Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, toppaner napisał:

To retoryka była.

Chciałem tylko za znaczyć że mnie sposób rozwoju SMR-u średnio pasuje,bo tyle mogę sobie napisać i to wszystko.

Ja raczej z żoną dopłaty do SMR nie zrobię z paru powodów.

1.Małego prawdopodobieństwa że uruchomią cały Pośredni.

2.Bardzo "średnio" przygotowanych tras (poza 4 i 7).

3,Sporą ilością kamieni a nawet głazów i brakiem reakcji ,chęci i takiego zwykłego poszanowania klienta.

4.Celowym spowalnianiem kolei (w-g moich szacunków tak o około 25%)

5,I przede wszystkim TŁUMÓW,HORD narciarzy-turystów.

PS.

Co nie znaczy że nie zawitam tam parę razy ,przed feriami czy po..

Cześć

Nie odnosząc się do wszystkich punktów mam pytanie do ptk 4.

Jaki byłby cel tego typu działania i skąd o nim wiadomo?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Mitek said:

Cześć

Nie odnosząc się do wszystkich punktów mam pytanie do ptk 4.

Jaki byłby cel tego typu działania i skąd o nim wiadomo?

Pozdrowienia

ja też to zauważyłem(mierzyłem czas przejazdu kanapy z soliska na h.Skrzyczeńską i według mojego pomiaru był dłuży o 20% niż deklarowane)

- a jaki powód to nie mam bladego pojęcia, to było w okresie 20-25min kolejki więc tym bardziej bulwersowało, jeśli powodem nie była jakaś przypadłość techniczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zipp1001 napisał:

ja też to zauważyłem(mierzyłem czas przejazdu kanapy z soliska na h.Skrzyczeńską i według mojego pomiaru był dłuży o 20% niż deklarowane)

- a jaki powód to nie mam bladego pojęcia, to było w okresie 20-25min kolejki więc tym bardziej bulwersowało, jeśli powodem nie była jakaś przypadłość techniczna...

Cześć

Niż deklarowana czyli jaka, gdzie deklarowana?

Zaraz Wam wyjaśnię o co chodzi i dlaczego bulwersowanie się jest wynikiem braku wiedzy jedynie.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanapę zmniejszyła prędkość dla bezpieczeństwa narciarzy na stoku ( wąskie i nachylenie tras oraz  dużo ilość chętnych), lepiej mieć tłumy do kanapy a nie na trasie, np.W Kasinie  tam krzesło nie jeździ  prędkością max. przy dużej ilości narciarzy i nikt z tego nie robi problemu.( jest chyba przepis co do ilości narciarzy do wymiaru stoku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jaca775 napisał:

Kanapę zmniejszyła prędkość dla bezpieczeństwa narciarzy na stoku ( wąskie i nachylenie tras oraz  dużo ilość chętnych), lepiej mieć tłumy do kanapy a nie na trasie, np.W Kasinie  tam krzesło nie jeździ  prędkością max. przy dużej ilości narciarzy i nikt z tego nie robi problemu.( jest chyba przepis co do ilości narciarzy do wymiaru stoku)

Wiesz czy tak sobie konfabulujesz?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marek_kapica napisał:

Na tabliczce jest max a nie taka która jest bezpieczna dla Januszy i Grażyn :) Poz tym chyba to taż wynika z braku taśm, leitner kiedyś coś o tym pisał w tym wątku.

Może tak być. Na tabliczce przepustowość to 3000/h (jeśli dobrze pamiętam), a SMR podaje 2400.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W-g mnie  SMR ma w głębokim poważaniu nasze bezpieczeństwo na trasach ,a przyczyną spowalniania krzeseł jest brak taśm,co powoduje ,że turyści nie radzą sobie z wsiadaniem na kanapy (źródło obsługa).

Gdy puszczali krzesła z prędkością "Chopokową" to jest ok 4,7 m/s to częściej musieli je zatrzymywać ,gdyż  turyści ćwiczyli akrobatykę i to jest przyczyna ,że kanapy fungują 3,5m/s ,zamiast dobrze ponad 4.

A przepustowość tras to ich w najmniejszym stopniu średnio interesuje-patrz tegoroczne inwestycje -Czyrna a gdzie trasy,a nawet jak są to ich nie interesują.

Dla TMR czy SMR trasa to  dodatkowy codzienny koszt .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mitek napisał:

Wiesz czy tak sobie konfabulujesz?

Pozdro

Ustawa o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach oraz na zorganizowanych terenach narciarskich która weszła w życie 31. grudnia.2011. Określone tam jest ile narciarz ma mieć miejsca na trasie (poniosło ich z tym miejscem) Ale gdyby doszło do kolizji poszkodowany może wytoczyć proces  właścicielowi ośrodka.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jaca775 napisał:

Ustawa o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach oraz na zorganizowanych terenach narciarskich która weszła w życie 31. grudnia.2011. Określone tam jest ile narciarz ma mieć miejsca na trasie (poniosło ich z tym miejscem) Ale gdyby doszło do kolizji poszkodowany może wytoczyć proces  właścicielowi ośrodka.  

W ustawie jest wiele ciekawych rzeczy. O obciążeniu mówi Rozporządzenie wykonawcze http://www.topr.pl/html/pdf/dok_topr/w_sprawie_dopuszczalnego_obciazenia_narciarskiej_trasy.pdf

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, koliber napisał:

No ale to byłoby nieracjonalne, inwestować w kanapę o większej przepustowości, by ją później zmniejszać. Mogli postawić wyprzęganą 4-kę od razu o przepustowości np. 1600 os/h, a jeździłaby dzięki temu z maksymalną prędkością.

M A R K E T I N G.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, koliber napisał:

Sugerujesz, że kanapy 4-osobowe nie są tak atrakcyjne marketingowo? Myślisz, że komuś robi różnicę czy obok siedzi 5 osób, czy 3?

Ogłaszamy, że mamy dwie kanapy z Soliska o przepustowości 2400/h każda, tj. 4800 na godzinę. A jak jest naprawdę sprawdzi 1/10000 użytkowników. To jest marketing.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam. Ludzie mają głęboko w tyle przepustowości. To są suche dane, które 99,99% narciarzy nic nie mówią. Tak więc żaden marketing. Mnie to kompletnie nie interesuje i nie spotkałem jeszcze na stoku osoby, które byłyby takimi danymi zainteresowane. Ludzie kanapy dzielą na szybkie i wolne. Zauważają też, że niektóre kanapy zwalniają przy wysiadaniu i wsiadaniu.

Zwyczajnie - dali kanapę, która może jeździć szybciej - jeżeli będzie potrzeba i możliwości.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jaca775 napisał:

Ustawa o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach oraz na zorganizowanych terenach narciarskich która weszła w życie 31. grudnia.2011. Określone tam jest ile narciarz ma mieć miejsca na trasie (poniosło ich z tym miejscem) Ale gdyby doszło do kolizji poszkodowany może wytoczyć proces  właścicielowi ośrodka.  

Cześć

Jak jutro znajdę chwilkę to napisze o co chodzi, choć ... zabawnie się czyta to co piszecie. :):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Sprawdzić wam te tabliczki znamionowe? 30f3bc8d190e8b3485cbebf88845fa97.jpg

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka
 

Cześć

Koniecznie! :):)

A najlepiej jakbyś się podpytał kto tak złośliwie steruje wyciągami, że nie chodzą na maxa. :)

Pozdrowienia i miłej jazdy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=5090]Góral spod Skrzycznego[/mention] nie przeginaj [emoji33]
Masz przeżyć do naszego wyjazdu w Dolomity! [emoji4] 
Spoko, spoko w końcu dojrzałem do tego, że przez najbliższe lata mogę poruszać się tylko z górki. W Dolomitach chyba nie jest płasko. A wracając do tematu na H. S. na razie błogi spokój choć gondola chodzi. Może nie będzie tak źle. No nic ruszam szukać endorfin przed wyżerką przy grillu.
b4ca0ae4532682c19b250f4bb312d490.jpg

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...