JC Napisano 7 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 7 Luty 2012 Przeglądając zasoby skionline.tv natrafiłem na filmik nakręcony podczas World Ski Testu przedstawiający podwójną mistrzynię świata w DH i SG. Elizabeth, doświadczona, świetnie jeżdżąca dziewczyna przyłapana została podczas "cywilnej" jazdy. Czytaj więcej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bończa Napisano 7 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 7 Luty 2012 Rzeczywiście, jedzie sobie lajtowo, w pewnym momencie spogląda na narty, które ma pod butem...wiecie dlaczego? W tym miejscu stoku, gdzie stał Jacek z kamerą była lekka scianka. Wielu z testujacych, rownież ja, przechodziło tutaj do jazdy krótkim skrętem. Był to jeden z elementów oceny nart. Stok nie był za długi, więc gdzieś trzeba było te poszczególne oceny wytworzyć. Niektórzy grzali i tutaj mocno, np. doskonały Joachim Puchner, który pokazuje dobrą jazdę w Pucharze Swiata. Ale Lizi postanowiła tutaj zwalniać i tak było za każdym razem podczas jej przejazdów. Nawet Jacek się "oburzał", że nie chce mu pozować z porządną jazdą. No, ale prawdziwe Gwiazdy tak mają Takie moje widzenie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 8 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 8 Luty 2012 Witam. Wiem, z Panem Marcinem Szafrańskim nie mam, co dyskutować. W porównaniu narciarz ze mnie żaden, po prostu jestem za cieniutki. Ale technika pokazana przez Elizabeth w pierwszym materiale jest moją ulubioną i w jej wykonaniu bliską mojego niedoścignionego ideału. Lekkość i łatwość, z jaką wykonuje te „niewykończone” skręty jest bombowa. Pani Gorgl w materiale tym testuje zapewne „cywilne” narty, więc jedzie również „cywilną” techniką taką, jaką jeździ lub raczej należałoby powiedzieć, jaką chciałaby jeździć większość narciarzy „cywilnych”. Rozumiem, że w jeździe stricte sportowej carving jest niezbędny i ze względu na walkę z czasem jest techniką dużo skuteczniejszą od „szurania”. Nie zmienia to jednak faktu, że większość z nas jazdy sportowej nie zazna, a nawet nie powącha. A styl, jaki prezentuje Elizabeth w tym filmiku powinien być „elementarzem” dla każdego „cywila”, choćby ze względu na możliwość pełnej kontroli prędkości na każdym stoku. Co do filmiku „Skier united” również polecam, widać na nim jakie Elizabeth ma „stanie”. Jest dostępny tu: http://www.lizz.at/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Szafrański Napisano 9 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 9 Luty 2012 Panie Piotrze, Nie śmiem krytykować takiej gwiazdy jak Liz:wink:. Podrzuciła mi tylko pomysł na tekst o technice jazdy. Mam nadzieję że ciekawy. Nie namawiam wszystkich ślepo do jazdy zawodniczej. To było by bez sensu. Goergl jest wstepem do tego co w tekście znajdziecie w drugiej części. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 9 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 9 Luty 2012 Mam pytanie. Gdzie sa te zasoby. Chciałem wrócić do swojego wpisu. Są czy zostały usunięte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 10 Luty 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 10 Luty 2012 Mam pytanie. Gdzie sa te zasoby. Chciałem wrócić do swojego wpisu. Są czy zostały usunięte? Jakie zasoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 10 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 10 Luty 2012 Wiecie co, z tą techniką to chyba jest tak jak zwykle w życiu. Na przykład, jadąc samochodem, inną technikę stosuję ścigając się na torze a inną na ulicy. Pewne zasady są uniwersalne, ale jazda sportowa (wyczynowa) różni sie od tej na co dzień. To samo odnosi sie do jazdy na nartach. Trudno jeżdżąc rekreacyjnie zachowywać niską pozycję czy np. idealnie wycinać skręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 10 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 10 Luty 2012 ........Goergl jest wstepem do tego co w tekście znajdziecie w drugiej części. No to cierpliwie czekam na dalszą część. Ciekawych i fachowych opisów technik jazdy nigdy dość. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.