Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Technika jazdy, cz. 3 Liz Goergl jakiej nie znacie


Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczywiście, jedzie sobie lajtowo, w pewnym momencie spogląda na narty, które ma pod butem...wiecie dlaczego? W tym miejscu stoku, gdzie stał Jacek z kamerą była lekka scianka. Wielu z testujacych, rownież ja, przechodziło tutaj do jazdy krótkim skrętem. Był to jeden z elementów oceny nart. Stok nie był za długi, więc gdzieś trzeba było te poszczególne oceny wytworzyć.

Niektórzy grzali i tutaj mocno, np. doskonały Joachim Puchner, który pokazuje dobrą jazdę w Pucharze Swiata. Ale Lizi postanowiła tutaj zwalniać i tak było za każdym razem podczas jej przejazdów. Nawet Jacek się "oburzał", że nie chce mu pozować z porządną jazdą. No, ale prawdziwe Gwiazdy tak mają :)

Takie moje widzenie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiem, z Panem Marcinem Szafrańskim nie mam, co dyskutować.

W porównaniu narciarz ze mnie żaden, po prostu jestem za cieniutki.

Ale technika pokazana przez Elizabeth w pierwszym materiale jest moją ulubioną i w jej wykonaniu bliską mojego niedoścignionego ideału.

Lekkość i łatwość, z jaką wykonuje te „niewykończone” skręty jest bombowa.

Pani Gorgl w materiale tym testuje zapewne „cywilne” narty, więc jedzie również „cywilną” techniką taką, jaką jeździ lub raczej należałoby powiedzieć, jaką chciałaby jeździć większość narciarzy „cywilnych”.

Rozumiem, że w jeździe stricte sportowej carving jest niezbędny i ze względu na walkę z czasem jest techniką dużo skuteczniejszą od „szurania”.

Nie zmienia to jednak faktu, że większość z nas jazdy sportowej nie zazna, a nawet nie powącha. A styl, jaki prezentuje Elizabeth w tym filmiku powinien być „elementarzem” dla każdego „cywila”, choćby ze względu na możliwość pełnej kontroli prędkości na każdym stoku.

Co do filmiku „Skier united” również polecam, widać na nim jakie Elizabeth ma „stanie”.

Jest dostępny tu:

http://www.lizz.at/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, z tą techniką to chyba jest tak jak zwykle w życiu. Na przykład, jadąc samochodem, inną technikę stosuję ścigając się na torze a inną na ulicy. Pewne zasady są uniwersalne, ale jazda sportowa (wyczynowa) różni sie od tej na co dzień. To samo odnosi sie do jazdy na nartach. Trudno jeżdżąc rekreacyjnie zachowywać niską pozycję czy np. idealnie wycinać skręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...