giventofly Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Witam, Na poczatku roku zakupilam narty Atomic Cloud 9. Mialam okazje tydzien na nim pojeździć. Ogolnie jestem bardzo zadowolona, tylko mam jedno pytanie. Podczas jazdy z pewna prędkością na prostym odcinku, odczuwam znaczne drgania narty i buta przez co tracę komfort jazdy. Znajomy stwierdził ze powinnam wiązania przesunąć w przód. Czy ma ktoś jakies inne sugestie co moze być przyczyna tych drgań? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Znajomy stwierdził ze powinnam wiazania przesunąć w przód. Bzdura. Jak się to objawia? Czy dzioby zaczynają "klepać"? Czy może narty zaczynają "myszkować" tzn mają tendencję do lekkich ruchów w prawo i lewo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giventofly Napisano 20 Październik 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Jeżeli tak sie to nazywa to myszkuja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadek49 Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Jeżeli tak sie to nazywa to myszkuja:) Pozwolę sie wtrącić. Jakbyś poszukała w internecie, to byś znalazła odpowiedź JC na Twoje pytania. Cytuję; Sprawa jest bardzo prosta. Jeżeli jeździsz na nartach taliowanych nie unikniesz myszkowania narty przy jeździe na wprost. Oczywiście zjawisko to jest zależne od prędkości jazdy, warunków, w jakich jeździsz (czy śnieg jest twardy zbity czy miękki) oraz od taliowania narty. Można powiedzieć, że z założenia na nartach taliowanych powinno się jeździć skrętami, bardziej lub mniej podkręconymi. Co do wibrowania przodu narty to może być to spowodowane konstrukcja narty. Sądząc po oznaczeniu modelu, który podajesz narta jest „miękka”, a co za tym idzie przy większych prędkościach może nie zapewniać odpowiedniej sztywności co objawia się między innymi „klepanie” dziobów. (J.Ciszak) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Narta nie jest miękka i przody jej nie kłapią. Wprowadzenie narty na krawędź, przesuniecie troszku środka ciężkości do przodu - ciała nie wiązania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 A jakie one są długie i jakie są twoje "parametry" (wzrost/waga) bo moze one po prostu są za krótkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadek49 Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 (edytowane) Narta nie jest miękka i przody jej nie kłapią. Wprowadzenie narty na krawędź, przesuniecie troszku środka ciężkości do przodu - ciała nie wiązania. Pozdrawiam. Ja nie dlatego przytoczyłem cytat z porady JC na jednym z portali, że ona (porada) odnosi się do ACloud 9, tylko chciałem pokazać szerzej, skąd wynikają problemy z kłapaniem i myszką. A jakby kogoś interesował cały cytat, pytanie i porada, to proszę: Od 2 sezonów jestem posiadaczem nart Fisher Easy Carve DRS (178 cm). Przy moim wzroście 174 cm i wadze 67kg. W ostatnim sezonie miałem mieszane odczucia co do komfortu jazdy. Jeżdżę średnio (nadal pracuje nad technika, która bardziej skręca w kierunku carvingu) lubię jazdę szybka długimi lukami. Zacząłem zauważać, że podczas szybszych jazd przody nart zaczynają wibrować i "myszkowac" Niestety nie wiem czy jest to związane z nieco za długimi nartami czy raczej z moim niedouczeniem narciarskim. O! Ciekawe pytanie. Sprawa jest bardzo prosta. Jeżeli jeździsz na nartach taliowanych nie unikniesz myszkowania narty przy jeździe na wprost. Oczywiście zjawisko to jest zależne od prędkości jazdy, warunków, w jakich jeździsz (czy śnieg jest twardy zbity czy miękki) oraz od taliowania narty. Można powiedzieć, że z założenia na nartach taliowanych powinno się jeździć skrętami, bardziej lub mniej podkręconymi. Co do wibrowania przodu narty to może być to spowodowane konstrukcja narty. Sądząc po oznaczeniu modelu, który podajesz narta jest „miękka”, a co za tym idzie przy większych prędkościach może nie zapewniać odpowiedniej sztywności co objawia się między innymi „klepanie” dziobów. (J.Ciszak) Edytowane 20 Październik 2011 przez tadek49 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Ja nie dlatego przytoczyłem cytat z porady JC na jednym z portali, że ona (porada) odnosi się do ACloud 9, tylko chciałem pokazać szerzej, skąd wynikają problemy z klapaniem i myszką. No to Ty przytoczyłeś szeroko JC, a ja uściśliłem wąsko do Cloud'a Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 20 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 20 Październik 2011 Klapanie,myszkowanie... itd:DPrzy takiej łopacie to normalka,narta lubi skręcać,a nie jechać zjazdem na wprost jak najszybciej.Takie zjawisko jest znane,każdemu narciarzowi poruszającemu się na radykalnie taliowanych nartach,przesuń ciężar ciała delikatnie do przodu-obciążycsz przody nart;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giventofly Napisano 21 Październik 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2011 Witam, Wzrostu mam 175 a narty 158 cm, waga ok 73 kg;) Dzioby nie kłapią tylko włąsnie narta drga w trakcie jazdy prosto. Nie staram sie jezdzic prosto, raczej skretnie ale nie raz sa odcinki gdzie sie nie da inaczej:) W każdym razie dziekuje serdecznie za wskazówki, niedługo będe mogła z nich skorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruski Napisano 21 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2011 Bzdura. Jak się to objawia? Czy dzioby zaczynają "klepać"? Czy może narty zaczynają "myszkować" tzn mają tendencję do lekkich ruchów w prawo i lewo? Nie taka bzdura. Ze względu na inną budowę anatomiczną kobiety powinny mieć ustawione wiązania bardziej do przodu. Ale w tym przypadku problem polega w słabej technice, bo złe ustawienie wiązania można łatwo skorygować przenosząc ciężar ciała do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 21 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2011 Witam, Wzrostu mam 175 a narty 158 cm, waga ok 73 kg;) Dzioby nie kłapią tylko włąsnie narta drga w trakcie jazdy prosto. Nie staram sie jezdzic prosto, raczej skretnie ale nie raz sa odcinki gdzie sie nie da inaczej:) W każdym razie dziekuje serdecznie za wskazówki, niedługo będe mogła z nich skorzystać. Trochę za krótkie masz te narty, lepiej by było jakby były o rozmiar dłuższe, poniżej 160 cm nie powinnaś schodzić a tak dobrze to by było 165cm, za krótkie narty są bardziej nerwowe i bardziej podatne na takie zachowania, korygowanie tego wymaga większych umiejętności, większej uwagi i kosztuje więcej wysiłku, na dobrze dopasowanych jeździ się luźniej i nawet jeśli się kogoś przestawi z za krótkich nart na dobre to optycznie widać szybko poprawę w ich jeździe, jakby stali się nieco lepszymi narciarzami. Dlatego bardziej istotny od dobory firmy produkującej narty jest właściwy dobór jej długości, niestety do tego nie przykłada się specjalnej dbałości a rady -20 cm czy -15 cm do wzrosty są niewiele warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giventofly Napisano 21 Październik 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2011 Ja chyba świadomnie wybrałam te krótsze bo mialam nadzieje ze łatwiej bedzie mi sie jeżdziło i generalnie nie moge narzekać bo sama jazda sprawia duzo frajdy tylko czasami jak nabiore za duza predkosc to trudno mi momentalnie nad nimi zapanowac aby wyhamować. No juz trudno poki co musze walczyć na takich jakie mam ale warto wiedzieć na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 24 Październik 2011 Zgłoszenie Share Napisano 24 Październik 2011 :eek: Ja chyba świadomnie wybrałam te krótsze bo mialam nadzieje ze łatwiej bedzie mi sie jeżdziło i generalnie nie moge narzekać bo sama jazda sprawia duzo frajdy tylko czasami jak nabiore za duza predkosc to trudno mi momentalnie nad nimi zapanowac aby wyhamować. No juz trudno poki co musze walczyć na takich jakie mam ale warto wiedzieć na przyszłość. Nie walczyć:eek:a ćwiczyć skręt stop z każdej prędkości i w każdych warunkach;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.