Narty - skionline.pl
Jump to content

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Recommended Posts

7 minut temu, ski89 napisał:

No właśnie mówisz o inwestycjach w COS Szczyrk:
1. Dolna kanapa wywalone miliony w sumie bez sensu. Dla tego jednego dziennie wjazdu na górę i zjazdu na dół, mogło zostać stare krzesło.
2. Najnowsza kanapa tylko powiela obecną kanapę z Jaworzyny na szczyt. Zatłacza trasy i nie rozwiązuje żadnych innych problemów.
3. Naśnieżanie i mostek na dolnej części ośrodka bezużyteczne.

I to są efekty ich prac. Oczywiście każda inwestycja to fajna sprawa, ale ktoś zapomniał o planie i priorytetach.
Jeśli najpierw powstał by 1 lub 2 zbiorniki, potem system naśnieżania to obecnie cały ośrodek trasowo byłby czynny. Jeśli następnie powstała by kanapa z Willi Jędruś-dosiadka Doliny-Skrzyczne, to dzisiaj w wietrzny dzień mieliby naśnieżony cały ośrodek i czynne nawet stare krzesło z Mety na Jaworzynę oraz czynny dolny odcinek nowej kanapy Willa Jędruś-Doliny. A tak hula tylko wiatr :)

I tak bywam w Szczyrku regularnie od 2015 roku, zanim TMR wszedł i pamiętam jeszcze dolne stare krzesło na COS. Ba, aktualnie od 2020 roku jestem nawet mieszkańcem Szczyrku i między innymi dlatego mi się nóż w kieszeni otwiera jak obserwuje z bliska ich poczynania.

Nie odbierz tego źle - ale jest coś takiego jak "myślenie życzeniowe"; a z drugiej strony są realia - typu procedury, pieniądze z Ministerstw itd. Tak jak pisałem - nie bronię ich jak niepodległości, ale te inwestycje, które uważasz za bezsensowne, będą miały sens jako część całego planu - to że realizowane są w kolejności - na to już jest papier i na to jest akurat kasa - no niestety takie są realia. Lepiej, że te inwestycje są niż żeby ich nie było. Miejmy nadzieję, że uda się zrealizować jak najszybciej wszystkie plany COSu względem Skrzycznego i także te elementy będą miały nagle sens... 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Cosworth240 napisał:

Nie odbierz tego źle - ale jest coś takiego jak "myślenie życzeniowe"; a z drugiej strony są realia - typu procedury, pieniądze z Ministerstw itd. Tak jak pisałem - nie bronię ich jak niepodległości, ale te inwestycje, które uważasz za bezsensowne, będą miały sens jako część całego planu - to że realizowane są w kolejności - na to już jest papier i na to jest akurat kasa - no niestety takie są realia. Lepiej, że te inwestycje są niż żeby ich nie było. Miejmy nadzieję, że uda się zrealizować jak najszybciej wszystkie plany COSu względem Skrzycznego i także te elementy będą miały nagle sens... 

Oczywiście ja jestem ZA inwestycjami, tylko kurde róbmy to z głową. To co się dzieje w COSach "zimowych" to są dla mnie jaja. Mamy nowe wyciągi, ale nie mamy czynnych tras. Mamy nowe, zmodernizowane skocznie, a kadra nie ma gdzie skakać(mówił o tym Małysz). Marnotrawienie kasy i sabotaż jakich mało.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, ski89 napisał:

Oczywiście ja jestem ZA inwestycjami, tylko kurde róbmy to z głową. To co się dzieje w COSach "zimowych" to są dla mnie jaja. Mamy nowe wyciągi, ale nie mamy czynnych tras. Mamy nowe, zmodernizowane skocznie, a kadra nie ma gdzie skakać(mówił o tym Małysz). Marnotrawienie kasy i sabotaż jakich mało.

Ze skoczniami też czytałem i nie bardzo rozumiem tą sytuację, bo akurat w tą dyscyplinę - bądź co bądź niszową, bo ile osób uprawia skoki narciarskie, choć rzeczywiście w Polsce dość lubianą i chętnie oglądaną - władowano spore pieniądze i zawsze była mowa o tym, że najpotrzebniejsze są te obiekty mniejsze dla młodzieży, która musi się gdzięś uczyć i rozwijać... 

Z inwestycjami w COS Szczyrk, to mi się tak kojarzy trochę z drogami - przez lata budowano w Polsce odcinki, na które były już papiery typu zgody środowiskowe, ZRIDy, bo dało się na nie dostać pozwolenia i kasę z UE (która potencjalnie mogła przepaść gdyby jej nie wydano); powstawały przez to odcinki dróg, które nie raz były mniej potrzebne niż inne, które były obiektywnie bardziej potrzebne, ale które nie były tak zaawansowanie w papierkologii i których budować się jeszcze ze wzgledów proceduralnych nie dało; wtedy też były głosy, po co budują tam, ja tutaj jest coś bardziej potrzebne; i było chyba podobne wrażenie jak przy COS Szczyrk i ich inwestycjach; tylko z tymi drogami dzisiaj jest tak, że jak przez lata dobudowano do tych mniej newralgicznych - ale już gotowych - odcinków te bardziej newralgiczne, na które w końcu, z czasem, też uzyskano odpowiednie papiery i zaczęła się z tego robić prawdziwa sieć dróg, to takie podejście drogowców w dłuższej perspektywie się obroniło. Nie chce tu teraz wchodzić w niepotrzebne analogie, ale chciałbym wierzyć, że w COS Szczyrk, po tym jak w końcu uda się zbudować te rzeczy, na które dzisiaj są tylko plany, a brakuje jeszcze przede wszystkim odpowiednich papierków, to i te rzeczy, które do dzisiaj zrealizowano, nagle jako element spójnej całości będa się bronić, tak jak te mniej - wtedy - potrzebne odcinki dróg. Problem z taki Szczyrkiem jest tylko taki, że o ile ruch na drogach wiadomo mniej więcej jaki był i jaki będzie, o tyle czynniki typu pogoda, są raczej mało przewidywalne; no bo co z tego jak wybudują piękne zbiorniki, świetne systemy naśnieżania, gondole, kanapy, jak będzie za oknem przez całą zimę plus 5 stopni.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2025 o 14:24, ski89 napisał:

Oczywiście ja jestem ZA inwestycjami, tylko kurde róbmy to z głową. To co się dzieje w COSach "zimowych" to są dla mnie jaja. Mamy nowe wyciągi, ale nie mamy czynnych tras. Mamy nowe, zmodernizowane skocznie, a kadra nie ma gdzie skakać(mówił o tym Małysz). Marnotrawienie kasy i sabotaż jakich mało.

Przecież o to chodzi: jest więcej biletów sprzedanych, tylko nie da się jeździć.
Swoją drogą poszerzyli Ondraszka, jakby był czynny FIS do nowej kanapy, wówczas moglibyśmy to ocenić.

Niemniej przyznam, że myślałem, iż wraz uruchomieniem nowej kanapy wyłączą starą (tę u góry) dla ruchu narciarskiego. Bez tego musi być armagedon na trasach, a w dolnej części - 1 trasie, bo więcej nieczynne.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2025 o 15:23, Cosworth240 napisał:

Ze skoczniami też czytałem i nie bardzo rozumiem tą sytuację, bo akurat w tą dyscyplinę - bądź co bądź niszową, bo ile osób uprawia skoki narciarskie, choć rzeczywiście w Polsce dość lubianą i chętnie oglądaną - władowano spore pieniądze i zawsze była mowa o tym, że najpotrzebniejsze są te obiekty mniejsze dla młodzieży, która musi się gdzięś uczyć i rozwijać... 

Z inwestycjami w COS Szczyrk, to mi się tak kojarzy trochę z drogami - przez lata budowano w Polsce odcinki, na które były już papiery typu zgody środowiskowe, ZRIDy, bo dało się na nie dostać pozwolenia i kasę z UE (która potencjalnie mogła przepaść gdyby jej nie wydano); powstawały przez to odcinki dróg, które nie raz były mniej potrzebne niż inne, które były obiektywnie bardziej potrzebne, ale które nie były tak zaawansowanie w papierkologii i których budować się jeszcze ze wzgledów proceduralnych nie dało; wtedy też były głosy, po co budują tam, ja tutaj jest coś bardziej potrzebne; i było chyba podobne wrażenie jak przy COS Szczyrk i ich inwestycjach; tylko z tymi drogami dzisiaj jest tak, że jak przez lata dobudowano do tych mniej newralgicznych - ale już gotowych - odcinków te bardziej newralgiczne, na które w końcu, z czasem, też uzyskano odpowiednie papiery i zaczęła się z tego robić prawdziwa sieć dróg, to takie podejście drogowców w dłuższej perspektywie się obroniło. Nie chce tu teraz wchodzić w niepotrzebne analogie, ale chciałbym wierzyć, że w COS Szczyrk, po tym jak w końcu uda się zbudować te rzeczy, na które dzisiaj są tylko plany, a brakuje jeszcze przede wszystkim odpowiednich papierków, to i te rzeczy, które do dzisiaj zrealizowano, nagle jako element spójnej całości będa się bronić, tak jak te mniej - wtedy - potrzebne odcinki dróg. Problem z taki Szczyrkiem jest tylko taki, że o ile ruch na drogach wiadomo mniej więcej jaki był i jaki będzie, o tyle czynniki typu pogoda, są raczej mało przewidywalne; no bo co z tego jak wybudują piękne zbiorniki, świetne systemy naśnieżania, gondole, kanapy, jak będzie za oknem przez całą zimę plus 5 stopni.

W tym autostradach potem były dziury: były odcinki AB i CD, ale nie było np. BC.

Tak samo jest trochę z nartami. Tereny stricte narciarskie padają (Sucha Dolina, Ochodzita, Nosal, Gubałowka), a obok budują nowe (Master, Złoty Groń, Białka). Z punktu widzenia ekologicznego sens zerowy, bo zamiast tam, gdzie było, trzeba niwelować ziemię i ciąć las gdzieś indziej. Ale tak wygląda ekologia: blokuje się rozwój Kasprowego, to w innej lokalizacji pan Ixiński, który ma lepsze układy i nie ma Ślusarczyka pod nosem, nie ma żadnych problemów z budową nowego ośrodka kiedyś w lesie.

Link to comment
Share on other sites

Według strony COSu ruszyła Widokowa do dolnej stacji. Niestety pomimo czynnej Widokowej nie ruszył talerzyk na Dolinach, a FIS nadal czynny tylko małym kawałkiem. 
Swoją drogą ciekawe jak warunki na tej 25, bo z trasami do samego dołu to u nich bywa różnie.

Edited by Mops
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, surfing napisał:

Tak było za Grzebieniem w środę 8 stycznia, armatki rozstawione, kopy sztucznego śniegu całkiem spore, świeżego śniegu około 30 cm, od czwartku przyszedł mróz i opady

Byłem pewien że Fis i Doliny uruchomią w niedzielę.

IMG_20250108_085843.jpg

IMG_20250108_085848.jpg

IMG_20250108_085956.jpg

IMG_20250108_090002.jpg

IMG_20250108_090117.jpg

IMG_20250108_090208.jpg

IMG_20250108_090213.jpg

IMG_20250108_090308.jpg

IMG_20250108_090532.jpg

Dobrze widzę że dolinach ani śladu naśnieżania?

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Jusik2002 napisał:

Stawam, że od soboty ruszy FIS do dolin. Zaczynają się ferie a widac, że śniegu im tam raczej nie brakuje. Ta Wodokowa do "Mety" jest liznieta ratrakiem  ?

Hilton czynny, l widziałem przygotowania do uruchomienia talerzyka na Dolinach

 

IMG_20250114_103043.jpg

IMG_20250114_111058.jpg

IMG_20250114_111534.jpg

IMG_20250114_112154.jpg

IMG_20250114_112439.jpg

  • Like 12
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy grzebień ruszy przed weekendem, w końcu mieli sporo czasu żeby go naśnieżyć. Ferie zaraz się zaczynają, więc jeśli FISu porządnie nie udostępnią to Jaworzyna będzie wyjątkowo zatłoczona z kumulacji 2 tras i orczyka na samej hali. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.01.2025 o 14:26, Mops napisał:

Ciekawe czy grzebień ruszy przed weekendem, w końcu mieli sporo czasu żeby go naśnieżyć. Ferie zaraz się zaczynają, więc jeśli FISu porządnie nie udostępnią to Jaworzyna będzie wyjątkowo zatłoczona z kumulacji 2 tras i orczyka na samej hali. 

Dziś ruszył oficjalnie. Jednak ratrakowanie wymaga dopieszczenia. Pół metrowe pionowe burty śniegu wymagają ostrożności, o którą trudno w gęstej mgle. Liczę że jutro będzie już zgodnie ze sztuką. A dziś wyjątkowo udany narciarsko dzień.

received_1013640857274025.jpeg

received_2103629393403489.jpeg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Dziś w COSie aż dziwnie, bo od 11 do 15 z kolejkami na góra 3-5 minut. FIS mocno średnio, już o 11 duże muldy na całym odcinku i dużo osób przeceniających swoje możliwości, więc szybko odpuściłem. Wszystkie trasy do Dolin śniegowo dobrze, sama trasa wzdłuż talerzyka miejscami z ubytkami śniegu, więc trzeba uważać, ale do końca trzymała się znacznie lepiej niż trasy powyżej. Na zamkniętą 25 odradzam jechać, w 1 miejscu śniegu na szerokość może pół metra, a cała trasa ma mnóstwo kamieni. 

IMG_9124.jpeg

IMG_9122.jpeg

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Objechałem dziś cały dół poniżej Dolin i moim zdaniem jak na zamknięte trasy to warunki ok. Jedne z lepszych po których tam jeździłem :) Faktycznie tak jak @Mops napisał na niebieskiej jest jedno miejsce gdzie jest wąsko a dalej trochę kamienia się pałęta po dechami. Jak ktoś odbije w lewo to wzdłuż kolej jest sporo śniegu można spokojnie zjechać.

Fis-em można było zjechać bez kamieni w kanionie sporo śniegu tylko miękkiego i kopnego.

Na czerwonej w lesie od talerzyka za pierwszym razem trzeba było uważać żeby się nie wpierdzielić w dziurę bez śniegu (Ja nie uważałem) za drugim razem już na luzie :) po wyjeździe z lasu do samego końca jak dla mnie spoko więcej śniegu niż na niebieskiej. 

Moim zdaniem 2 do 4 dni z temperaturą 7 stopni jak dziś i cały śnieg poniżej Dolin spłynie.

Ostatnie zdjęcie końcówka czerwonej.

IMG_20250118_124347.jpg

IMG_20250118_124738.jpg

IMG_20250118_124758.jpg

IMG_20250118_124802.jpg

IMG_20250118_130422.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, pejot napisał:

Objechałem dziś cały dół poniżej Dolin i moim zdaniem jak na zamknięte trasy to warunki ok. Jedne z lepszych po których tam jeździłem :) Faktycznie tak jak @Mops napisał na niebieskiej jest jedno miejsce gdzie jest wąsko a dalej trochę kamienia się pałęta po dechami. Jak ktoś odbije w lewo to wzdłuż kolej jest sporo śniegu można spokojnie zjechać.

Fis-em można było zjechać bez kamieni w kanionie sporo śniegu tylko miękkiego i kopnego.

Na czerwonej w lesie od talerzyka za pierwszym razem trzeba było uważać żeby się nie wpierdzielić w dziurę bez śniegu (Ja nie uważałem) za drugim razem już na luzie :) po wyjeździe z lasu do samego końca jak dla mnie spoko więcej śniegu niż na niebieskiej. 

Aby nie uszkodzić ślizgów, to jest najlepszy wariant zjazdu do Mety:

IMG_8183.png

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...