Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

 

39 minut temu, Bemek napisał:

Bo ta  4rka  to  magia kiedyś była czerwono i nagle pstryk i zrobili  niebieską :)   ostatnie 300m  to  masakra dla początkujących którzy myślą że jadą niebieską trasą.

Nie ma się co sugerować tymi kolorami , np. trasy 7 a 11, albo trasa z Kopy a wspomniana 4. Tylko czemu ludzie tego nie rozumieją. 

 

Jeszcze co do (braku) kolejek to kilka razy słyszalem teksty na zasadzie "zbieramy się już żeby na weekend być w domu bo w poniedziałek do roboty" 

Edytowane przez gruchauho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, toppaner napisał:

A dzieje się tak bo przyoszczędzili na taśmach a turyści nie umieją wsiadać na kanapę i z tego powodu musieli obniżyć prędkość.
 

Przy wyprzęganych krzesłach bardzo rzadko robi się taśmy rozbiegowe. Nie zauważyłem, aby kanapy w Szczyrku chodziły wolniej, poza tą na Zbójnicką Kopę. Powodem kolejek jest masa ludzi. To że w Szczyrku będzie często masa ludzi wiedział każdy, kto ma trochę wyobraźni. Jednym sposobem na zmniejszenie frekwencji jest podwyżka cen (popyt vs. podaż). Po za tym spadające liny, które trafiają do wiadomości ogólnopolskich nie kończą  się otwarciem wyciągu na drugi dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Honza napisał:

Przy wyprzęganych krzesłach bardzo rzadko robi się taśmy rozbiegowe. Nie zauważyłem, aby kanapy w Szczyrku chodziły wolniej, poza tą na Zbójnicką Kopę. Powodem kolejek jest masa ludzi. To że w Szczyrku będzie często masa ludzi wiedział każdy, kto ma trochę wyobraźni. Jednym sposobem na zmniejszenie frekwencji jest podwyżka cen (popyt vs. podaż). Po za tym spadające liny, które trafiają do wiadomości ogólnopolskich nie kończą  się otwarciem wyciągu na drugi dzień.

Chodzą pomierz a się przekonasz.,pojedź na Chopka.

Bo dzisiaj orczyk a raczej jada nim to jest to jest jakieś passe .

Nie wiem jak poważne były obrażenia tej osoby , ale to naprawdę było już jakiś spory kawałek czasu i tu raczej chodzi o te 4 dniówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Robur82 napisał:

Zbójnicką chodziła dziś I 15-20,% ludzi było nią w jakiś sposób związanych, długi wjazd I długi zjazd 

I to robi robotę 

I co by tu nie pisać ten traso-łacznik to dobra rzecz przede wszystkim z tego względu, że wiąże turystów oczywiście jak chodzi a o tym to my się dowiadujemy na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Robur82 napisał:

Jak w prognozach na skionline wiatr jest 5-6 m/s to duże prawdopodobieństwo, ze nie będzie chodzić 

jak 7 i więcej to na bank stoi 

 

Jutro możliwe porywy wiatru nawet do 20 m/s :| Coś czuję, że oprócz B3 stanie jeszcze gondola, może też kolejka z Jaworzyny na Skrzyczne. Także będzie 'ciekawie'.
Ja wybieram się na Pilsko, ale nawet i tam mogą wyłączyć orczyki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bemek napisał:

Bo ta  4rka  to  magia kiedyś była czerwono i nagle pstryk i zrobili  niebieską :)   ostatnie 300m  to  masakra dla początkujących którzy myślą że jadą niebieską trasą.

Zawsze jest większa kolejna na zółte (4), niż niebieskie krzesła. Dlaczego? Bóg raczy wiedzieć. Może dlatego, że dla wielu blisko głównego parkingu i gondoli (coś w stylu nie jedźmy zbyt daleko). A może widok (sam widok, bo jest też łatwy zjazd) Golgoty przeraża ludzi. Nie wiem, nie znam się, ale ... fakty są takie, że jakie są.

Edytowane przez Narciarz ze Śląska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piotrek napisał:

Pewno 

Bo ludzie myślą podobnie, a myśleli, że jak wczoraj był nartogedon to dzisiaj przy piątku tym bardziej i zrezygnowali.

Wydaje mi się, że więcej jest takich co biorą urlop w środku tygodnia i jeszcze jak jest ładna pogoda, a mniej takich, co jadą w weekend, bo - uwaga, psychologia - "w weekend na pewno będzie armagedon".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Zawsze jest większa kolejna na zółte (4), niż niebieskie krzesła. Dlaczego? Bóg raczy wiedzieć. Może dlatego, że dla wielu blisko głównego parkingu i gondoli (coś w stylu nie jedźmy zbyt daleko). A może widok (sam widok, bo jest też łatwy zjazd) Golgoty przeraża ludzi. Nie wiem, nie znam się, ale ... fakty są takie, że jakie są.

Jednak proporcje są już mniejsze niż rok temu, odkąd poszerzono trasy na Hali Pośredniej. Podczas mojego pobytu, kolejki do obu kanap były podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Robur82 napisał:

zjazd 10 (niebieskie krzesła) ostatnie 1/3 trasy to totalna porażka -wąsko, płasko, równo, bezproduktywny dojazd do kolejki, pewnie tu jest problem

No nie, szerokość podobna do "łącznika" 3b a jednocześnie pochyłość pozwalająca jechać łukami. Jakoś powszechna opinia na forum jest taka, że ludzie jeżdżą na Kopę bo jest płasko na górnej części trasy więc raczej to nie kwestia tego, że na dolnym odcinku 10 jest za mały spadek. Raczej wprost przeciwnie - Może ten lekko stromszy zakręt za dawną dolną stacją orczyków odstrasza.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koliber napisał:

Jednak proporcje są już mniejsze niż rok temu, odkąd poszerzono trasy na Hali Pośredniej. Podczas mojego pobytu, kolejki do obu kanap były podobne.

Co oznacza, że na Juliany czeka się ... dwa razy krócej (a kolejka taka sama). To kolejna zagadka, dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mamad napisał:

Po ostatniej wizycie w SMR na niebieskiej kanapie ludzie bardzo narzekali na to że niebieska kanapa nie grzeje w pupe. To tez pewnie jest przyczyną że wybierają żółtą.

Kurdę, nie wpadłem na to.

To oznacza, że polski klient ON jest jeszcze bardziej nastawiony na luksus i wygodę, niż nawet najwięksi hejterzy na tym forum mogli przewidzieć.

 

Wyznacza to bardzo precyzyjnie kierunek dalszych inwestycji:

- tylko nowoczesne kanapy lub gondole;

- szerokie i pięknie ratrakowane trasy;

- priorytetem inwestycyjnym i do naśnieżania powinny być niebieskie trasy;

- trudne ścianki i zakręty powinny zostać przeprofilowane, aby ułatwiać zjazd;

- trasy czerwone powinno się przeprofilować,tak, aby spełniały kryteria niebieskich;

- trasy czarne najlepiej zamknąć (Soszów!), albo porzucić ich przygotowanie (Bieńkula!), bo nie mają one sensu ekonomicznego, a narciarze na nich się męczą.

 

To, co wyżej, to wcale nie czarna wizja, to już rzeczywistość!

  • Sad 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Co oznacza, że na Juliany czeka się ... dwa razy krócej (a kolejka taka sama). To kolejna zagadka, dlaczego.

Kolejka do odbicia karnetu może i jest podobna. Ale główna różnica, mająca wpływ na to, że krócej stoi się w kolejce do niebieskiej kanapy tkwi w odległości od bramek do samego krzesła. Ta odległość w kierunku Wierchu Pośredniego jest trzy razy krótsza, niż w przypadku kanapy w kierunku Hali Skrzyczeńskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Kurdę, nie wpadłem na to.

To oznacza, że polski klient ON jest jeszcze bardziej nastawiony na luksus i wygodę, niż nawet najwięksi hejterzy na tym forum mogli przewidzieć.

 

Wyznacza to bardzo precyzyjnie kierunek dalszych inwestycji:

- tylko nowoczesne kanapy lub gondole;

- szerokie i pięknie ratrakowane trasy;

- priorytetem inwestycyjnym i do naśnieżania powinny być niebieskie trasy;

- trudne ścianki i zakręty powinny zostać przeprofilowane, aby ułatwiać zjazd;

- trasy czerwone powinno się przeprofilować,tak, aby spełniały kryteria niebieskich;

- trasy czarne najlepiej zamknąć (Soszów!), albo porzucić ich przygotowanie (Bieńkula!), bo nie mają one sensu ekonomicznego, a narciarze na nich się męczą.

 

To, co wyżej, to wcale nie czarna wizja, to już rzeczywistość!

A ja nie rozumiem zdziwienia większości narciarzy tutaj. Już 20 lat temu, gdy nastała tzw. rewolucja carvingowa, wszystkie artykuły w czasopismach narciarskich przepowiadały, że do nowego stylu jazdy będą się nadawały wyłącznie równe, szerokie i łagodne stoki. I tak też się stało, choć sam styl jazdy na krawędziach niekoniecznie się przyjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie rozumiem fenomenu Szczyrku, może za głupi na to jestem. Już pomijam fakt, że dowiedziałem się o "nieudacznikach w SMR" o awariach wyciągów i narciarzach jako kamerkowicze internetowi to faktycznie nie ma już żadnych stacji narciarskich w pobliżu by pojeździć? Byłem w tym sezonie też na SMR. Fajnie, ok,  przyjemnie ale jakoś mnie nie zachwyciło z wyjątkiem Golgoty, Bieńkuli ❤️  Dlatego np Ja nie pcham się na Szczyrk by- zjeść coś, zdenerwować się czekaniem w kolejce, pojeździć na niebieskich trasach i kilku czerwonych, posłuchać marudzeń ludzi- bo tu zimno, bo tu drogo, bo tu trasa coś nie teges, a mogli to, a mogli tamto. 

Według mnie nie powinniśmy od Szczyrku wymagać cudów. Dobrze wiemy w jakim kierunku to wszystko zmierza, ale jest na to alternatywa. Po prostu wybrać inną stację narciarską i cieszyć się z szusowania 😁

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótka relacja z dzisiejszego dnia. Byłem nastawiony na dzikie tłumy, bo to w końcu sobota i ferie. Tymczasem najdłużej w kolejce czekaliśmy  5 min. Rano warunki super, bardzo mało ludzi. Wszystkie wyciągi czynne. Po 10 zaczęło sypać i widoczność się pogorszyła, osób też przybyło, ale i tak nie było źle. O samych warunkach na trasach chyba nie muszę wspominać, bo przy takiej ilości śniegu to jest rewelacja. Naprawdę można się wyjeździć  :cool:  Z biegiem dnia śniegu nasypało coraz więcej, ale ja tam lubię w takim puchu jeździć, bo muld na szczęście do końca nie było. Po 12 przenieśliśmy się na COS a tan niestety niemiła niespodzianka- awaria kanapy na Skrzyczne. Nie ruszyła już do końca dnia. Do dolin warunki na COS też fajne, ale poniżej zaczął wychodzić lód i to sporo. Dużo ludzi upadało. Tłok też większy z uwagi na awarię górnej kanapy.Jeszcze mała uwaga na temat nowej "trasy" ze Zbójnickiej Kopy. Jako łącznik ok, ale trasa to to nie jest, bo nachylenia brak. Więc nie trzeba było jej aż takiej szerokiej robić. To już łącznik w stronę COS ma większe nachylenie. Chociaż z drugiej strony sporo osób tam "jeździ" więc odciąża inne trasy . Sory,  że zdjęć za bardzo nie mam,ale szkoda mi było czasu na zatrzymywanie się 🙂 Ogólnie dzień mega udany. W tej chwili Szczyrk to zdecydowanie najlepszy ośrodek w PL.

50876695_2097055357222102_8749057989240946688_n.thumb.jpg.b51fb6b140e2fe93c52f2d085b273df3.jpg

Trasa nr 1. Brak jakiekolwiek człowieka :P

50995050_527755830966273_5330459687450050560_n.thumb.jpg.b9c7256ddf8b3f073f825b7fece82fa6.jpg

Orczyk na MS. Chyba sam wjeżdżałem

  • Like 11
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Stusi napisał:

Jako łącznik ok, ale trasa to to nie jest, bo nachylenia brak. Więc nie trzeba było jej aż takiej szerokiej robić. To już łącznik w stronę COS ma większe nachylenie. Chociaż z drugiej strony sporo osób tam "jeździ" więc odciąża inne trasy

Drugim zdaniem zaprzeczasz pierwszemu trochę. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...