnie ponad innych M.in hawx prime ma możliwość zmiany ustawienia flexa +/- 10. Ale to ustawienie stałe. Termoformowanie - działa, ale nie zawsze idealnie. Moje prime po termoformowaniu wymagały jeszcze punktowego odbarczania, bo "naklejka/plaster" nie wypchnął skorupy w zadowalający dla mnie sposób. Jak przychodzisz do bootfiitera to nie sprzedaje Ci kiczu, tylko chce byś po sezonie/wyjeździe wystawił mu dobrą opinie, bo zarekomendujesz go swoim znajomym. Mylisz markety sportowe typu decathlon, gosport itd gdzie młodzież tam pracująca (przeważnie, czasami trafia się ktoś kto faktycznie się zna) nie ma pojęcia o czym gada - a wciśnie Ci wszystko nawijając makaron na uszy. Zobacz sobie jakie opinie mają warszawskie sklepy w którzy pracują ludzie których mogę każdemu polecić: skifanatic i ntn superserwis, to samo Sport-Center z wspomnianym p. M.Żurawieckim, czy Windsport z Krakowa. Dodając do tego co napisał @Mietek: wybieraj buty które posiadają mikroregulację przy klamrach, możesz przy mierzeniu buta wyciągnąć but wew. i włożyć stopę w skorupę, dotykając palcami delikatnie czubów butów zobaczyć ile masz wolnego między pięta a skorupą - więcej niż 1.5cm - ten but jest za duży (to powinien w ogóle zrobić sprzedawca) Przeczytaj też: https://www.ntn.pl/uploads/online/21_ajcni/80/
    2 punkty
  6. Do kompletu - złamany uchwyt węglowy tej samej łopaty. Ta powyżej ma z jakiegoś powodu obklejony taśmą trzonek. Sugerowałoby to luzy i być może to zmęczeniowo zniszczyło łopatę. Pozdro Wiesiek
    1 punkt
  7. Złamana łopata Arva Pelle Plume 390g Jak pisze użytkownik na grupie Freeriderzy (facebook): "Coś dla miłośników "light & fast". Wyjaśniając: to nie była dynamiczna akcja ratunkowa tylko systematyczne, statyczne kopanie w miękkim śniegu platform pod namiot na Spitsbergenie. Ale nie można marudzić, miejsce spoko, tydzień drogi w jedną stronę do sklepu i można kupić nową..."
    1 punkt
  8. Racja, trasy planuję i przeglądam na komputerze, dodatkowo są bezpłatne, ,,lekkie" i chodzą offline nawet na starym sprzęcie, jak jesteś zalogowany do masz dostęp do swoich wycieczek i zaplanowanych tras, dla mnie są bardzo przejrzyste prawie jak topograficzne, nawet Goprowcy je używają. Ostatnio rozpocząłem uzupełnianie zdjęć z mojej okolicy, to taki mój mały wkład w mapy.cz
    1 punkt
  9. Potwierdzam i polecam! Jazda w -50... Noclegi w takiej temperaturze w namiotach 😱 Ekstremalna podróż po odległej Rosji.
    1 punkt
  10. No proszę masz jedną z pozycji, którą na swojej liście mam zapisaną jako must read - "Rowerem przez mrozy Jakucji". Podobno świetna.
    1 punkt
  11. Super 👍 zachęciłeś mnie 🙂 Zacznę czytać zaraz po pierwszym śniegu. Koszulka świetna 😍 Dzisiaj zrewidowałem moją biblioteczkę rowerową i okazało się, że mam już sporo pozycji 😲 Książek tyle już w domu, że się półki kończą...
    1 punkt
  12. Hehe ja już po lekturze, bo dostałem ją w lipcu na imieniny razem z gustowną koszulką od mojej kochanej żony i synka😁. A książka bardzo fajna, przeczytałem w ciągu kilku dni.
    1 punkt
  13. Piszesz tak przekonująco, że o mały włos bym uwierzył........ Dobrze się to czyta, chyba będę musiał ją sobie skopiować i wklejać co roku o tej porze:;)
    1 punkt
  14. Jakiego rzepa? Na górze jest właśnie rzep. Ten na klamrę. Zakres ruchu, nie wiem jak Ci opisać, ale bardzo duży i niewielkie opory. Chyba jeden z najwygodniejszych do chodzenia butów. Jest natomiast bardzo miękki, więc niektórym, może to przesadzać w zjeździe.
    1 punkt
  15. Ha, ha Zaśmieciłem wątek, moim niezbyt lekkim zestawem, więc tym razem nic nie powiem ;) Podoba mi się opcja rezygnacji z ciężkiego i drogiego garmina. Muszę to jakoś ogarnąć. Z tego co widzę to cały czas używasz nawigacji. Ja miałem w zwyczaju zwykle chodzić "na pałę" lub z mapą papierową. Trzeba będzie się zmobilizować do tych mapowych przygotowań.
    1 punkt
  16. mapy.cz https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.seznam.mapy&hl=pl Tu w wersji zimowej
    1 punkt
  17. W Bielsku polecam Ski-Sport Andrzej Figurski ul. Katowicka 143, pomogą rozwiać twoje wątpliwości i nie masz tam ryzyka sprzedania butów "najlepiej pasujących z posiadanych". Co do butów, myślę że możliwość przełączenia do trybu Walk po zjeździe i wyprostowania kolan może być dla Ciebie nieoceniona.
    1 punkt
  18. Cześć To jeszcze krótko: - dokładnie mierz stopę na miarce w sklepie - długość szerokość. - wybierz buty, które Ci się podobają. Nie uderzaj w buty sportowe ale pewne konstrukcje do jazdy amatorskiej bez zbędnych bajerów. Zwróć uwagę na takie rzeczy jak: metalowe klamry, pas z klamrą lub rzep ale porządny na górnej części cholewki, rączka z przodu do trzymania buta przy zakładaniu i noszenia, obecność cantingu w formie płaskiej śruby, brak takich rzeczy jak patent walk czy regulowany automatycznie flex, możliwość zmiany położenia klamer cholewkowych. - botki czy to szwowe czy bezszwowe, nie ma znaczenia - jak są dobrze zrobione będą OK. - termoformowanie pracuje - nie ma producenta, który przoduje Mierzenie - mierzysz i kupujesz but dokładnie jak zmierzone stopy lub mniejszy. Pamiętaj że nie ma różnicy w długości pomiędzy numerami całkowitymi i połówkami - czasami lepiej układa się teoretycznie mniejszy całkowity niż połówka. But powinno się stosunkowo ciężko zakładać z pierwszym razem. Gdy włożysz, dobij piętę stukając tyłem buta w podłogę. Ułóż dokładnie elementy kapcia. Nie przymierzaj butów w grubych skarpetach, wełnianych czy innych - tylko dedykowane narciarskie. Zapnij but lekko - do standardowej jazdy. Powinieneś wytrzymać jakieś 5 minut max. Jeżeli w tym czasie nie poczułeś punktowych ucisków jest szansa. Zdejmij daj stopom odpocząć. Po paru minutach załóż jeszcze raz. Powinno już być lepiej. Możesz w przerwach przymierzyć ten sam model ale większy rozmiar albo bardziej miękki but - zobaczysz ile jest w nich miejsca w porównaniu z tym wstępnie dobranym. P Przymierz drugi raz, możesz się kawałek przejść aby but popracował i lepiej się ułożył ale jakieś długie chodzenie czy coś takiego jest bez sensu - to nie są buty do chodzenia. Skup się na punktowych uciskach - jeżeli występują to coś jest nie tak. But powinien dość sztywno opinać całą stopę. przymierzasz zakładasz zdejmujesz tylko na stojąco - inaczej się zamęczysz. Cały czas jesteś w pozycji narciarskiej - czyli nogi lekko ugięte - tak jak sugeruje ugięcie cholewki buta ale bez wiszenia na językach ( nie wypychaj bioder do przodu ani nie obniżaj tyłka za bardzo - naturalnie). W takie pozycji palce powinny mieć lekki luz. Gdy zaczniesz prostować nogę palce automatycznie powinny oprzeć się o skorupę. Gdy starasz się wyprostować nogi w kolanach nie da się wytrzymać ze względu na ucisk w palcach. Za drugim razem wytrzymasz jakieś 10 minut. Jeżeli to wszystko jest OK to but powinien być dobry. Jakby co pytaj. Pozdrowienia Oczywiście
    1 punkt
  19. Myślę że często wypadki są przez brak wyobraźni. Stanie za garbem na środku uważam za głupie ale z drugiej strony jak się jedzie to trzeba założyć że ktoś się przewrócił i może właśnie wstawać. Jak ostatnio byliśmy w Szczyrku to chyba mieliśmy szczęście bo na FISie ogólnie była kultura. Tam jeździliśmy najwięcej i wieczorem na Golgocie bo było mało ludzi. Za to po drugiej stronie na niebieskich juz się działo. No i w BSA dwóch narciarzy o mało się nie pobiło. Zauważyłem że często też są groźne sytuacje z narciarzami którzy potrafią jeździć ale nie dostosowują prędkości do ilości ludzi na stoku. Traktują wolno jeżdżących lub stojących jak tyczki, tylko że tyczka nie zmienia swojej pozycji.
    1 punkt
  20. Ten instruktor stał POZA TRASĄ i to w odległości 20m od trasy. Jednak te 20m okazało się zbyt mało by uchronić przed szaleńcem. Dokładnie. Stojący na garbie są irytujący, ale dużo bardziej niebezpieczni są Ci co schowali się za garbem. Często deskarze, bo tak i m się wygodniej siedzi.
    1 punkt
  21. No dobra. Inni się chwalą to ja też. Dzisiaj mi stuknęło 1025 km na rowerze. Myślę, że chyba mogę być z siebie dumny bo od marca spędziłem łącznie 110 dni w szpitalu, przeszedłem operację w maju i październiki, byłem w krytycznym stanie, straciłem wszystkie mięśnie i jakieś 25 kg… Jeszcze w czerwcu wyczynem było dla mnie wejście na 3 piętro czy spacer wokół bloku. No cóż, jak się rehabilitować to konkretnie …bo styczniowe Alpy już zarezerwowane. W niedzielę po raz kolejny zawitałem na Wołowe Trasy(info TU i TU). WT są jedyną taką miejscówą koło Kielc. Znajdują się w Paśmie Posłowickim, na południe od miasta, w jego granicach administracyjnych. Jak ja mogłem nie wiedzieć o ich istnieniu przez tyle lat???. Ale dzięki synowi i oczywiście zeszłorocznej zmianie roweru zaczęło mnie ciągnąć w stronę AM / enduro. I jeszcze parę fotek z genialnej niedzieli.
    1 punkt
  22. kolejny „swiezak” zatrudniony w marketingu wyskakuje z reklama ☹️☹️☹️
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...