Narty - skionline.pl
Jump to content

Kubis

Members
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

131 Excellent

About Kubis

  • Rank
    Średnio zaawansowany

Personal Information

  • Imię
    Kuba
  • Miejscowość
    Opole

Ski equipment

  • Narty marka
    Fischer RC4 Worldcup RC 180
  • Buty marka
    Salomon X PRO 130
  • Gogle
    z szybkom ;)

Skills

  • Poziom umiejętności
    7

Recent Profile Visitors

138 profile views
  1. Ja na bazie wyników WST kupiłem Fischery, nie zawiodłem się, choć nigdy takiej narty nie miałem. Relacje super !
  2. Jak to zmierzyłeś jeśli można zapytać? Jedyna prędkość pokazywana to jak rozumiem kamerzysty jadącego na krechę.
  3. Jeździłem i3, ma kopa jak żadne inne, ale nie nadaje się do niczego sensownego. A ślizga się na wszystkim jak głupie
  4. W ten sposób można rozważać różnice pomiędzy każdymi dwoma hardtailami, każdymi różnymi systemami zawieszenia itp itd. Sama w sobie dywagacja na ten temat nie była celem mojego postu więc tu zakończę temat.
  5. Liczy się powierzchnia narty/waga narciarza. GSy są bardziej "wyporne" niż krótkie SLe.
  6. No właśnie. O ile narta będzie lżejsza jedna od drugiej, a o ile można odchudzić bęben? Argumentem może być różnica w powierzchni nośnej narty kontra masa zawodnika a nie waga samej narty która jest do pominięcia...
  7. Co da lekka narta? Więcej niż lekki bęben?
  8. Zmieniasz opony i masz szosę. Rower ten sam.
  9. Nadal będę się upierał że analogia jest dobra. Pole zastosowań nart jest bardzo szerokie (freestyle/big air, off piste, SL, DH, muldy itp), podobnie jak zastosowań rowerów (czasówki, szosa, cross, MTB, DH, wszelkie slalomy, trial itp itd). Dla znakomitej większości osób jeżdżących i na rowerach i na nartach duża część tych "odmian" jest niedostępna ze względu na ich umiejętności lub oczekiwania co do typu ruchu, jakiego chcą zaznać. Główna różnica pomiędzy nartami i rowerami z marketu i tymi wyspecjalizowanymi do danych dyscyplin jest taka, iż będąc nadal nartami i rowerami, którymi da się zsunąć po niebieskiej lub pojechać po bułki do sklepu o wiele lepiej sobie radzą w dedykowanym dla siebie środowisku podpartym umiejętnościami użytkownika. Warto mieć więcej par nart? Oczywiście, jeśli wiesz po co! Więcej rowerów? Oczywiście, jeśli odczuwasz różnicę i wiesz czego oczekujesz. Dlatego zakup drugich nart uważam za jak najbardziej dobry kierunek, ale czy poleciłbym każdemu? No nie, bo ktoś kto ledwo szura nie doceni różnicy (albo i nie zauważy) pomiędzy nartą swoją a "tą drugą". Stąd też mój wniosek - najpierw umiejętności i zapał, potem sprzęt. W każdej dyscyplinie.
  10. Panowie, obydwaj macie rację. Nie ma się co spierać. Per analogia do rowerów - jest wielu rowerzystów, wielu uważa się za dobrych technicznie. Jednak wystarczy wyjechać na stromą, kamienistą trasę w lesie i nagle umiejętności "magicznie znikają" (wcale ich nie było ). I teraz czy da się na zwykłym góralu na sztywnej ramie zrobić downhill? No da się. Czy to ma sens - no nie do końca. Czy danie pod tyłek roweru zjazdowego komuś, kto i tak nie wie jak zjeżdżać coś pomoże? Coś tak, ale może tylko do pierwszego / drugiego zakrętu. Masz umiejętności - poradzisz sobie, choć łatwiej i lepiej na sprzęcie do tego dedykowanym. Nie masz umiejętności - super sprzęt coś pomoże, ale czy tak bardzo żeby odczuć różnicę? Może nie na tym etapie... Umiejętności + sprzęt = FUN. No i teraz kwestia, czy ktoś chce mieć FUN czy nie.
  11. Ja też nie lubię czytać głupot, a jeszcze bardziej postów, które de facto nic do dyskusji nie wnoszą. Pojęcia są takie jakie ludzie wymyślą, i tak, jak tzw. "dłuższy skręt" jest pojęciem abstrakcyjnym (nie widziałem definicji), tak samo wymyślony przeze mnie "promień zawracania" jest pojęciem abstrakcyjnym (w sposób zamierzony, mającym przekazać pewną myśl). Jeśli więc narciarz twierdzi, że RC4Speed jest dla niego dobrą nartą do skrętu który nazywa dłuższym, to domyślam się, że właśnie długość 165-170 (czyli max dla tej narty) będzie tą, która mu będzie leżeć. To jak nazwał skręt (i czy dla mnie lub Ciebie jest on długi) nie ma tu najmniejszego znaczenia. Nie bądź tak zero-jedynkowy Ja nikogo nie namawiam na jeżdżenie "gigantowe" na narcie slalomowej, bo oczywistym jest to, że jak koń wysadzi z siodła przy większej prędkości, albo zacznie skrobać śnieg a nie jechać krawędzią i będzie to przypominało bardziej "rajdowy drift" niż "wyścigowe wycinanie zakrętów". Peace
  12. @Mitek, widzę że chcesz sobie podreperować ego zamiast czytać między wierszami. Zapewne wiesz, jako bywalec o znacznie większym stażu niż ja tutaj, że hasło "dłuższy skręt" jest delikatnie mówiąc nadużywane. Jeśli użytkownik upiera się, że jeździ dłuższym skrętem (cokolwiek by to miało znaczyć, dla mnie np. to skręt gigantowy na krawędzi R ~18m w górę, ale dla kogoś innego może to oznaczać jakiś szur-szur, dłuższy jak akurat wypadnie na lodzie, ale w granicach promienia "zawracania" czyli <10m), ale leży mu narta RC4 Speed, która jest prawie slalomką, to co możesz odpowiedzieć? Bierz najdłuższą jaką produkują i bądź zadowolony. Bo chyba o to chodzi w narciarstwie - na pewno nie o to, żeby przykładać do każdego linijkę i z całej dłuższej dyskusji na forum wyciągać jedno zdanie wyrwane z kontekstu. Ponadto zakładasz, że każdy posługuje się tym samym słownictwem, określeniami, techniką, podstawami teoretycznymi i doświadczeniem jak Ty (za wyjątkiem forum, tu mało kto Cię pobije, zwłaszcza w próbach pokazywania wszystkim miejsca w szeregu, nie tylko ilości postów) Takie pitolenie o Szopenie proszę waści - widać że się nudzisz.
  13. Ale Ula jest już po lekturze teoretycznej, więc wie co można robić i jak. Kwestia czy trafi na kogoś kto przynajmniej odrobi zadanie domowe tak jak ona i na dodatek ma praktykę. Ja nie będę ani za nikogo szukać, ani robić szkolenia (zresztą musiałbym mieć dużo większą wiedzę i praktykę, żeby się tego podjąć).
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2018
×
×
  • Create New...