Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Ratrak napisał:

Zamiast marzyć i kreślić trasy po mapach, najlepiej gdyby COS po prostu ogarnął naśnieżanie i wyczyszczenie z kamieni i korzeni poniższego fragmentu. Toż to też świetny, długi zjazd. 🙂

 

Do tego rysowania na mapach  przez dyskuntatów na forum należy podejść z humorem. I tylko z humorem!  Nikt nie będzie z forum dyktował COS, jakie trasy mają być na Skrzycznym.   Chodzi głównie o dwie, porządnie przygotowane trasy dla ruchu "masowego", treningu zawodników, na zawody(takie jak FIS do Dolin). Do końca FIS`u z Dolin. I druga z Dolin- do dolnej stacji. Dawniej była przecież na dół, z Jaworzyny, trasa oficjalna, równolegle do krzesła.  Jeździłem nią. Zresztą jeździłem tam prawie wszędzie, w różnych miejscach przez las, polany, z wyjątkiem  środkowej części  Ondraszka(za Jaworzyną od zachodu)

Jak będą opady, to sobie będzie można jezdzić wszędzie, jak na filmie.  Są dróżki, przecinki, polany, na prywatnym terenie.  Jeśli właściciele działek pozwolą.  I to tyle, jeśli chodzi  o górę Skrzycznego. Zresztą COS w tym kierunku coś robi.  

Nie żartuj! Czyszczenie z kamieni prywatnych terenów. Trasy, na które ma umowę z właścicilami działek, czy też je wykupił, to oczywiste.  

Edytowane przez Zagronie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 21:42, Zagronie napisał:

No to ja się dołożę do wspomnień  o  Skrzycznym. Pamiętam go jeszcze, jako górę zarośniętą lasem. Bez tej wieży telekomunikacyjnej. Schronisko też było w lesie.  Piękna góra dla narciarzy. I może las odrośnie. 

Skrzyczne  22 marca 2018 roku. Jeździłem z aparatem i pstrykałem zdjęcia. Taki dzień to marzenie!

DSC08737.JPG

DSC08738.JPG

DSC08739.JPG

DSC08740.JPG

DSC08741.JPG

DSC08742.JPG

DSC08743.JPG

DSC08744.JPG

DSC08745.JPG

DSC08746.JPG

DSC08747.JPG

DSC08748.JPG

DSC08749.JPG

DSC08750.JPG

DSC08751.JPG

DSC08752.JPG

DSC08753.JPG

DSC08754.JPG

DSC08755.JPG

DSC08756.JPG

DSC08757.JPG

DSC08758.JPG

DSC08759.JPG

DSC08760.JPG

DSC08761.JPG

DSC08762.JPG

DSC08763.JPG

DSC08764.JPG

DSC08765.JPG

DSC08766.JPG

DSC08767.JPG

DSC08768.JPG

DSC08769.JPG

DSC08770.JPG

DSC08771.JPG

DSC08772.JPG

DSC08773.JPG

DSC08774.JPG

DSC08775.JPG

DSC08776.JPG

DSC08777.JPG

DSC08778.JPG

DSC08779.JPG

DSC08780.JPG

DSC08781.JPG

DSC08782.JPG

DSC08783.JPG

DSC08784.JPG

DSC08785.JPG

DSC08786.JPG

DSC08787.JPG

DSC08788.JPG

DSC08789.JPG

DSC08790.JPG

DSC08791.JPG

DSC08792.JPG

DSC08793.JPG

DSC08794.JPG

DSC08795.JPG

DSC08796.JPG

DSC08797.JPG

DSC08798.JPG

DSC08799.JPG

DSC08800.JPG

DSC08801.JPG

DSC08802.JPG

DSC08803.JPG

DSC08804.JPG

DSC08805.JPG

DSC08806.JPG

DSC08807.JPG

DSC08808.JPG

DSC08809.JPG

DSC08810.JPG

DSC08811.JPG

DSC08812.JPG

DSC08813.JPG

DSC08814.JPG

DSC08815.JPG

DSC08816.JPG

DSC08817.JPG

DSC08818.JPG

DSC08819.JPG

DSC08820.JPG

DSC08821.JPG

DSC08822.JPG

DSC08823.JPG

DSC08824.JPG

DSC08825.JPG

DSC08826.JPG

DSC08827.JPG

DSC08828.JPG

DSC08829.JPG

DSC08830.JPG

DSC08831.JPG

DSC08832.JPG

DSC08833.JPG

DSC08834.JPG

DSC08835.JPG

DSC08836.JPG

DSC08837.JPG

DSC08838.JPG

DSC08839.JPG

DSC08840.JPG

DSC08841.JPG

DSC08842.JPG

DSC08843.JPG

DSC08844.JPG

DSC08845.JPG

Kaskadę u góry jednak dało się wówczas przygotować, hmmm...

Zdjęcia śliczne, choć... dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wogole jakiś dramat. Mamy 21 wiek a ścianki na Kaskadzie nie da się przygotować 😂 To w takim razie jak się robi trasę na FIS ??? Może maluje się ja sniegiem ??? COS mógłby robic za odnogę TMR dla dobrze jeżdżących ale po co tam jechac ??? Dla jednej trasy ?? Jakies gadanie o budowaniu kolejnych krzesel. Ale po co ?? To będzie jakiś absurd, dwa krzesła dla jednej trasy  🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
W dniu 28.03.2021 o 17:06, Ratrak napisał:

Zamiast marzyć i kreślić trasy po mapach, najlepiej gdyby COS po prostu ogarnął naśnieżanie i wyczyszczenie z kamieni i korzeni poniższego fragmentu. Toż to też świetny, długi zjazd. 🙂

 

W tym lesie nawet jak jest 1m śniegu, to ZAWSZE jest masakra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens ratrakowania wszystkich tras ze Skrzycznego. To bardzo ładny, urozmaicony teren.  Góra, wysoko położona,  z północnymi zboczami, gwarantuje śnieg do końca marca i nawet dłużej. W minionych latach miałem okazję przyjechać parę razy w tym okresie, w środku tygodnia, pod Skrzyczne. Pyszna jazda na dobrze przygotowanej, urozmaiconej  trasie. Najlepsza w Polsce.  Nie potrzebowałem dziesiątków kilometrów, ale parę kilometrów trasy dla "sportowej" jazdy.Tu każdy znalazłby coś dla siebie. Czym więcej przygotowanych tras to lepiej.   Kaskada to miejsce dla treningu skrętów, kontroli szybkości. A nie dla popisów pseudozjazdowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zagronie napisał:

Jest sens ratrakowania wszystkich tras ze Skrzycznego. To bardzo ładny, urozmaicony teren.  Góra, wysoko położona,  z północnymi zboczami, gwarantuje śnieg do końca marca i nawet dłużej. W minionych latach miałem okazję przyjechać parę razy w tym okresie, w środku tygodnia, pod Skrzyczne. Pyszna jazda na dobrze przygotowanej, urozmaiconej  trasie. Najlepsza w Polsce.  Nie potrzebowałem dziesiątków kilometrów, ale parę kilometrów trasy dla "sportowej" jazdy.Tu każdy znalazłby coś dla siebie. Czym więcej przygotowanych tras to lepiej.   Kaskada to miejsce dla treningu skrętów, kontroli szybkości. A nie dla popisów pseudozjazdowców.

Zrozumiałem, że jest mowa o dolnym odcinku "Kaskady" (ta wąska ścieżka w lesie).

Górne odcinki FIS'a i Kaskady to rzeczywiście jedne z najlepszych tras w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedłem i zszedłem wczoraj pierwszy raz na Skrzyczne. Byłem tam trudną do zliczenia ilość razy koleją. Kilka razy schodziłem. Wchodziłem już z Jaworzyny. Nigdy jednak ze Szczyrku. Nie jest to jakiś mega wyczyn, ale szliśmy z 8 letnim synem. Dzielnie dawał radę mimo, że na górze łeb urywało. Miałem już wcześniej o poniższe sprawy zapytać, ale jakoś tak po tym wejściu mi się po raz kolejny przypomniało.

1. Na górze jak wiadomo mamy Radiowy Ośrodek Nadawczy(czy jak to się tam zwie). Do masztu przylega duży budynek. Obecnie trwa tam jakiś remont. Co było(jest) w środku? Do dziś są wykorzystywane wszystkie pomieszczenia? Ludziska tam mieszkają i pełnią jakieś dłuższe(tygodniowe? miesięczne?) dyżury czy codziennie wjeżdżają koleją? Czy przebieg tras(np. Ondraszek) był jakoś inny jak nie było tego masztu? Mam wrażenie, że ktoś opowiadał kiedyś jak to „drzewiej” wyglądało(że niby inaczej).

2. Na samym szczycie(pare metrów od tabliczki z nazwą) jest jakieś dziwne coś? Takie betonowe z metalowym płotkiem? Co to? Studnia? Szambo? Jakaś wentylacja?

3. FIS jak wiadomo biegnie „na sam dół”. Zapewne jest tych nazw więcej, ale od razu przychodzą mi do głowy takie rzeczy jak Grzebień, Doliny czy Kanion. Ale co było dalej? Obecnie mamy już trochę legendarny mostek. Ale to jest jakaś proteza. To chyba tak nie wyglądało w przeszłości? Na starych mapach wygląda jakby ten FIS biegł do dołu ale jakby odchodził od kolei i kończył się w polach. Zresztą chyba do dziś przy dolnej stacji kolei jest taka mapa na której jest ten dziwny przebieg FISu narysowany. Podczas wczorajszego zejścia przechodziliśmy koło FISu ulicą Cichą. Był tam nawet dom opisany jako „Chata pod Kanionem”. Tyle, że na pierwszy rzut oka ta trasa biegła nie „na mostek” tylko dalej w pola. To tak z założenia było? Odbywały się tam kiedyś jakieś zawody „na sam dół”? Obecnie wszelki pomiar musi się kończyć na Dolinach bo przecież nie zrobimy mety przy mostku. Co najlepsze w wielu miejscach jest podawana długość „całego FISu”. Ale przecie nie ma czegoś takiego jak cały FIS, bo co to za trasa z dziwnym mostkiem i fragmentem za mostkiem, który biegnie do góry?!?! Jakieś te całe homologacje to są tylko do Dolin?

4. Swego czasu JC opowiadał jakie to wielkie zmiany czekają COS. Taka wrzutka na zasadzie wiem ale nie mogę ujawniać szczegółów. Dosyć dużo planów wyszło po drodze(np. długaśna gondola). Ale te wiem, ale nie powiem to było to?

Na trasach COSu są rozstawione armatki. Na kaskadzie był fragment przykryty słomą. Armatki na Kaskadzie ustawiono tak jakby była wizja śnieżenia ścianki. Kolej w przeglądzie. Na Jaworzynie dyndały tylko 2 kanapy(żona żartowała, że nie zmieściły się do garażu). Niżej były chyba wszystkie kanapy zawieszone. Legendarny orczyk z dolin przechodził chyba UDT(czy tam TDT) bo wszystkie spawy były czymś pomalowane. Mam nadzieję, że da kolejny rok radę. Tam gdzie się dało kosić widać ze było koszone. Dziś na szczycie były jakieś ślady śniegu(z kamerki-to chyba było na żywo). Woda w Żylicy jest. Teraz tylko mrozik i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję, ja miesiąc temu w prezencie zafundowałem dwóm babciom emerytkom (jedna nałogowy palacz, druga nadwaga) pierwszą górską wyprawę z przełęczy Salmopolskiej na Skrzyczne przez Malinową Skałę w dwie strony. Solenizantki mega zadowolone a mnie i małżonkę duma rozpierała. 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2021 o 21:40, koliber napisał:

Byłoby pięknie. Już widywałem armatkę kawałek nad ścianką (chyba śnieżyła w tym miejscu obie trasy jednocześnie), ale niewiele to dawało.

Problemem tej trasy u góry jest WYPUKŁOŚĆ. To bardzo niekorzystne dla śniegu. Niemniej w przeszłości się dało, więc może i tym razem? A jak na FIS są zawody, to nie ma alternatywy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jestem poważnie zainteresowany z powodów narciarsko-handlowych o informacje, jak ew. będzie wyglądał stan tras narciarskich poniżej Dolin do dolnej stacji wyciągu na Skrzycznym.  Na stronie cosu są namalowane. Przebieg ich znam dobrze. Ale nie wiem, czy coś zrobiono z naśnieżaniem, zmodernizowaniem trasy? Chodzi mi o jazdę z Jaworzyny na dół, czy też z samej góry do dolnej stacji wyciągu. I jeszcze, czy z końca Fisu jest jakiś mały wyciąg  na teren wyżej, którym się dojedzie do dolnej stacji. Dawniej szło się trawersem w górę,  po przekroczeniu małego mostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zagronie napisał:

Jestem poważnie zainteresowany z powodów narciarsko-handlowych o informacje, jak ew. będzie wyglądał stan tras narciarskich poniżej Dolin do dolnej stacji wyciągu na Skrzycznym.  Na stronie cosu są namalowane. Przebieg ich znam dobrze. Ale nie wiem, czy coś zrobiono z naśnieżaniem, zmodernizowaniem trasy? Chodzi mi o jazdę z Jaworzyny na dół, czy też z samej góry do dolnej stacji wyciągu. I jeszcze, czy z końca Fisu jest jakiś mały wyciąg  na teren wyżej, którym się dojedzie do dolnej stacji. Dawniej szło się trawersem w górę,  po przekroczeniu małego mostka.

Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi ale jezeli chodzi o FIS to jest zjazd do samego dołu. Jak się kończy jest mostek przejazdowy do niebieskiej i potem do dolnej stacji. Naśnieżanie jest zmodernizowane na tej trasie ale w ubiegłym roku wogole nie odpalone. Jeżeli chodzi o resztę tras poniżej Jaworzyny czyli niebieska i czerwona to raczej są one tylko na mapie. Tu naśnieżanie brak i ewentualny wysyp naturalnego pozwoli na ich otwarcie. I to tylko ewentualnie ta czerwona. Ale to od kilku lat raczej dostępne bez przygotowania. Ogromnym sukcesem będzie przygotowanie całej góry czyli czarnej, czerwonej i niebieskiej no ale... Na kaskadzie mają ogromny problem z naśnieżanie ścianki i zobaczymy czy w tym roku będzie jakieś podejście do tego tematu... Oby się udało z czerwona i przygotowaniem FIS u poniżej dolin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Jusik2002 napisał:

Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi ale jezeli chodzi o FIS to jest zjazd do samego dołu. Jak się kończy jest mostek przejazdowy do niebieskiej i potem do dolnej stacji. Naśnieżanie jest zmodernizowane na tej trasie ale w ubiegłym roku wogole nie odpalone. Jeżeli chodzi o resztę tras poniżej Jaworzyny czyli niebieska i czerwona to raczej są one tylko na mapie. Tu naśnieżanie brak i ewentualny wysyp naturalnego pozwoli na ich otwarcie. I to tylko ewentualnie ta czerwona. Ale to od kilku lat raczej dostępne bez przygotowania. Ogromnym sukcesem będzie przygotowanie całej góry czyli czarnej, czerwonej i niebieskiej no ale... Na kaskadzie mają ogromny problem z naśnieżanie ścianki i zobaczymy czy w tym roku będzie jakieś podejście do tego tematu... Oby się udało z czerwona i przygotowaniem FIS u poniżej dolin...

FIS do samego dołu(czarna trasa). I stąd chcę się dostać do dolnej stacji wyciągu. Wiem jak się dostawałem z żoną. Podchodziliśmy ukosem drogą na górę dalej się już jechało. Na górze łączy się z czerwoną. Wydawało mi się, że tu zainstalowali mały wyciąg? Znam te trasy poniżej Dolin, obydwie niebieską i czerwoną. Tylko czy zrobiono tu instalację do naśnieżania? I czy wyrównano teren, jest szerszy?.  Jak masz w wyobraźni ten teren to powinieneś, o co mi chodzi.  Nie jechałem tu ponad dziesięć lat, więc nie wiem jak wygląda sytuacja obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zagronie napisał:

FIS do samego dołu(czarna trasa). I stąd chcę się dostać do dolnej stacji wyciągu. Wiem jak się dostawałem z żoną. Podchodziliśmy ukosem drogą na górę dalej się już jechało. Na górze łączy się z czerwoną. Wydawało mi się, że tu zainstalowali mały wyciąg? Znam te trasy poniżej Dolin, obydwie niebieską i czerwoną. Tylko czy zrobiono tu instalację do naśnieżania? I czy wyrównano teren, jest szerszy?.  Jak masz w wyobraźni ten teren to powinieneś, o co mi chodzi.  Nie jechałem tu ponad dziesięć lat, więc nie wiem jak wygląda sytuacja obecnie.

Właśnie kilka tygodni temu próbowałem się dowiedzieć jak wyglądał FIS "do samego dołu". Przed wejściem do kolei jest do dziś taka dziwna mapa gdzie FIS kończył się jakby na łące. Obecnie FIS biegnie sobie tak jak biegł ale w miejscu gdzie przecina ulicę Cichą FIS odbija w lewo takim śmiesznym mostkiem nad drogą(to mi nie wygląda aby było tam od zawsze). Trasa biegnie kawałek w górę(za tym mostkiem) ale odpowiedni rozpęd i można od biedy podjechać(za bezpieczne to nie jest bo albo ktoś stoi na tym podjeździe albo na mostku są muldy). Za mostkiem przecinamy stok zjeżdżając cały czas w dół w kierunku Hotelu Meta i do kolei. Na całym odcinku który opisałem są "kraniki" do naśnieżania. Czy działają nie wiem, ale z tego co tu już pisano rozumiem, że jest to sprawne. Pozostałe trasy(niebieska i czerwona) od Dolin mają charakter wirtualny. Tzn. są i widzą nawet czasem ratraka ale to nadal wąskie przecinki w lesie. Z tego co kojarzę historię to była jeszcze niebieska trasa patrząc w górę wyciągu po prawej stronie. Ale tam zagrodzono i to już kompletny freeride. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...