Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Moja uwaga do dyskusji o gondolach. Myślicie Panowie tylko o narciarzach, a tymczasem intencją inwestora jest przyciągnięcie klientów także latem

Pozwolę sobie zwrócić uwagę, że (zapewne niechcący) cytując dokonałeś pewnej manipulacji, zasadniczo zmieniającej sens mojej wypowiedzi.

Gdy cytując Tadeusza_T napisałem "Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, za wyjątkiem pierwszego zdania", tym pierwszym zdaniem, z którym się nie zgadzałem były słowa "Moim zdaniem w Szczyrku gondoli nie powinno być wcale", a nie - jakby to wynikało z zamieszczonego przez Ciebie cytatu - "No właśnie. Podpisuję się pod tym co napisałeś.".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde rozwiązanie ma wady i zalety.

Czasami dobrze jest posłuchać osób mających inne zdanie, ich argumenty mogą spowodować zmianę poglądu na daną sprawę... :smile: , a przynajmniej mocno osłabić poprzednie opinie... :smile:

Może rzeczywiście optymalnym rozwiązaniem jest telemix???

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś ostateczny plan, który by obrazował jakie kolejki, i na których stokach powstaną ? Na stronie "Region.info" pojawiła się informacja o udziale Dusana Slavkovskego z TMR-u w majowej sesji Rady Miejskiej Szczyrku i tam pojawiła się między innymi taka informacja:

" W planach jest budowa łącznie sześciu nowoczesnych kolejek. Z parkingu Kowalskiego na Halę Skrzyczeńską będzie kursował 10-osobowy wyciąg gondolowy. Pozostałe kolejki będą 6-osobowe. "

Domyślam się, że te pięć krzeseł, to:

1. Hala Skrzyczeńska - Małe Skrzyczne

2. Solisko - Hala Skrzyczeńska (i tu wątpliwość czy w jednym kawałku ?)

3. Juliany - przypuszczam, że dolna stacja będzie kilkadziesiąt metrów niżej niż obecnie

4. Golgota - i tu największa wątpliwość, czy na Wierch Pośredniego, czy w dwóch kawałkach (tak jak teraz)

5. Czyrna - Skrzyczne ?????

Myślę, że ten piąty wyciąg, to jednak z Hali Pośredniej na Wierch Pośredniego, a Golgota będzie z oddzielnym krzesłem, ponieważ słabsi narciarze po łatwym górnym odcinku musieliby zjeżdżać do dolnej stacji krzesła trudną Golgotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu podobne plany przedstawiali tylko że 1 gondola 1 krzesło - ośmioosobowe 4 krzesła - sześcioosobowe i cztery orczyki teraz jest zmiana na 5 krzeseł sześcioosobowych. Według tego co wtedy przedstawiali wyglądało to tak:

-gondola tak jak teraz z parkingu kowalskiego na hale skrzyczeńską - do wykorzystania letniego

-ósemka zmieniona teraz chyba na szóstke z czyrnej na hale skrzyczeńską

-szóstka z soliska na hale skrzyczeńską

-szóstka z hali skrzyczeńskiej na Skrzyczne żeby połączyć COS z SON

-szóstka na hali pośredniej zamiast podwójnych orczyków

-oraz szóstka z soliska na golgote lub z soliska na wierch posredniego i wtedy pozostawienie orczyka na golgocie tylko dla dobrych narciarzy jeżdżących na golgocie a dla słabszych narciarzy łatwa trasa z hali pośredniej do soliska

-oraz cztery orczyki ale to nie wiem jakie ale na pewno z hali skrzyczeńskiej na małe skrzyczne bo tam mają być orczyki nie wiem czy te co są czy nowe ale na pewno orczyki kolejny to może ten krótki z golgoty na wierch pośredniego może jakiś orczyk z czyrnej na hale skrzyczeńską oraz z soliska na golgote

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

"-gondola tak jak teraz z parkingu kowalskiego na hale skrzyczeńską - do wykorzystania letniego

-ósemka zmieniona teraz chyba na szóstke z czyrnej na hale skrzyczeńską"

No i tu pojawia się wątpliwość, bo parking Kowalskiego jest przy ul.Salmopolskiej 57, czyli to jest ten duży plac za przystankiem PKS-u i tu miałaby być dolna stacja 10-cio osobowej gondoli, a wyciągi w Czyrnej są przy Narciarskiej 10. Czyli na Halę Skrzyczeńską będzie kursowała gondola (10 os.) i krzesło (6 os.) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W najnowszej kronice beskidzkiej jest artykuł o inwestycjach w SON tytuł "trzy lata do raju" coś piszą szczegóły dopracowane tylko brać się do roboty tyle jest w nagłówku jeśli ktoś ma dostęp do całego artykułu to byłbym wdzięczny przynajmniej żeby ktoś chociaż streścił o czym tam piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem, tyle co wiem od mieszkańców i opiekunów parkingów w Czyrnej. Trwają prace projektowe, na wiosnę 2016 ruszają roboty budowlane na całego w całym ośrodku. Nic poza ośrodkiem, Szczyrk moim zdaniem zostanie całkowicie zakorkowany już w tym roku. Myślę, że miejscowość ma małe szanse na budowę jakiejkolwiek dodatkowej drogi, musi więc powstać plan połączenia ośrodka przez góry. Inaczej kto ma dalej i nie dojedzie przed siódmą, do Szczyrku się nie dostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem, tyle co wiem od mieszkańców i opiekunów parkingów w Czyrnej. Trwają prace projektowe, na wiosnę 2016 ruszają roboty budowlane na całego w całym ośrodku. Nic poza ośrodkiem, Szczyrk moim zdaniem zostanie całkowicie zakorkowany już w tym roku. Myślę, że miejscowość ma małe szanse na budowę jakiejkolwiek dodatkowej drogi, musi więc powstać plan połączenia ośrodka przez góry. Inaczej kto ma dalej i nie dojedzie przed siódmą, do Szczyrku się nie dostanie.

Witam,

w ramach aktualnego Regionalnego Planu Operacyjnego dla Woj. Śląskiego planowana jest droga łącząca DW 942 w Buczkowicach / w pobliżu granicy ze Szcyrkiem / z S69 - na węźle Buczkowice. Jej projektowanie i budowa podzielone zostały na dwa odcinki : obwodnicę Rybarzowic i obwodnicę centrum Buczkowic. Obecnie zaczęły się prace projektowe obejścia Rybarzowic. Pierwotnie planowano wybudowanie tej drogi do 2017 roku, ale z powodu protestów mieszkańców Rybarzowic dotyczących przebiegu drogi, nie jest możliwe dotrzymanie tego terminu ani znana data realizacji tej inwestycji. Samorządowcy powiatu bielskiego sugerowali wydłużenie tej inwestycji tunelem w rejon mniej więcej skoczni narciarskich. Na razie są to tylko pobożne życzenia polityków / kiełbasa wyborcza / bowiem finansowanie jest zagwarantowane tylko na wspomniane wcześniej obejścia Rybarzowic i centrum Buczkowic. Planów w ramach RPO budowy tunelu od Brennej brak.

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszej kronice beskidzkiej jest artykuł o inwestycjach w SON tytuł "trzy lata do raju" coś piszą szczegóły dopracowane tylko brać się do roboty tyle jest w nagłówku jeśli ktoś ma dostęp do całego artykułu to byłbym wdzięczny przynajmniej żeby ktoś chociaż streścił o czym tam piszą

Właśnie nabyłem drogą zakupy Kronikę, pierwszy raz do ... nie pamiętam kiedy :). W tekście nie ma nie nowego, o czym byśmy już nie wiedzieli. Jest on napisany po zebraniu Rady Miasta w Szczyrku.

Jest mowa o planach - poszerzeniu tras, budowie dwóch restauracji, naśnieżania, przygotowaniu do budowy praz planowanej budowie kolei. Także o tym, że o tym, że SON ma się stać stacją rodzinną.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam trasy w Szczyrku, ale teraz trudniej będzie nawet nam miejscowym się tam dostać. Chyba, że ktoś pracuje na dwie zmiany, więc w tygodniu rankiem idealny czas.

Dziś przejechałem całą nową S69 i wracając z Żywca, poza pięknym widokiem na góry, w pewnym miejscu widać idealną przecinkę do Zimnika lub Godziszki na "S". Panie Prezydencie to pana tereny, do dzieła. Kiedyś minister transportu wybudował most do Żywca to czemu nie drogę do Lipowej a później już gondolą na Skrzyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam trasy w Szczyrku, ale teraz trudniej będzie nawet nam miejscowym się tam dostać. Chyba, że ktoś pracuje na dwie zmiany, więc w tygodniu rankiem idealny czas.

Dziś przejechałem całą nową S69 i wracając z Żywca, poza pięknym widokiem na góry, w pewnym miejscu widać idealną przecinkę do Zimnika lub Godziszki na "S". Panie Prezydencie to pana tereny, do dzieła. Kiedyś minister transportu wybudował most do Żywca to czemu nie drogę do Lipowej a później już gondolą na Skrzyczne.

To tak na poważnie? Czy kwestia wzruszenia, że BB - Żywiec = 8 minut? I który panie prezydencie? Z aktualnie urzędujących w pobliżu tylko Putin, Kim i Łukaszenka mają odpowiednią moc sprawczą:biggrin:. Tusk już nie. Komorowski? Nieaktualne. Duda? :tongue:Co do jedynej możliwej drogi łączącej S69 ze Szczyrkiem jak w moim poście wyżej. Obecnie nawet Widzyk czy Szlagor jako minister niewiele by pomógł. Unia. Natura. Eko. Przepisy. Paragrafy. Zieloni. Protesty. Strasburg.:eek: Itp.

Pozdrawiam serdecznie:happy:.

A.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiedź zmian

Ciekawy artykuł ukazał się na portalu Beskidzka 24. Ze względu na szczegółowy opis proponowanych zmian pozwalam go sobie w dużych fragmentach wkleić:

"Na przyszły narciarski raj ma się złożyć około 85 hektarów poszerzonych tras (dzisiaj jest około 55 hektarów). Vladimír Čukan zapowiada, że wysiłki TMR pójdą w kierunku przyciągnięcia do Szczyrku rodzin z dziećmi. - Ośrodek jest piękny, ale zorganizowany z myślą o dobrych narciarzach. Dla osób z mniejszymi umiejętnościami - a takie właśnie prezentują nasi docelowi klienci - to kłopot, bo nie mogą z swobodnie korzystać z całego ośrodka – przybliżał dyrektor. Dlatego szerokość tras zostanie poprawiona (aby stały się bezpieczniejsze), a ich nachylenie skorygowane. Dodatkowo powstaną nowe, łatwe trasy, które umożliwią nowicjuszom swobodne przemieszczanie z jednego krańca ośrodka na drugi. Jedna z nich powiedzie z Pośredniego do Soliska, kolejna powstanie na górze i połączy SON z sąsiednim Centralnym Ośrodkiem Sportu. {...}

Narciarzy wozić będzie sześć nowoczesnych kolejek: 10-osobowa gondola, kursująca między parkingiem u Kowalskiego (ulica Salmopolska) a Halą Skrzyczeńską, cztery 6-osobowe kanapy z Czyrnej i z Soliska na Halę Skrzyczeńską, z Soliska na Halę Pośrednią, z Hali Skrzyczeńskiej na Małe Skrzyczne oraz 8-osobowa kanapa wiodąca poniżej szczytu Małego Skrzycznego, w kierunku ośrodka COS. - Kolejki krzesełkowe będą miały ogrzewane siedziska i opuszczane ramy zabezpieczające – uzupełniał dyrektor. Przepustowość nowych urządzeń ma wynieść 18 320 osób na godzinę. Obecna infrastruktura jest w stanie obsłużyć 8 720 narciarzy w tym samym czasie.[...]

Model naśnieżania musi być taki, żeby w ciągu siedmiu dni udało się pokryć śniegiem te ponad osiemdziesiąt hektarów – mówi Vladimír Čukan. Obecny, archaiczny system naśnieżania, oparty o pobór wody z rzeki, nie wydoli w obliczu takiego zadania, a skuteczny system sztucznego naśnieżania jest dzisiaj podstawą funkcjonowania ośrodka narciarskiego – w obliczu ocieplającego się klimatu. W nowym SON sercem tego systemu będzie sztuczny zbiornik wodny wybudowany na Hali Skrzyczeńskiej. Słowacy zaplanowali, że jego pojemność wyniesie 1000 metrów sześciennych. Urządzenia produkujące śnieg będą mogły zassać z niego aż 500 litrów wody w ciągu sekundy. Nowy system ma w 95 procentach składać się nowoczesnych lanc produkujących śnieg. Pozostałe pięć procent mają stanowić klasyczne armatki. Śnieg będzie można zacząć produkować przy temperaturze minus 2 stopni Celsjusza. [..]

Przyszły rok to czas uzyskania pozwolenia na budowę i start inwestycji. Słowacy zakładają, że od tej chwili potrzebowaliby mniej więcej trzy lata na sfinalizowanie całego przedsięwzięcia. Na pierwszy ogień pójdą zbiornik na wodę, trzy kolejki – gondola i 6-osobowe kanapy z Soliska na Halę Skrzyczeńską i Pośrednie, sprawy związane z dojazdem (droga na Malinów, podjazd pod Zwalisko i powiększenie placu koło szkoły, z którego będą wychodziły dwie kolejki) [..]

przepustowość narciarskiej infrastruktury wzrośnie z około 8 tysięcy osób do około 18 tysięcy wzbudziła niepokój, czy aby doszczętnie nie zakorkuje to miasta.[..] TMR tak chce prowadzić biznes, aby co najmniej połowa turystów zostawała w kurorcie przynajmniej na tydzień, więc ich samochody zostaną pod hotelami i pensjonatami. - Problem może wystąpić w weekendy, kiedy zmieniają się turnusy [..]

Bieńkula (czarna, najtrudniejsza trasa) jest na tyle szeroka, że połowę tej szerokości będzie można wykorzystać na treningi profesjonalistów"

Cały tekst zatytułowany Trzy lata do raju w Beskidzka 24.

Tak wiec dużo Białki w dobrym / naśnieżanie / i złym słowa znaczeniu / profilowanie tras dla początkujących/, niespecjalne przejmowanie się zakorkowaniem Szcyrku i na koniec oczywista informacja: cen nie da się utrzymać.

Pozdro A.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie mniej więcej jest ten parking Kowalski?

Bo dla mnie budowanie gondoli nie na szczyt jest trochę idiotyctwem, ponieważ jak dla mnie gondolki buduje się tylko na bardzo ostrych/długich (+2km)/wysokich (zimno) stokach

Oczywiście fajnie by było gdyby COS ruszyło d*^@, i zrobiło profilowanie i naśnieżanie dolnych tras (chociaż u góry chyba też naśnieżanie kuleje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdzie się... na Ukrainie takich Szczyrków a'la GON jest jeszcze całkiem sporo... Bukovel, Dragobrat itd...

I z każdego weźmiesz orczyk na pamiątkę? :wink:

Do Szczyrku jadę jutro, bo się autokar miał 3h spóźnienia. Wezmę ile się da!

A ten parking w Czyrnej to jest pod wyciągami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...