Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

17 godzin temu, johnny_narciarz napisał:

Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to budowa gondoli o dużej przepustowości z Lipowej (najlepiej na Kopę) i choć jednej sensownej trasy narciarskiej w tą stronę, gdzie jednocześnie jest sporo miejsca na parkingi. Można tam też zrobić bardzo wygodny dojazd bezpośrednio z ekspresówki. Do tego można by wyciągami połączyć Szczyrk z Brenną - tam również jest trochę miejsca i całkiem dobry dojazd. Pomysł na takie połączenie powstał jeszcze za czasów komuny. Od strony Brennej jest chyba jeszcze stary orczyk, jego górna stacja jest dosłownie niemal na przeciwko Gondoli SMR! Postawić tam kanapy i przy okazji zagospodarować były ON "Węgierski".

Trasa do Lipowej to pomysł fajny ale nawet sama gondola mogłaby działać jak kolejka "na lodowiec", niemal jak w Kaprun :) Rozwój w stornę Kotliny Żywieckiej wcale nie oznaczałby jedynie ułatwień dla jednodniowców - mógłby też wpłynąć na rozwój bazy noclegowej i usług na dole takiej ewentualnej gondoli. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie można by postawić gondoli + wytyczyć tak ze dwóch tras w stronę Lipowej? Ukształtowanie terenu aż się o to prosi. I byłby dodatkowy teren do jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, jaca10 napisał:

A nie można by postawić gondoli + wytyczyć tak ze dwóch tras w stronę Lipowej? Ukształtowanie terenu aż się o to prosi. I byłby dodatkowy teren do jazdy.

Możnaby, ale ktoś słusznie zwrócił uwagę, że to wystawa nasłoneczniona i trasa musiałaby schodzić nisko. Z drugiej strony na Chopoku też kilka lat wstecz nie było ani wyciągu ani trasy na Lucky ale gospodarze stwierdzili, że warto ją zrobić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gondola może być z "przystankiem" tak, że trasa mogłaby być tylko w górnej części od przystanku. Nasłoneczniona ale "wysoka" trasa, to jest to czego Szczyrkowi potrzeba, obecnie większość tras jest dość "ponura".

Edited by Piotrek
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, jaca10 napisał:

A nie można by postawić gondoli + wytyczyć tak ze dwóch tras w stronę Lipowej? Ukształtowanie terenu aż się o to prosi. I byłby dodatkowy teren do jazdy.

Pewno i się da, ale z kilkoma zastrzeżeniami:
1) Jeśli gondola miałaby służyć rozładowaniu Szczyrku, to powinna być też niezawodna (wiatr) - ergo winna być to kolej typu Funitel.
2) Tak jak nikdob i poprzednicy zauważyli, trzeba by wykonać dokładne symulacje nasłonecznienia stoków wschodniego i południowego, ze szczególnym uwzględnieniem zakresów wysokości na jakich warunki do jazdy utrzymują się dłużej.
3) Może się okazać, że ciągnięcie tras (może poza jedną, wspólną dojazdową) na sam dół nie ma sensu i wtedy trzeba zrobić przesiadkę. Jedyne(?) miejsca na "węzeł przesiadkowy" to "równia" (c.a. 920 m n.p.m.) i taras poniżej (c.a. 840 m n.p.m.). Jest to trochę niżej niż Hala Skrzyczeńska, więc tym bardziej potrzeba symulacji, żeby stwierdzić czy to nie jest zbyt nisko (tak, żeby góra mogła jeździć dostatecznie długo).

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Piotrek napisał:

Gondola może być z "przystankiem" tak, że trasa mogłaby być tylko w górnej części od przystanku. Nasłoneczniona ale "wysoka" trasa, to jest to czego Szczyrkowi potrzeba, obecnie większość tras jest dość "ponura".

Jak najbardziej. Coś a'la przesiadka na Hali Skrzyczeńskiej. Traci się jedynie atrakcyjną opcję zjazdu do auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Rumcayz napisał:

2) Tak jak nikdob i poprzednicy zauważyli, trzeba by wykonać dokładne symulacje nasłonecznienia stoków wschodniego i południowego, ze szczególnym uwzględnieniem zakresów wysokości na jakich warunki do jazdy utrzymują się dłużej.

Wysokość n.p.m. oraz wystawa dołu takiej trasy dojazdowej byłaby podobna do wiślańskich "Klepek". Czyli z lakoniczneo punktu widzenia da się utrzymać ale w ciepełku trzeba by mieć duże zapasy śniegu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Mietek napisał:

http://kotarzarena.pl/sport.html

Tu piszę że chcą w Brennej budować kiedyś miało być połączenie z soliskiem 

Konsultacje ekologiczne... i tu moim zdaniem będzie pies pogrzebany. Nawet jak kasa się znajdzie (a mogłaby się znaleźć), to na pewno będzie problem z obrońcami przyrody - dla nich narciarstwo to wróg nr. 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Mietek napisał:

http://kotarzarena.pl/sport.html

Tu piszę że chcą w Brennej budować kiedyś miało być połączenie z soliskiem 

Konsultacje ekologiczne... i tu moim zdaniem będzie pies pogrzebany. Nawet jak kasa się znajdzie (a mogłaby się znaleźć), to na pewno będzie problem z obrońcami przyrody - dla nich narciarstwo to wróg nr. 2.

Edit: nie musiałem wcale zgadywać: http://kotarzarena.pl/images/news/Kotarz-Arena-vs.-Pracownia-na-rzecz-Wszystkich-Istot.pdf  

W sumie to ciekawe, bo przecież to pasmo, to góry dotykające Bielska Białej. Najbardziej cywilizowane góry w naszym kraju. Z drugiej strony widać między wierszami, że jest jakaś spina między TMR a Kotarz Arena. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, nikdob said:

Konsultacje ekologiczne... i tu moim zdaniem będzie pies pogrzebany. Nawet jak kasa się znajdzie (a mogłaby się znaleźć), to na pewno będzie problem z obrońcami przyrody - dla nich narciarstwo to wróg nr. 2.

 

Ekolog  czy  Obrońca przyrody  też  człowiek  i  na kopertę chętnie przystanie ;) 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, shuger napisał:

Masz rację, zwłaszcza że ani trasy zjazdowe ani wyciągi nie są w stanie obsłużyć nawet obecnej ilości narciarzy (a co dopiero większej) więc budowanie wyciągów typowo transportowych może odciąży drogi dojazdowe przez Szczyrk ale jednocześnie zablokuje trasy i wyciągi na amen. Wtedy jedynie limitować popyt będzie mogła cena.

Tyle że już w tym sezonie doszło do absurdów gdzie karnet jednodniowy na Chopoku kosztował 60EUR czyli więcej niż cena karnetu w największych ośrodkach w Szwajcari/Austrii.

Jak narciarz nie dojedzie do Szczyrku, pojedzie do Wisły (gdzie też są korki) lub Istebnej.

SMR spowodował, że miasto ma interes w zatrzymaniu klientów. Na razie sobie z tym nie radzi. Pewnie trzeba trochę czasu i wydatków na sprzęt (zwłaszcza).

A jak ludzie będzie tyle, że stację zatka, to po kilku latach ... ruszą inne inwestycje. Już mówi się o poszerzeniu Beskidu o Beskidka. Rykoszetem zyska też COS (gdzie są plany nowych wyciągów). Być może odżyje Brenna.

Ludzie, góry to góry, a górskie drogi jakie są, takie są. Słabe zimy przyzwyczaiły nas do wygodnego dojazdu pod wyciąg autem. Wątpię, czy np. na Soszów w sobotę był taki łatwy dojazd.

Dojazd do Lodowca Moelltal to wąska, pnąca się do góry i kręta droga. Żadna autostrada. Jak sypnie, też jest korek lub... nie da się wcale osobówką dojechać. Taki lajf.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.01.2019 o 14:17, Piotrek napisał:
19 minut temu, nikdob napisał:

Konsultacje ekologiczne... i tu moim zdaniem będzie pies pogrzebany. Nawet jak kasa się znajdzie (a mogłaby się znaleźć), to na pewno będzie problem z obrońcami przyrody - dla nich narciarstwo to wróg nr. 2.

Edit: nie musiałem wcale zgadywać: http://kotarzarena.pl/images/news/Kotarz-Arena-vs.-Pracownia-na-rzecz-Wszystkich-Istot.pdf  

W sumie to ciekawe, bo przecież to pasmo, to góry dotykające Bielska Białej. Najbardziej cywilizowane góry w naszym kraju. Z drugiej strony widać między wierszami, że jest jakaś spina między TMR a Kotarz Arena. 

Południowe zbocza Skrzycznego to N2000. TMR jakoś spacyfikowal zielonych ( a pamietam awanture gdy COS chcial poszerzyc Ondraszka), ale tu trzeba też wziąć do spółki GDOS lub przynajmniej WDOS....  Jest szansa bo Lasy Panstwowr tną co jeszcze tam żyje, bo za kilka lat i tak będzie sucha pustynia. Poxostaja piekne polany w sam raz na trasy..... 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

To słynny Ślusarczyk...

Jak TMR uniknął jego protestów pozostanie tajemnicą mundialu...

Może zatrudnili ich jako konsultantów. Dzięki temu PNRWI ma takie porady:

"Ciekawszą, tańszą i powszechnie dostępną alternatywą dla nart zjazdowych są biegówki. "

https://gory.pracownia.org.pl/fakty-i-mity

Sprawa rozwiązana :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mig12345 said:

a pamietam awanture gdy COS chcial poszerzyc Ondraszka

 

Włodaże z COS  to dusi grosze  chcieli sprawę załatwić bez koperty  a przeca  koperat to rzecz najważniejszo , nieprawdas ?

Na moją czutkę  poszerzenie Ondraszka tak do standardu tego ze  Zbójeckiej Kopy to  pierwsza rzecz jaką powinien zrobić  COS

  wtedy to  połowa początkujących narciaży z SMR  pójdzie w tamtym kierunku .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę się rozpisywał, ale ktoś dziś był wygrał. Warunki fantastyczne wszędzie. FIS na sam dół poezja, Golgota i 1 również świetne. Juliany kapitalne Ogólnie wszędzie było super. Kolejki bardzo małe, jak były to na 2-3 minuty czekania. Minerały spotkałem na końcówce 1, lód na końcu 4. Zdjęcie tylko 1 na kolejne nie było czasu.

GOPR1820.JPG

  • Like 12
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Justi
      Witam, czy ktos ma jakies kody dla GoPass lub punkty z kontem do oddania?
       
       
      Pozdrawiam serdecznie 
       
    • By mifilim
      Mam miejsce w samochodzie - wyjazd w czwartek po południu z Kielc przez Kraków do Suchego, w niedzielę do Szczyrku i powrót. Jak coś to na priva. 
    • By JC
      4 stycznia 2020 roku w Szczyrku odbyły się testy nart austriackiej firmy Fischer. To już druga impreza zorganizowana przez dystrybutora marki Fischer w Polsce we współpracy z portalem skionline.pl. W trakcie testów była możliwość bezpłatnego przetestowania najnowszej kolekcji w tym narty z serii RC ONE.
      Odwiedzający Centrum Testowe Fischer, mogli również spotkać się z Karoliną Chrapek, reprezentantką Polski w narciarstwie alpejskim, olimpijką z Sochi. Ja miałem okazję spotkać i poznać kilka osób, które oglądają moje Vlogi - bardzo dziękuję!
      Zanim jednak rozpoczęły się testy nart wybrałem się na trasy Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego, aby sprawdzić jakie warunki zastanę na trasach oraz jaki jest czas oczekiwania do kolei. Odwiedziłem także, otwartą dzień wcześniej, restaurację Kuflonka na Hali Skrzyczeńskiej, wstąpiłem do baru Polana Suche oraz napiłem się czekolady w barze Iglo.
       
    • By niki364
      Hej!
      Od razu Nowym Roku wybieram się z grupą przyjaciół do Szczyrku. Będzie to nasz pierwszy wypad do tego ośrodka narciarskiego. Chciałabym od was wyciągnąć kilka informacji i rad    
      Jaką wypożyczalnie nart możecie mi polecić? 
      Jak to wygląda z karnetami cenowo? Wiem że jest gopass, ale nie obejmuje on jazdy nocnej, ile trzeba dopłacić w takim wypadku? Najlepiej wytłumaczcie mi wszystko jak to jest z tym gopass 😜 

      Pozdrawiam 
    • By qqlio
      Hej,
      Czy ktoś z posiadaczy sezonówki próbował skorzystać z gratisowego serwisu nart? Jak to wyglądało w praktyce (miejsce, czas...)?
      Pzdr
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...