Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

Spodziewałem się że emocje wezmą górę, ale mam prawo wyrazić swoje zdanie.

Celowo napisałem "takie utrudnienia jak są na Skrzyczne", bo mówimy o podejściu 20m, a Wy przeskakujecie na drugą skrajność w stylu po co winda. Nie chodzi o to po co winda na 10 piętro, tylko po co winda w 1-piętrowym budynku.

Przeczytajcie sobie 3 razy posta Mitka, tam wszystko jest jasno napisane.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cosworth240 napisał:

A cała dyskusja sprowadza się do czyjegoś spostrzeżenia, że skoro wydano tyle kasy, to szkoda że nie poprawiono jakiegoś tam elementu (...)

Nie poprawiono jakiegoś tam elementu, czyli zmiany osi kolei? Taka "drobna" zmiana mogłaby kosztować ogromną kasę. Pamiętaj, że kolej w większości została sfinansowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W takim przypadku każda złotówka ma znaczenie.

Za to jeżeli będzie porządna zima, to wszyscy zobaczycie inny drobny element, który został zrealizowany przy okazji budowy kolei, dzięki któremu być może przybędzie alternatywny zjazd do Szczyrku :) 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, leitner napisał:

Nie poprawiono jakiegoś tam elementu, czyli zmiany osi kolei? Taka "drobna" zmiana mogłaby kosztować ogromną kasę. Pamiętaj, że kolej w większości została sfinansowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W takim przypadku każda złotówka ma znaczenie.

OK - to w takim razie pisać, że jest dobrze mimo, że jest źle? No weź przestań. Jest to ewidentnie zepsute. Może nie dało się lepiej, nie wiem, ale powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, WojtekM napisał:

OK - to w takim razie pisać, że jest dobrze mimo, że jest źle? No weź przestań. Jest to ewidentnie zepsute. Może nie dało się lepiej, nie wiem, ale powinno być.

Jest lepiej niż było i jest dobrze jak na obecną sytuację. Oczywiście, że powinno być jeszcze lepiej, bo to wyznaczają obecne standardy, chociaż mi to osobiście nie przeszkadza. Stare krzesło też mi specjalnie nie przeszkadzało.

Dobra, żeby ktoś nie myślał, że nie jestem za komfortem. Moim zdaniem powinno być tak (serio) - kolej kombinowana krzesełkowo-gondolowa (Telemix/Kombibahn) ze Szczyrku na Skrzyczne ze stacją pośrednią na Jaworzynie. Peron do wysiadania z gondoli na Jaworzynie powinien być bezpośrednio połączony z wielofunkcyjnym budynkiem, który byłby wkomponowany w stację pośrednią. Budynek w stylu Rotundy na Chopoku (restauracja, taras itd.). Dodatkowo powinna się tam znaleźć górna stacja jeszcze jednej kolei linowej, ale to już jest niemożliwe.

Wiadomo, że coś takiego szybko nie powstanie (o ile w ogóle), ale pomarzyć zawsze można.

Edytowane przez leitner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, leitner napisał:

<...>Dobra, żeby ktoś nie myślał, że nie jestem za komfortem. Moim zdaniem powinno być tak (serio) - kolej kombinowana krzesełkowo-gondolowa (Telemix/Kombibahn) ze Szczyrku na Skrzyczne ze stacją pośrednią na Jaworzynie. Peron do wysiadania z gondoli na Jaworzynie powinien być bezpośrednio połączony z wielofunkcyjnym budynkiem, który byłby wkomponowany w stację pośrednią. Budynek w stylu Rotundy na Chopoku (restauracja, taras itd.). <...>

No Leitner i w końcu mówisz jak człowiek :D

P.S. A tak na serio, ja też obecnie pracuję nad jakimś tam elementem, a tak naprawdę kilkoma, aby w Szczyrku przed kolejną zimą było lepiej.

Edytowane przez Cosworth240
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, leitner napisał:

Jest lepiej niż było

Z tym akurat można się zgodzić - lepiej niż było. Chyba, że nie poprawią naśnieżania na dole Skrzycznego. Wtedy równie dobrze mogliby pozostawić stare krzesło 2-osobowe. I tak się nim zazwyczaj wjeżdżało tylko raz w górę i raz w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leitner napisał:

Za to jeżeli będzie porządna zima, to wszyscy zobaczycie inny drobny element, który został zrealizowany przy okazji budowy kolei, dzięki któremu być może przybędzie alternatywny zjazd do Szczyrku :) 

Myślisz o zjeździe pod kolejką?

Pamiętam w pierwszych latach po budowie 2os też był to popularny zjazd,

niestety później wszystko zarosło dodatkowo zagrodzili polanę Hondraski oraz  zlikwidowaną starą czerwoną trasę idącą wzdłuż wyciągu z Jaworzyny do Szczyrku.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, artix napisał:

MOŻNA BYŁO

No właśnie - należy zadać pytanie, czy można było ? Podejrzewam, że nie można było:

1. Zburzyć budynku na Jaworzynie (z barem, ubikacją), i dzięki temu wydłużyć wyciągu.

2. Zmienić przebiegu dolnego odcinka, tak aby górna stacja ze Szczyrku kończyła bieg powyżej dolnego peronu na Skrzyczne.

I pewnie nie chodziło o pieniądze, tylko o projekt i przepisy (takie, jak przy każdej budowie). Przedstawiam, co chcę zrobić i dostaję odpowiedź co mogę, a czego NIE MOGĘ zrobić.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze można było. Nie takie rzeczy sie projektuje i buduje, także w Polsce. Być może koszty były za duże lub co bardziej obstawiam planując modernizacje górnego odcinka nie koniecznie liczono że w krotkim odstępie czasu będą też fundusze na dół. Najlepszym przykładem że się da jest SON 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście rozumiem argumenty iż modernizacja została przeprowadzona na tyle na ile inwestor miał fundusze i pozwolenia.

Fajn, też się cieszę z tego co zostało osiągnięte na chwilę obecną. 

Natomiast nie mam zamiaru akceptować postawy typu,  ciesz się z tego co jest i dorabiania upośledzeń fizycznych osobą 

troszkę zawiedzionym rozwiązaniem na górze. 

Są wciaz ludzie którzy tęsknią za komuna i twierdzą że wtedy było lepiej ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mitek napisał:

Do tego dokłada się również zły stan psychiki, która nastawiona jest na pesymizm i czarnowidztwo. Tego typu podejście jest mi znane np z podejścia brata żony, która najpierw przez pól roku szuka miejsca, które spełni jej oczekiwania wakacyjne po czym będąc na wakacjach skupia się na jedynym negatywie typu o 30 cm z nisko kran do mycia rowerów, który to staje się podstawowym problemem urlopu. Po prostu taki typ ludzi, nie potrafiących się cieszyć. Raczej dziwię się i trochę współczuje.

Czasami bywa tak, że jakiś uciążliwy detal na tle całego, nowoczesnego otoczenia, potrafi zepsuć ogólne wrażenie.  Akurat w przypadku Skrzycznego nie widzę powodów do narzekań - mamy największe inwestycje od lat. Myślę więc, że można wybaczyć to króciutkie podejście - zresztą i tak na Jaworzynie jest taśmociąg "dla wygodnych". A czy w SON potrafili to rozwiązać lepiej? Nie wiem, ale z tego co kojarzę, to nadal będzie trzeba kawałek podejść od stacji gondoli do orczyków na Małe Skrzyczne

Natomiast ogólnie narzekanie na infrastrukturę (stare krzesła, czy orczyki) ma o tyle sens, że narciarstwo - w przeciwieństwie do wędrówek górskich, czy plażowania - kosztuje niemałe pieniądze. I te pieniądze płacimy nie za widoki, ale właśnie za infrastrukturę. Więc jeśli np. karnet w nowoczesnym ośrodku narciarskim kosztuje powiedzmy 100 zł/dzień, to mam prawo oczekiwać, że w tej cenie wjadę na górę wyłącznie "wypasionymi" kanapami i nie będę musiał nigdzie podchodzić. A jeśli mam wjeżdżać w tempie niewiele szybszym, niż bym wszedł, albo męczyć się na orczykach, to w takim przypadku oczekiwałbym karnetu w cenie powiedzmy 20-30 zł. Rynek oczywiście sam zweryfikuje i już to właściwie robi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artix napisał:

Oczywiście rozumiem argumenty iż modernizacja została przeprowadzona na tyle na ile inwestor miał fundusze i pozwolenia.

Fajn, też się cieszę z tego co zostało osiągnięte na chwilę obecną. 

Natomiast nie mam zamiaru akceptować postawy typu,  ciesz się z tego co jest i dorabiania upośledzeń fizycznych osobą 

troszkę zawiedzionym rozwiązaniem na górze. 

Są wciaz ludzie którzy tęsknią za komuna i twierdzą że wtedy było lepiej ;-) 

Cześć

I psychicznych, i psychicznych też.

 Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, surfing napisał:

Myślisz o zjeździe pod kolejką?

Tak - jednym z kroków ku temu była likwidacja wszystkich starych fundamentów poprzednich kolei i wyciągu.

4 godziny temu, hupon napisał:

No właśnie - należy zadać pytanie, czy można było ? Podejrzewam, że nie można było:

Masz w pełni rację - nie można było. Porównanie z SON-em jest lekko mówiąc niestosowne.

Artix, nikt nikomu nie każe się cieszyć z tej inwestycji. Teoretycznie dało się zrobić ją inaczej, ale praktycznie nie. Podobnie jak z połączeniem turystyczno-narciarskim Bielsko-Skrzyczne. Technicznie da się to zrobić, ale praktycznie nie jest to możliwe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, leitner napisał:

Tak - jednym z kroków ku temu była likwidacja wszystkich starych fundamentów poprzednich kolei i wyciągu.

Super że usunęli te betony, tylko czy przestaną  grodzić na Polanie Hondraski?

Ostatni raz zjeżdżałem tam w 2013 , ale trzeba było przedostać się przez liny prowizorycznych ogrodzeń i kluczyć pomiędzy pokaźnymi samosiejkami.

 

P1000156.JPG

P1000157.JPG

P1000158.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w pełni rację - nie można bylo

Wykonano 'modernizację' - czyli prostą wymianę starego na nowy. Zmiana trasy to juz 'budowa lub przebudowa' -inny art prawa budowlanego z pełną procedurą środowiskową i własnościową. Szczególnie ta pierwsza jest w polskim prawie 'fajna' i trwa zwykle kilka lat - z niewiadomym skutkiem...

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mig12345 napisał:

Wykonano 'modernizację' - czyli prostą wymianę starego na nowy. Zmiana trasy to juz 'budowa lub przebudowa' -inny art prawa budowlanego z pełną procedurą środowiskową i własnościową. Szczególnie ta pierwsza jest w polskim prawie 'fajna' i trwa zwykle kilka lat - z niewiadomym skutkiem...

 

Kolego fakty są takie że i tak musiało być pozwolenie na budową wraz wszystkimi załącznikami, także z raportem oddziaływania na środowisko.

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.09.2017 o 12:05, leitner napisał:


To niestety nie jest pytanie do COSu tylko do właścicieli działek.

Cześć

To jest również pytanie do COSu. Jeżeli trasa prowadzi przez teren prywatny to COS powinien podpisać odpowiednią umowę z właścicielem. Może takiej nie ma albo COS nie chce płacić?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
To jest również pytanie do COSu. Jeżeli trasa prowadzi przez teren prywatny to COS powinien podpisać odpowiednią umowę z właścicielem. Może takiej nie ma albo COS nie chce płacić?
Pozdrowienia

Oczywiście jest to także sprawa COS-u, ale póki co ważniejsza jest modernizacja obecnych dolnych tras. Może jak będą już gotowe (w pełni naśnieżane) to COS zajmie się tematem polan Hondraski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czyli z "nowego" orczyka są bardziej dumni niż z nowej koleji. :D Wydawało mi się, że zrobią raczej kampanie marketigową typu "wyjazd na góre o połowe krótszy!!!"

Ciekawe że na mapie nie ma SONu (SMR?), a odwrotnie SON stworzył nową mapę, na której widać COS i jest nawet nowa numeracja wyciągów w COSie:

image.png.0ffe6f7a42d91ca7220586d003c1b44c.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...