Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Slalom - analiza


jarek

Rekomendowane odpowiedzi

ot moje przemyślenia...

Pierwszy skręt: obie narty zakrawędziowane pod jednym kątem, jazda bardzo blisko tyczki, niska pozycja, tyczka przyjęta na goleni mniej więcej na wysokości trupka energiapury, przez co minimalny ruch ręką przy zbiciu tyczki. Super.

Problem zaczyna się chwilę później, tuż poniżej czerwonej - za późno rozpoczęty kolejny skręt i zjechanie za nisko, w skutek czego Pani Ania szuka prawą ręką tyczki rotując tułowiem nadmiernie do wnętrza skrętu, a za tym idzie jazda na narcie wewnętrznej i niewykorzystanie w pełni promienia skrętu - efekt niezmieszczenie w lewym skręcie przed kolejną czerwoną.

Jeśli się mylę zlinczujcie, a nic własnego nie wstawiam, bo jeżdżę jak... ech szkoda gadać:(:P

Edytowane przez ravick97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... to moze ktos skomentuje to http://skifoto.pl/zdjecia-sekwencyjne/sequences-ania-berezik-memorial-bronislawa-czecha-2010/

... licze conajmniej na Niko.

Tu nie ma co komentowac. Dojazd do bramki jest bardzo spóżniony ( co najmniej o 1,5-2m). Do tego bardzo wąsko orowadzone narty przy tyczce dają małe pole manewru.

Wg mnie 3 pozycja powinna być przy tyczce.

Można troche pogdybac , co w danym momencie (poz1)najlepiej było zrobić.

Powinna wejsc do bramki z wyprostowanym tułowiem, tyczkę położyc piszczelem.

Mogła równiez zamiast ciąc skret wejsc wczesniej w zjazd bokiem, ale by było ryzyko złąpania tyczki.

Konsekwencją złego najazdu był duży spadek wysokosci. Próbuje wyjsc mocno oporując nartami (szeroki ślad). Niestety jest na tyle szeroki , ze nie może odbic sie z dolnej narty, wspomaga się lewą ręką, która niestety zostaje daleko z tyłu , jeszcze podrywa narty ponad snieg , kieruje korpus narty w kierunku bramki. Niestety traci równowagę obciąza nartę górną

Próbuje lekko z oporu prawą nogą poprawic kierunek, tułow daje bardzo mocno do przodu, wspomaga się cofnieciem prawej reki.

Na dalszych pozycjach widze podniesienie sylwetki i rezygnację z dalszej jazdy,

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraz twarzy na ostatnim zdjeciu mówi: chyba to spiepszyłam :D

Co nie zmienia faktu, że zazdroszczę jej nawet jak TO zrobiła.

Ja uważam że jej wyraz twarzy mówi : gdzie jest tyczka ?:D

Po tym spóźnionym pierwszym zakręcie mogła poprowadzić prosto i rzucić narty w uślizg ( drifting ) . Coś jak Ted Ligety . Straciła by czas ale uratowała przejazd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem błąd to brak zdyscyplinowania górnej części ciała, rotacja powoduje spóźnienie wejscia w skręt , drugi błąd to tzw na siłę sięganie do tyczki co powoduje kolejną niepotrzebną rotację ciała.

Ale i tak chciałbym mieć jej technikę , bo moja woła o pomstę że ho, ho , ho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...