Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Lenzerheide


pawel_ts

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Powolutku zbliża się kolejny sezon, w zeszłym sezonie miałem możliwość weekendowej jazdy w kilku ośrodkach w Szwajcarii, uwagi ogólne:

- kraj jest relatywnie drogi i 100CHF na dzień jazdy (wliczając koszty dojazdu około 120-150km w jedną stronę) to norma - karnet ~65CHF, parking 5CHF - parkingi chyba wszędzie w Szwajcarii są płatne (jedyny znany mi wyjątek to Samnaun), przerwa w knajpce ...

- na przygotowanie tras nie narzekałem, ale nie byłem nigdy krótko po opadach śniegu no i pogoda była ładna

na początek:

Lenzerheide - trochę wrażeń z tego miejsca, jeździłem tylko po stronie zachodniej doliny, zamknięcie Pucharu Świata w zeszłym sezonie było po stronie wschodniej i po tych trasach nie miałem okazji jeździć.

Byłem tam w styczeń/luty tego roku, wrażenia, trasy urozmaicone, każdy znajdzie coś dla siebie, chociaż przewaga tras niebieskich, które często są łącznikami między wyciągami i się krzyżują, trzeba uważać by nie stracić orientacji, część wyciągów to orczyki, ale co kto lubi, nie zawsze trzeba siedzieć na podgrzewanej kanapie z bąblem, których notabene tam prawie nie spotkałem (większość krzeseł była otwarta), trasy czerwone bardzo przyjemne i urozmaicone nachyleniem, a czarne raczej jako alternatywne odnogi innych tras, którą można pojechać zamiast okrężną wersją czerwonej, tak naprawdę 3-4 trasy, po których się jeździ, a resztę traktuje jako łączniki między wyciągami czy trasy zjazdowe do miejscowości

Jako ośrodek weekendowy polecam, tras jest wystarczająco by się nimi nacieszyć, przy wyjeździe tygodniowym można zawsze wziąć karnet wspólny z Laax i chyba Davos, wtedy spróbować jazdy w innych miejscach

ogromną zaletą miejsca jest brak tłoku (mimo bliskości, a może właśnie dzięki niej Davos/Kolsters i Laax), byłem tam w czasie Kongresu Gospodarczego w Davos w weekend, gdzie dzień później (niedziela) w Laax były szalone kolejki (czasami nawet ponad 10min stania) do wszystkich wyciągów, tutaj było naprawdę luźno

wada, brak połączenie części wschodniej z zachodnią "na nartach", co w wypadku wyjazdu samochodem i konieczności powrotu na parking jest dużym utrudnieniem, a na stronie wschodniej czarna trasa pucharowa, której nie miałem okazji poznać

brak na liście ośrodków alpejskich w Szwajcarii na stronie, więc opis umieściłem tutaj, może JC to zmieni

pozostają jeszcze wrażenia z Klosters, Davos, Laax i Engelberg, ale na to przyjdzie pora

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosters/Davos

Klosters - Parsenn

Ośrodek chyba najciekawszy, w których jeździłem w tej okolicy, przewaga tras czerwonych, na których naprawdę da się pojeździć, kilka tras niebieskich, szerokich o równym nachyleniu, ale początkujący właściwie muszą się skupić na pojedynczych trasach, a później do miejscowości zjazd wyłącznie kolejką bo trasy czarne (Davos) lub czerwone (Klosters)

z wyciągów przewaga krzeseł i gondolek, jest kilka kolejek i orczyków, dużego tłoku nie doświadczyłem, z tras polecam 19,20, 30 obsługiwane przez orczyki, bardzo dobre połączenie tras 1/2 (czarne)+17+21/22 do gondolki to już kawał trasy, można wsiadać na stacji pośredniej, chociaż w w godzinach szczytu jest problem z wolnymi miejscami i mimo, że trasa 22 jest wąska to czasami warto nią zjechać by wcześniej wsiąść do wagonika, który na stacji pośredniej jest już pełny

w czasie kiedy tam byłem była przygotowana trasa z muldami, snow-park, odbywał się w nim puchar Coop'a, więc nie jestem wstanie ocenić ile było przygotowane na zawody, a ile to normalne przygotowanie

przygotowanie tras standardowe, ale po południu na uczęszczanych odcinkach pojawiały się muldy, ale wszystko w normie jak w innych ośrodkach, szczególnie uwzględniając operujące na stokach słońce (część tras ma wystawę wschodnią, a nawet południowo-wschodnią)

polecam, cały dzień można jeździć i się nie znudzić

Davos - Jakobshorn

na początek, w odróżnieniu do Parsenn można się znudzić, tak naprawdę są 2-3 trasu na których się jeździ, zaletą jest to, że z ośrodków w okolicy jest jako jeden z pierwszych otwierany na początku sezonu

wyciągi to krzesła, 2 kolejki i orczyk, który obsługuje przyzwoitą czarną trasę, tras jest niewiele, jazda jak wspomniałem na 2-3 trasach, która w końcu się nudzi, szczególnie jeżeli któraś z tras jest zamknięta (najczęściej przyjemna czerwona 5), a na niej rozstawione bramki, jeżeli więc Klosters otwarte to zdecydowanie zalecam skrócenie drogi o kilkanaście km i pozostanie na stokach Parsenn, lub wjazd z Davos kolejką szynową, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi ...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...