Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Atomic Cloud 9 + Tecnica Viva Mega +14 Ultralift


giventofly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na poczatku roku zakupilam narty Atomic Cloud 9. Mialam okazje tydzien na nim pojeździć. Ogolnie jestem bardzo zadowolona, tylko mam jedno pytanie.

Podczas jazdy z pewna prędkością na prostym odcinku, odczuwam znaczne drgania narty i buta przez co tracę komfort jazdy. Znajomy stwierdził ze powinnam wiązania przesunąć w przód. Czy ma ktoś jakies inne sugestie co moze być przyczyna tych drgań?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak sie to nazywa to myszkuja:)

Pozwolę sie wtrącić. Jakbyś poszukała w internecie, to byś znalazła odpowiedź JC na Twoje pytania. Cytuję;

Sprawa jest bardzo prosta. Jeżeli jeździsz na nartach taliowanych nie unikniesz myszkowania narty przy jeździe na wprost. Oczywiście zjawisko to jest zależne od prędkości jazdy, warunków, w jakich jeździsz (czy śnieg jest twardy zbity czy miękki) oraz od taliowania narty. Można powiedzieć, że z założenia na nartach taliowanych powinno się jeździć skrętami, bardziej lub mniej podkręconymi. Co do wibrowania przodu narty to może być to spowodowane konstrukcja narty. Sądząc po oznaczeniu modelu, który podajesz narta jest „miękka”, a co za tym idzie przy większych prędkościach może nie zapewniać odpowiedniej sztywności co objawia się między innymi „klepanie” dziobów. (J.Ciszak)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narta nie jest miękka i przody jej nie kłapią.

Wprowadzenie narty na krawędź, przesuniecie troszku środka ciężkości do przodu - ciała nie wiązania.

Pozdrawiam.

Ja nie dlatego przytoczyłem cytat z porady JC na jednym z portali, że ona (porada) odnosi się do ACloud 9, tylko chciałem pokazać szerzej, skąd wynikają problemy z kłapaniem i myszką.

A jakby kogoś interesował cały cytat, pytanie i porada, to proszę:

Od 2 sezonów jestem posiadaczem nart Fisher Easy Carve DRS (178 cm). Przy moim wzroście 174 cm i wadze 67kg. W ostatnim sezonie miałem mieszane odczucia co do komfortu jazdy. Jeżdżę średnio (nadal pracuje nad technika, która bardziej skręca w kierunku carvingu) lubię jazdę szybka długimi lukami. Zacząłem zauważać, że podczas szybszych jazd przody nart zaczynają wibrować i "myszkowac" Niestety nie wiem czy jest to związane z nieco za długimi nartami czy raczej z moim niedouczeniem narciarskim.

O! Ciekawe pytanie. Sprawa jest bardzo prosta. Jeżeli jeździsz na nartach taliowanych nie unikniesz myszkowania narty przy jeździe na wprost. Oczywiście zjawisko to jest zależne od prędkości jazdy, warunków, w jakich jeździsz (czy śnieg jest twardy zbity czy miękki) oraz od taliowania narty. Można powiedzieć, że z założenia na nartach taliowanych powinno się jeździć skrętami, bardziej lub mniej podkręconymi. Co do wibrowania przodu narty to może być to spowodowane konstrukcja narty. Sądząc po oznaczeniu modelu, który podajesz narta jest „miękka”, a co za tym idzie przy większych prędkościach może nie zapewniać odpowiedniej sztywności co objawia się między innymi „klepanie” dziobów. (J.Ciszak)

Edytowane przez tadek49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapanie,myszkowanie... itd:DPrzy takiej łopacie to normalka,narta lubi skręcać,a nie jechać zjazdem na wprost jak najszybciej.Takie zjawisko jest znane,każdemu narciarzowi poruszającemu się na radykalnie taliowanych nartach,przesuń ciężar ciała delikatnie do przodu-obciążycsz przody nart;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wzrostu mam 175 a narty 158 cm, waga ok 73 kg;)

Dzioby nie kłapią tylko włąsnie narta drga w trakcie jazdy prosto. Nie staram sie jezdzic prosto, raczej skretnie ale nie raz sa odcinki gdzie sie nie da inaczej:)

W każdym razie dziekuje serdecznie za wskazówki, niedługo będe mogła z nich skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Bzdura.

Jak się to objawia?

Czy dzioby zaczynają "klepać"? Czy może narty zaczynają "myszkować" tzn mają tendencję do lekkich ruchów w prawo i lewo?

Nie taka bzdura. Ze względu na inną budowę anatomiczną kobiety powinny mieć ustawione wiązania bardziej do przodu.

Ale w tym przypadku problem polega w słabej technice, bo złe ustawienie wiązania można łatwo skorygować przenosząc ciężar ciała do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wzrostu mam 175 a narty 158 cm, waga ok 73 kg;)

Dzioby nie kłapią tylko włąsnie narta drga w trakcie jazdy prosto. Nie staram sie jezdzic prosto, raczej skretnie ale nie raz sa odcinki gdzie sie nie da inaczej:)

W każdym razie dziekuje serdecznie za wskazówki, niedługo będe mogła z nich skorzystać.

Trochę za krótkie masz te narty, lepiej by było jakby były o rozmiar dłuższe, poniżej 160 cm nie powinnaś schodzić a tak dobrze to by było 165cm, za krótkie narty są bardziej nerwowe i bardziej podatne na takie zachowania, korygowanie tego wymaga większych umiejętności, większej uwagi i kosztuje więcej wysiłku, na dobrze dopasowanych jeździ się luźniej i nawet jeśli się kogoś przestawi z za krótkich nart na dobre to optycznie widać szybko poprawę w ich jeździe, jakby stali się nieco lepszymi narciarzami. Dlatego bardziej istotny od dobory firmy produkującej narty jest właściwy dobór jej długości, niestety do tego nie przykłada się specjalnej dbałości a rady -20 cm czy -15 cm do wzrosty są niewiele warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba świadomnie wybrałam te krótsze bo mialam nadzieje ze łatwiej bedzie mi sie jeżdziło i generalnie nie moge narzekać bo sama jazda sprawia duzo frajdy tylko czasami jak nabiore za duza predkosc to trudno mi momentalnie nad nimi zapanowac aby wyhamować. No juz trudno poki co musze walczyć na takich jakie mam ale warto wiedzieć na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eek:

Ja chyba świadomnie wybrałam te krótsze bo mialam nadzieje ze łatwiej bedzie mi sie jeżdziło i generalnie nie moge narzekać bo sama jazda sprawia duzo frajdy tylko czasami jak nabiore za duza predkosc to trudno mi momentalnie nad nimi zapanowac aby wyhamować. No juz trudno poki co musze walczyć na takich jakie mam ale warto wiedzieć na przyszłość.

Nie walczyć:eek:a ćwiczyć skręt stop z każdej prędkości i w każdych warunkach;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...