Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Michal96 napisał:

Proszę państwa proszę zrozumieć że ośrodki narciarskie istnieją tylko i wyłącznie dla tego że generują zyski, budowa kolejek poza szczyrk i tego o czym piszecie jest droga i nieopłacalna. Te wszystkie rzeczy  służyły by głównie narciarzom przyjezdnym z okolicznych miejscowości i aglomeracji. Zarówno dla miasta jak i ośrodków narciarskich taka sytuacja jest niekorzystna, dla nich narciarze weekendowi podczas świąt i ferii są problemem. Są oni potrzebni ośrodkowi tylko poza sezonem. 

Masz rację, zwłaszcza że ani trasy zjazdowe ani wyciągi nie są w stanie obsłużyć nawet obecnej ilości narciarzy (a co dopiero większej) więc budowanie wyciągów typowo transportowych może odciąży drogi dojazdowe przez Szczyrk ale jednocześnie zablokuje trasy i wyciągi na amen. Wtedy jedynie limitować popyt będzie mogła cena.

Tyle że już w tym sezonie doszło do absurdów gdzie karnet jednodniowy na Chopoku kosztował 60EUR czyli więcej niż cena karnetu w największych ośrodkach w Szwajcari/Austrii.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Piotrek napisał:

Nie wiem co na to akcjonariusze TMR, pracujące orczyki dla pojedynczych osób, straszne marnotrawstwo..................

Bo ta firma, już od rozpoczęcia sezonu narciarskiego 2018/2019 w Szczyrku wygenerowała solidne zyski, oraz po to aby zniechęcić tych którzy tam trafili (chodzi o nowych i zaczynających ), do tego typu wyciągów , przy nowoczesnych pozostałych, które tam stoją. Po 3, aby pokazać jak w przyszłości podczas zawodów, bo ta trasa będzie do tego służyć, będą szybko i bez kolejek przemieszczać się tam sportowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wybieram sie w tym roku po raz pierwszy do Szczyrku, poprzednie 2 lata bylem w Wisle. Widze tu wielu zorientowanych  forumowiczów  jesli chodzi o szczyrk wiec moje pytanie: Jaka polecicie wypozyczalnie oraz szkolke narciarska dla dzieci. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michal96 napisał:

Wielu z was pomija najtańszą, oraz najbardziej opłacalną zarówno dla ośrodka jak i jego mieszkańców opcję, mianowicie ograniczeni ilości narciarzy przyjeżdżających na jeden dzień.

Przepraszam, ze co???? Narciarze jednodniowi płaca najwiecej - ich karnety sa najdroższe. Zreszta sam ten pomysł to dla mnie kuriozum.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Alfl napisał:

Witam, wybieram sie w tym roku po raz pierwszy do Szczyrku, poprzednie 2 lata bylem w Wisle. Widze tu wielu zorientowanych  forumowiczów  jesli chodzi o szczyrk wiec moje pytanie: Jaka polecicie wypozyczalnie oraz szkolke narciarska dla dzieci. pozdrawiam

Krasnal i Rajbi Ski w Czyrnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fredek321 napisał:

Niestety lepiej "obsłużyć" jednego za 200, niż dwóch za 100.

No i w tym sensie TMR wprowadziło rozwiązanie pt. ceny dynamiczne na Chopoku - moze @Michal96 chodziło o to rozwiązanie ... co nie zmienia faktu, ze to tylko podnosi atrakcyjność narciarza jednodniowego dla ośrodka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, zipp1001 napisał:

muszę sprostować, w Czyrnej jest WC i to nawet z ciepłą wodą, mydłem i ręcznikiem papierowym. W barze obok "prawego" orczyka vis-a-vis budynku szkoły narciarskiej. Mimo, że dziś bar był nieczynny to WC całkiem spore było otwarte.

Otwarte po 9, albo jeszcze później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Cosworth240 napisał:

Przepraszam, ze co???? Narciarze jednodniowi płaca najwiecej - ich karnety sa najdroższe. Zreszta sam ten pomysł to dla mnie kuriozum.

Na narciarzach jednodniowych zarabia wyłącznie SMR, na wielodniowych cały region który może się rozwijać, likwidować smog, budować infrastrukturę, restauracje, baseny, hotele itd...
Każdy szanujący się region narciarski dba najbardziej o klientów wielodniowych.
Jednodniowi są dodatkiem.

Tutaj ogromna rola władz Szczyrku i całej gminy do odegrania...
Niestety obserwując zamieszanie ze "stanem klęski żywiołowej" nie napawa to optymizmem. :/ 

Edytowane przez shuger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Alfl napisał:

Witam, wybieram sie w tym roku po raz pierwszy do Szczyrku, poprzednie 2 lata bylem w Wisle. Widze tu wielu zorientowanych  forumowiczów  jesli chodzi o szczyrk wiec moje pytanie: Jaka polecicie wypozyczalnie oraz szkolke narciarska dla dzieci. pozdrawiam

Tylko ta z SMR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, shuger napisał:

Na narciarzach jednodniowych zarabia wyłącznie SMR, na wielodniowych cały region który może się rozwijać, likwidować smog, budować infrastrukturę itd...
Każdy szanujący się region narciarski dba najbardziej o klientów wielodniowych.
Jednodniowi są dodatkiem.

To temat rzeka. Ja po prostu nie zgadzam sie z teza kolegi, ze narciarze jednodniowi nie sa opłacalni dla ON, gdy jest odwrotnie. Racje masz ansolutnir w tym sensie, ze globalnie Szczyrk jako całość - knajpy, hotele, pensjonaty i choćby miasto prze taksę klimatyczna maja więcej z tych, którzy zostają dłużej. TMR jak zacznie mieć swoje hotele, lokale nocne jak w swoich ośrodkach na Słowacji tez będzie miał na takich większy zarobek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Michal96 napisał:

Proszę państwa proszę zrozumieć że ośrodki narciarskie istnieją tylko i wyłącznie dla tego że generują zyski, budowa kolejek poza szczyrk i tego o czym piszecie jest droga i nieopłacalna.

Czyli w Alpach, budując nowe połączenia miejscowości trasami i wyciągami, działają na swoją niekorzyść? Nie chcą zarabiać pieniędzy?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, johnny_narciarz napisał:

Czyli w Alpach, budując nowe połączenia miejscowości trasami i wyciągami, działają na swoją niekorzyść? Nie chcą zarabiać pieniędzy?

Budują ponieważ potrzebują większej ilości narciarzy - więcej narciarzy więcej pieniędzy proste. Ale jak ma się to do Szczyrku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Cosworth240 napisał:

To temat rzeka. Ja po prostu nie zgadzam sie z teza kolegi, ze narciarze jednodniowi nie sa opłacalni dla ON, gdy jest odwrotnie. Racje masz ansolutnir w tym sensie, ze globalnie Szczyrk jako całość - knajpy, hotele, pensjonaty i choćby miasto prze taksę klimatyczna maja więcej z tych, którzy zostają dłużej. TMR jak zacznie mieć swoje hotele, lokale nocne jak w swoich ośrodkach na Słowacji tez będzie miał na takich większy zarobek.

Nie są opłacalni gdy kupują karnet z typu 2h lub 3h. SMR takiego nie posiada. Jest tylko 1 dniowy za 99 online, lub 119 przy kasie, to już na jednym narciarzu dorosłym zyskują około 50 zł, w stosunku do karnetów 2 i 3 godzinnych z Wisły, Ustronia i Istebnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, johnny_narciarz napisał:

Dokładnie tak samo...

Otóż tłumaczę jak wybierasz się na narty na tydzień w sezonie to chcesz maksymalnie wykorzystać urlop więc jedziesz piątek/sobota -niedziela czyli na 9 dni. Tak myśli znaczna część ludzi. A więc chcesz jeździć i w weekend i wykorzystać go maksymalnie.
Szczyrk ma z tymi weekendami problem i to duży tłoczno na ulicach, problem ze ski busem który jeździ jak chce przez korki, kolejki do wyciągów, generalnie weekend to koszmar.

To nie są tylko przypuszczenia tylko doświadczenie po pobycie w szczyrku, poza weekendem było super, a w dni wole tragedia. Nie byliśmy sami tylko grupą i większość była zdania że przez ten cyrk najlepiej odpuścić jazdę w weekend. Dużo część osób wybierze inny ośrodek np w alpach dwa dni stracone na dojazd ale i tak więcej jeżdżenia.

Dodam jeszcze że narciarzy w tygodniu było za mało patrząc z punktu widzenia ośrodków, choć mogło być to wywołane pogodą

  

Edytowane przez Michal96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, dziś w końcu pojeździłem. Konkretnie to trasami 3b, 7, 10, 9, 8, kombinacją tras 3c+Ondraszek+ dół FIS, potem jeszcze raz busem pod gondolę (bo akurat autobus do Bielska miałem za 1,5h) i zjazd Bieńkulą.

Wrażenie ogólne: bardzo pozytywne (nie licząc wspomnianej dzień wcześniej sytuacji na drodze - dziś wyjechałem z Bielska wcześniejszym PKS-em). Co ciekawe, korek był dziś tylko do skrzyżowania z Biłą, dalej już jeździły pojedyncze auta (nawet później). Nigdy nie lubiłem jeździć w taką pogodę, a była dziś identyczna jak wczoraj, czyli nieustanny opad śniegu. Jednak pierwszy raz, nie miałem w ogóle dosyć i jeździło mi się niezwykle fajnie. Czuło się ogrom śniegu pod nartami, na ubitej nocą warstwie. A od zeszłego sezonu cały SMR zmienił się bardzo. Przede wszystkim, znacznie poszerzona 10-tka (i do tego nie czuje się już, że trasa jest pochylona na lewo) - jej kolor w końcu odpowiada rzeczywistości. No i udostępniona dla narciarzy 9-tka, którą dość szybko zasypało, bo mało ludzi tamtędy jeździło. Ci kolejni już nie wiedzieli do końca, którędy na tej wielkiej polanie przebiega trasa - łatwo się było zakopać. Po przejeździe przez mały "lasek", znaki kierują w prawo, a większość jechała prosto. Przy trasach 9 i 10 spokojnie można stawiać kolejną kanapę, bo są to 2 bardzo szerokie zjazdy. Dotychczasowa kanapa obsłuży zjazdy 8/11 oraz 8a/10 do Soliska.

Tłoku na trasach dziś nie odczułem, mimo, że w taką pogodę narciarze zwykle jeżdżą powoli, bo nic nie widać. 7-ka udostępniona na całej szerokość (w zeszłym sezonie góra była otwarta w 2/3 szerokości). Trasa 3b ze Zbójnickiej Kopy, mimo zamieci, raczej ma nachylenie pozwalające na stały zjazd (może z 50m trzeba się odpychać) i jest wystarczająco szeroka. Kolejne zalety, to bardzo dobra komunikacja między wyciągami (wysiada się z żółtej kanapy lub gondoli i prawie od razu są bramki na Zbójnicką), oraz bardzo wygodne wysiadanie na Pośrednim - jedyne takie, gdzie chyba nie zdarzają się wywrotki, bo jest z 20-30m płaskiego za peronem. Na moment, około godziny 13, puścili obydwie nitki orczyków z Czyrnej, ale i tak Bieńkulą jechałem praktycznie sam (może akurat tak trafiłem, bo Golgota też czasami bywała zupełnie pusta, a czasami zatłoczona). Przy takim śniegu, Bieńkula nie wydawała się tak stroma jak dawniej i większe wrażenie robi na mnie góra Kaskady. Muldy oczywiście były, ale trasa na pewno była przejechana ratrakiem - koleiny z poprzedniego dnia bardzo łatwo jest rozpoznać jako bardzo nieprzyjemne, dziś tego nie było, a względnie łatwy fragment był prawie równiutki. Kolejki do wyciągów na ok. 10 minut (choć wyglądały na spore), na Zbójnicką prawie bez czekania, pewnie przez pogodę. Jedyny minus na dziś, to niepodgrzewane kanapy, a nawet nie oczyszczane ze śniegu.

Przejazd do COS to zupełnie inna bajka - o ile rok temu mówiło się, że widać różnicę na korzyść Skrzycznego pod kątem naśnieżania, czy przygotowania tras, to teraz wydaje się on niestety skansenem. i to już od połączenia z Ondraszkiem. Wąskie "rynny", odcinki raz strome (jak na tak wąskie trasy), a raz do podchodzenia, a w dolnej części Widokowej wręcz dziury i zamrożone kałuże. Jedynie trasa FIS to wyższy standard.

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Robur82 napisał:

Na południowo wschodnim zboczu słońce spali śnieg

Jakby tego było mało , spadnie mniej naturalnego na końcu trasy, a wyższa temperatura związana z niską wysokością (również na dole trasy) będzie skutecznie utrudniała naśnieżanie przyśpieszała topnienie itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Białym Krzyżu lekcja kosztuje 80 zł i jest płaska górka . w TMR w MAX LAND cena 1 godz 110 zł .  BSA ARENA tez fajne  lekcje

KRASNAL i ESKIMOSKI. Wszystko zależy od wieku twego dziecka , od poziomu umiejetności, oraz przepraszam za to zdanie od stanu twego portfela . Twe dziecko może miec 3 lekcje i jezdzi a możesz wydać nawet 1000 zł za kilka lekcji .To moje zdanie - nauczyciela WF oraz instruktora z dużym stażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Michal96 napisał:

Otóż tłumaczę jak wybierasz się na narty na tydzień w sezonie to chcesz maksymalnie wykorzystać urlop więc jedziesz piątek/sobota -niedziela czyli na 9 dni. Tak myśli znaczna część ludzi. A więc chcesz jeździć i w weekend i wykorzystać go maksymalnie.
Szczyrk ma z tymi weekendami problem i to duży tłoczno na ulicach, problem ze ski busem który jeździ jak chce przez korki, kolejki do wyciągów, generalnie weekend to koszmar.

To nie są tylko przypuszczenia tylko doświadczenie po pobycie w szczyrku, poza weekendem było super, a w dni wole tragedia. Nie byliśmy sami tylko grupą i większość była zdania że przez ten cyrk najlepiej odpuścić jazdę w weekend. Duże część osób wybierze inny ośrodek np w alpach dwa dni stracone na dojazd ale i tak więcej jeżdżenia.

Patrzysz wyłącznie ze swojego punktu widzenia, a nie kompleksowo. Wiesz ile ludzi kupuje tam karnety jednodniowe, czy nawet godzinowe? Najlepiej widać to po kolejce do kasy COS... Wcale bym się nie zdziwił, gdyby to była większa kasa niż z karnetów tygodniowych, a tym bardziej sezonowych. Dla takiej Czantorii narciarze to tylko dodatek do całości! Żyją głównie z pieszych turystów.

Łączenie miejscowości, a co za tym idzie - łatwiejszy dojazd, wystarczająca ilość miejsca na parkingach, więcej tras i wyciągów, więcej atrakcji po za nartami, więcej obiektów noclegowych, to dodatkowe atuty, które mogą przyciągać ludzi. Sam piszesz o przeludnieniu w weekendy... Będzie więcej tras i możliwości startu, znikną, albo zmniejszą się obecne problemy, co może wpłynąć na przyciągnięcie kolejnych niezdecydowanych. Efekt inwestycji w Szczyrku widać już we Wiśle, gdzie można jeździć bez kolejek nawet  w weekendy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, johnny_narciarz napisał:

Patrzysz wyłącznie ze swojego punktu widzenia, a nie kompleksowo. Wiesz ile ludzi kupuje tam karnety jednodniowe, czy nawet godzinowe? Najlepiej widać to po kolejce do kasy COS... Wcale bym się nie zdziwił, gdyby to była większa kasa niż z karnetów tygodniowych, a tym bardziej sezonowych. Dla takiej Czantorii narciarze to tylko dodatek do całości! Żyją głównie z pieszych turystów.

Łączenie miejscowości, a co za tym idzie - łatwiejszy dojazd, wystarczająca ilość miejsca na parkingach, więcej tras i wyciągów, więcej atrakcji po za nartami, więcej obiektów noclegowych, to dodatkowe atuty, które mogą przyciągać ludzi. Sam piszesz o przeludnieniu w weekendy... Będzie więcej tras i możliwości startu, znikną, albo zmniejszą się obecne problemy, co może wpłynąć na przyciągnięcie kolejnych niezdecydowanych. Efekt inwestycji w Szczyrku widać już we Wiśle, gdzie można jeździć bez kolejek nawet  w weekendy!

Staram się patrzeć z punktu widzenia właścicieli ośrodków oraz biznesu turystycznego w Szczyrku. Osobiście nie mam nic przeciwko łączniu miejscowości itd. tylko w grę wchodzi ekonomia i pytanie po co? Połączenia tu proponowane służyły by głównie dla osób z poza "Szczyrku" Szczyrkowskim ośrodkom w sezonie wystarczą przyjeżdżający tu turyści.
A więc po co wydawać kasę na inwestycję która nie przyczyni się do większych zysków ?

Lokalni przyjeżdżający na weekend zniechęcają turystów! I ponownie nie mam nic do karnetów jednodniowych czy godzinnych, tylko stwierdzam fakt tłoki w weekend to problem, a w tym głównie "weekendowi narciarze" .

Już przepraszam i nie zamierzam więcej wkładać kija w mrowisko. Dużo osób mieszka pewnie w okolicy Szczyrku i czuje się dotknięta.

Wymieniłem tutaj porostu rozwiązania które w tańszy sposób wyeliminują problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od celu jaki chcesz osiągnąć. Dziecko lat 3 ma inna lekcje -chodzenie z 1 narta. dziecko lat 6 po 1 godz już wykonuje skręty płużne i jazdę na wyciągu talerzykowym. Miałem ucznia lat 4 co zjechał mi z ŻARU trasa czerwona długość 1600 m, a było to może na 4 czy 5 lekcji. Miałem ucznia lat 3.5 NIEMKE i też jeździła. To zależy od poziomu koordynacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, koliber napisał:

... Na moment, około godziny 13, puścili obydwie nitki orczyków z Czyrnej, ale i tak Bieńkulą jechałem praktycznie sam (może akurat tak trafiłem, bo Golgota też czasami bywała zupełnie pusta, a czasami zatłoczona)...

 

Nie na moment, tylko praktycznie od ok 9 godziny cały czas działały oba orczyki w Czyrnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...