Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Pilsko, Korbielów - informacje


PavloS_

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dokładne dane krzesła:

- przepustowość 2 381 osób na godzinę

- długość 692,28 m

- ilość krzeseł 89

- czas jazdy 4:24 min

- prędkość 2,6 m/s

- podpory 8 (...)

Nie ma najważniejszej danej - czyli różnicy poziomów.

Stary wyciąg nr 1 ma 153 m przewyższenia.

Ma być tak samo? To mniej niż sąsiednia "Baba" - póki co bez rewelacji, górka mikro.

Coś wiadomo o tej gondoli 3 km? Hmm, zależnie od punktu startu, z taką długością powinna wystarczyć na Miziową, a może nawet na szczyt Pilska? :) Ale co z trasami z góry na dół? Jakaś stacja pośrednia, na Szczawinach? :)

Na razie to się uśmiecham, bo całe życie słucham, czytam co by to można było zrobić :) Tymczasem powstają głównie patologie pokroju "zagłębia podhalańskiego" czyli rejonu gdzie nie ma gór :)

Faktem jest jednak oczywistym dla mnie, że Pilsko to jedno z niewielu miejsc z realnym, dużym potencjałem - tam naprawdę da się zrobić ośrodek z sensem, czyli przede wszystkim, ze sporą górą.

Hmm, jak się szybko uwiną to może wszystkie konkurencje alpejskie "XXIV Igrzysk zimowej olimpiady, Kraków 2022" uda się rozegrać na Pilsku? :) :)

To ma sens - Pilsko to jedyne miejsce w Polsce wg mnie gdzie można to zrobić, bo np. da się złapać minimalne przewyższenia wymagane do zjazdu (DH). Gdzie indziej nawet teoretycznie jest to niemożliwe, nawet w Tatrach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najważniejszej danej - czyli różnicy poziomów.

Stary wyciąg nr 1 ma 153 m przewyższenia.

Ma być tak samo? To mniej niż sąsiednia "Baba" - póki co bez rewelacji, górka mikro.

Coś wiadomo o tej gondoli 3 km? Hmm, zależnie od punktu startu, z taką długością powinna wystarczyć na Miziową, a może nawet na szczyt Pilska? :) Ale co z trasami z góry na dół? Jakaś stacja pośrednia, na Szczawinach? :)

Na razie to się uśmiecham, bo całe życie słucham, czytam co by to można było zrobić :) Tymczasem powstają głównie patologie pokroju "zagłębia podhalańskiego" czyli rejonu gdzie nie ma gór :)

Faktem jest jednak oczywistym dla mnie, że Pilsko to jedno z niewielu miejsc z realnym, dużym potencjałem - tam naprawdę da się zrobić ośrodek z sensem, czyli przede wszystkim, ze sporą górą.

Hmm, jak się szybko uwiną to może wszystkie konkurencje alpejskie "XXIV Igrzysk zimowej olimpiady, Kraków 2022" uda się rozegrać na Pilsku? :) :)

To ma sens - Pilsko to jedyne miejsce w Polsce wg mnie gdzie można to zrobić, bo np. da się złapać minimalne przewyższenia wymagane do zjazdu (DH). Gdzie indziej nawet teoretycznie jest to niemożliwe, nawet w Tatrach :)

Będzie chyba podobnie czyli ok 150 m. W decyzji środowiskowej wydanej dla koleji przez Wójta Gminy Jeleśnia też pojawia się przewyższenie 153 m http://www.bronimypilska.pl/sites/default/files/dokumenty/Decyzja%202_2013.pdf

Jeśli chodzi o planowana na przyszły rok gondolę to myślę, że będzie to trasa z Jontka ponad Halę Buczynki. Postępowanie w sprawie decyzji środowiskowej dla Hali Miziowej dotyczy kolejki krzesełkowej więc wątpię czy równolegle stawialiby tam gondolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najważniejszej danej - czyli różnicy poziomów.

Stary wyciąg nr 1 ma 153 m przewyższenia.

Ma być tak samo? To mniej niż sąsiednia "Baba" - póki co bez rewelacji, górka mikro.

Nr 1 jest praktycznie równoległy do Baby, startuje na tym samym poziomie, tylko kończy się odrobinę wyżej, więc przewyższenie powinno być nieznacznie większe. Ten wyciąg, to raczej będzie taki dojazd do wyciągu na Buczynkę, gdzie jest dużo ciekawsza traska.

Co do DH, to przewyższenie może i by było, ale średnie nachylenie raczej słabe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilsko, Korbielów - informacje

Moim zdaniem orczyk z Soliska na Buczynkę zostanie zastąpiony krzesłem z tym, że dolna stacja zostanie obniżona w okolice Jontka. Budowanie w tym miejscu gondoli nie ma większego sensu.

Jak możemy przeczytać w Internecie, trwają już starania o pozwolenie ma budowę kolei ze Szczawin na Miziową. Można więc przypuszczać, że w przyszłym roku stanie tam krzesło, zastępując podwójny orczyk. Taka inwestycja umożliwi dojazd z dolnego parkingu na Miziową w przypadku braku śniegu na dole.

Co do gondoli, to jestem zdania, że jedyne rozsądne umiejscowienie, to odcinek od dolnego parkingu na Miziową. Tak poprowadzona miała by szanse funkcjonować zarówno zimą jak i latem.

Prędzej czy pózniej należy się także spodziewać wymiany starego krzesła na Szczawiny, bo jest i będzie wąskim gardłem, ale pod warunkiem poszerzenia trasy narciarskiej.

W przyszłości powinno też powstać połączenie Szczawiny - Buczynka i Buczynka - Miziowa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wyczytałem że docelowo jeśli będą wszystkie pozwolenia to w przyszłym roku na hali miziowej ma stanąć górna stacja gondoli a skoro gondola ma mieć 3 km to wychodzi że z kamienna na miziową tam jest taka długość. Podsumowując 3 nowe krzesła i 2 gondole to może być tak

1. krzesło kamienna - solisko 2. krzesło solisko lub jontek na buczynke 3.krzesło szczawiny - miziowa 4. gondola kamienna - miziowa 5. gondola ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Re: Plany modernizacji ON Pilsko

Gdzieś wyczytałem że docelowo jeśli będą wszystkie pozwolenia to w przyszłym roku na hali miziowej ma stanąć górna stacja gondoli a skoro gondola ma mieć 3 km to wychodzi że z kamienna na miziową tam jest taka długość. Podsumowując 3 nowe krzesła i 2 gondole to może być tak

1. krzesło kamienna - solisko 2. krzesło solisko lub jontek na buczynke 3.krzesło szczawiny - miziowa 4. gondola kamienna - miziowa 5. gondola ?

Myślę, że na te plany trzeba wziąć sporą poprawkę, tym bardziej że w deklaracjach przedstawicieli firmy CTE za jednym razem pojawiają się gondole, za drugim nie. Jeśli aktualne plany zostaną zrealizowane to powstaną w sumie 3 krzesła i 2 gondole.

Jedno krzesło z Kamiennej na Solisko ma już pozwolenia więc w drugiej połowie lipca będzie budowane. Dla kolejnego z Hali Szczawiny na Halę Miziową decyzje środowiskowe są pewnie w trakcie uzgadniania. Trzecie krzesło, docelowo ma prowadzić z Hali Miziowej na Kopiec i zastąpić orczyki, ale to nutka przyszłości bo jest to już ścisły obszar rezerwatu Pilsko w ramach Natury 2000.

Jeśli chodzi o gondolę, to sądzę że pierwsza powstanie jednak na trasie z Jontka na Buczynkę z prostego powodu: chodzi o zakręt który pozwoli na poprowadzenie kolejki śladem dotychczasowe orczyka z Soliska na Buczynkę (może wiec powstać jakaś stacja pośrednia). Drugą gondolę jeżeli zbudują to pewnie z Kamiennej (lub Jontka) do Hali Szczawiny. Powiem szczerze, wątpię czy powstanie równolegle do krzesła aż na Halę Miziową. Uzgadniając decyzje środowiskowe z RDOŚ dla obszaru Natura 2000 trzeba udowodnić, że rozwiązanie nie wpłynie na zwiększenie ruchu narciarzy w tym obszarze a równoległa do krzesła gondola raczej temu nie sprzyja.

Pozdrawiam,

Edytowane przez tobiasz7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na jakimś profilu Pilska na Facebook'u była mapa planowanych inwestycji, niestety już nie ma.

Pamiętam, że gondola szła spod Jontka na Halę Miziową (i to wydaje mi się najbardziej sensowne - w Kamiennej jest mniej miejsca na dolną stację tak potężnej kolei niż przy Jontku, poza tym jedna kanapa już tam będzie miała początek). Gdzie była druga gondola już nie pamiętam, ale prawdopodobnie pójdzie spod Jontka na Buczynkę (gondole są zwykle w dolnej części, a na górze już krzesła, by nie zdejmować nart).

Krzeseł na tym planie było więcej niż 3, no ale pewnie musieli zweryfikować plany i nie będzie nowych tras z Buczynki w stronę tego jaru (i tak były krótkie sądząc z mapki). Przypuszczam, że poza zastąpieniem orczyków I i V/VI (co jest już raczej potwierdzone), ta trzecia kanapa będzie jednak z Miziowej na Kopiec (też już była mowa o takich planach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na jakimś profilu Pilska na Facebook'u była mapa planowanych inwestycji, niestety już nie ma.

Pamiętam, że gondola szła spod Jontka na Halę Miziową (i to wydaje mi się najbardziej sensowne - w Kamiennej jest mniej miejsca na dolną stację tak potężnej kolei niż przy Jontku, poza tym jedna kanapa już tam będzie miała początek). Gdzie była druga gondola już nie pamiętam, ale prawdopodobnie pójdzie spod Jontka na Buczynkę (gondole są zwykle w dolnej części, a na górze już krzesła, by nie zdejmować nart).

Krzeseł na tym planie było więcej niż 3, no ale pewnie musieli zweryfikować plany i nie będzie nowych tras z Buczynki w stronę tego jaru (i tak były krótkie sądząc z mapki). Przypuszczam, że poza zastąpieniem orczyków I i V/VI (co jest już raczej potwierdzone), ta trzecia kanapa będzie jednak z Miziowej na Kopiec (też już była mowa o takich planach).

Taka gondola miała by sens jedynie z przystankiem pośrednim, ale taka inwestycja to by była realna tylko gdyby plisko przejęli szejkowie z Kataru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka gondola miała by sens jedynie z przystankiem pośrednim, ale taka inwestycja to by była realna tylko gdyby plisko przejęli szejkowie z Kataru.

Jak dla mnie, to tam żadne gondole nie są na razie potrzebne. Może się myle, ale chyba są droższe ? Wystarczy, że zaczną wymieniać obecne orczyki na krzesła, może niektóre wyciągi przedłużyć (np. ten na Buczynkę puścić spod Jontka), wymienić krzesło na Szczawiny (może też go puścić spod Jonkta). Równocześnie przydałaby się modernizacja tras, zwłaszcza tych, które są bardziej dojazdówkami niż trasami (trasa na dół ze Szczawin, trasa z Kopca na Buczynkę), "naprawić" czarną. Szkoda, że właściciel nie przedstawia całościowego planu modernizacji, wtedy można by coś na ten temat podyskutować, a tak to mamy same domyśły na podstawie "przecieków" :) ale z drugiej strony, to pewnie nie chce odkrywać kart przed ekologami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż mnie zamurowało. Chopok zrobią z Pilska! Ale, czy na Pilsku jest mozliwość zagospodarowania południowej strony?:smile: Niech się biorą do roboty i szybko zrealizują plany. Nawet bez południowej strony, nawet bez 2 gondoli ale z krzesłami, ja im kibicuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TVS - jako pierwsi podaliśmy informacje o inwestycji na stoku Beskid. Tylko zapomnieli napisać - jak poinformował nas Jacek Ciszak ze skionline.pl! :(

Jak chcesz to ja mogę przygotować coś fajnego na tą okoliczność, coś tak fajnego jak to co mi ostatnio sprzątnąłeś, a podoba się ludziom:biggrin:, rozesłałem do paru osób mailem i wszyscy byli zachwyceni:applause:.

Norlanie do czego doszło muszę lansować swoją radosną twórczość z pod lady:stupid:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to ja mogę przygotować coś fajnego na tą okoliczność, coś tak fajnego jak to co mi ostatnio sprzątnąłeś, a podoba się ludziom:biggrin:, rozesłałem do paru osób mailem i wszyscy byli zachwyceni:applause:.

Norlanie do czego doszło muszę lansować swoją radosną twórczość z pod lady:stupid:

Oj nie, nie, bo TVS może poczuć się urażona :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze żeby trasy były dobrze czy bardzo dobrze przygotowane wyciągi to sprawa drugorzędna poza tym ja wole orczyki poza miejscami gdzie koleje linowe są wskazane szkoda że coraz mniej orczyków no ale jest to już nie odwracalne mi chyba pozostanie SON do jeżdzenia takiego jak ja lubie bo oczywiscie jesli wybuduja w korbielowie to co planuja to tez tam pojade wiadomo maja tam jedne z najciekawszych tras i warunków naturalnych

Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak nie tylko ja.. ;-))

Co niektórzy zapewne wkrótce okrzykną Cię "złomiarzem" ale zlew na to szerokim strumieniem.

Fakt, że bardzo lubię orczyki i gaźnikowe samochody, nie przeszkadza jednak mi twierdzić, że w tym przypadku popieram projekt!

Bywałem w Korbielowie na szkoleniach narciarskich w czasach kiedy Ci co mnie określają złomiarzem nie istnieli lub na wrotkach pod szafę wjeżdżali i pamiętam, że orczyk nr 1 zawsze był zatkany ludźmi. To wąskie gardło. Poprawiło się nieco po zbudowaniu krzeseł z polany Strugi na Szczawiny ale dojście do tego wyciągu to masakra. Baba też ni przypiął ni przyłatał...

Krzesła w miejscu "jedynki" to zbawienie, choć oczywiście wolałbym aby "łorcyk" został jako uzupełniający na wypadek np ostrego wiatru... ;-)

Oczywiście żal starego orczyka... choć z tego pierwszego oryginału nic już nie zostało.

Trochę historii dla uwiecznienia Nr 1 !

Pierwszy wyciąg postawiono w tym miejscu pod koniec lat 70 i był to oczywiście Mostostal WN750. Mniej więcej w okresie modernizacji GON'u w Szczyrku przebudowało go KWK Gliwice, kiedy Korbielów wcielono do GON (GAT). Wtedy dobudowano resztę wyciągów a stary Mostostal został przerobiony na KWK/Swoboda. Zmieniono orczyki na austriackie Swobody MkII, zastosowano nowe bloki na podporach oraz maszynę pędną KWK. Starą, mostostalowską wiszącą stację przewojową zastąpiono nową systemu KWK / Transporta z elementów ściągniętych ze Szczyrku (długi Górnik z Czyrnej na Halę). Dołożono także kilka podpór bramowych zdemontowanych uprzednio z dawnego wyciągu KWK/Swoboda ze Szczyrku (pojedynczy orczyk na Małe Skrzyczne).

2754855500_1374696448_thumb.jpg

4878095800_1374696449_thumb.jpg

1903360200_1374696451_thumb.jpg

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...