Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Chopok - nowe inwestycje


Rekomendowane odpowiedzi

Ja byłem we wtorek w liptowskim mikulaszu. Wyjazd z Rybnika o 6.00 powrót 23.00 wyjazd jednodniowy na zasadzie popołudniowego przejechania się do ustronia pochodzenia po mieście wypicie kawy w kawiarni i zwiedzenie wyciagow w jasnej z tym że trzeba jechać rano bo jednak cztery razy dalej ale wyjazd bardzo udany pogoda była piękna no i po za tym ja lubie liptowski mikulasz bardziej niż zakopane rynek fajny kawiarnie tez fajne tatralandia mnie nie interesuje ale przejezdzajac widzialem tam duzo samochodow. Na luczkach pracował ciężki sprzęt przy dolnej stacji nowego wyciagu także budowa już trwa. Zdjecia nr 1 otupne gondola grand nr 2 parking biela put nr 3 parking zahradky widok na rovna hola nr4 tatry zachodnie z mostu nad autostradą

IMG_0440.jpg

IMG_0452.jpg

IMG_0454.jpg

IMG_0460.jpg

IMG_0440.jpg.76f2738e4e1d31f9ba051c5f63cdae4b.jpg

IMG_0452.jpg.3195122f56e36976843ed68b85852a3c.jpg

IMG_0454.jpg.279adc09a31a3a662865b2ebcf663eb2.jpg

IMG_0460.jpg.5f5d156edf773fe79bf5089d63f6603b.jpg

Edytowane przez christofer30
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Na jednej górze zrobili w ostatnim roku więcej niż my w Polsce!

Aż żal pomyśleć, co by mogło być u nas, jakby TMR kupił PKL ...

A kanapa długa, bo jej głównym celem jest dowiezienie ludzi z Lucek, przy których jest spory parking, na Zahradky.

Podobno są też plany na gondolę z Lucek na Priehybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na www.lanovky.sk są takie dane 1878 m długości, 344 m różnica wzniesień

Patrząc na zdjęcia z 20 września br. aż trudno uwierzyć, że zdążą do zimy.

Można podziwiać determinację i organizację Słowaków w tym co robią na Chopoku i nie tylko na Chopoku.

Edytowane przez andy-w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa juz pierwsze kanapy na Luczkach

Na Chopoku roboty ida pelna para. Znalazlem galerie, z ktorej wynika ze na Luczkach pojawily sie juz pierwsze kanapy. Dolna stacja nowego krzesla nabiera ksztaltow. Do tego rotunda na gorze Funitela tez juz prezentuje sie dumnie:

https://www.facebook.com/pages/Funitel-v-Jasnej-V%C3%BDstavba/329196467102881?id=329196467102881&sk=photos_stream

Tutaj spis wyciagow i tras na Chopoku - przy takiej skali inwestycji za niedlugo jest szansa na to, ze bedzie za niedlugo 50 km tras i nartostrad, choc ostatnio pewien Pan z Niemiec zaczal kwestionowac rzetelnosc takich pomiarow:

http://www.jasna.sk/uploads/media/trate_a_zariadenia_sk_a4_200913_02.pdf

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem się na Chopok sprawdzić jak tam nowe inwestycje.

[...]

Budowany jest też łącznik - Twinliner z dolną stacją Funitela.

Ponieważ nazwa "twinliner" sugeruje coś z podwójną liną lub linią, a budowana na Chopoku kolejka terenowa A4 prowadząca z Jasnej na Priehybę nie ma nic co mogłoby się tak kojarzyć, postanowiłem pogooglać co to jest ten tajemniczy "twinliner".

Jedynym rodzajem kolejki noszącej tę nazwę (oprócz słowackiej terenówki z Chopoka) znalezionym przez Google jest gondolowa kolejka w Samnaun: http://www.ischgl.com/en/twinliner-samnaun-skiing-switzerland a poza tym, to wszystkie inne linki prowadzą do Jasnej!

Tyle, że kolejka w Samnaun jest faktycznie powieszona na dwóch stałych linach nośnych, a oprócz tego jest jeszcze 2-pokładowa, więc ma nawet podwójne uzasadnienie by używać w stosunku do niej takiej nazwy.

Tymczasem nawet producent słowackiej terenowki nazywa taką kolejkę "funicular" http://www.doppelmayr.com/en/doppelmayr-international/products/funiculars.html?country=all i nigdzie nie używa w stosunku do niej nazwy "twinliner".

Także Wikipedia ten typ kolejki nazywa "funicular": http://en.wikipedia.org/wiki/Funicular a jej polska nazwa to "kolej linowo-terenowa": https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_linowo-terenowa

Wychodzi więc na to, że używana przez Słowaków nazwa "twinliner" jest niczym innym, jak tylko wymysłem miejscowych marketoidów, bełkotem, który ma zrobić zamęt w głowach potencjalnych klientów poprzez mylenie ich terenówki z prawdziwym twinlinerem z Samnaun.

Edytowane przez Chris_M
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nazwa "twinliner" sugeruje coś z podwójną liną lub linią, a budowana na Chopoku kolejka terenowa A4 prowadząca z Jasnej na Priehybę nie ma nic co mogłoby się tak kojarzyć, postanowiłem pogooglać co to jest ten tajemniczy "twinliner".

Jedynym rodzajem kolejki noszącej tę nazwę (oprócz słowackiej terenówki z Chopoka) znalezionym przez Google jest gondolowa kolejka w Samnaun: http://www.ischgl.com/en/twinliner-samnaun-skiing-switzerland a poza tym, to wszystkie inne linki prowadzą do Jasnej!

Tyle, że kolejka w Samnaun jest faktycznie powieszona na dwóch stałych linach nośnych, a oprócz tego jest jeszcze 2-pokładowa, więc ma nawet podwójne uzasadnienie by używać w stosunku do niej takiej nazwy.

Tymczasem nawet producent słowackiej terenowki nazywa taką kolejkę "funicular" http://www.doppelmayr.com/en/doppelmayr-international/products/funiculars.html?country=all i nigdzie nie używa w stosunku do niej nazwy "twinliner".

Także Wikipedia ten typ kolejki nazywa "funicular": http://en.wikipedia.org/wiki/Funicular a jej polska nazwa to "kolej linowo-terenowa": https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_linowo-terenowa

Wychodzi więc na to, że używana przez Słowaków nazwa "twinliner" jest niczym innym, jak tylko wymysłem miejscowych marketoidów, bełkotem, który ma zrobić zamęt w głowach potencjalnych klientów poprzez mylenie ich terenówki z prawdziwym twinlinerem z Samnaun.

Ja taz nie moge za cholere rozgryzc o co im chodzilo z ta nazwa - na poczatku sadzilem, ze beda dwa wagoniki, ktore wzorem kolei terenowo-linowej beda mijac sie w srodku. Ale tu jest jeden. Chyba, ze im chodzi o to ze jezdzi na dwoch szynach, ale wtedy to raczej byly Twinrail. Producentem tego czegos - co ja nazwalbym z Polska po prostu winda - jest spolka zalezna Doppelmayr'a - ABS Transportbahnen z Wohlfurtu, ktora tego typu systemy nazywa z niemiecka Schraegaufzug albo z angielska Inclined Lift

http://www.transportbahnen.at/de/schraegaufzuege.html

Incline - to pochylnia; ukos, wiec pewnie mozna byloby posilic sie na tlumaczenie w stylu winda ukosna ale mysle, ze lepsze jest po prostu winda i tyle. Zwlaszcza, ze owe ustrojstwo na Bielej Puti w sumie podobnie sie obsluguje jak winde. Jest guzik, drzwi jak do windy, jest lina i silniczek, ktory ciagnie kabine w gore, tylko ze zamiast w szybie to jedzie sobie na ukos.

Inna sprawa, ze jak juz slowacy silili sie na angielskie nazwy, to mogli to nazwac bardziej jako jakis "Jasna shuttle" albo odnoszac sie bardziej do miejsca gdzie to stoi to "Koliesko Shuttle", albo "Priehyba Shuttle", bo w sumie nawet ma to ustrojstwo bardziej taka funkcje dowozowa niz funkcje jaka spelniaja tradycyjne systemy wyciagowe - tj. obslugi jakiejs trasy narciarskiej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej ciekawi, czy poszerzą niebieską "piątkę" na odcinku przy nowej kanapie - kilka lat temu wycięto las, ale teren pozostał nieuprzątnięty i nierówny.
Chyba tak :smile:Fotki z www.lanovky.skTadekPS. Wygląda na to, że powstanie fajna niebieska trasa warta grzechu, a nie tylko dojazdówka do parkingu.

210.jpg

211.jpg

213.jpg

280.jpg

210.jpg.fbb5ac7b20c9332dba7b07f095a79761.jpg

211.jpg.e9a0582efcc24b63ec2c87c70657dc39.jpg

213.jpg.910b27b150a507e4d8e5ae7bf5f50dac.jpg

280.jpg.5852f2f83c720df1570e814ee6f79c2f.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak przeglądam słowackie forum, w Tatrzańska Łomnica też nie małe inwestycje sporo nowych tras i kolej gondolowa.TMR w tym lecie nie próżnował sporo nowych tras(nie wiem czy w całej polsce tyle w tym roku powstało) , w każdym ośrodku, przygotowanie na przyszły rok do budowy kanapy w Štrbské Pleso. Szkoda że nie kupili oni PKL ale może teraz coś w Zawoi i Szczyrku bo czytałem coś kiedyś, trzymam kciuki. Zaciekawiło mnie bo pierwszy raz widzę że trasy są wykładane słomą czy sianem i przykrywane siatką http://skiforum.sk/?resort=72-tatranska-lomnica#comment18200 .

Edytowane przez szew137
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no rzeczywiście zakres prac niesamowity http://skiforum.sk/?resort=72-tatranska-lomnica#comment18038, trasa wygląda na fajnie wyprofilowaną i robią naśnieżanie. Tylko się zastanawiam, czy oni są w innej Unii Europejskiej niż my? Czy tam nie obowiązuje natura2000. W samym sercu Tatr zaorali całe hektary kosodrzewiny, a u nas za podeptanie jednego krzaczka grożą wysokie kary. Jak oni to robią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiło mnie bo pierwszy raz widzę że trasy są wykładane słomą czy sianem i przykrywane siatką http://skiforum.sk/?resort=72-tatranska-lomnica#comment18200 .

Bo tak się zgodnie ze sztuką zabezpiecza odkrytą glebę przed erozją. A u nas dziwota, że pozwolenia nie dostają.

Tylko się zastanawiam, czy oni są w innej Unii Europejskiej niż my? Czy tam nie obowiązuje natura2000. W samym sercu Tatr zaorali całe hektary kosodrzewiny, a u nas za podeptanie jednego krzaczka grożą wysokie kary. Jak oni to robią?

UE nie pokazuje palcem, gdzie ma być a gdzie nie natura2000. Sami sobie nasraliśmy do własnego gniazda gdy hucznie wchodziliśmy do wspólnoty i nagle się ocknięto że trzeba gdzieś stworzyć naturę2000 - nasi urzędnicy byli wniebowzięci jak się okazało, że nie muszą się w teren wybrać i szukać tych nietoperków i wilków, jak za nich całą robotę odwalili inni. Efekt jest taki że, chronimy obszary, które na ochronę często nie zasługują, a miejsca które warto chronić zaorano by na poczet autostrady jak Dolinę Rospudy na przykład.

Edytowane przez John
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo proste. Ośrodek narciarski nie jest w konflikcie z ekosystemem. Są na to setki dowodów. W Alpach, Dolomitach czy Pirenejach na terenach narciarskich kwitnie życie dzikiej przyrody.

A różnica bierze się z tego, że ich ekolodzy kierują się wiedzą i obserwacjami, a nasi ideologią, która mówi, że największym wrogiem przyrody jest narciarstwo (kajakarstwo, żeglarstwo itp. w innych regionach), a nie przemysł, kretyńsko poprowadzone drogi, rabunkowa gospodarka leśna i wodna itp.

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mamy urzędasów i zielonych jakich mamy i nie wydaje mi się, żeby w najbliższym czasie się coś zmieniło. Na szczęście na Słowację jest blisko i na takie weekendowe wyjazdy, czy nawet jednodniowe z południowej Polski świetne miejsce. Żal jedynie, że nasi oddali PKL pseudo polskiej spółce. Skończy się i tak na tym, że TMR wejdzie do Polski, tylko wszystko się w czasie odwlecze. Tymczasem nasi sąsiedzi z regionów Liptov i Vysoke Tatry się bogacą, a nasi na Podkarpaciu mogą im tylko zazdrościć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo proste. Ośrodek narciarski nie jest w konflikcie z ekosystemem. Są na to setki dowodów. W Alpach, Dolomitach czy Pirenejach na terenach narciarskich kwitnie życie dzikiej przyrody.

A różnica bierze się z tego, że ich ekolodzy kierują się wiedzą i obserwacjami, a nasi ideologią, która mówi, że największym wrogiem przyrody jest narciarstwo (kajakarstwo, żeglarstwo itp. w innych regionach), a nie przemysł, kretyńsko poprowadzone drogi, rabunkowa gospodarka leśna i wodna itp.

Tadek

Raczej ideologie dorabiają do kasy która biorą za tzw konsultacje i zgody a tu widocznie nikt nie chce płacić dla nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...