Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Zibi28 napisał:

TMR ma kilka ośrodków, więc ma doświadczenie i ma wiedzę jak to robić aby nie wtopić. Dlatego nie bał się zainwestować takiej góry pieniędzy. A przy okazji stał się impulsem dla innych. Oczywiście umie on liczyć pieniądze, dlatego uruchomił "lunapark" aby przyciągnąć ludzi w dużej masie i to się stało

Pełna zgoda, tylko dlaczego nie potrafi dla tego tłumu zapewnić nic więcej niż 4-5 otwartych tras?A no tak, pieniądze...

8 minut temu, Zibi28 napisał:

Ale teraz głównym hamulcowym jest jego otoczenie. A więc drogi dojazdowe, parkingi, brak hoteli, Aqaparku. A więc tego wszystkiego, czego oczekuje zwykły Kowalski na wakacjach.

No z takimi atrakcjami w Szcyrku i przy obecnej ilości dostępnych tras to kolejka do gondoli kończyła by się w kuflonce 😆

11 minut temu, Zibi28 napisał:

Śmiem twierdzić że TMR swoje zrobił i teraz czeka na ruch miasta i regionu aby odkorkowali im dostęp do infrastruktury. Jak to się stanie i będą warunki do przyjęcia większej ilości gości, to wtedy będą dalsze inwestycje.

A ja śmiem twierdzić,że oni nie są w sanie ogarnąć i zapewnić przestrzeni dla tych co przyjeżdżają już teraz.

Przez 5 lat funkcjonowania TMR w Szczyrku nie zdarzyło się żeby działały wszystkie trasy :/ A co do rozbudowy to zbudowali 5 wyciągów, a rozebrali 13...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pasazer85 napisał:

Zupełnie nie kumam...

I właśnie na tym polega jej problem. To najtrudniejsza niebieska trasa w polsce  🤣  Ten  sławny ,,S,, jest tak nisko,że przy wyższych temperaturach, o 10 są tam muldy po kolana. W wyższych partiach trasy są stromsze fragmenty,a takie problemy nie występują. Na sąsiednich trasach ( o ile są czynne) 1 i 5  też takich muld nie widziałem, ale nie widziałem tam też nigdy tyle luda jak na 3 🤣

Mam nadzieję,że TMR weźmie to pod uwaagę i zamontuje tam taśmę, żeby można bezpiecznie przedostać się do gondoli 😆

Cześć

Może też zamontuje taśmy w dół.... ;)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pasazer85 napisał:

Pełna zgoda, tylko dlaczego nie potrafi dla tego tłumu zapewnić nic więcej niż 4-5 otwartych tras?A no tak, pieniądze...

No z takimi atrakcjami w Szcyrku i przy obecnej ilości dostępnych tras to kolejka do gondoli kończyła by się w kuflonce 😆

A ja śmiem twierdzić,że oni nie są w sanie ogarnąć i zapewnić przestrzeni dla tych co przyjeżdżają już teraz.

Przez 5 lat funkcjonowania TMR w Szczyrku nie zdarzyło się żeby działały wszystkie trasy :/ A co do rozbudowy to zbudowali 5 wyciągów, a rozebrali 13...

Zawsze chodzi o pieniądze. Moi przedmówcy bardzo obrazowo to wyjaśnili. Pewnie mogliby to zrobić lepiej. Wiem że w Białce też wcześniej były muldy na metr. Na to jest potrzebny czas i "dotarcie" się ludzi. Z mojego biznesowego doświadczenia wynika że to lata zajmuje. Dlatego że sezon jest krótki i trzeba się nauczyć mieć dużą i zgraną ekipę na taki krótki okres. A co potem z tymi ludźmi? Przychodzi wiosna i ci ludzie gdzieś znikają. Na jesień wydaje się że wszystko jest gotowe, spada pierwszy śnieg, maszyneria rusza i pojawiają się ludzkie schody. Za jakiś czas ludzie się ogarną, jedni odejdą a inni się znajdą i się dotrą. 

Pewnie rozebrali więcej jak postawili, ale te postawione to są zupełnie inne przepustowości. Z górką zastąpili to co było kiedyś. W tamtych siermiężnych czasach nie było ratraków i naśnieżania. Stało się przy orczyku pół godziny. 

Zbudowali zbiornik na wodę, on ewidentnie nie wystarcza. Ale nie sądzę aby coś w tej chwili poprawili. Na razie pandemia rozgrywa swoją melodię i skutecznie skubie właścicieli z kasy.

A na konie,c głównym egzaminatorem ośrodka są stojące kolejki do wyciągów i zakorkowane miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Zibi28 napisał:

Zawsze chodzi o pieniądze. Moi przedmówcy bardzo obrazowo to wyjaśnili. Pewnie mogliby to zrobić lepiej. Wiem że w Białce też wcześniej były muldy na metr. Na to jest potrzebny czas i "dotarcie" się ludzi. Z mojego biznesowego doświadczenia wynika że to lata zajmuje. Dlatego że sezon jest krótki i trzeba się nauczyć mieć dużą i zgraną ekipę na taki krótki okres. A co potem z tymi ludźmi? Przychodzi wiosna i ci ludzie gdzieś znikają. Na jesień wydaje się że wszystko jest gotowe, spada pierwszy śnieg, maszyneria rusza i pojawiają się ludzkie schody. Za jakiś czas ludzie się ogarną, jedni odejdą a inni się znajdą i się dotrą. 

Nie wiem, nigdy w Białce nie byłem. Reszty nie rozumiem.... ludzie się dotrą, trasa się zetrze i muld nie będzie ? :P 

13 minut temu, Zibi28 napisał:

Pewnie rozebrali więcej jak postawili, ale te postawione to są zupełnie inne przepustowości. Z górką zastąpili to co było kiedyś. W tamtych siermiężnych czasach nie było ratraków i naśnieżania. Stało się przy orczyku pół godziny. 

Pewnie,że są większej przepustowości , ale z pełną prędkością jeszcze nigdy nie działały, przynajmniej w otwartym ruchu. A pół godziny to bym chciał teraz postać o godzinie 11 😂

13 minut temu, Zibi28 napisał:

Zbudowali zbiornik na wodę, on ewidentnie nie wystarcza. Ale nie sądzę aby coś w tej chwili poprawili. Na razie pandemia rozgrywa swoją melodię i skutecznie skubie właścicieli z kas

A właściciel mnie i innych ...

 

PS @JC możesz tą rozmowę wydzielić do SMR ? A jak nie to kosz :) 

Edytowane przez pasazer85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pasazer85 napisał:

Zupełnie nie kumam...

I właśnie na tym polega jej problem. To najtrudniejsza niebieska trasa w polsce  🤣  Ten  sławny ,,S,, jest tak nisko,że przy wyższych temperaturach, o 10 są tam muldy po kolana. W wyższych partiach trasy są stromsze fragmenty,a takie problemy nie występują. Na sąsiednich trasach ( o ile są czynne) 1 i 5  też takich muld nie widziałem, ale nie widziałem tam też nigdy tyle luda jak na 3 🤣

Mam nadzieję,że TMR weźmie to pod uwaagę i zamontuje tam taśmę, żeby można bezpiecznie przedostać się do gondoli 😆

Nie wiem może mi się nie zdarzyło... Najmocarniejsza walka to raczej na końcowym fragmencie czwórki do Soliska. Totalna degradacja w połowie "dniówki". Do tego stromo i wąsko.

Klasyczna trójka o tej porze to bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lika napisał:

Nie wiem może mi się nie zdarzyło... Najmocarniejsza walka to raczej na końcowym fragmencie czwórki do Soliska. Totalna degradacja w połowie "dniówki". Do tego stromo i wąsko.

Klasyczna trójka o tej porze to bajka.

Czyżby to był ten przerażający fragment:

 

POzdro

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Zagronie napisał:

Facet co ma dużo forsy z reguły chce mieć więcej. W tym towarzystwie liczy się tylko ten, co zdobywa więcej i więcej. Taki co marnuje gotówkę nie ma tu wstępu. To wariat.  I o jakim ego tu mowa. Ego utracjusza?

Proszę Cie nie pisz takich rzeczy bo kolokwialnie idzie boki zrywać. Wy nadal nie rozumiecie tego co cały czas pisze, że ON dla wielu to jest dodatek. Czy przyniesie zarobek czy nie to jest najmniej istotne. Po jakiemu Wy to w ogóle rozumujecie? Na dzisiejsze czasy powiedzmy, że ma to sens ale do ludzi co mieli/mają z 50+. Całej masy ubeków, złodziei, kombinatorów, którym się udało. Swego czasu zagłębiem takiej hołoty było Sądeckie. Kupa podejrzanych typów z pod znaku deweloperki. Kto gdzie kogo miał by nie wpuszczać jak to wszystko towarzystwo wzajemnej adoracji. Dokładnie takie same akcje odbywają się a bardziej odbywały z klubami piłkarskimi. Ile tam niektórzy utopili kasy to głowa mała. Gdyby w naszych górach zdjąć ochronkę środowiskową i dać wolną rękę to zaroiło by się od nowych ON. Wynik finansowy w perspektywie dochodów za te dopiero 10 lat o ile w ogóle nawet nie był by brany pod uwagę. 

  • Thanks 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mitek napisał:

A jak otworzą Bieńkulę...:

Trzymaj się.

 

Cześć Mitek. Teraz takie czasy, że koniecznie zmrożony sztruks i równo nachylony stok konieczny do jazdy oraz carvingi, jak nie to jazdy nie ma. Wystarczy popatrzeć jak jest po południu gdy nie ma mrozu... 

PS. Nie krytykuję tych co wyłącznie potrafią na sztruksie, tylko chciałbym by nie przerywali nauki, nie zatrzymywali się w połowie narciarskiego szkolenia, bo to dopiero pierwszy krok. Najlepsze narciarstwo zaczyna się dopiero za tym zakrętem, trzeba się tylko z za niego wychylić. Początek tej drogi jest znacznie trudniejszy i dłuższy, wyrzeczeń i cierpień sporo, jednak jak się przekroczy ten próg to już wszystko jest piękne i proste na każdej trasie i w każdych warunkach... naprawdę warto

Pozdrawiam serdecznie.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pasazer85 napisał:

Może to wyda Ci się dziwne ale w dzisiejszych czasach tak jak na tym filmie to jest o 9 😆 Później tylko gorzej 😂

Cześć

Na filmiku warunki bardzo dobre. Śnieg późnowiosenny, mokry, poddający się (jak widać) nawet małym dzieciom. Ja bardzo lubię takie warunki bo jest wolno i wszystko da się zrobić, bo czasami bywało troszkę gorzej:

https://studio.youtube.com/video/gIcEOrSF1bQ/edit

:)

Pozdro

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic chyba nie wykombinujemy wspólnie. Projektując nową trasę zjazdową ze Skrzycznego, z pominieciem wjazdu do Szczyrku. Kombinowałem w kierunku wschodnim, ale sprawdzając kolejne wysokości jest jeszcze gorzej, niż obecny FIS. W kierunku wchodnim jest pod szczytem urwisko. Potem niżej dość płasko. W kierunku  mojej propozycji w tym temacie  da się coś zrobić do przyjęcia, ale do wysokości 600 m. Nic rewelacyjnego.  

Wysokości na mapie:

1. Skrzyczne(gdzieć koło wieży)-1238 m npm

2. Doliny koło orczyka na Skrzyczne - 865 m

3. FIS dół -595 m.

4. Dolna stacja krzesła -542 m.

Tak więc to najlepsze rozwiązanie to jest kolejka z dołu FiSu. I porządna szeroka trasa z Dolin do dolnej stacji. To północne stoki. Wieć nazimniej i najmniej słońca.

Skrzyczne_Mapa wysokości i współrzędne GPS copy.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Zagronie napisał:

Nic chyba nie wykombinujemy wspólnie. Projektując nową trasę zjazdową ze Skrzycznego, z pominieciem wjazdu do Szczyrku. Kombinowałem w kierunku wschodnim, ale sprawdzając kolejne wysokości jest jeszcze gorzej, niż obecny FIS. W kierunku wchodnim jest pod szczytem urwisko. Potem niżej dość płasko. W kierunku  mojej propozycji w tym temacie  da się coś zrobić do przyjęcia, ale do wysokości 600 m. Nic rewelacyjnego.  

Wysokości na mapie:

1. Skrzyczne(gdzieć koło wieży)-1238 m npm

2. Doliny koło orczyka na Skrzyczne - 865 m

3. FIS dół -595 m.

4. Dolna stacja krzesła -542 m.

Tak więc to najlepsze rozwiązanie to jest kolejka z dołu FiSu. I porządna szeroka trasa z Dolin do dolnej stacji. To północne stoki. Wieć nazimniej i najmniej słońca.

Skrzyczne_Mapa wysokości i współrzędne GPS copy.jpg

Ty to jednak jesteś wszechwiedzący specjalista. Pokazałeś nam propozycję trasy, która de facto już istnieje. Brawo Mistrzu od projektowania, zarządzania, ekonomii i czego tam sobie życzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na COS jest fantastycznie, nawet jak trasy są zamknięte, do METY można próbować dojechać, byle zostało trochę śniegu i umieć wyszukać linię zjazdu oraz znać topografię ośrodka. Nie wiem czy zasadna jest budowa nowej trasy, gdy jest problem z ogarnięciem tras obecnie posiadanych. 

Takie tam, fajne nartowanie z wiosny (jak już wspominamy) - zdjęcia z marca 2019.

Jaworzyna jeszcze tak.

spacer.png

Miejscami było całkiem nieźle.

spacer.png

Trochę śniegu.

spacer.png

Miejscami niestety tak.

spacer.png

Szukaliśmy linii zjazdu.

spacer.png

Dojazd do METY.

spacer.png

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ski89 napisał:

Ty to jednak jesteś wszechwiedzący specjalista. Pokazałeś nam propozycję trasy, która de facto już istnieje. Brawo Mistrzu od projektowania, zarządzania, ekonomii i czego tam sobie życzysz.

Nie masz poczucia humoru!!! I założę sie, że widzisz po raz pierwszy w życiu, teren Szczyrku z wysokości samolotu.  To co napisałem dowodzi, że projektując te trasy ludzie jednak to dobrze przemyśleli. A jeśli ty się do tego przyczyniłeś to chwała ci! Ta nasza zabawa na forum w projektowanie, to tylko zabawa.  O czymś czasami trzeba pisać, by forum nie było martwe.  

A jeśli chodzi o ekonomię, inwestycje to wybacz, ale się nie będę przed tobą tłumaczył i cytował swojego życiorysu zawodowego. To co napisałem, to nie ze studiów w internecie.  Tylko z wieloletniej praktyki. Mogłeś postu nie czytać. Lub podarować sobie złośliwości.  Tak postępuje kulturalny człowiek.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się dołożę do wspomnień  o  Skrzycznym. Pamiętam go jeszcze, jako górę zarośniętą lasem. Bez tej wieży telekomunikacyjnej. Schronisko też było w lesie.  Piękna góra dla narciarzy. I może las odrośnie. 

Skrzyczne  22 marca 2018 roku. Jeździłem z aparatem i pstrykałem zdjęcia. Taki dzień to marzenie!

DSC08737.JPG

DSC08738.JPG

DSC08739.JPG

DSC08740.JPG

DSC08741.JPG

DSC08742.JPG

DSC08743.JPG

DSC08744.JPG

DSC08745.JPG

DSC08746.JPG

DSC08747.JPG

DSC08748.JPG

DSC08749.JPG

DSC08750.JPG

DSC08751.JPG

DSC08752.JPG

DSC08753.JPG

DSC08754.JPG

DSC08755.JPG

DSC08756.JPG

DSC08757.JPG

DSC08758.JPG

DSC08759.JPG

DSC08760.JPG

DSC08761.JPG

DSC08762.JPG

DSC08763.JPG

DSC08764.JPG

DSC08765.JPG

DSC08766.JPG

DSC08767.JPG

DSC08768.JPG

DSC08769.JPG

DSC08770.JPG

DSC08771.JPG

DSC08772.JPG

DSC08773.JPG

DSC08774.JPG

DSC08775.JPG

DSC08776.JPG

DSC08777.JPG

DSC08778.JPG

DSC08779.JPG

DSC08780.JPG

DSC08781.JPG

DSC08782.JPG

DSC08783.JPG

DSC08784.JPG

DSC08785.JPG

DSC08786.JPG

DSC08787.JPG

DSC08788.JPG

DSC08789.JPG

DSC08790.JPG

DSC08791.JPG

DSC08792.JPG

DSC08793.JPG

DSC08794.JPG

DSC08795.JPG

DSC08796.JPG

DSC08797.JPG

DSC08798.JPG

DSC08799.JPG

DSC08800.JPG

DSC08801.JPG

DSC08802.JPG

DSC08803.JPG

DSC08804.JPG

DSC08805.JPG

DSC08806.JPG

DSC08807.JPG

DSC08808.JPG

DSC08809.JPG

DSC08810.JPG

DSC08811.JPG

DSC08812.JPG

DSC08813.JPG

DSC08814.JPG

DSC08815.JPG

DSC08816.JPG

DSC08817.JPG

DSC08818.JPG

DSC08819.JPG

DSC08820.JPG

DSC08821.JPG

DSC08822.JPG

DSC08823.JPG

DSC08824.JPG

DSC08825.JPG

DSC08826.JPG

DSC08827.JPG

DSC08828.JPG

DSC08829.JPG

DSC08830.JPG

DSC08831.JPG

DSC08832.JPG

DSC08833.JPG

DSC08834.JPG

DSC08835.JPG

DSC08836.JPG

DSC08837.JPG

DSC08838.JPG

DSC08839.JPG

DSC08840.JPG

DSC08841.JPG

DSC08842.JPG

DSC08843.JPG

DSC08844.JPG

DSC08845.JPG

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Mitek napisał:

Czyżby to był ten przerażający fragment:

 

POzdro

MISTRZ mnie nie zrozumiał, najwidoczniej niedokładnie przeanalizował moją odpowiedź nawiązującą do "zmagań" na trójce. A to jak ogólnie oceniasz fragment zaprezentowany na filmie to już inna para kaloszy.

Ale swoją "szpilę" tradycyjnie trzeba wetknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leżałem sobie  z żoną na tarasie schroniska i się opalamy po kawce. Widok się siega po zębate Tatry. Wyciąg się kręci. Na płaskim stoczku stoi grupka kursantów. Jak zwykle było,  kursant robi ewolucję. Np.ś,"Skręt do zatrzymania". Skręcił i podchodzi bokiem do grupki, na koniec. Instruktor coś tam mówi do niego. Zapewne uwagi, co nie tak co poprawić. Wczesniej, a może od czasu do czasu, demonstrował idealny jej przebieg.

I tak sobie myślę - co tam pisał mistrz Joubert?  Chyba pisał, że postęp robi się z jazdy. Z jak nawiększej liczby skrętów. Jak z konieczności był to, w przeszłośc, dzień tylko z podchodzeniem.  To tych kilometrów było tyle ile kot napłakał.  Szybkie postępy w technice, czy w tzw. objeżdzeniu, biorą sie z tych kilometrów.

Dlaczego ten wyciąg jeździ pusty? Dlczego nim nie jeżdżą? Jak tylko jakoś koślawo skręcą. Albo będą się nawet wywracać, to niech jeżdżą w dół. I niech po drodze im trumaczy, co żle, dlaczego leżał ktoś. Instruktor był zdaje się mi młody.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...