Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, nikdob napisał:

Mam kolegę ślązaka, który ma służbowe auto i jakoś tak wychodzi, że ich firma leasingowa, jak większość w Polsce, ma siedzibę w Warszawie. Ale on ma ból tyłka o to, że musi jeździć z rejestracją WE mimo, że jest z Bytomia :D 

Uwierz mi, miałem gorzej. Mieszkając w Warszawie jeździłem na blachach z Poznania - firma miała siedzibę w Poznaniu. Interesująco było jak kiedyś koledzy poprosili mnie o podwiezienie na stadion Legi😁

Dziś jeździłem pierwszy dzień z moimi dziećmi w ferie mazowieckie. Konkluzje są dwie, wyraźnie więcej samochodów na parkingach, mało ludzi na stokach. Druga ciekawostka, Policja wzięła się do roboty, dziś stali na Julianach i zawracali autokary które chciały jechać na przełęcz, sporo też policji w samym mieście, kierują ruchem w newralgicznych miejscach.  

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mirekn napisał:

Pewno pasjonaci znają tekst, ale tak dla porządku:
"Rozmowa z Bohusem Hlavatym, prezesem spółki Tatry Mountain Resorts"
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,24407333,dzieki-200-mln-zl-w-szczyrku-poszusujemy-na-europejskim-poziomie.html#s=BoxLoKaImg4

Pozdrawiam

mirekn 

Chyba najciekawszy fragment

Czy w Szczyrku planujecie kolejne inwestycje? Powstaną następne kolejki linowe?

– Z inwestycjami jest tak, że są realizowane, gdy jest na nie popyt. W Szczyrku po dwóch latach przygotowaliśmy – nazwijmy to – podstawowy produkt. Na pewno będziemy musieli ulepszyć bazę gastronomiczną, bo obecna jest raczej tymczasowa. Nad tym teraz mocno pracujemy. Mamy też projekty dalszej rozbudowy ośrodka. Np. myślimy o budowie kolejki linowej z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską. Ale gdyby teraz powstała, doszłoby do jeszcze większego zagęszczenia narciarzy na stokach. Dlatego doszliśmy do wniosku, że najpierw potrzebna jest jeszcze jedna trasa narciarska w tym rejonie i będziemy się starali zdobyć pozwolenie na jej wytyczenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nikdob napisał:

 Taka mała wprawka do mowy nienawiści. 

Widzę, że kolega idzie za trendem - to takie modne słowo teraz ...

Zwróciłem tylko uwagę na fakt, nie napisałem, że nie należy ich wpuszczać do Szczyrku czy w inne miejsca, nie napisałem że trzeba im rysować samochody czy przebijać opony - napisałem tylko, że 11 z 13 samochodów miało rejestrację na "W" i na dwa na "S" :)

Nie widzę tu żadnej mowy nienawiści a jedynie stwierdzenie faktu i to nie przez kamerkę na kompie jak większość tutaj piszących tylko na miejscu.

"wojnę" to już młodzi gniewni tu rozpętali :):):)

P.S.

No tak kolega z Warszawy :)

Edytowane przez moloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Ostek napisał:

Chyba najciekawszy fragment

Czy w Szczyrku planujecie kolejne inwestycje? Powstaną następne kolejki linowe?

– Z inwestycjami jest tak, że są realizowane, gdy jest na nie popyt. W Szczyrku po dwóch latach przygotowaliśmy – nazwijmy to – podstawowy produkt. Na pewno będziemy musieli ulepszyć bazę gastronomiczną, bo obecna jest raczej tymczasowa. Nad tym teraz mocno pracujemy. Mamy też projekty dalszej rozbudowy ośrodka. Np. myślimy o budowie kolejki linowej z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską. Ale gdyby teraz powstała, doszłoby do jeszcze większego zagęszczenia narciarzy na stokach. Dlatego doszliśmy do wniosku, że najpierw potrzebna jest jeszcze jedna trasa narciarska w tym rejonie i będziemy się starali zdobyć pozwolenie na jej wytyczenie.

Dzięki, ja niestety już zrezygnowałem z ich abonamentu. 

Szkoda, że nie na Julianach. Tam by coś się przydało, fajnie byłoby też odrodzić snowpark. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, moloo napisał:

Zwróciłem tylko uwagę na fakt, nie napisałem, że nie należy ich wpuszczać do Szczyrku czy w inne miejsca, nie napisałem że trzeba im rysować samochody czy przebijać opony - napisałem tylko, że z 11 z 13 samochodów miało rejestrację na "W" w tym także dwa na "S" :)

Wspaniale, a czy robiłeś takie badanie jak nie było ferii mazowieckich tylko małopolskie? Powtórzysz jak będą ferie śląskie? Przesłanie między wierszami jest oczywiste, nie udawaj Greka :)

PS: na kolejny raz proponuję zwrócić im uwagę. Wiem, że to trudniej niż w Internecie ale będzie skuteczniej.

Edytowane przez nikdob
edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nikdob napisał:

Wspaniale, a czy robiłeś takie badanie jak nie było ferii mazowieckich tylko małopolskie? Powtórzysz jak będą ferie śląskie? Przesłanie między wierszami jest oczywiste, nie udawaj Greka :)

PS: na kolejny raz proponuję zwrócić im uwagę. Wiem, że to trudniej niż w Internecie ale będzie skuteczniej.

Widzę, że patriotyzm lokalny nie daje za wygraną :)

Mogę Ci napisać jak będzie dzisiaj i jutro, może też będę w piątek i pewnie kilka razy w przyszłym tygodniu i w ferie Śląskie pewnie też będę ...

Ale to już w prywatnej wiadomości, żeby tu nie zaśmiecać ... jak będziesz chciał to opublikować to wyrażam na to zgodę - publikację moich wiadomości do Ciebie dotyczących ilości włączonych samochodów pod Gondolom i początków ich rejestracji ...

Kończę już tutaj temat ... bo szkoda mi czasu na te przepychanki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Ostek said:

Chyba najciekawszy fragment

Czy w Szczyrku planujecie kolejne inwestycje? Powstaną następne kolejki linowe?

– Z inwestycjami jest tak, że są realizowane, gdy jest na nie popyt. W Szczyrku po dwóch latach przygotowaliśmy – nazwijmy to – podstawowy produkt. Na pewno będziemy musieli ulepszyć bazę gastronomiczną, bo obecna jest raczej tymczasowa. Nad tym teraz mocno pracujemy. Mamy też projekty dalszej rozbudowy ośrodka. Np. myślimy o budowie kolejki linowej z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską. Ale gdyby teraz powstała, doszłoby do jeszcze większego zagęszczenia narciarzy na stokach. Dlatego doszliśmy do wniosku, że najpierw potrzebna jest jeszcze jedna trasa narciarska w tym rejonie i będziemy się starali zdobyć pozwolenie na jej wytyczenie.

A mnie się to myślenie o budowie nowej kanapy w powiązaniu z utworzeniem nowej trasy jak najbardziej podoba. Ja to już znajomym mówiłem od dawna, że nie wyobrażam sobie wywiezienia na Halę S. dodatkowej ilości narciarzy, aby zjeżdżali po istniejących trasach. Tam potrzebna jest długa trasa niebieska typu "Ondraszek" (oczywiście nieco szersza). Widzę jej przebieg na lewo od Bieńkuli patrząc z dołu. Zauważcie, że wielu miało za złe, że Bieńkula nie działała. A jak już działa to jeździ nią może maks. 5% narciarzy. Stoki trudne przyciągają wyłącznie bardzo dobrze jeżdżących narciarzy, a i tak głównie z rana, później kiedy często wychodzi lód i są odsypy to już tylko pasjonaci jeżdżą. Nowa kolej ma sens wyłącznie w komplecie z nową trasą. Ale gdyby nie udało się takiej wytyczyć to widzę tam w miejscu starego orczyka nowoczesny orczyk obsługujący głównie Bieńkulę i będący w miarę realną alternatywą w czasie wiatru dla Gondoli. Ale orczyki raczej SMR-owi nie bardzo pasują do ich wizji nowoczesnego ośrodka.

Co do ewentualnej kanapy na Julianach (plotki mówią nawet o 8 os.) to mam mieszane uczucia. Obecnie jest tam w miarę luźno i ostatnio tam jeździć lubię najbardziej. Ze względu także na jeszcze naturalną konfigurację terenu. Wyobraźmy sobie ilość narciarzy na Julianach po wybudowaniu kanapy. A i na pewno te wszystkie zagajniki oraz naturalne uskoki terenu zostałyby zlikwidowane i byłaby to jedna wielka hala. 

Inna sprawa to snowpark na Julianach. Jego reaktywacja byłaby bardzo dobrze przyjęta przez zwłaszcza młodych snowboardzistów i narciarzy.

Edytowane przez andy-w
  • Like 7
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, andy-w napisał:

Co do ewentualnej kanapy na Julianach (plotki mówią nawet o 8 os.) to mam mieszane uczucia.

No 8 osób to byłaby przesada, faktycznie. Ale 4 osobowa dla osób chcących poćwiczyć niekoniecznie na Golgocie czy lejku w postaci dołu trasy 10, by się przydało. Ok, dla mnie i talerzyk byłby ok, byle do Soliska nie zjeżdżać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, nikdob said:

No 8 osób to byłaby przesada, faktycznie. Ale 4 osobowa dla osób chcących poćwiczyć niekoniecznie na Golgocie czy lejku w postaci dołu trasy 10, by się przydało. Ok, dla mnie i talerzyk byłby ok, byle do Soliska nie zjeżdżać :D

tutaj są te plotki o 8-ce na Julianach

i 6-ce z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską

https://www.skiresort.info/ski-resort/szczyrk-mountain-resort/ski-lifts/

 

Pojawiła się także nowa kamerka w Czyrnej patrząca na Maxiland

http://www.szczyrkowski.pl/resort/kamery/maxiland-arena-600-m-npm/

Widziałem w terenie kamerkę na Julianach, może ją także podlinkują na stronę.

 

Edytowane przez andy-w
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co. Kolejne screeny będziemy mieli na forum. Jak fajnie już się doczekać nie mogę😀 Hmm jednak chyba nie. Nawet jak na Julianach kamerka będzie to tam i tak jest pusto więc nie będzie jak udowodnić że TMR to syf i same błędy robi. Lipa trochę miało być weselej a tu takie rozczarowanie😂

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ostek napisał:

Chyba najciekawszy fragment

Czy w Szczyrku planujecie kolejne inwestycje? Powstaną następne kolejki linowe?

– Z inwestycjami jest tak, że są realizowane, gdy jest na nie popyt. W Szczyrku po dwóch latach przygotowaliśmy – nazwijmy to – podstawowy produkt. Na pewno będziemy musieli ulepszyć bazę gastronomiczną, bo obecna jest raczej tymczasowa. Nad tym teraz mocno pracujemy. Mamy też projekty dalszej rozbudowy ośrodka. Np. myślimy o budowie kolejki linowej z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską. Ale gdyby teraz powstała, doszłoby do jeszcze większego zagęszczenia narciarzy na stokach. Dlatego doszliśmy do wniosku, że najpierw potrzebna jest jeszcze jedna trasa narciarska w tym rejonie i będziemy się starali zdobyć pozwolenie na jej wytyczenie.

Po dzisiejszej wizycie w Szczyrku, mam wrażenie, że Pan prezes wie wszystko najlepiej i przypomina mi innego prezesa z Żoliborza. A w Szczyrku na trasach z Wierzchu Pośredniego luźno. Rozsądek podpowiada, że to właśnie tu jest potrzebne krzesło w miejsce zdemontowanego orczyka. Na 9 i 9a szybciej można spotkać niedźwiedzia niż innego narciarza. Na 10 mozna pomieścić jeszcze ludzi z kanapy 4 czy 6-osobowej, dając szansę na kolejne miejsca parkingowe. Kolejka do wg mnie najwęższego gardła, czyli żółtej kanapy sięgała 10 minut. Za to do orczyka na MS ani raz nie stałem za inną osobą. 

Dlaczego odpuszcza się Juliany? Parking na Pośrednim? Snowpark? 

Edytowane przez Wuwu09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Wuwu09 napisał:

Za to do orczyka na MS ani raz nie stałem za inną osobą. 

Bo widocznośc na trasie z MS była ok 10m. nie więcej, podobnie z Kopy, tam też dzisiaj kolejki do kanapy nie było przez cały dzień.

Generalnie dzisiaj bardzo fajna jazda od 8.30 do 10, później frekwencja nie mniejsza niż w weekend. Duże zamglenie od Hali Skrzyczeńskiej w górę. Z nieprzyjemnych rzeczy na Hali i poniżej w kierunku tras 4i3 dużo drobnych kamyków, podobnie na Solisku ,pojawiły się już w weekend. To samo przy górnym peronie żółtej kanapy, osoba siedząca z lewej strony wysiada prosto w kamienie,żaden z pracowników przez cały dzień nie wpadł na to żeby nasypać tam śniegu :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej wizycie odkryłem kolejny fenomen niebieskiej kanapy. Z racji tego że mróz nie straszny to i brak grzania w tyłeczek tak bardzo dziś nie przeszkadzał. No ale cóż narzekania ciąg dalszy na coś na co nawet uwagi nie zwróciłem. No ale zwrócili uwagę miłośnicy białego szaleństwa. Narzekali bardzo na to że u góry trzeba podejść hmm myślę że to za duże słowo poprostu przejść kilka metrów by zjeżdżać w dół. Cytuje:

"Fatalna kanapa bo zamiast po przybyciu na górę jechać w dół trzeba się wspinać taki kawał. Pierwszy i ostatni mój wyjazd"

Dodam że gość się spocił jakby właśnie zdobył Szkrzyczne w upale.

Cóż wynika z tego że po dostaniu się na Pośredni trzeba zdobyć jeszcze Rysy by móc cieszyć się śniegiem. Obecnie właśnie takie osoby jeżdżą w Szczyrku😀

  • Like 2
  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2018 o 15:55, surfing napisał:

Kanapa B2 na Wierch Pośredni (Juliany) za każdym wjazdem zatrzymuje się min. 1 raz, na szczycie czeka mała niespodzianka-trzeba podejść na nartach pod małą górkę, co dla mniej wprawnych narciarzy stanowi wyzwanie, myślę że ta trudność przekłada się to na mniejsze zainteresowanie kanapą niebieską.

Pisałem o tym w tamtym roku, peron górny niebieskich kanap na Wierchu Pośrednim powinien być wyniesiony min.1metr wyżej - Projektant dał plamę.

26 minut temu, mamad napisał:

Po dzisiejszej wizycie odkryłem kolejny fenomen niebieskiej kanapy.

Narzekali bardzo na to że u góry trzeba podejść hmm myślę że to za duże słowo poprostu przejść kilka metrów by zjeżdżać w dół. Cytuje:

"Fatalna kanapa bo zamiast po przybyciu na górę jechać w dół trzeba się wspinać taki kawał. Pierwszy i ostatni mój wyjazd"

😀

 

  • Like 2
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, surfing napisał:

Pisałem o tym w tamtym roku, peron górny niebieskich kanap na Wierchu Pośrednim powinien być wyniesiony min.1metr wyżej - Projektant dał plamę.

 

Proszę Cię. To już paranoja. Za chwilę będzie trzeba budować talerzyk bo wysportowany pan ma problem by z parkingu dostać się pod gondole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.01.2019 o 21:21, Honza napisał:

Przy wyprzęganych krzesłach bardzo rzadko robi się taśmy rozbiegowe.

Taśm najazdowych nie zrobił tylko SMR, nawet COS Skrzyczne je ma,  naprawdę w Szczyrku  nie wiedzą na czym zaoszczędzić, to tak jak by luksusowy samochód zamówić bez wspomagania.

Honza podaj proszę przykład nowych krzeseł wybudowanych bez taśmy rozbiegowej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, surfing napisał:

Taśm najazdowych nie zrobił tylko SMR, nawet COS Skrzyczne je ma,  naprawdę w Szczyrku  nie wiedzą na czym zaoszczędzić, to tak jak by luksusowy samochód zamówić bez wspomagania.

Honza podaj proszę przykład nowych krzeseł wybudowanych bez taśmy rozbiegowej.

I w-g mnie masz w 100% rację, bo gdyby były koleje mogły by jeździć z prędkością  ok 5 m/s a nie jak teraz 3.5 m/s.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, fredek321 napisał:

Gdyby nie post @mamad to bym o tym nie wiedział. Jeżdżąc w ogóle tego nie zauważyłem.

I właśnie to jest sedno sprawy. Ja też od ponad roku tego nie zauważyłem aż nagle mnie oswiecili inni. Taśmy taśmami ale za chwilę będzie trzeba kanape zakręcić o 180 stopni by taki delikwent prosto na trasę wjechał bo będzie problem by skręcił. Przecież tam dwa razy kijki i jazda w dół. Gdyby nie te k..... dziś i Ci narzekający to nawet bym nie pomyślał że jest jakiś problem a ostatnio jeździłem z siedmioletnią córką.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wuwu09 napisał:

mam wrażenie, że Pan prezes wie wszystko najlepiej

Pełna zgoda.
SMR od samego początku mówił że wszystko wie najlepiej.
Z bólem trzeba uznać że przy tak wielkim potencjale jaki miał Szczyrk w chwili gdy go przejmowali - wybrali najgorsze rozwiązania z możliwych...

Główne błędy to:
1) Gondola tylko na Halę - chociaż potencjał był żeby zbudować coś o imponującym jak na Polskie warunki 600 metrowym przewyższeniu i pociągnąć gondolę na szczyt MS. Dziś widać że powinien to być wyłącznie Funitel odporny na wiatr bo przez to ośrodek co chwilę stoi.
2) Krzesło z Soliska na Pośredni które uniemożliwia korzystanie wyłącznie z Golgoty i w efekcie nie wiadomo czy ma być dla zaawansowanych czy uczących się.
3) Krzesło na Kopę wraz z przeoraniem zbocza pod tą niby "trasę" - tam wystarczyłby orczyk z niezbyt szeroką trasą który idealnie łączyłby SMR z COS, drugi krótszy powinien startować z Ondraszka żeby połączenie było kompletne.
4) Niedoszacowanie zasobów wody do naśnieżania. Gdzie są plany kolejnych zbiorników?

Całe szczęście że teraz wycofują się z budowy krzesła z Czyrnej...
To duży plus bo całkowicie zablokowałoby ośrodek...

Tak naprawdę zabrakło konsultacji społecznych z ludźmi którzy znają to miejsce od lat i wiedzą doskonale jakie pułapki mogą czekać na inwestora. Tak się współcześnie buduje, zbiera się okolicznych mieszkańców aby pomogli stworzyć to najlepiej jak się da. Tak to działa także w dużych miastach gdzie to mieszkańcy współprojektują przestrzeń którą znają doskonale. Nawet na tym forum można było znaleźć ogromną ilość informacji. Chociażby przed krzesłem z Soliska na Pośredni przestrzegano tutaj i mielono ten wątek bardzo długo.

  • Like 1
  • Downvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

fredek321 Mnie Tobie i wielu innym to wcale nie przeszkadza, a sam uważam że podejście to znakomita mini rozgrzewka przed zjazdem, ale stań kiedyś  i poobserwuj tych początkujących,zobaczysz że nie jest im łatwo i pewnie następnym razem  wybiorą żółtą kanapę.

Edytowane przez surfing
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...