TCarving Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 Witam czy znacie kąty fabryczne dla krawedzi w nartach Fischer WC RC10/11. Odpowiada mi tuning fabryczny i chciałem go zacować przy pierwszym serwisie:) Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 Witam czy znacie kąty fabryczne dla krawedzi w nartach Fischer WC RC10/11. Odpowiada mi tuning fabryczny i chciałem go zacować przy pierwszym serwisie:) Dzięki Oficjalnie takich kątów się nie podaje, ale większość producentów ustawia maszyny na 88/0.5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 Witam czy znacie kąty fabryczne dla krawedzi w nartach Fischer WC RC10/11. Odpowiada mi tuning fabryczny i chciałem go zacować przy pierwszym serwisie:) Dzięki Większość producentów to chyba 88 st. ale Fischer 87 st., chyba wszystkie Race i podobne typu Progressory itp. i tak od kilku lat. Z drugiej strony w narcie o profilu gigantowym może być mniej, czyli 88 (?) - najlepiej to sprawdzić, zmierzyć (to łatwe), ew. poprosić o to serwisanta, a może po prostu on to już wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 (edytowane) Ja bym radził tak jak Gajowy, czyli zmierzyć, bo można się naprawdę zdziwić, co też uczyniłem wraz serwisantem trzymając w ręku nówkę omeglassa wc i spoglądając na podwieszenie dolnej krawędzi. Jeśli nie oddajesz do serwisu, to możliwie drobny diament i przechodź od największego kąta do najmniejszego, a na pewno poczujesz ten właściwy, no chyba, że masz liniał. Edytowane 8 Marzec 2011 przez ravick97 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keszelski Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 Większość producentów to chyba 88 st. ale Fischer 87 st., chyba wszystkie Race i podobne typu Progressory itp. i tak od kilku lat. Właśnie jak oddawałem Progressory 8+ do pierwszego ostrzenia, to powiedzieli mi serwisie, że sprawdzą kąt fabryczny, ale są pewni, że P8+ ma 87, co przyjąłem ze zdziwieniem. A ja byłem przekonany, że P8+ mają 88. Wydaje mi się, że dobór wartości kąta nie ma większego znaczenia dla kogoś kto jeździ amatorsko. Ale trzeba wiedzieć jaki się ma kąt, bo to ważne jest przy samodzielnym wykonywaniu podostrzeń na stoku, po 1 lub 2 dniach intensywnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 Moje Fischer Motive 80 miały fabrycznie 86 i 1 podwiesznia - czyli w sumie 87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 (...)Jeśli nie oddajesz do serwisu, to możliwie drobny diament i przechodź od największego kąta do najmniejszego, a na pewno poczujesz ten właściwy, no chyba, że masz liniał. Sugeruję próbę 'pisakową', czyli, jeśli ktoś nie wiem, smarujemy mały fragment krawędzi pisakiem (ja to robię gdzieś w okolicach piętek) i delikatnie sprawdzamy ostrzałką przy jakich kątach ślad pisaka znika w całości, i czy ew. znika raczej z góry czy z dołu - wtedy to już prosta geometria, w którą stronę przestawiać kąt. Taki test jest łatwy, widoczny i praktycznie bezstratny dla krawędzi. Wydaje mi się, że dobór wartości kąta nie ma większego znaczenia dla kogoś kto jeździ amatorsko. Ale trzeba wiedzieć jaki się ma kąt, bo to ważne jest przy samodzielnym wykonywaniu podostrzeń na stoku, po 1 lub 2 dniach intensywnej jazdy. W zasadzie to żaden problem przestawić kąt, nawet ręcznie - jeden to odczuje drugi nie - łatwiej pewnie poczuć zmianę kąta bocznego, niż zmianę podniesienia. W różnicę w podniesieniu raczej nie wierzę podniesiene jest albo nie - bo ile to będzie na szerokości krawędzi? W sumie ważne jest raczej to, że każda zmiana to jakby "podwójna" utrata krawędzi, dlatego warto znać wartość i trzymać się tego. Moje Fischer Motive 80 miały fabrycznie 86 i 1 podwiesznia - czyli w sumie 87 Hmmm, raczej nie ma "w sumie" Owszem fizycznie tak jest ale przyrządy widzą te kąty osobno Czyli jak jest podany/zmierzony kąt 87 st. krawędzi bocznej to nie ma znaczenia ile jest krawędź podniesiona, bo te 87 to w stosunku do całego ślizgu. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 Gajowy - masz rację, te moje 87 to pewne uproszczenie, niemniej te 87 stopni stosuje sie w zargonie serwisowym i jakoś to sie nazywa, kąt cofnięty czy przesunięty, nie pamiętam, mogę znaleść ale to chyba bez znaczenia. Co do nowych nart to trzeba też pamietać, ze produceńci czasem dosyc niedbale te katy nadają i krawędx z nowyej narty może mieć nieco rozjechane te kąty. Ja bym poszedł do serwisu i po prostu poprosił o zmierzenie - ja tak zrobilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajeran Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 (edytowane) Gajowy - masz rację, te moje 87 to pewne uproszczenie, niemniej te 87 stopni stosuje sie w zargonie serwisowym i jakoś to sie nazywa, kąt cofnięty czy przesunięty, nie pamiętam, mogę znaleść ale to chyba bez znaczenia. Co do nowych nart to trzeba też pamietać, ze produceńci czasem dosyc niedbale te katy nadają i krawędx z nowyej narty może mieć nieco rozjechane te kąty. Ja bym poszedł do serwisu i po prostu poprosił o zmierzenie - ja tak zrobilem Nowe narty szczególnie na dziobach i piętkach mają "rozjechane" kąty a nawet brak nadanego kąta.... Zgadzam sie z próbą "pisakową" jak napisał gajowy, to najprostszy sposób na sprawdzenie jaki jest kąt, jeżeli mamy narzędzia....ale przed tym zebrałbym troche materiału (abs i tytan) aby np. diament nie "jechał" po tym materiale tylko po samej krawędzi. Edytowane 8 Marzec 2011 przez kajeran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajeran Napisano 8 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2011 "Ja bym radził tak jak Gajowy, czyli zmierzyć, bo można się naprawdę zdziwić, co też uczyniłem wraz serwisantem trzymając w ręku nówkę omeglassa wc i spoglądając na podwieszenie dolnej krawędzi" Ravick o co dokładnie chodziło z tym Omeglassem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 9 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2011 Serwisman wymierzył mi na omeglassie podniesienie na dziobie i piętce 1,5 stopnia, a w środkowej części bodajże 0,7:eek:. No, ale może się pomylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stasziek Napisano 9 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2011 w moich omeglassach bylo podobnie:) tez bylo zdziwienie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 10 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2011 w moich omeglassach bylo podobnie:) tez bylo zdziwienie:) Paweł, a tobie mierzył ten gość z wąsem, czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajeran Napisano 13 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2011 Serwisman wymierzył mi na omeglassie podniesienie na dziobie i piętce 1,5 stopnia, a w środkowej części bodajże 0,7:eek:. No, ale może się pomylił. O kurde 1,5 stopnia...? To jakaś masakra...tyle nawet w gigantce się nie stosuje, a co dopiero w SL, gdzie niektórzy wogóle nie podnoszą krawędzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TCarving Napisano 13 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2011 To 1,5 stopnia to trochę dziłało by jak "tępienie"?? ale chyba lepiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 13 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2011 Cześć W zasadzie to żaden problem przestawić kąt, nawet ręcznie - jeden to odczuje drugi nie - łatwiej pewnie poczuć zmianę kąta bocznego, niż zmianę podniesienia. W różnicę w podniesieniu raczej nie wierzę podniesiene jest albo nie - bo ile to będzie na szerokości krawędzi? W sumie ważne jest raczej to, że każda zmiana to jakby "podwójna" utrata krawędzi, dlatego warto znać wartość i trzymać się tego. . Jak zwykle z praktyczną znajomością tematu Krzychu. Dzieki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Kowal Napisano 13 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2011 (edytowane) ……………... Edytowane 16 Kwiecień 2011 przez Jan Kowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 14 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2011 ... trzeba miec tez swaidomosc ze podnoszenie wynika w pewnej mierze ze struktury ktora uwidacznia sie rowniez na krawedzi i trzeba cos z tym zrobic 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 14 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2011 ... trzeba miec tez swaidomosc ze podnoszenie wynika w pewnej mierze ze struktury ktora uwidacznia sie rowniez na krawedzi i trzeba cos z tym zrobic Dokładnie tak Korzystając z okazji na szybko wrzucę (i napiętnuję) serwis w Witowie który znajomemu zrobił strukturę i zostawił ją na krawędziach Koszmar! Pojechaliśmy do Austrii, chłop jeździł pierwszego dnia i strasznie jojcył, że prze***e - patrzę, narty ma łatwe, mówię daj mi to na chwilę, jadę, koszmar - to nie skręca, zawiasy w kolanach trzeszczą itd., od razu mówię coś z serwisem jest do d**y. Całe szczęście w Nassfeld u góry jest szybki serwis, 5 min. za 7 euro - facet popatrzył, pokręcił głową, "very bad, very bad" i naprawił. O tyle ciekawe, że miałem choć raz, przypadkiem, przejechać się trochę na aż tak spiep**ch nartach i zobaczyć jak wiele może zależeć od serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz35 Napisano 15 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 15 Marzec 2011 Byłem ostatnio na zawodach dla juniorów i widziałem ich "GS" były zrobione na 88/0.7/1 czyli pewnie bok na 88 spód , 0,7 środek a piętka i czub na 1,0. Podobno tak się teraz "robi narty" do giganta. Nie spróbuje bo mam slalomki ale może dla "juniora' każę zrobić takie kąty -tylko żeby mnie potem nie przeklinał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.