Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Nowa kolejka na Kronplatz


gregre0

Rekomendowane odpowiedzi

Nie masz sumienia,czy co?:laughing:

Przecież nasze zielone oszołomy popadają na zawały,jak obejrzą tę wycinkę drzew.:stupid:

Za to potem mogą obejrzeć "kronplatz_2011_2012" - bo warto popatrzeć i pomarzyć.:smile:

Natomiast co po niektórzy filmy z działu "Fis Safety Rules" to powinni oglądać na okrągło lub za karę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to już nie było, ale poszukując informacji, gdzie dokładnie jest umieszczona dolna stacja kolejki Ried trafiłem na taki filmik o jej budowie.

http://www.kronplatz.com/pl/live/kronplatz-tv/

Najciekawszy jest Ried_2011_WebTV.

Piękne filmy. Jeśli kiedykolwiek w PL minister wyda zgodę na wycięcie 30 hektarów lasu pod taką infrastrukturę zmienię zdanie o politykach i już nigdy nie powiem, że to nieroby.

Tak powinno być zagospodarowane Pilsko i Szczyrk.

Edytowane przez John
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem, zjechałem ( 7km) , szału nie ma - za długie płaskie fragmenty, strome za wąskie przez co "zmuldzone" - wolę Sylwestra. Ale Kronplatz mimo braku naturalnego śniegu przygotowany perfekcyjnie.

ps

jeżeli wybieracie się do Włoch tankujcie w Austrii - w Brunico na stacji Shella na przeciwko spara olej/benzyna: 1.732 i 1.723 euro

pozdr,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No to sprawdziłem, co wyszło, z tak szeroko zakrojonych prac.

Na początek trasa - dużo ludzi łapie się na marketing w postaci najdłuższej trasy i musi ją przynajmniej wypróbować. Trasa niebiesko-czerwona (szczególnie niebieska góra) zachęca do sprawdzenia wszystkich (niezależnie od umiejętności). Powoduje to dość spory ruch w ciągu dnia. Niestety w końcowej części (czerwony odcinek) jest zwężenie oraz spore nachylenie. Wszyscy którzy się tu zapędzili muszą zjechać do dołu, więc szlifują tą część stoku zmieniając go w gładki beton poutykany sporymi kopami natartego śniegu.

Myślę, że włosi dokonają na przyszłość jakiś korekt w ukształtowaniu trasy, ale na razie na koniec dnia nie stanowi ona przyjemnego miejsca do zjazdu - szczególnie na miękkich już po całym dniu nogach w drodze powrotnej do domu.

Co do kolejki, to Ried ma jeszcze nie dokończoną dolną stację.

http://www.skionline.pl/forum/gallery/showimage.php?i=5933&catid=member&imageuser=4709

http://www.skionline.pl/forum/gallery/showimage.php?i=5934&catid=member&imageuser=4709

Jak widać to jeszcze goły beton.

Dolna stację kolejki połączono ze stacją lokalnej kolejki torowej łączącej okoliczne miejscowości. Można więc dojechać tu pociagiem, i na razie jest to najwygodniejsza metoda dotarcia do tej gondoli. Do Perca z tej stacji można się dostać bardziej skomplikowaną drogą. Najpierw jest kilka pięter windą (na zdjąciu słup po prawej), potem widoczną kładką nad torami. Stąd można już odjechać samochodem lub busem hotelowym, ale uwaga - nie ma tu parkingu. Miejsca jest na 3 - 4 wozy i oczywiście zakaz parkowania. Można też udać się dalej schodami (około 80 stopni) i wydostać się na poziom miejscowości. Tu jest miejsce w którym w przyszłości można zrobić parking dla samochodów. Od właściciela pensjonatu dowiedziałem się też, ze w przyszłości schody mają być ruchome (nie zdążyli jeszcze tego zrobić).

Na razie w całej stacji poza gondolą i kasami działa jeszcze przechowalnia sprzętu.

http://www.skionline.pl/forum/gallery/showimage.php?i=5937&c=8

Ponieważ trasę zjazdową 16 od stacji dzieli głęboki wąwóz i strumień, na końcu trasy wybudowano stację pośrednią dla zjeżdżających.

http://www.skionline.pl/forum/gallery/showimage.php?i=5935&catid=member&imageuser=4709

Po pokonaniu trasy, wsiadamy tu do gondoli i jedziemy nie do góry ale, dalej w dół do stacji końcowej, zawracamy i dopiero teraz jedziemy na górę.

Jak na razie liczba korzystających z nowej kolejki jest minimalna, myślę jednak, że wszystko się zmieni kiedy powstanie parking. Będzie to ciekawa alternatywa dla zatłoczonych parkingów w Brunico i Olang.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
:) Mi trasa osobiście bardzo się spodobała :) pod warunkiem, że jeździło się rano. Raz udało się nawet być pierwszą osobą. Gdy nie ma ludzi to na "ściankach" wycina się dosyć przyjemne łuki. Dwa płaskie odcinki też w sumie to przejechania, tylko trzeba w odpowiednim momencie przestać kręcić :D. Na 4 dni na Kronplatzu każdy dzień zaczynał się od 3-krotnego zjechania tą trasą a potem 2x Sylvester :) bo potem według mnie nie ma co tam jeździć. Za dużo ludzi chce się pochwalić zjeżdżaniem po Sylvestrze i jest co jest :/ robią się muldy potem nagle lód .. Masakra.. ale rano :) przed 9 - miód,cud :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka odnośnie tej nowej kolejki: gondolka ma ogrzewane kanapy.

Widząc na mapie gondolki z ogrzewanymi siedzeniami, myślałem że to tylko zbędny bajer, ale gdy skorzystaliśmy z tego wynalazku w nowej gondolce z Ried, wszyscy uznaliśmy to za bardzo użyteczny i miły dodatek.

Działa to w ten sposób, że gdy gondolka wjeżdża na peron, to zamontowane na jej wózku zbieraki zaczynają pobierać prąd z zamontowanych obok liny nośnej trolei i przez cały czas przejazdu gondolki przez stację trwa podgrzewanie siedzeń w gondolce. W ten sposób wsiadający do gondolki pasażerowie siadają na podgrzanych ławkach, co przy dużym mrozie jest naprawdę bardzo miłe.

Edytowane przez Chris_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Tak jakoś przypadkiem trafiłem na ten stary wątek, a ponieważ w lutym byłem ponownie w Percha, podzielę się uwagami co do zmian.

Na początek trasa - tak jak przewidywałem, pomyślano o ułatwieniu przejazdu tego trudniejszego odcinka. Nie zmieniono jednak ukształtowania terenu , tylko dodano niebieski jego objazd.

Niestety, ten objazd ma dość wąski początek, co sprawia, że robi się tam rynna. Po próbie pierwszego dnia (nogi niewprawne po rocznej przerwie i zmęczone całym dniem - żona wybrała łatwiejsze rozwiązanie:wink:), uznaliśmy, że łatwiej to jest jeździć trudniejszą drogą.

Stację dolną już wykończono. Powrót do miasta ułatwiono budując obok schodów dodatkową windę. Teraz jest wind-kładka nad torami-winda i jesteśmy na nowym parkingu. Tu jednak jest niespodzianka. Najwyraźniej organizatorzy nie mieli na celu odciążenia parkingów w Brunico. Parking jest zamknięty szlabanem i tylko dla mieszkańców Percha i ich gości. Jako ten ostatni wynająłem od gospodyni przepustkę wjazdu za całe 10 euro na tydzień i rano parkowałem 10 m od windy.

Za szlabanem pozostało tylko kilka miejsc parkingowych dla ogółu.

Główni użytkownicy gondoli przyjeżdżają koleją i jest to całkiem popularne rozwiązanie (sądząc po ilości ludzi na peronie kolejki).

Edytowane przez gregre0
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...