Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, shuger napisał:

Być może się zdarza raz na ileś... niemniej jest to skrajnie niebezpieczne i w żaden sposób nie jest wzorcem ani usprawiedliwieniem.
Po prostu nie powinno mieć miejsca nigdzie (jedynie mogę zrozumieć że w sytuacjach krytycznych /lawina etc./ coś takiego się dzieje).

Fachowcom pragnę uniżenie przypomnieć, że ratraki pełnią role pojazdów ratowniczych, są nawet wyposażone w specjalne zestawy ratownicze wyposażone w nosze i podstawowe systemy ratowania życia. Taką funkcję standardowo WSZĘDZIE pełnią również skutery, które na trasie są zdecydowanie bardziej niebezpieczne niż ratraki dla narciarzy ze względu na fakt, że są mniejsze i zdecydowanie szybsze a zderzenie z nimi kończy się podobnie jak zderzenie z ratrakiem. Użycie ratraka i skutera na trasie narciarskiej  w ruchu MUSI mieć każdorazowo konkretne uzasadnienie i jest obwarowane odpowiednimi przepisami i obowiązkami operatorów.

Pozdro

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

info z wczoraj z fb ośrodka

 

Od jutra będą otwarte trasy 9 i 9a. Jeżeli prognozy pogody się sprawdzą to 5.01 (sobota) planujemy otworzyć trasy 1 i 7 oraz wyciąg C2. Na trasach 5, 10 i 11 trwa dośnieżanie w najbardziej newralgicznych miejscach - o postępach będziemy informować.

trasy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, andy-w napisał:

Pozdrowionka z SMR. Warun boski. 3 cm świeżego na ubitym.

Nie denerwuj mnie. Ja dopiero co wróciłem ;( Ja jeździłem w deszczu, warun pojawił się po moim wyjeździe. Nauczka dla mnie by jeździć na Trzech Króli a nie na Święta/Nowy Rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czepek napisał:

<ciach>

Czy ja dobrze rozumiem, że oni nie mają obsługi do wyciągów??? Z pewnością nie mają obsługi do ratraków. Nakupowali tych cudeniek za ciężką kasę(swoją drogą ciekawe ile takie coś kosztuje) i nie pomyśleli o operatorach??? Rozumiem gdyby się rzecz działa pod Białymstokiem. Jesteśmy jednak w Beskidach. Tu jest od cholery stoków z ratrakami. Przychodzimy do Pana Krzysia, grzecznie pytamy czy przyjdzie za 2tysie więcej i tyle. Może pan z COSu z obsługi wyciągu by się niekoniecznie skusił(praca przez cały rok, stabilna). Nie wierze, że przy odpowiedniej kasie nie skusimy kogoś z Wisły, Istebnej czy innego Ustronia. Oczywiście o takich rzeczach myślimy w lecie a nie w szczycie sezonu. Ale co ja tam wiem. Na zarządzaniu ośrodkami narciarskimi się nie znam.

<ciach>

Jak to jest z tą obsługą - czy jest jej wystarczająca ilość czy nie, tego nikt tak z naprawdę z całą pewnością tutaj nie wie. Informacja o tym, że ratraków jest więcej niż ich kierowców/operatorów bazuje na zasłyszanych przez kogoś informacjach i zaczęła żyć na tym forum własnym życiem, jak prawda objawiona. Informacja ta wydaje się o tyle mało prawdopodobna, że jak słusznie się domyślasz cena ratraka jest niebagatelna i coś takiego jak wynagrodzenie jego kierowcy/operatora, to naprawdę jest mały pikuś. Wydawanie ciężkiej kasy na bardzo drogi sprzęt, tylko po to aby on stał i dobrze wyglądał, bo nie ma komu nim jeździć jest mało logiczne i wydaje się bardzo mało prawdopodobne.

Co do Twojego pytania o ceny ratraków - to bardzo zależy nie tylko od modelu ratraka, ale także jego wyposażenia - taki Pistenbully 600 nie jest od razu równy innemu Pitenbullemu 600 - różnica w ich cenie może być znacząco różna. Żeby jednak dać jakiś konkretny przykład i obraz, to w postępowaniu przetargowym w COS Szczyrk w zeszłym roku, zaoferowano mniejsze maszyny (Pistenbully zdaje się wystartował z modelem 400) w cenie ok. 1 mln zł brutto, a Prinoth zaoferował model Husky (taki naprawdę mały ratrak) - vide zdjęcie:

image.png.1f28438480a82fa3c3e4b8f8d88959fd.png

 w cenie ok. 830 tys zł brutto:

http://bip.cos.pl/file/download?id=2841 

@JC pokazywał tutaj zdjęcia nowych ratraków w SMR. To były duże maszyny, częściowo z wyciągarkami, dodatkowo zaopatrzone z tego co było podawane w satelitarny system mierzenia pokrywy śnieżnej - Leica Geosystem. Można więc założyć, że ceny tych maszyn były znacząco wyższe niż to co było oferowane w COS w zeszłym roku (nawet jeżeli SMR dostał spory rabat z uwagi na większą ilość maszyn i fakt, że zaopatrywali się w te ratraki w tej samej firmie de facto, która stawiała im wyciągi - Prinoth należy do Leitnera). 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ptk89 napisał:

"W dniu 03.01.2019 kanapa B5 ze względu na problemy techniczne pozostanie zamknięta do odwołania. Za utrudnienia serdecznie przepraszamy. "

Licznik bije. Szkoda tylko, że to licznik dni bez otwarcia/z awarią 🤣

No własnie po cholerę jasną to budowali i jeszcze wybrali jedną z dwóch najlepszych firm na świecie od stawiania takich zabawek. Jeszcze do tego przy okazji wytyczyli jakąś nową trasę. Lepiej żeby nic nie było, wtedy nie miałoby się co psuć, no i nie byłoby tak płasko...😁

Edytowane przez Cosworth240
  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cosworth240 napisał:

No własnie po cholerę jasną to budowali i jeszcze wybrali jedną z dwóch najlepszych firm na świecie od stawiania takich zabawek. Jeszcze do tego przy okazji wytyczyli jakąś nową trasę. Lepiej żeby nic nie było, wtedy nie miałoby się co psuć, no i nie byłoby tak płasko...

Zgadza się, ten wyciąg i ta trasa to porażka (i jeszcze przecina las, którym można było jeździć a teraz jest skarpa). Moja żona lubi płaskie trasy ale stwierdziła, że ta jest za płaska. Jedyny jej sens to łącznik do COS ale chyba dałoby się to zrobić taniej. 

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam...warun.mega boski...10zrobili od samej góry.bo wczoraj góra była zawalona swierzym puchem...i nie ratrakowana.a dziś rowniotko od samiuskiej góry i mało kto jeździ.bo wiekszosc na 8...2z M.S też kapitalna tylko ten zacinający śnieg 😎😎orczyk pusty😊😊puścili krzesła na Kope...ale chyba na rozruch jakiś.bo wcale tam mocno nie wieje🤔🤔🤔

IMG_20190103_085849.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, nikdob napisał:

Zgadza się, ten wyciąg i ta trasa to porażka (i jeszcze przecina las, którym można było jeździć a teraz jest skarpa). Moja żona lubi płaskie trasy ale stwierdziła, że ta jest za płaska. Jedyny jej sens to łącznik do COS ale chyba dałoby się to zrobić taniej. 

Chyba nie wyczułeś mojego sarkazmu...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji dyskusji o ratrakach na trasie.....

3. Podczas przygotowania zorganizowanych terenów narciarskich lub ich fragmentów maszynami śnieżnymi trasy te muszą być zamknięte dla ruchu narciarskiego i snowboardowego

Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20112081241/U/D20111241Lj.pdf

  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, czepek napisał:

Nie wierze, że przy odpowiedniej kasie nie skusimy kogoś z Wisły, Istebnej czy innego Ustronia

Pracownik kolei 17zł brutto. Ktoś chętny to podam numer kontaktowy na pw.

Za to warunki wyglądają po dostawach śniegu bardzo dobrze, czas powiedzieć sprawdzam:D....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Honza napisał:

Natomiast SMR nie musi martwić się o klientów. Ma najlepszy dostęp do setek tysięcy narciarzy na całym terenie państw Grupy Wyszehradzkiej

Kanapki macie ? :D 

E tam idzie na awaryjnym, bramki zagrodzone, pojeździła....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, mig12345 napisał:

Przy okazji dyskusji o ratrakach na trasie.....

3. Podczas przygotowania zorganizowanych terenów narciarskich lub ich fragmentów maszynami śnieżnymi trasy te muszą być zamknięte dla ruchu narciarskiego i snowboardowego

Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20112081241/U/D20111241Lj.pdf

i co z tego jak GOPR boi się egzekwować przepisy, których przestrzeganie sami powinni sprawdzać w terenie.

jest napisane że GOPR weryfikuje bezpieczeństwo trasy narciarskiej przed jej otwarciem danego dnia

kiedyś testowo wysłałem mailem zgłoszenie do jednego GOPR, że trasa jest niebezpieczna dla narciarzy, wysłałem zdjęcia, żadnej reakcji, żadnej odpowiedzi, na drugi dzień było to samo

martwe prawo

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba uczciwie powiedzieć, że spadająca lina orczyka czy inne cuda typu urwana kotwica zdarzały sie także w czasach GATu. Tylko nagromadzenie tych sCyrków w obecnym sezonie jest zadziwiająco duże. Wg mnie wszystko wyjaśnia owe 17zl brutto. W Lidlu pisze, że dają 3150. Trochę przerażające, że operator kolei ma zarobić mniej niż operator kasy i wózka paletowego ręcznego(przy pełnym szacunku dla tej pracy). 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...