Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

12 minut temu, Plywak napisał:

narzekacie na SMR, a Łomnica cała stoi ;) nie wygląda na kamerkach jakby jakoś okrutnie wiało na dole:

http://www.vt.sk/hory/zima-20182019/webkamery/tatranska-lomnica-904-m-nm/

http://www.vt.sk/hory/zima-20182019/webkamery/start-1173-m-nm/

też im pewnie padajacy śnieg przeszkadza :D

 

Z tą maleńką różnicą że Łomnica to ośrodek który ma kilkadziesiąt lat.

Szczyrk projektowano współcześnie i to tylko w Beskidach.

Dziś widać że zrobiono to po prostu źle.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, shuger said:

Z tą maleńką różnicą że Łomnica to ośrodek który ma kilkadziesiąt lat.

Szczyrk projektowano współcześnie i to tylko w Beskidach.

Dziś widać że zrobiono to po prostu źle.

te nowe kolejki co dziś nie chodzą, to mają po kilka lat tylko,

w sumie, to mnie ciekawi dlaczego dziś to wszystko stoi, bo się wybieram tam za tydzień

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, mamad napisał:

Nie podobno a naprawdę jest silny wiatr. Czy naprawdę wiatr jest powodem tego nie wiemy ale mają na co zwalić winę.

Chwalili się przed sezonem nowym system(banany), który miał poprawiać sytuację w wietrzne dni. Do kanapy na Kopę nie został zamontowany a wygląda na to że tam by się przydał. Nie wiem jak dziś ale ostatnim razem jak byłem, nie wiało specjalnie mocno a kanapa i tak zatrzymała się 3 razy w czasie jednego wyjazdu.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, mamad napisał:

Na jednym karnecie masz jak sam zauważyłeś COS i do tego BSA. Na SMR świat (karnet) się nie kończy

w COS są otwarte tylko Kaskada i Ondraszek, no i to jest one way ticket gdy nie chodzi krzesło na Kopę, potem trzeba sie busikami przemieszczać,  BSA nie biorę pod uwage, juz wole w takim wypadku do Wisły pojechać,

naprawdę w tej sytuacji "piknikowa" Białka dysponuje lepsza ofertą tras niż "alpejski" SMR

zresztą Chopok zarządzany przez tę sama firmę też tylko połowicznie otwarty, z drugiej strony Velka Raca - te same problemy, wiec może to jednak wina klimatu

no świat sie nie kończy, jak sie uprę to skoczę do Schladming, to tylko 5h dalej 

 

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, laryzbyszko napisał:

Żartujesz? Ja wiem, że da się jeździć i na muldach sięgających do pasa (klasyczny obrazek np. z Nosala, czy Kasprowego sprzed kilkunastu lat), ale po "najlepszym ośrodku narciarskim w Polsce" chyba naprawdę można oczekiwać więcej. Szczególnie, że tak jak piszesz warunki śniegowe są znacznie lepsze niż rok temu.

Jeździłem w SMR i COS od czwartku do niedzieli. Póki nie było tłumów (przed weekendem) to i nie było dużych muld. Ale na ich powstawanie ma wpływ kilka rzeczy:

- tłok - oczywiste ale gondola i kanapy zwięszyły ogólną ilość ludzi na trasach. Nawet otwarcie kolejnych niedużo pomoże. 

- stromsze niebieskie odcinki na końcu tras 3 i 4 - wielu wtedy spycha śnieg przed sobą, szczególnie mniej ogarnięci snowboardziści, w ten sposób powiększając muldy.

- stromizny (względne) na końcu tras - np. nr 4, kiedy już trzeba jechać wolno, bo zaraz kolejka i nie można tego stromszego odcinka pokonać bez zdzierania śniegu.

- pogoda - lekko powyżej zera i klejący śnieg tworzył idealne warunki do powstawania kupek śniegu. 

Jak się kilka rzeczcy na raz złoży, to coby nie zrobili muldy się pojawią. Jeździłem i po większych muldach np. w Kaprun pod koniec dnia. Jedynym wyjściem jest przeratrakowanie w środku dnia i kiedyś to było robione. Jazda po świeżym śladzie ratrakowym jest jeszcze lepsza niż ranny sztruks, bo ten bywa już przymarznięty. 

  • Like 5
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, shuger napisał:

Z tą maleńką różnicą że Łomnica to ośrodek który ma kilkadziesiąt lat.

Szczyrk projektowano współcześnie i to tylko w Beskidach.

Dziś widać że zrobiono to po prostu źle.

Kolejna bzdura!

Szczyrk również ma kilkadziesiąt lat, a obecna modernizacja polega na wymianie wyciągów, poszerzeniu i nieznacznej modernizacji przebiegu już istniejących tras, modernizacji i budowie systemu naśnieżania (wcześnie to służyło tylko do dośnieżenia), oraz budowie nowych budynków itp. Dokładnie tak samo jak TMR zrobił to na Chopoku czy w Łomnicy.

To czy to zrobią (nie zrobiono, bo modernizacja trwa) dobrze, czy źle, będzie można ocenić jak skończą i uporają się z tzw. wadami wieku dziecięcego. To nie budowa domu jednorodzinnego, czy otwarcie biznesu typu kiosk ruchu...

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, nikdob napisał:

- tłok - oczywiste ale gondola i kanapy zwięszyły ogólną ilość ludzi na trasach. Nawet otwarcie kolejnych niedużo pomoże. 

- stromsze niebieskie odcinki na końcu tras 3 i 4 - wielu wtedy spycha śnieg przed sobą, szczególnie mniej ogarnięci snowboardziści, w ten sposób powiększając muldy.

To wszystko racja. Pozostaje mieć nadzieję, że pod koniec sezonu się to trochę zmieni, gdy tzw. narciarze weekendowi dają już sobie spokój, a zostają ci, którzy dobierają sobie trasy wg umiejętności (słabsi narciarze nie blokują ruchu np. na trasie nr 4, tylko jeżdżą na płaskiej 3-ce lub 8-ce, choć ta ostatnia też ma krótką ściankę na przejeździe 8a, a lepsi wybiorą Bieńkulę, Golgotę i FIS). Poza tym, jest też szansa, że przy mniejszym ruchu niż w czasie ferii i przy otwarciu wszystkich kolei linowych, nie będą one jeździły w pełni obsadzone. Tak jak jest w Alpach - gondolkami z miasta wjeżdża się tylko raz, a potem się kursuje tylko na górze. Tak może być i w przypadku Szczyrku, gdzie słoneczna pogoda będzie zachęcać do korzystania z górnych odcinków, a trasy do Czyrnej/Soliska zrobią się bardziej puste. Wierzę, że nowa kanapa na Zbójnicką Kopę wystarczająco odciąży pozostałe rejony. Oby jeszcze COS działał do samego dołu (w sensie choć jednej trasy). 

Natomiast unieruchamianie przez wiatr to już porażka, której nie uratują żadne osłony na krótkich fragmentach - na wiatr może mieć też wpływ wycinka (lub naturalne zniszczenie) coraz większej ilości drzew. W tym sensie, Szczyrk przestał tak odstawać od Łomnicy czy Chopoka - upodobnił się do nich. To już nie te same Beskidy co kiedyś.

Edited by koliber
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, johnny_narciarz napisał:

Kolejna bzdura!

Szczyrk również ma kilkadziesiąt lat, a obecna modernizacja polega na wymianie wyciągów, poszerzeniu i nieznacznej modernizacji przebiegu już istniejących tras, modernizacji i budowie systemu naśnieżania (wcześnie to służyło tylko do dośnieżenia), oraz budowie nowych budynków itp. Dokładnie tak samo jak TMR zrobił to na Chopoku czy w Łomnicy.

To czy to zrobią (nie zrobiono, bo modernizacja trwa) dobrze, czy źle, będzie można ocenić jak skończą i uporają się z tzw. wadami wieku dziecięcego. To nie budowa domu jednorodzinnego, czy otwarcie biznesu typu kiosk ruchu...

Dla kogoś kto działa już w TYM konkretnym biznesie 10-15 lat(Chopok i Łomnica) to POWINNO być niczym otwarcie kiosku RUCHu...

Chyba nie chcesz powiedzieć, że przez 10 lat działania w biznesie niczego się nie nauczyli? Boże jakie tłuki...

Tak tak wiem. Szczyrk to nie Chopok. Tylko przy takim doświadczeniu + obecnie funkcjonująca technika + dane statystyczne + różnej maści pomiary/badania to chyba można zaprojektować ośrodek tak, żeby nie być zdziwionym? Podam przykład: kiedy ogłaszali, że lance, a nie armatki zasilą ich nowy system naśnieżania. Wiele osób mówiło, że to złe rozwiązanie na nasze warunki szczyrkowskie i nisko położone tereny. Oni wiedzieli lepiej i zostały lance. No to mają system DOŚNIEŻANIA zamiast systemu NAŚNIEŻANIA.

Dla mnie jedyne co jest na plus po ich inwestycjach to: nowy komfort jazdy na wyciągu oraz długie nocne trasy. Tego im nie zamierzam odbierać. Kwestia ORGANIZACJI PRACY leży i kwiczy, aż szkoda patrzeć co robią z tym naszym Scyrkiem!

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, ptk89 napisał:

Dla kogoś kto działa już w TYM konkretnym biznesie 10-15 lat(Chopok i Łomnica) to POWINNO być niczym otwarcie kiosku RUCHu...
 

Jakie masz kwalifikacje, żeby tak twierdzić? Jakie studia w tym kierunku skończyłeś, czy choćby kursy? Może jakieś doświadczenie zawodowe? Bo mam wrażenie, że jajko chce być mądrzejsze od kury...

  • Like 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, johnny_narciarz napisał:

Jakie masz kwalifikacje, żeby tak twierdzić? Jakie studia w tym kierunku skończyłeś, czy choćby kursy? Może jakieś doświadczenie zawodowe? Bo mam wrażenie, że jajko chce być mądrzejsze od kury...

To inaczej. Ty mi powiedz jakie studia trzeba mieć, żeby tak twierdzić? Ja twierdzę, że ŻADNE studia nie są w stanie zastąpić doświadczenia. Studia czy kursy to tylko papierki nie zawsze przekładające się na prawdziwe umiejętności. TMR ma 10-15 lat doświadczenia w prowadzeniu ośrodka narciarskiego, a w Polsce zachowują się jakby prowadzili wspomniany kiosk RUCHu i dopiero zaczynali biznes pod tytułem "ośrodek narciarski". Nie wymagamy od nich, że mają się znać na budowie autostrad czy hoteli. Ale jednak budowa i zarządzanie ośrodkiem narciarskim po 10-15 latach funkcjonowania w tym biznesie to powinni mieć w małym palcu i nakrywać czapką większość ośrodków narciarskich w Polsce.

Nie rób sobie jaj z ludzi i nie próbuj wmawiać, że trzeba być uczonym filozofem czy doktorem nauk nadzwyczajnych by móc oceniać pracę ośrodka narciarskiego. Po prostu wychodzi na to, że niewykształcony w tym kierunku narciarzyk z Łodzi i wielu innych z całej Polski miało więcej racji(żeby nie było że "mądry Polak po szkodzie" to temat choćby lanc był kwestionowany jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji) niż Ci bogaci w doświadczenia ludzie z TMR.

Edited by ptk89
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ptk89 napisał:

To inaczej. Ty mi powiedz jakie studia trzeba mieć, żeby tak twierdzić? Ja twierdzę, że ŻADNE studia nie są w stanie zastąpić doświadczenia. Studia czy kursy to tylko papierki nie zawsze przekładające się na prawdziwe umiejętności.

Skoro twierdzisz, że źle prowadzą modernizację, to chcę wiedzieć na jakiej podstawie? Jeśli nie masz żadnego doświadczenia zawodowego, żadnych kwalifikacji w tym kierunku, to jest zwykły hejt i twój "koncert życzeń". Chcesz ich pouczać nie mając zielonego pojęcia w temacie, po za swoim "widzi mi się"...

  • Like 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biznes to akurat TMR prowadzi dobrze, bo "biznes się kręci", a miarą powodzenia biznesu jest zysk. Niezadowoleni są narciarze, chcący komfortowo pojeździć, ale wg mnie w czasie świąt nigdzie nie jest to możliwe. Ile tras działa w innych, topowych, polskich ośrodkach? Czarna Góra, Jaworzyna Krynicka, Szrenica? Zwykle jedna. Z "nowej" Kopy w Karpaczu nie widziałem na tym forum ani jednej relacji - ciekawe czemu? Zimy przesunęły się w ostatnich latach o miesiąc w przód - to tak, jakby 10 lat temu na siłę chciano otwierać ośrodki np. 20 listopada. Wtedy też naśnieżałoby się na siłę jedną trasę. Zmieniły się też realia - dawniej na jeden orczyk o przepustowości 700 os/h, przypadały dwie trasy. Dziś dwie trasy przypadają na jedną kanapę, przewożącą 2400 os/h. Trasy są może szersze, ale nie aż 3,5-krotnie. Zniszczone lasy spowodowały też mniejszą ochronę przed wiatrami, przed słońcem itp. Natomiast faktem jest, że TMR przyznaje się często do nietrafionych inwestycji (np. "Biedronka" w Jasnej, która nagle okazała się mieć zbyt małą przepustowość - taka ignorancja faktycznie dziwi).

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ptk89 napisał:

Co za hipokryci @mamad i @marek_kapica. Od miesiąca piszę, że SMR to paczka nieudaczników i ludzi niekompetentnych. Cały czas wielka bura na mnie ze strony "fanatyków w różowych okularach". Według nich w SMR jest wszystko super, ja się tylko czepiam i hejtuje. 

Teraz dopiero spadły wam okularki i dojrzeliście, że CAŁA kadra pracownicza i zarządzająca nie powinna tam pracować? Przepraszam miejscowych pracowników jeśli ich słabe efekty pracy są wynikiem "walki z górą" np. w kwestii terminowych wypłat. Nie znam sytuacji wewnątrz firmy. Tak czy siak odbiór SMR na zewnątrz przez klientów jest z dnia na dzień na niższym poziomie co widać po komentarzach zwykłych klientów na ich FB. Strzelam: 30% zwykłych "pikników feriowych" nie wróci do SMR w tym sezonie.

PS. Apropos kolei B5 na Kopę. Wiele osób tu pisało, że to najlepiej osłonięta kolej w SMR, tymczasem jak nie lód to wiatr i czar prysł. W grudniu to jakby tej kolejki nie było.

Lubię jak techniczni dyletanci wylewają pomyje na pracowników firmy:;) Kolej jest osłonięta od wiatru jak ten wiatr wieje z określonej strony. Największym zagrożeniem dla SMR jest halny o którym wielokrotnie pisaliśmy. I na typowy kierunek wiatru dla tego zjawiska, ta kanapa jest odporna. Cóż jednak mają począć pracownicy, że akurat w tym roku napływ jest trochę inny a siła wiatru czy oblodzenie przekraczają wartości graniczne? Do mnie te argumenty przemawiają.

Jest też dla kierownictwa firmy rzeczą oczywistą że jak teraz nie zarobią to następna taka szansa będzie za rok. Przy tak ogromnym kapitale jaki tam został zainwestowany to nie ma tam działań przypadkowych - akcjonariusze ich z tego na pewno rozliczą. Co nie znaczy że nie mogą popełniać błędów. Przed otwarciem sezonu wszyscy byli zajęci budową czyli wydawaniem kasy. A teraz z dnia na dzień musieli się przestawić z budowy na świetnie działającą stację narciarską. Jest to naprawdę trudne i niesie za sobą wiele problemów. Czasami tym problemem są braki organizacyjne a czasami problemy z ludźmi lub sprawy techniczne. 

Kibicuję SMR od lat i bardzo się cieszę że stać ich było i odważyli się zainwestować w to miejsce tak wielkie pieniądze. Wcześniej wolałem jeździć na górki dla "pikników", czyli na na Podhale gdzie z wielką satysfakcją ujeżdżałem Białkę, Rusiński i Suche. Nie znoszę jeździć po miękkim śniegu więc na wiosnę uwielbiałem również pojeździć na Kasprowym.

W tym roku pojeździłem chwilę w SMR, a mając w pamięci obraz z Podhala, chciałbym krótko porównać te dwa miejsca ze sobą. Dzięki temu że Podhale jest bardziej odsunięte od oceanu więc w zimie panują tam trochę niższe  temperatury i śnieg na stokach jest bardzo ok a w tym samym czasie w SMR wszystko na dolnych odcinkach stoków płynie albo jest na tyle miękkie że jest skutecznie degradowane przez narciarzy(mocno w tym pomaga duże nachylenie stoku - końcówka tras 3 i 4). Po pierwszym roku funkcjonowania SMR zorientował się że jest duży problem z temperaturą więc zainwestował w trasę powyżej 1000 metrów. Jeździłem po niej, niestety przy bardzo ograniczonej widoczności, sporej sile wiatru i chyba pomimo sporej wysokości również mokrym śniegu. co przy zbyt małym pochyleniu stoku zabrało całą przyjemność z jazdy. Być może w innych warunkach pogodowych wyglądałoby to inaczej. Nie mam wiedzy co SMR zamierza ale sądząc po szerokości trasy z Małego Skrzycznego to być może stanie tam kolejna kanapa.

Stoki na Podhalu są położone trochę niżej ale że są odsunięte trochę bardziej od morza to i wpływ na pogodę tam panującą jest mniejszy. Więc zimowe temperatury tam panujące są zdecydowanie niższe, rekompensuje to trochę niższe wysokości. Dodatkowymi pogodowymi atutami Podhala, że fronty atmosferyczne nad lądem się wyciszają więc tam mniej wieje i  jest mniej jazdy we mgle. Do tego duże parkingi, świetna infrastruktura do spędzenia czasu po nartach. 

Jadąc kiedyś na wyciągu z panią co jeździła w topowym ośrodku narciarskim w Alpach we Francji stwierdziła że klimatycznie to nawet tam nie było.

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Zibi28 napisał:

Lubię jak techniczni dyletanci wylewają pomyje na pracowników firmy:;) 

Dzięki temu że Podhale jest bardziej odsunięte od oceanu więc w zimie panują tam trochę niższe  temperatury i śnieg na stokach jest bardzo ok a w tym samym czasie w SMR wszystko na dolnych odcinkach stoków płynie albo jest na tyle miękkie że jest skutecznie degradowane przez narciarzy(mocno w tym pomaga duże nachylenie stoku - końcówka tras 3 i 4). Po pierwszym roku funkcjonowania SMR zorientował się że jest duży problem z temperaturą więc zainwestował w trasę powyżej 1000 metrów.

Przecież nawet z tego co piszesz wyłania się skrajnie nieprofesjonalny obraz osób planujących SMR. Bo rozumiem, że skoro piszesz, że zorientowali się jak to wygląda dopiero po wywaleniu kasy na 3 koleje i przepracowaniu pełnego sezonu, to jednocześnie sugerujesz, że nikt wcześniej tam nie przeprowadził analizy warunków pogodowych występujących zimą na poszczególnych wysokościach. Szczególnie groteskowo to tłumaczenie brzmi, gdy weźmie się pod uwagę, że Szczyrk jako ON funkcjonuje od kilkudziesięciu lat, a Słowacy zarządzali ośrodkiem już przed budową kolei.

14 minut temu, Zibi28 napisał:

Jadąc kiedyś na wyciągu z panią co jeździła w topowym ośrodku narciarskim w Alpach we Francji stwierdziła że klimatycznie to nawet tam nie było.

To akurat nie jest dziwne, biorąc pod uwagę, że francuskie ośrodki narciarskie, ze swoimi ohydnymi molochami, postawionymi wprost na stokach, są najmniej klimatyczne ze wszystkich krajów alpejskich.

  • Thanks 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesującą dyskusję prowadzicie, ja dziś jeździłem i trochę pogadałem z obsługą, już się ze mną witają. To tak, o 8:30 ośrodek był jeszcze w przygotowaniu, jeszcze jeździły ratraki, żółta kanapa stała w najlepsze, chodziła tylko niebieska. Po 9:00 uruchomili żółtą, B5 stała nieczynna. Pan powiedział mi, że mimo najszczerszych chęci, równocześnie nie wsiądzie do 2 ratraków a drugi dodał, że mają pełną obsadę na 1 kanapę a mają obsługiwać 3 (w dzień, kiedy są trudne warunki atmosferyczne, muszą dokonywać wyborów by jazda koleją była bezpieczna). Ile jest w tym prawdy a ile dodał od siebie nie wiem, stwierdził, że mają dostać wkrótce posiłki od Słowaków. 

Dziś wiatr był dość silny, koleje jeździły wolno, robili też rozruch orczyków z Czyrnej na wypadek unieruchomienia gondoli. W nocy spadło około 20 cm śniegu, przez 5 godzin jazdy dopadało kolejne 20 cm i ciągle pada. Trasy były przygotowane BARDZO DOBRZE (wręcz wzorowo jak na warunki atmosferyczne), do tego bardzo mało ludzi na trasach. Do silnego wiatru dochodził śnieg zamarzający na goglach i twarzy, więc warunki określiłbym - DLA PRAWDZIWYCH PASJONATÓW (ja i moja rodzina dawaliśmy radę).

Na pytanie kiedy uruchomią inne trasy, Pan powiedział wprost (jak tylko będą mieli kim to zrobić), na razie nie wyrabiają się z przygotowaniem tego co mają obecnie puszczone.

Warunki na nieczynnej "7" i "11" bardzo dobre, około metra naturalnego śniegu. Reszta tras przygotowana, jak dla mnie oczywiście wzorowo (mamy jazdę po naturalnym śniegu).

Na koniec rekomendacja mojej żony, która "kochała" Białkę, "mężu ja już nie chcę jeździć do "Białki" w Szczyrku jeździ się dużo fajniej, tylko trzeba się nauczyć jeździć".

Rano nieczynna kanapa na Solisku.

P-20190102-085125.jpg

To zdjęcie czynnego ośrodka, tam naprawdę nie było dziś ludzi (wywiał ich wiatr ?).

P-20190102-085135.jpg

      

  • Like 16
  • Thanks 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Zibi28 napisał:

 Dzięki temu że Podhale jest bardziej odsunięte od oceanu więc w zimie panują tam trochę niższe  temperatury i śnieg na stokach jest bardzo ok a w tym samym czasie w SMR wszystko na dolnych odcinkach stoków płynie albo jest na tyle miękkie że jest skutecznie degradowane przez narciarzy(mocno w tym pomaga duże nachylenie stoku - końcówka tras 3 i 4).

To chyba bardziej skomplikowane. Z moich obserwacji wynika to z braku ruchu powietrza w kotlinach śródgórskich i występowania tam inwersji termicznej. Gdyby było jak piszesz, to w Zieleńcu nie mieliby tego swojego mikroklimatu. Widać to również w Karkonoszach - swego czasu po Polskiej stronie jak byłem na Trzech Króli to była w zasadzie wiosna (jeździł tylko Biały Jar) a po przejechaniu na drugą stronę do Peca robiła się zima i większość tras czynna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, moruniek napisał:

Interesującą dyskusję prowadzicie, ja dziś jeździłem i trochę pogadałem z obsługą, już się ze mną witają. To tak, o 8:30 ośrodek był jeszcze w przygotowaniu, jeszcze jeździły ratraki, żółta kanapa stała w najlepsze, chodziła tylko niebieska. Po 9:00 uruchomili żółtą, B5 stała nieczynna. Pan powiedział mi, że mimo najszczerszych chęci, równocześnie nie wsiądzie do 2 ratraków a drugi dodał, że mają pełną obsadę na 1 kanapę a mają obsługiwać 3 (w dzień, kiedy są trudne warunki atmosferyczne, muszą dokonywać wyborów by jazda koleją była bezpieczna). Ile jest w tym prawdy a ile dodał od siebie nie wiem, stwierdził, że mają dostać wkrótce posiłki od Słowaków.       

 

TMR nie zatrudnił więcej ludzi, bo bał się że nie zarobi na ich pensje 🙂

w korpo inwestycja i płace to inne kategorie kosztów, Szczyrk ich przerósł !

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, johnny_narciarz napisał:

Skoro twierdzisz, że źle prowadzą modernizację, to chcę wiedzieć na jakiej podstawie? Jeśli nie masz żadnego doświadczenia zawodowego, żadnych kwalifikacji w tym kierunku, to jest zwykły hejt i twój "koncert życzeń". Chcesz ich pouczać nie mając zielonego pojęcia w temacie, po za swoim "widzi mi się"...

Już Ci tłumaczę. Moje twierdzenia opieram na faktach, tym co tam się dzieje. Nie trzeba tutaj bawić się w filozofa by umieć stwierdzać fakty. Wypunktuje:
1. Nowa kolej na Kopę - przez połowę dni od 15 grudnia była nieczynna przez oblodzenie lub wiatr. Chwalono się, że jest to najlepiej osłonięta kolej w ośrodku - sory nie widać. Dodam, że w tym czasie COS działał normalnie(byli wyłączeni przez 2-3 dni od startu sezonu). Fakt jest taki - można tylko trzeba chcieć.
2. Kanapa na Kopę - dlaczego krzesła nie mają "bananów"? Przez 3 miesiące krzesła stały na parkingu, to chyba można było od razu zamówić i zamontować ten system? Czas był tylko ludzi do zarządzenia i roboty nie było.
3. System naśnieżania - działa na pół mocy, bo nigdy nie widziałem by śnieżono jednocześnie wszystkie trasy na wszystkie lance. Ich mit o naśnieżeniu 80% ośrodka w 5 dni można włożyć między bajki. Armaty na BSA działały non stop kiedy tylko pojawiło się -1. Po prostu lance są bardziej ekonomiczne zgodzę się, ale nie są odpowiednie na wysokości do 1000 metrów - wtedy bardzo rzadko można z nich korzystać bo musi się złożyć wiele czynników by tak było. Armaty mają mniej uwarunkowań do wydajnego śnieżenia.
4. System otwierania tras - przecież w tym sezonie spadło już lekko 100cm śniegu, który po ubiciu według Twojej teorii da jakieś 40cm śniegu. To są raczej wartości minimalne, bez warstwy z ich śmiesznego systemu dośnieżania. To dlaczego na ich stronie trasa numer 1, 7 czy 11 ma 15-20cm śniegu? Po prostu nie opłaca im się otwierać więcej i/lub nie mają ludzi do obsługi. My jednak płacimy 100% ceny karnetu.
5. Trasa 4 - dlaczego ostatnia ścianka nie jest otworzona na 100% szerokości? Śnieg jest. Przecież to by mogło wiele zmienić w kwestii warunków w tym miejscu. Tu jest zawsze najgorzej z biegiem dnia.
6. Trasa 10 górny odcinek - co tam mniej padało śniegu niż 100 metrów obok na trasie 8?
7. Trasa 6 i 9 - powinny zniknąć z mapy skoro nikt nie zamierza ich otwierać. W zeszłym sezonie było tak samo, teraz mogę się założyć, że będzie podobnie. Po co kłamać ludzi, że mamy 22km tras? Gdyby odjąć wszystko co zwykle jest nieczynne czyli 1, 3d, 6, 9 i 9a to odchodzi nam 4600 metrów tras, czyli z 22km robi się 17,5km. Już tak ładnie nie wygląda prawda?
8. Problem z załogą - czy profesjonalnie działająca firma, która szczytowy sezon ma tylko przez 3-4 miesiące w roku, może sobie pozwolić na braki kadrowe? Ogólnie nie może, ALE...przecież barany i tak przyjadą na 3 z 10 otwartych tras, zapłacą pełną pulę, zaoszczędzimy na pensjach. Same plusy. Kolega @moruniek też właśnie wrzucił kilka zdań od obsługi, czyli potwierdza się to co ja napisałem.

I na koniec. Ja na WSZYSTKO patrzę z punktu widzenia narciarza. Nie interesuje mnie spojrzenie właściciela, współwłaściciela, akcjonariuszy czy innych beneficjentów TMR. Jak ktoś Wam płaci to właźcie im w dupę. Ja będę bronił interesu zwykłych narciarzy i mam nadzieję, że doczekam chwili kiedy powiedzmy 50% narciarzy odwróci się od SMR i zacznie się stękanie TMR w stylu "wracajcie już będzie lepiej".

Edited by ptk89
  • Like 5
  • Thanks 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopóki hitre🤩 ludzie będą masowo kupować sezonówki ośrodek będzie działał w ograniczonym stopniu, mam mocne przekonanie, że narzekający to przeważnie właściciele sezonówek,

którym za półdarmo luksusa się marzą, przecież każdy normalny człowiek zamiast pierdzielić głupoty pojechałby gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, ptk89 napisał:

I na koniec. Ja na WSZYSTKO patrzę z punktu widzenia narciarza. Nie interesuje mnie spojrzenie właściciela, współwłaściciela, akcjonariuszy czy innych beneficjentów TMR. Jak ktoś Wam płaci to właźcie im w dupę. Ja będę bronił interesu zwykłych narciarzy i mam nadzieję, że doczekam chwili kiedy powiedzmy 50% narciarzy odwróci się od SMR i zacznie się stękanie TMR w stylu "wracajcie już będzie lepiej".

Przepraszam, ale Ty nie masz zielonego pojęcia o funkcjonowaniu ośrodków narciarskich.  Poza tym, ośrodek działa w pewnym otoczeniu. Kwestia dostępu do wody, pracowników wykwalifikowanych, dostaw prądu. Dodatkowo na problemy z natura - wiatr, opady śniegu itp. tez nie można zawsze zareagować bez jakichkolwiek opóźnień. Popatrz sobie na wszystkie ośrodki w Polsce w tej chwili, ile one mają otartych tras, jakie są tam ceny, jaka jest jakość obsługi klienta. Jak to wygląda w krajach ościennych.  Odwiedziłem wszystkie ważniejsze ośrodki narciarskie od Ustrzyk Dolnych po Świeradów Zdrój od Tatrzańskiej Łomnicy do Hrachova. Wszędzie można się do czegoś przyczepić. Natomiast SMR nie musi martwić się o klientów. Ma najlepszy dostęp do setek tysięcy narciarzy na całym terenie państw Grupy Wyszehradzkiej. 

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Honza napisał:

Przepraszam, ale Ty nie masz zielonego pojęcia o funkcjonowaniu ośrodków narciarskich.  Poza tym, ośrodek działa w pewnym otoczeniu. Kwestia dostępu do wody, pracowników wykwalifikowanych, dostaw prądu. Dodatkowo na problemy z natura - wiatr, opady śniegu itp. tez nie można zawsze zareagować bez jakichkolwiek opóźnień. Popatrz sobie na wszystkie ośrodki w Polsce w tej chwili, ile one mają otartych tras, jakie są tam ceny, jaka jest jakość obsługi klienta. Jak to wygląda w krajach ościennych.  Odwiedziłem wszystkie ważniejsze ośrodki narciarskie od Ustrzyk Dolnych po Świeradów Zdrój od Tatrzańskiej Łomnicy do Hrachova. Wszędzie można się do czegoś przyczepić. Natomiast SMR nie musi martwić się o klientów. Ma najlepszy dostęp do setek tysięcy narciarzy na całym terenie państw Grupy Wyszehradzkiej. 

Widzisz ja rzucam faktami, a Ty ogólnikami nie mającymi żadnego znaczenia. Co rozumiesz przez "ośrodek działa w pewnym otoczeniu"? Rozwiń myśl, podaj konkretne fakty i przeszkody wynikające z Twojego twierdzenia.

Wypunktuję:
1. Dostęp do wody - masz taki jaki sobie załatwisz. Podam przykład Białki, bo akurat znam temat. Ośrodek jest naśnieżany głównie z 2 zbiorników, ale "stare" trasy na Kotelnicy czerpią wodę z rzeki Białki. Jakieś 3-4 sezony do tyłu była sucha jesień i zima, wody w rzece mało. Ośrodek płacił kary za każdy dzień pobierania wody z rzeki, a mimo tego to robił bo korzystniej było płacić karę i naśnieżyć ośrodek niż odsyłać klientów do domu. Jak się chce to można. TMR powinien dbać o interes i zabezpieczać się na wypadek braku wody albo tak rozmawiać z władzami miasta czy na szczeblu wojewódzkim by nie mieć problemów z wodą. Trzeba tylko chcieć, a nie zadowalać się tym co jest. Poza tym nie badali tematu dostępu do wody przed zakupem gruntów i rozpoczęciem inwestycji? Jeśli wiedzieli, że jest słaby dostęp do wody i brak perspektyw na poprawę tego stanu rzeczy to mogli odpuścić inwestowanie w Szczyrk lub pogonić włodarzy miasta to rozwiązania problemu przed "wejściem" w Szczyrk.
2. Pracownicy - nie ma z tym żadnego problemu, tylko kwestia pieniędzy. W Delikatesach Centrum w Szczyrku płacą poniżej 2000 zł/netto na miesiąc. Jeśli oferują ludziom z obsługi 1600 zł to nie ma się co dziwić, że brak jest chętnych. To już nie lata 90', że ktoś za 1000 zł przyjdzie do roboty na 12h.
3. Dostawy prądu - to samo co woda. Problem znali lub powinni znać. To już 3 lata odkąd zawitali w Szczyrku, więc był czas by to rozwiązać.
4. Natura - jest jaka jest, równa dla wszystkich w okolicy np. COS, BSA czy ośrodków w Wiśle. Skoro mamad jest w stanie bawić się pogodą, to zakładam, że w TMR mają trochę lepszych speców. Działają 3 lata, w tym rok na "starych" orczykach to mogli już wtedy robić badania z zakresu siły i kierunku wiatrów, oblodzeń czy wielkości pokrywy w poszczególnych miejscach. Mogli korzystać z wiedzy poprzedników pracujących w SON, ale woleli wywalić wszystkich na zbity pysk i działać w pojedynkę bo "my przecież wszystko wiemy i nikt nam nie będzie mówił co i jak mamy robić".
5. Dostęp do klientów - to że mają dostęp do wielkiej aglomeracji Śląskiej wcale nie znaczy, że ludzie muszą wybierać SMR. Pojadą w inne miejsca, jeśli przekonają się na własnej skórze raz, drugi czy trzeci co się dzieje w tym organizacyjnym chaosie.

Cieszę się, że zwiedziłeś wiele ośrodków. Nie chcesz to nie czepiaj się, tylko potem nie płacz, że mamy lipne ośrodki. Jak sobie "pościelisz tak się wyśpisz" mawiała Babcia i jak sobie damy wejść na głowę to będziemy zepchnięci do marginesu przez TMR i będziemy musieli przyjmować to co raczą nam "ofiarować". My sami pojedyncze osoby nie zrobimy nic więcej niż antyreklama na ich własnym FB(to ich lekko boli). Taki JC powinien działać w interesie wszystkich narciarzy/forumowiczów i cisnąć TMR osobiście na spotkaniach z najwyższymi władzami tego cyrku. PODKREŚLAM! działać W INTERESIE narciarzy. Nie inaczej.

Edited by ptk89
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Piotrek napisał:

Dopóki hitre🤩 ludzie będą masowo kupować sezonówki ośrodek będzie działał w ograniczonym stopniu, mam mocne przekonanie, że narzekający to przeważnie właściciele sezonówek,

którym za półdarmo luksusa się marzą, przecież każdy normalny człowiek zamiast pierdzielić głupoty pojechałby gdzie indziej.

Bardzo serdecznie proszę Kolegę o nie wrzucanie wszystkich posiadaczy sezonówek do tego samego wora (tj. hitrych, marzących za półdarmo o luksusach i nienormalnych).
Mam sezonówkę na Słowację i Szczyrk. W Szczyrku w tym sezonie nie skorzystałem z niej ani razu. Pojeździłem za to w paru innych miejscach w Polsce kupując karnety.
Kibicuję Szczyrkowi pomimo tęsknoty za działającą 7,10 etc.

Pozdrawiam

mirekn
  
 
 

.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mirekn napisał:

Bardzo serdecznie proszę Kolegę o nie wrzucanie wszystkich posiadaczy sezonówek do tego samego wora (tj. hitrych, marzących za półdarmo o luksusach i nienormalnych).
Mam sezonówkę na Słowację i Szczyrk. W Szczyrku w tym sezonie nie skorzystałem z niej ani razu. Pojeździłem za to w paru innych miejscach w Polsce kupując karnety.
Kibicuję Szczyrkowi pomimo tęsknoty za działającą 7,10 etc.

Pozdrawiam

mirekn
  
 
 

.

Nie zauważyłem żeby Kolega "pierdzielił" a to konieczne do bycia w klubie;)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeże info z FB:

"Zgodnie z zapowiedziami przedstawiamy informacje o ilości śniegu oraz planowanym otwarciu kolejnych tras.
Od jutra będą otwarte trasy 9 i 9a. Jeżeli prognozy pogody się sprawdzą to 5.01 (sobota) planujemy otworzyć trasy 1 i 7 oraz wyciąg C2. Na trasach 5, 10 i 11 trwa dośnieżanie w najbardziej newralgicznych miejscach - o postępach będziemy informować."

  • Like 4
  • Thanks 3
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Justi
      Witam, czy ktos ma jakies kody dla GoPass lub punkty z kontem do oddania?
       
       
      Pozdrawiam serdecznie 
       
    • By mifilim
      Mam miejsce w samochodzie - wyjazd w czwartek po południu z Kielc przez Kraków do Suchego, w niedzielę do Szczyrku i powrót. Jak coś to na priva. 
    • By JC
      4 stycznia 2020 roku w Szczyrku odbyły się testy nart austriackiej firmy Fischer. To już druga impreza zorganizowana przez dystrybutora marki Fischer w Polsce we współpracy z portalem skionline.pl. W trakcie testów była możliwość bezpłatnego przetestowania najnowszej kolekcji w tym narty z serii RC ONE.
      Odwiedzający Centrum Testowe Fischer, mogli również spotkać się z Karoliną Chrapek, reprezentantką Polski w narciarstwie alpejskim, olimpijką z Sochi. Ja miałem okazję spotkać i poznać kilka osób, które oglądają moje Vlogi - bardzo dziękuję!
      Zanim jednak rozpoczęły się testy nart wybrałem się na trasy Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego, aby sprawdzić jakie warunki zastanę na trasach oraz jaki jest czas oczekiwania do kolei. Odwiedziłem także, otwartą dzień wcześniej, restaurację Kuflonka na Hali Skrzyczeńskiej, wstąpiłem do baru Polana Suche oraz napiłem się czekolady w barze Iglo.
       
    • By niki364
      Hej!
      Od razu Nowym Roku wybieram się z grupą przyjaciół do Szczyrku. Będzie to nasz pierwszy wypad do tego ośrodka narciarskiego. Chciałabym od was wyciągnąć kilka informacji i rad    
      Jaką wypożyczalnie nart możecie mi polecić? 
      Jak to wygląda z karnetami cenowo? Wiem że jest gopass, ale nie obejmuje on jazdy nocnej, ile trzeba dopłacić w takim wypadku? Najlepiej wytłumaczcie mi wszystko jak to jest z tym gopass 😜 

      Pozdrawiam 
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...