Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. pawelb91

    pawelb91

    Użytkownik forum


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      2 966


  2. Wujot

    Wujot

    Użytkownik forum


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      2 726


  3. Mitek

    Mitek

    Użytkownik forum


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      7 273


  4. surfing

    surfing

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      3 835


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.11.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. Powoli ograniczam się do matecznika. Czyli blisko domu. Wreszcie mogę też zrobić sobie tematy na które mam ochotę (choć dalej aspekty poznawania oferty Dolnego Śląska są ważne). Do rzeczy. Wzgórza Strzelińskie! Są zarąbiste a będą jeszcze zarąbiastsze. Tym razem wystartowałem w Ziębicach (przeważnie Henryków lub Biały Kościół). Plan był taki, że jadę konsekwentnie czerwonym pieszym (do Gromnika) i może, może zajrzę po drodze na te nowe singielki co je właśnie oddano. Po prawdzie wiedziałem, że są to "popierdółki" bo po prostu 6,5 km. Stąd to może. Ciekawość jednak zwyciężyła i zboczyłem. I powiem - fajnie to jest zrobione! Projektant wykorzystał rewelacyjnie teren. Dwie mocno wcięte doliny potoków i grupki skał. Dużo zmienności szczególnie w pionie, ładne widoki. Do tego na trudniejszej trasie trochę elementów technicznych. Jakby była tak z 5-10x dłuższa to byłaby rewelacyjna. Parę fotek. Na szczęście to była rozgrzewka. Teraz czekał mnie odcinek Skalice - Dobroszów. I to jest prawdziwa jazda mtb. Strome zjazdy i podjazdy w opadłych liściach. Były fragmenty naprawdę czujne. Las bukowy się kończy... Za Buczakiem jest piękny, odkryty kawałek w lesie świerkowym (co go już nie ma a pamiętam, że był). Kawałek dalej mijam Kopę Nowoleską (obowiązkowo do zapamiętania) I jeszcze trochę i dojeżdżam do Gromnika. Wieża oczywiście zamknięta. Więc obowiązkowe foto. I jeśli myślicie, że dzień się powoli kończy to nie - ma się zacząć. Czeka mnie "zawodniczy" singiel Gromnik - Dzik. Zdycham na nim na podjazdach, robię w pory na zjazdach. Do tego świadomość, że parę miesięcy temu zginęła tu dziewczyna. Ale, cóż tu gadać - to jest jazda mtb! Teraz duktem leśnym kieruję się na Ganczarka - tam zaczyna się kolejny już nie dziki ale jeszcze nie oficjalny singiel. Opis i foty tego kawałka Wam daruję. Powoli pora kierować się w stronę Białego Kościoła. Gdybym miał więcej czasu to teraz prosiłoby się zajrzeć do Wąwozów Pogródki (rewelka) a później zjechać singlem z Kopy Nowoleskiej. I to byłoby rozbicie banku!!! Ale nie tym razem. Aby nie było zbyt prosto to serwuję sobie zjazd żółtym pieszym tak aby zaliczyć atrakcje wizualne. Na zakończenie ekg wyjazdu Pozdro Wiesiek
    5 punktów
  2. Dzisiaj opublikowali cennik 2019/2020 Ceny utrzymane, jednak zlikwidowali skipassy no limit (z nielimitowanymi wjazdami koleją linową).
    3 punkty
  3. Zniżki do niedzieli 1.12 na skipassy: Czarna Góra (do -30%) https://blackcard.e-skipass.pl/ Wisła Nowa Osada (do -40%) https://nowaosada.e-skipass.pl/ Wisła Stożek (do -40%) https://stozek.e-skipass.pl/ do soboty 30.11 Świeradów Zdrój (do -23%) https://skisun.e-skipass.pl/ Zieleniec (do -20%) https://zieleniec.e-skipass.pl/ do 15 grudnia Karpacz Winterpol (do -30%) https://karpacz.e-skipass.pl/ do 24 grudnia Wiślański skipass (do -33%) https://wisla.e-skipass.pl/
    3 punkty
  4. Po prostu... świetna Dziewczyna Mikaela Shiffrin - "Kwestia czasu"
    2 punkty
  5. chwalili się ostatnio na facebooku, że dotarła do nich nowa kamerka na wymianę po awarii.
    2 punkty
  6. @Kubis stereotypy na temat mężczyzn są równie nieprawdziwe, jak te o kobietach . Rada z drugiego postu była merytoryczna i sensowna, tylko potem cała dyskusja zaczęła - niepotrzebnie - schodzić na jakieś dziwne tory. Tak jak kilka ostatnio w innych wątkach o doborze sprzętu dla kobiet, gdzie co trochę pojawiają się głupawe teksty o komponowaniu kolorystycznym i futerku w bucikach jako nadrzędnych kryteriach . Za szacunek dziękuję i odwzajemniam, wystarczy przyjacielski uścisk dłoni 😀.
    2 punkty
  7. Cześć Stereotypy. Pozdrowienia
    2 punkty
  8. Już można kupować (promocja do końca niedzieli) 47,50 zł https://karnet365.e-skipass.pl/
    2 punkty
  9. Zdajesz sobie sprawę jaki jest koszt modernizacji/budowy takiej strasy pod nowoczesną kolej? To jest kwota 2 cyfrowa w PLN z jedynką z przodu. Dolicz do tego ogromne podatki od nieruchomości, opłaty za wodę, prąd, armatki, ratraki, obsługę, pensje. Spore koszty za badania techniczne gdzie im starsza infrastruktura tym drożej. Spory haracz finansowy dla LP nawet jak masz las swój i tak dalej i tak dalej. Stawiam dolary przeciw orzechom, że jak by już w listopadzie cały miesiąc był śnieg to ruch w interesie był by taki sam jak w marcu. Czyli tak sobie. To kolejny kłopot czyli paru miesięczny obrót. Zapewne takie ośrodki co oferują taką kasę za 3 godz nie mają przyszłości ale jak mi ktoś narzeka bo trzeba wydać stówę w Korbielowie to mnie krew zalewa. Zatem, nie narzekamy bo przy takim podejściu i wybieraniu tylko Szczyrku czy Białki lepiej nie będzie.
    2 punkty
  10. Cześć Wiesiek chodzi o to, że Sam Szukasz, Sam Jedziesz a nie jak tramwaj... Wiesz o co chodzi prawda. To tylko miedzy nami oczywiście. Do kochających takie produkty nic nie mam... Pozdrowienia
    1 punkt
  11. Powiem tak - te ścieżki ze Skalic to jest poziom zielony (gdyby przenieść to na analogię narciarską) i z grubo tkanym sztruksem. Ale przecież są też takie gdzie nie odważyłbyś się wjechać, jak przeciętny narciarz nie odważy się wjechać na czarną Tunnel w Alpe d'Huez. Choć w ścieżkach rowerowych rozpiętość jest większa jak w narciarskich. Czyli zawsze znajdziesz jakieś solidne "oficjalne" enduro dla siebie. Nie zmienia to sprawy, że ja zasadniczo też wolę to co znajdę w terenie. I nawet nie chodzi tu o poziom trudności tylko o charakter łazika, który mam. A w terenie to czasem są to naprawdę świetne kawałki. Choć poziom czujności jaki trzeba zachować to zupełnie inna sprawa. Na opisanej trasie są trzy kawałki przygotowane (dwa w Skalicach i jeden na kopie Nowoleskiej) i trzy naturalne bardziej wymagające kawałki (bez jakiegoś wielkiego hardkoru). Dodając do tego resztę w postaci klasycznego mtb wychodzi fajna urozmaicona trasa. Asfaltu w tym było 200 m w okolicy dworca. Mam pomysły jak ulepszyć jeszcze tę trasę. pozdro Wiesiek
    1 punkt
  12. Fachowy i logiczny wywód, z którym w pełni się zgadzałem... Do czasu jak odebrałem moje narty. Na dziobie nie ma krawędzi!!! Widać to na tym zdjęciu (z netu):
    1 punkt
  13. Uwielbiam bukowe lasy jesienią, chociaż liście mogą kryć sporo niespodzianek
    1 punkt
  14. Maski do BMW nie projektowałem, ale inne elementy do aut innych marek już tak. Tutaj w Polsce. Oczywiście za stawkę kilkakrotnie niższą niż taki sam konstruktor w DE. To co piszesz o technologi, jest oczywiste. Ktoś kto ją posiada, wyprodukuje większą wartość.Pytanie jeszcze w jaki sposób ją uzyskał. Polscy podwykonawcy są obecnie na bardzo wysokim poziomie technologicznym, jednak na znacznie niższym poziomie marketingowo/politycznym. Wolny rynek nie istnieje, Są tylko mniej lub bardziej regulowane. Państwa bogate, dużo lepiej chronią swoich interesów. Wprowadzają ustawy, regulacje czy podpisują umowy korzystniejsze niż u nas. Nawet społeczeństwa, odwrotnie niż u nas, wolą kupować produkty krajowe.
    1 punkt
  15. Wydajność pracy (a nie pracownika) jest zdefiniowana jednoznacznie, to wartość produkcji wytworzonej w danym okresie przez jednego pracującego. Wartość. A nie ilość piasku przerzuconego przez kopacza niemieckiego czy polskiego. Jeśli fabryka w DE sprzedaje swój towar za 100mln EUR a pracuje w niej 20 spawaczy to będą mieli oni wydajność pracy większą niż fabryka w PL sprzedająca także za 100mln EUR ale zatrudniająca 40 spawaczy.
    1 punkt
  16. Cześć Ale niestety trudno zaprzeczyć, że działania producentów wynikają z zapotrzebowania rynku i nie są kreowane od podstaw (no może niektóre ). Co zaś do samej porady, która jak pisałem uważam za wysoce sensowną i zamykającą dyskusję to Rossignolowi udało się z kolekcją HERO i co sezon się ona rozdyma, jak to się mówi, "od dołu". Uważam - tu nie zgodzę się do końca Kubisie - że PURSUIT wyrobił sobie markę i sprzedawał się dobrze. Wyższe modele PURSUITA to naprawdę dobre narty mogące z powodzeniem zadowolić każdego amatora. Teraz dolny segment HERO przejął te funkcję i PURSUIT stracił spójność i rację bytu, że tak powiem. Niższe HERO to były zdecydowanie gorsze narty niż wyższy PURSUIT swego czasu. Szczerze mówiąc od zeszłego roku, już sam się gubię w HERO, i nie wiem, co jest porządną nartą a co tylko ją udaje. Nie zmienia to faktu, ze jak Pani się podobało to kupić i koniec. Pozdrowienia serdeczne
    1 punkt
  17. Zaczyna się ktoś się jutro wybiera ? Pozdrawiam mirekn
    1 punkt
  18. Żona @trist jasno wyartykułowała swoje preferencje, a powody wydają się bardzo rozsądne - lepiej jej się jeździ niż na nartach dla początkujących i robi postępy. Co jest w tym irracjonalnego? Tkwisz w jakichś szkodliwych stereotypach, a pisanie o kobietach, że zachowują się irracjonalnie, jest co najmniej nietaktem i trąci poczuciem wyższości. Punkt widzenia, racjonalność, chimeryczność czy priorytety przy decyzjach zakupowych są właściwościami osobniczymi i wcale nie zależą od płci.
    1 punkt
  19. Ja to widzę inaczej. Dziób jest okuty aluminium nie z przypadku. Dzięki temu jest odporniejszy a narty rzadziej się łamią. Przerwanie ciągłości konstrukcji porównałbym do przecięcia zderzaka auta. Jeśli przecięte miejsce trafi podczas jazdy na wystający kamień to narta zamiast pójść do góry (lub się odbić) dostanie siłę rozszczepiającą. Ze skutkiem oczywistym - nie jest to może wysoko prawdopodobny scenariusz ale jednak możliwy. Ale jest jeszcze drugi znacznie ważniejszy powód aby nie robić tej "modyfikacji". To odchodzenie ślizgu. Przecięta krawędź już go nie trzyma. To był mechanizm, który zadziałał w moim przypadku. Przez dłuższy czas było ok po czym lekko podgiął się brzeg ślizgu przy przecięciu (mimo, że było dużo mniejsze niż tu na przodzie). Dalej poszło szybciej i większy kawałek ślizgu "wisiał w powietrzu". W sumie nie wpływało to zbytnio na jazdę więc się nie przejmowałem. Ale to było z tyłu - na przedzie byłoby zupełnie inaczej. Pracujący dziób mógłby rozwarstwić ślizg szybciej a skutek tego dla jazdy byłby opłakany. Reasumując - taka "modyfikacja" to dewastacja ustroju nart, przerwanie ciągłości konstrukcji. Można byłoby oczywiście zrobić przeróbkę zawodowo wstawiając po prostu gniazdo i odpowiednio łącząc je z resztą kompozytu. Ale to już nie jest prosta robótka bo albo trzeba mieć skądś oryginał (i wiedzę jak dokonać tak głębokiej przeróbki), albo wykonać samodzielnie metalowy zamiennik. Do zrobienia ale gra chyba nie warta świeczki... Pozdro Wiesiek
    1 punkt
  20. Wydaje mi się, że nie spodziewali się tak szybkich inwestycji w Szczyrku. Sami zainwestowali bardzo dużo w nowoczesną infrastrukturę licząc, że to będzie ich głowny wyróżnik, a tu bardzo szybko zmodernizował się COS+CSA i trudno się dziwić (pomijam kolejki), że ktoś w tej samej cenie woli jechać do połączonych ośrodków, które oferują znacznie większą ilość tras. Do tego same trasy na BSA są jednak stosunkowo trudne, brakuje tam chociaż jednej łatwiej niebieskiej, która ściągałaby "statystycznego" narciarza.
    1 punkt
  21. Po pierwsze podkreślam że zalinkowałem moda zrobionego przez kogoś obcego mi, więc nie biorę za to odpowiedzialności. Natomiast facet jest oblatany (czytałem kilka jego wpisów) i daje to jakąś dozę zaufania do niego. Po drugie, tak, zrobiłbym na swoich nartach takiego moda pod pewnymi warunkami, czego publicznie nie będę opisywał, dopóki sam tego nie zrobię. Po trzecie, nie mogę polecać czegoś, czego sam jeszcze nie sprawdzałem w praktyce. Po czwarte, stosuję osobiście klej epox do zalepiania dziur w wierzchniej warstwie narty skiturowej, aby zabezpieczyć drewno. I to działa. Dynafit z tym swoim gumowym zaczepem na przodzie jest w czołówce, więc jak komuś bardzo zależy to warto takie coś spróbować sobie zrobić, zamówić w serwisie.
    1 punkt
  22. BSA planowany Slalom w każdą sobotę rano.
    1 punkt
  23. Inwestycje na Skrzycznem Szereg istotnych prac z myślą o nadchodzącym sezonie zimowym prowadzonych jest obecnie na terenie ośrodka narciarskiego Skrzyczne COS. » Na trasie FIS realizowana jest zmiana systemu zasilania pod naśnieżanie, co pozwoli na jednoczesne uruchomienie większej ilości armatek śnieżnych. » Prowadzony jest montaż naśnieżania tymczasowego o długości 800 metrów na części trasy Ondraszek. » W trakcie jest przebudowa dolnego rurociągu zasilającego wraz z ułożeniem kabli, co wpłynie na łatwiejsze i szybsze naśnieżenie części tras z dojazdem do dolnej stacji. » Na ukończeniu znajduje się przebudowa zadaszenia górnej stacji kolei linowej wraz z systemem wspomagającym układ napędowy liny w przypadku wystąpienia oblodzeń. » Trwają procedury przetargowe związane z zakupem ratraka z wyciągarką oraz systemem pomiaru grubości pokrywy śnieżnej na trasach. » Wymianie podlega system dostępu i kontroli wejść na teren Ośrodka – SKIDATA (ujednolicenie ze Szczyrk Mountain Resort i Beskid Sport Arena). http://www.skrzyczne.cos.pl/aktualnosci.html
    1 punkt
  24. Często mówiło się i ja to dalej powtarzam: czerwona do CIELĘTNIKA-czyli 7 a dlatego CIELĘTNIK (dolna stacja podwójnego orczyka na Halę Skrzyczeńską ) bo rzadko zjeżdżało się do Soliska chyba ,że się kończyło się dzień i wcześniej po stronie "nie górniczej"w kolejce były płoty i stałeś czasami godzinę i dłużej jak ciele do uboju ,POLANY- czyli 3,JULIANY - czyli Pośredni.Wielu zapewne pamięta. Natomiast nazwa AKWARIUM jest dla mnie super i nie trzeba dodawać słowa NOWE. AKWARIUM i wszystko wiadomo
    1 punkt
  25. "Narzekaczy" przybędzie i nie ma co się dziwić, większość ośrodków w Polsce ma absurdalne ceny za swoją ofertę narciarską. Tak jak przywołany przykład stoków pokroju 700m i ceny 70zł za 3h. Takie stacje wybiorą raczej tylko lokalni, którzy chcą pojeździć blisko domu, wtedy kiedy nie mogą wyjechać na kilkudniowy wyjazd. Sam również raczej będę okrajać lokalne szusowanie bo jest coraz bardziej nieopłacalne.
    1 punkt
  26. Pilsko to tylko drobny przykład. Są inne ośrodki, które w najbliższym czasie nic nie zainwestują bo musiały by naprawdę wydać masę pieniędzy a o zarobek słabo. Będą jechać na tym co obecnie i podnosić ceny. Narzekaczy również przybędzie i koło się zamyka.
    1 punkt
  27. Ludzie to robią, kwestia zabezpieczenia tego rowka. Znalazłem Ci trzy opisy modów, wszystko jest od tego samego gościa, facet zaawansowany, i lubi mieć też dużo sprzętu, ma kilka różnych setów które używa Trab Skin Attachment Mod http://www.skimolife.com/journal/2011/10/28/trab-skin-attachment-mod.html Skin Tech Tips II - Dynafit mod http://www.skimolife.com/journal/2010/12/26/skin-tech-tips-ii-dynafit-mod.html The Essential Climbing Skin & Ski Tip Mod http://www.skimolife.com/journal/2015/10/19/the-essential-climbing-skin.html
    1 punkt
  28. Na pewno nie amatorskim sposobem. Arnold robił nacięcia jak pod dynafity i czymś przekroje pokrywał. Nie wiem ile to wytrzyma.
    1 punkt
  29. 1. Nie bo będzie transport wilgoci do środka narty. Zrobiłem sobie kiedyś gumówką niewielkie wcięcie pod ogon z tyłu (jakieś 4-5 mm) bo mi ciągle spadał. Pomogło ale... po paru latach zniszczyło to nartę. Nie wyobrażam sobie tak brutalnej ingerencji jak proponujesz. 2. w narcie są dwie dziurki (w zależności gdzie chcesz mieć klips) odkręca się po prostu zaślepkę. 3. Moim zdaniem tego nie da się dobrze zrobić. popatrz na firmowy zaczep 4. Tak. Z zapiętymi butami jest dużo łatwiej, dlatego od tego zaczynam. Mówimy oczywiście o fokach z ogonem. Bo w Dynafitach ściągam fokę przed zapięciem buta. 5. niekoniecznie. Raz, że Ci odpowiedziałem, że raczej nikt tego nie zrobi , dwa - ramka z przodu i dobry ogon z tyłu też jest dobrym rozwiązaniem. 6. To ramka o regulowanej szerokości, plastik to uchwyt na ramkę (nitowany). W zasadzie lepiej jest znaleźć dedykowaną ramkę i przeszyć na maszynie. Powinno być lżej i chyba pewniej (foka co prawda musi mieć zakładkę co zwiększa troszkę wagę i cenę - jeśli kupujesz na metry). Natomiast to co zlinkowałeś będzie chyba zbyt wąskie do Twojej narty. pozdro Wiesiek
    1 punkt
  30. Zbyt optymistycznie to nie brzmi: "Platí pre: 07.12.2019 - 08.12.2019 Zimná prevádzka v 30´ intervaloch 8:30 - 15:00 - A1, A4, A2, A5 (15:00 posledná z Chopku) Nepretržitá prevádzka počas 8:30 - 15:00 - B3 (Biela Púť) Prevádzka zjazdoviek: č. 13 (Biela Púť) Sever: A1, A4, B3 Juh: A2, A5 Platí pre: 09.12.2019 - 13.12.2019 Nepretržitá prevádzka počas 8:30 - 15:00 - B3 Prevádzka zjazdoviek: č. 13 (Biela Púť) Sever: B3 V prípade priaznivých podmienok sa spustí lanovka B4 a zjazdovky 2b, 1a"
    0 punktów
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...