Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Jest już aktualizacja strony informująca o benefitach z tytułu posiadania akcji. http://www.tmr.sk/klub-akcjonariuszy-/. Benefity obowiązują również w tym roku.

Niestety zakładki odnoszące się do przysługujących skipassów nie zostały zaktualizowane i nadal nie wiadomo czy Szczyrk będzie również objęty programem czy też nie. http://www.tmr.sk/data/modules/document.manager/documents/akc.klub/akc.-klub-2016-2017/ak-pl/25-ks.pdf

Napisałem w tej sprawie do TMR i jak tylko uzyskam odpowiedź nie omieszkam się nią podzielić.

Edytowane przez kordiankw
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JC napisał:

Golgota będzie poszerzana w przyszłym roku

Ale czy teraz ten tunel na końcu nie będzie trochę wąskim gardłem? Trudno to wszystko poskładać w głowie, jak się ogląda tylko zdjęcia i nie ma perspektywy jakie co ma rzeczywiste rozmiary, ale zastanawiałem się, czy nie mogli tego tunelu zrobić trochę dłuższego żeby trasa - a w zasadzie dwie - przebiegająca nad nim była szersza. Tak patrząc na same zdjęcia, to wydaje się, że akurat zbiegać się tuż nad nim będą dwie trasy tj. Golgota i jej "obwodnica" i może tam się robić ciasno... rozumiem, że trasę da się poszerzyć poprzez wycięcie drzew i taki jest generalnie plan, natomiast tunel pewnie zostanie taki jaki jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Cosworth240 napisał:

Ale czy teraz ten tunel na końcu nie będzie trochę wąskim gardłem? Trudno to wszystko poskładać w głowie, jak się ogląda tylko zdjęcia i nie ma perspektywy jakie co ma rzeczywiste rozmiary, ale zastanawiałem się, czy nie mogli tego tunelu zrobić trochę dłuższego żeby trasa - a w zasadzie dwie - przebiegająca nad nim była szersza. Tak patrząc na same zdjęcia, to wydaje się, że akurat zbiegać się tuż nad nim będą dwie trasy tj. Golgota i jej "obwodnica" i może tam się robić ciasno... rozumiem, że trasę da się poszerzyć poprzez wycięcie drzew i taki jest generalnie plan, natomiast tunel pewnie zostanie taki jaki jest...

Moim zdaniem, nie było takiej możliwości. Z jednej strony masz drogę wojewódzką na Salmopol, z drugiej strony jest ograniczenie wylotem drogi do doliny, zabudową i dużą skarpą.

Patrząc na to inaczej - będzie to naturalne wyhamowanie narciarzy przed wjazdem skrzyżowanie z trasami z Hali Skrzyczeńskiej oraz teren przy dwóch stacjach krzeseł. Na dole będzie trochę ciasno w szczycie sezonu. Ruch z czterech tras, ludzie czekający do kanap oraz osoby chcące kupić skipass.

Futurystycznym rozwiązaniem byłoby stworzenie platformy nad tunelem, na której stałyby obie stacje kolei. Pod spodem byłaby droga, kasy, toalety ...itd

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JC napisał:

Futurystycznym rozwiązaniem byłoby stworzenie platformy nad tunelem, na której stałyby obie stacje kolei. Pod spodem byłaby droga, kasy, toalety ...itd

tak się przypadkiem składa że właśnie takie "futurystyczne rozwiązanie" dla Soliska pokazaliśmy 6 lat temu :) www.soliskoarena.pl

Tamta koncepcja SOLISKO ARENA opierała się na modelu 3d całego terenu tego miejsca i była mocno przemyślana przez nas (jak na poziom koncepcyjny bez wymagań inwestora - którego wtedy po prostu nie było, tzn. był - ale na kupnie ośrodka skończyły się jego możliwości...). Niekoniecznie była do realizacji w takiej rozbudowanej wersji (chociaż byłoby to teoretycznie możliwe) - to był raczej pokaz maksymalnych możliwości co tutaj dałoby się zrobić. I to nawet bez rycia Golgoty i zabudowywania całego koryta rzeki.

Słowacy oczywiście znali naszą koncepcję jeszcze zanim kupili SON, można powiedzieć że na Solisku stawiają uproszczoną wersję części tamtych naszych pomysłów ;) - ale i tak absolutnie nie ma powodów do narzekań, wręcz przeciwnie !

Powstaje i tunel, jest połączenie z dolnym parkingiem, nie ma całorocznego i wieczornego wykorzystania terenu, miejsc parkingowych będzie znaaacznie mniej niż proponowaliśmy, nie będzie wielofunkcyjnego budynku - to co w tym budynku miało się znaleźć będzie przy gondoli i na Hali Skrzyczeńskiej (infocentrum, toalety, wypożyczalnie i przechowalnie sprzętu, goprówka, restauracja z tarasem). W naszej piętrowej zabudowie pod platformą dla narciarzy zmieściłoby się też małe zaplecze techniczne, no i jeszcze była stacja gondoli na Kotarz (w tamtym czasie wpisana jako możliwa w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Szczyrk). Z przystanku autobusów/skibusów byłoby bliżej do kolei i kas. Istniejące dotychczas punkty usługowe na środku terenu "przenieśliśmy" wtedy do łączącej stacje promenady, Słowacy wpasowali je w przebudowany budunek starej szkoły po drugiej stronie rzeki (razem z kasami i dobudowanymi toaletami) - co uważamy że jest bardzo zgrabnym rozwiązaniem. 

Jest oczywiste, że nasza koncepcja opierała się na potencjalnych możliwościach i była swego rodzaju manifestacją - że Szczyrk się narciarsko marnuje a góry tutaj nie zasługują na to. To co dzięki inwestycjom TMR powstaje, opiera się na twardym rachunku ekonomicznym - i jest naszym zdaniem bardzo dobrze przemyślane, wielkiego doświadczenia im nie można odmówić. Kilka rzeczy można było minimalnym kosztem zrobić inaczej - np. estetyczny zintegrowany budynek połączonych sterówek zamiast powstałych najtańszych kontenerów budowlanych wyglądających zupełnie przypadkowo z drogi, w kolorach białoszarych gryzących się z udaną estetyką lśniącoczarnych stacji kolei. Nawet pomimo takiej drobnej wpadki (powielonej niestety również przy obu stacjach gondoli) całościowy efekt zapowiada się spektakularnie - pod względem wizualnym i co najważniejsze funkcjonalnym ! 

Czy np. dało się lepiej rozwiązać końcówkę 2 tras narciarskich na tunelu to się okaże jak powstające rozwiązanie będzie sprawdzać się w zimie. Generalnie to co powstaje w tym roku w SON jest wprost trudne do uwierzenia - pierwsza wizyta w ośrodku w zimie każdego kto nie dreptał po tych budowach na bieżąco w miarę postępów będzie prawdziwym szokiem :) Marzenia czasami się spełniają !

 

SOL_zlotuptaka.jpg

SOL_wisla.jpg

SOL_szczyrk.jpg

SOL_skrzyczenska.jpg

SOL_golgota.jpg

Edytowane przez matei
  • Like 6
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w najbliższą zimę faktycznie nad tunelem może być ciasno ale trzeba pamiętać że w przyszłym roku ciąg dalszy inwestycji, m.in budowa kanapy z Hali Pośredniej na Wierch Pośredni, więc sporo osób nie będzie zjeżdżać "obwodnicą" do Soliska więc powinno być luźniej (tym bardziej że z perspektywy zdjęć "obwodnica" wydaję się wąska)

Już się nie mogę doczekać Świąt bo zaraz po nich melduję się w Szczyrku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, artix napisał:

Moge poprosic o zdjecie tych kontenerow ?

https://www.facebook.com/SoliskoArena/photos/pcb.1565386203517788/1565380590185016/?type=3&theater

dla porównania również w Szczyrku, również w tym roku, również kolej Leitner Ropeways - ale w "państwowym" COS: 

Np.: dodatkowa opaska-gzyms w kolorze akcentu stacji, ściany i stolarka w kolorze stacji. większe okno od peronu i o wiele lepszy efekt - dodatkowy koszt w skali inwestycji w te trzy koleje z grubsza licząc podejrzewamy kilkunastu milionów EUR (!) praktycznie by nie zaistniał, chyba zabrakło czegoś innego ;) W zachodnich stacjach coraz częściej standardem są indywidualne projekty całych budynków stacji o sterówkach nie mówiąc, ale tyle w zupełności by wystarczyło, chociaż np. na Solisku z widoku od drogi niewielkim kosztem można to było o wiele bardziej ciekawie rozwiązać.

Żeby nie było że jesteśmy malkontentami - to że można wytknąć co najwyżej takie pierdoły, świadczy jak dobrze jest przemyślana cała reszta - za to czapki z głów !

Edytowane przez matei
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterówki w SON to faktycznie niewypał, wyglądają równie fatalnie jak hangar na Jaworzynie przy krzesłach COS na Skrzyczne. W pierwszej chwili nie zauważyłem ich na zdjęciach, bo byłem pewien że to są  biurowe kontenery budowlane.  Z jednej strony TMR buduje podziemny garaż na gondole, a z drugiej sterówki przypominające czasy PRL-u. Już pal licho małe przeszklenia, ale tak trudno było zrobić kolorystykę jak nowy Leitner COS.

P1140724.thumb.JPG.a427f48f988234c2dfbe3c563f86c02c.JPG

SON od lewej dwie sterówki i na prawo kontener biurowy budowlany - znajdź różnice.

sterowki.thumb.jpg.27a1e8b37f9fb520a622ec50c7af54e7.jpg

Jedyna szansa to zatrudnić miejscowych artystów, obudować je drewnem i mogą posłużyć jako cokół dla rzeźb :)

zdjecie,600,194446,20110702,zbojnik-nume

 

Edytowane przez surfing
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, surfing napisał:

Sterówki w SON to faktycznie niewypał, wyglądają równie fatalnie jak hangar na Jaworzynie przy krzesłach COS na Skrzyczne. W pierwszej chwili nie zauważyłem ich na zdjęciach, bo byłem pewien że to są  biurowe kontenery budowlane.  Z jednej strony TMR buduje podziemny garaż na gondole, a z drugiej sterówki przypominające czasy PRL-u. Już pal licho małe przeszklenia, ale tak trudno było zrobić kolorystykę jak nowy Leitner COS.

 

SON od lewej dwie sterówki i na prawo kontener biurowy budowlany - znajdź różnice.

Czego jeszcze się doczepicie ?

W Alpach sterówka Leitnera też kontener tyle że z  wielkiej płyty

 

 

budka leitnera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym teraz się one rzucają dość mocno w oczy... Po zakończeniu inwestycji, a przede wszystkim po zniwelowaniu terenu, który pokryje się dodatkowo śniegiem nie będą tak bardzo odstawać. W Alpach czy Dolomitach (w sumie to też Alpy) widziałem wiele takich sterowni... Cieszy mnie bardzo, że wygląd sterowni, to dla niektórych największy problem :) Znaczy... problemów nie ma :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.10.2017 o 12:28, surfing napisał:

Sterówki w SON to faktycznie niewypał, wyglądają równie fatalnie jak hangar na Jaworzynie przy krzesłach COS na Skrzyczne. W pierwszej chwili nie zauważyłem ich na zdjęciach, bo byłem pewien że to są  biurowe kontenery budowlane.  Z jednej strony TMR buduje podziemny garaż na gondole, a z drugiej sterówki przypominające czasy PRL-u. Już pal licho małe przeszklenia, ale tak trudno było zrobić kolorystykę jak nowy Leitner COS.

P1140724.thumb.JPG.a427f48f988234c2dfbe3c563f86c02c.JPG

SON od lewej dwie sterówki i na prawo kontener biurowy budowlany - znajdź różnice.

sterowki.thumb.jpg.27a1e8b37f9fb520a622ec50c7af54e7.jpg

 

Jeśli tylko ktoś będzie chciał, to jest to tylko kwestia zmiany obróbek blacharskich na zbliżone do kolorystyki wyciągu. Koszt nie jest wysoki, ale można było to zrobić, zamawiając budki w odpowiedniej kolorystyce płyt warstwowych z obróbkami. Ale to chyba czepianie się szczegółów.

Z drugiej strony połączenie RAL 7016 (grafit) z 1021 (żółty) w COS to najwyższa półka smaku, gratulacje.

Edytowane przez Wuwu09
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...