Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Cud w Mszanie !!!


jodek1

Rekomendowane odpowiedzi

Po prostu udało się poprawić co Alpinebau spier......o.

tak dla porządku to opinii i expertyz na temat kto i co spier... było sporo i (oględnie pisząc) niekoniecznie wskazywały na winę Alpinebau.

Całe szczeście, że wreszcie most ruszy, bo to juz powoli było kuriozum i pokazówka nieudolności.....

Przyznam, że obiekt jest naprawdę ciekawy i co tu dużo mowic- ładny.

pozdrawiamM

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dla porządku to opinii i expertyz na temat kto i co spier... było sporo i (oględnie pisząc) niekoniecznie wskazywały na winę Alpinebau.....

To zależy na czyje zlecenie była ekspertyza:smile:

Ja mam w tym temacie dość pewne informacje.

Zdaniem jej źródła wadą było "niechlujne i nieprawidłowe wykonanie stężeń (niezgodne z dokumentacją)"

Była obawa o to, czy da się to poprawić. Jak widać się udało.

Pozdrawiam

PS: prośba do moderacji - może scalić oba tematy "Most w Mszanie" i "Cud w Mszanie"?

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy na czyje zlecenie była ekspertyza:smile:

Ja mam w tym temacie dość pewne informacje.

Zdaniem jej źródła wadą było "niechlujne i nieprawidłowe wykonanie stężeń (niezgodne z dokumentacją)"

Była obawa o to, czy da się to poprawić. Jak widać się udało.

No niestety, ten który płaci ma władzę.... :-) i przy ekspertyzach i przy wykonawstwie. Tak juz jest i nie ma się czemu dziwić. Nie znam detali akurat tej sprawy, ale znam sposób 'wspólpracy' ze strony GDDKiA :-) na innych obiektach. No ale o tym lepiej pogadac przy piwie....

Edytowane przez mig12345
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........No ale o tym lepiej pogadac przy piwie....

Exactly:smile:

W takich też okolicznościach rozmawiałem ze "źródłem".

Jego zdaniem ewidentny błąd Alpinebau.

Ale to już historia więc należy się cieszyć, że wszystko zmierza do szczęśliwego końca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Ale to już historia więc należy się cieszyć, że wszystko zmierza do szczęśliwego końca.

No to droga w "jedynie słuszną stronę, za wielką rzekę, tam gdzie jest lepszy świat" ;) skróci się

- o jakieś 2 km

- i o ok. 5-8 minut

Tak mniej więcej mi wychodzi

...4 lata w plecy, a od momentu uruchomienia objazdu mostu w kierunku na Mszanę i Gorzyczki - jakieś 2,5 roku, czyli 3 sezony, kilkadziesiąt objazdów (x2) - ile to godzin zmarnowane? :)

...ale ten szczęśliwy koniec ma też swoje cienie - droga pewnie się znów nieco wydłuży (i podrożeje) jak uruchomią bramki - ciekawe kiedy i za ile?

Drugi cud to wybranie wykonawcy kończącego S69... może w przyszłym roku skończą...

Która to? Ta na Zwardoń? ...jak dla mnie mogą jej nigdy nie kończyć :)

Edytowane przez gajowy01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cud tylko eurowybory

Panowie!

To nie cud, tylko kiełbasa wyborcza. Niezmiernie ciesze sie, ze ostatnia przeszkoda po polskiej stronie w drodze na Wieden zostala usunieta, ale trudno nie zauwazyc, ze termin otwarcia dziwnie zbiega sie z terminem eurowyborow i kongresem wyborczym pewnej partii na Slasku. Co nie zmienia faktu, ze od jutra co najmniej kwadrans w drodze na poludnie do przodu.

Edytowane przez Cosworth240
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Cosworth240, zamierzasz wiać z tego fajnego kraju?:smile: Na Wiedeń, po usunięciu ostatniej przeszkody? Dla narciarza dobry kierunek, z pewnością lepszy niż Londyn. Tak na poważnie, to dobry wybór. Dziś nie musiałbyś przesiadywać w Traiskirchen, masz prawo do pracy... A jak zatęskni się za domem, kilka godzin jazdy i jesteś na miejscu. Droga już dobra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!To nie cud, tylko kiełbasa wyborcza. Niezmiernie ciesze sie, ze ostatnia przeszkoda po polskiej stronie w drodze na Wieden zostala usunieta, ale trudno nie zauwazyc, ze termin otwarcia dziwnie zbiega sie z terminem eurowyborow i kongresem wyborczym pewnej partii na Slasku. Co nie zmienia faktu, ze od jutra co najmniej kwadrans w drodze na poludnie do przodu.
Na początek poprawka - droga skróci się o ok. 4 km, czyli nieco więcej niż wcześniej napisałem - co widać na obrazku, ale popolemizuję sobie, ot, dla sztuki :) Skąd to "co najmniej kwadrans"? Twierdzę, że kilka minut :)1 Jazda nocna, deptam, dobry przejazd po tym objeździe - to było 7-8 minut, spora średnia (ok. 80-90 km/h) jak na ten rejon, ale nie abstrakcyjna 2 ktoś przymula, łapią mnie światła itp. - na ogół ok. 12 minut, załóżmy że maks. 15 minut3 po autostradzie te 8 km pojadę ok. 3,5-4 minut ...a jak wprowadzą bramki to ze dwie minuty trzeba będzie dołożyć :)Różnica jest więc mniejsza - w mojej praktyce - raczej 8 :) OK, droczę się trochę bo to bez znaczenia, wolę w każdym wypadku autostradę, bo ile można deptać na podwyższonym stresie ...dotąd robiłem to trochę dla zasady, żeby mniej się w... denerwować objazdem ;)

mszana2.jpg

Co do skojarzeń wyborczo-politycznych ...no to postawmy sprawę tak: Alpine Bau od początku było częścią wielkiego spisku, podobnie jak inni (wiadomo, inni), żeby opóźnić otwarcie jak najbardziej, bo był akurat długi okres "bezwyborczy", od 2011 ;)

mszana2.jpg.fb694e2d61716273c9242251b0f3fe88.jpg

Edytowane przez gajowy01
obrazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybys tak przypadkiem jechał tym objazdem pomiędzy 11tą a 16tą to liczenie powinieneś zacząć od korka (tak ze >20 min) na zjeździe w Swierklanach, potem na swiatłach we wsi, potem jazda w kolumnie (łapanki w Dolnych i w Połomii) po drodze z koleinami na wysokość zawieszenia..... obawiam się ze to byłoby 'nieco' wiecej niz 8 minut..... ale za to adrenaliny starczy potem do Ołomuńca.... ;).

Miłego dnia

M

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....ale trudno nie zauwazyc, ze termin otwarcia dziwnie zbiega sie z terminem eurowyborow i kongresem wyborczym pewnej partii na Slasku......

No moje "źródło" mówiło o maju już w listopadzie, ale pewnie pompa jest związana z wyborami.

gdybys tak przypadkiem jechał tym objazdem pomiędzy 11tą a 16tą ....

Dokładnie.

Jadąc do Austrii w lutym przejeżdżałem około 4.00 i przejechałem w jakieś 10 minut.

Powrót 13.00 i jazda zajęła 25min.

Martwi mnie tylko sprawa bramek i opłat:frown::

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skojarzeń wyborczo-politycznych ...no to postawmy sprawę tak: Alpine Bau od początku było częścią wielkiego spisku, podobnie jak inni (wiadomo, inni), żeby opóźnić otwarcie jak najbardziej, bo był akurat długi okres "bezwyborczy", od 2011 ;)

... a S69 przedłużają do 2015 bo też wybory... A4 Rzeszów-Jarosław? Hmmmm... tak można wymieniać.

Martwi mnie tylko sprawa bramek i opłat:frown::

Nie będzie takowych. Przynajmniej do tej pory wszystkie znaki na niebie i ziemi tak mówią.

Czyli ostatnia stacja w PL to bp w Jastrzębiu - 2 km od autostrady z dobrym dojazdem- dobrze kojarzę ?

Ostatnio na czeskim Shellu było taniej niż na polskim Lotosie, który to -jak pisałem- nie podaje cen przez telefon...

Na tymże Shellu są teżwinietki w normalnej cenie. W Polsce na autostradadowych stacjach nie uraczysz... a w innych miejscach są droższe.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to "co najmniej kwadrans"? Twierdzę, że kilka minut :)

Może mała poprawka - dość często jeżdżę do Wiednia - kwadrans mniej wiecej zajmował czas od zjazdu z autostrady do końca objazdu (czyli ponownego wjazdu) - przeważnie, bo w ciągu dnia jak się zakorkowało, to i ponad 20 minut się potrafiło jechać. Rzeczywiście trzeba od tego średnio kwadransa odjąć czas potrzebny na przejechanie tego odcinka tempem autostradowym.

Na pytanie "skąd" - odpowiadam - z autopsji ;-)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Cosworth240, zamierzasz wiać z tego fajnego kraju?:smile: Na Wiedeń, po usunięciu ostatniej przeszkody? Dla narciarza dobry kierunek, z pewnością lepszy niż Londyn. Tak na poważnie, to dobry wybór. Dziś nie musiałbyś przesiadywać w Traiskirchen, masz prawo do pracy... A jak zatęskni się za domem, kilka godzin jazdy i jesteś na miejscu. Droga już dobra!

Wiać nie zamierzam, ale mój wspólnik ma tam mieszkanie, do tego mamy tam czasem interesy, więc często tą trasę od wielu lat pokonuje. Pamiętam jak zaczynaliśmy od czasów przejazdu z Krakowa typu 7h (wtedy jezdzilismy przez Slowacje - potem częste spotkania z tamtejsza policją spowodowaly przejazdy przez Czechy, które zresztą na skutek różnych usprawnień stały się efektywniejsze czasowo), teraz czasy spadną do przedziału 4-4:30 zależnie od ruchu. Jak się postarają jeszcze Austriacy (ASFINAG mial niby w tym roku zaczac rozbudowywac A5 w kierunku z granica CZ, choc zdaje sie ze na razie jako jedna nitke) i Czesi to jest szansa na jeszcze większe przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie cud, tylko kiełbasa wyborcza. Niezmiernie ciesze sie, ze ostatnia przeszkoda po polskiej stronie w drodze na Wieden zostala usunieta, ale trudno nie zauwazyc, ze termin otwarcia dziwnie zbiega sie z terminem eurowyborow i kongresem wyborczym pewnej partii na Slasku.

Też niezmiernie się cieszę z otwarcia tego odcinka A1, ale radość mąci fakt, że by zdążyć z oddaniem go przed wyborami, ostatnią warstwę asfaltu lano w strugach ulewnego deszczu, tego, który w południowej Polsce stworzył zagrożenie powodziowe:

A ja własnie wróciłem z Mszany i widziałem, że w strugach deszczu kładą warstwę (chyba to jest ściaralna skoro tylko jej brakuje). 1 wanna jechała do rozsciełacza ustawionego na łącznicy prowadzącej z Łodzi na węzeł Mszana a druga sypała na początku mostu w stronę Łodzi. Więc coś chyba im strasznie się spieszy.

- http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=542716&page=1078

Jakie będą tego efekty, zapewne zobaczymy po pierwszej zimie.

I jeszcze następny cytat:

Mieszankę mineralno@asfaltową należy wbudowywać w sprzyjających warunkach atmosferycznych, dotyczących głównie temperatury otoczenia, siły wiatru i oceny wizualnej opadów atmosferycznych.

Nie wolno wbudowywać asfaltu lanego, asfaltu porowatego oraz cienkiej warstwy (o grubości poniżej 3,5 cm) z mieszanki SMA lub BBTM podczas opadów deszczu.

Asfalt lany nie może być układany na wilgotnym podłożu. Nie wolno wbudowywać betonu asfaltowego i mieszanek SMA lub BBTM, gdy na podłożu tworzy się zamknięty film wodny.

Komentarzy na ten temat było w dyskusji znacznie więcej, ale moderator wątek "przeczyścił".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z Rybnika do Ostrawy i tak jeżdże zwykłą drogą Wodzisław Chałupki tak już jestem przyzwyczajony i mało mnie interesuje most w mszanie ale dla Was będzie jak najbardziej pomocny. A jeśli chodzi o termin oddania wiadomo wybory na które i tak się nie wybieram. Bo iść tylko po to żeby zapewnić komuś bardzo dobrze płatną prace w brukseli to nie dla mnie.

Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja z Rybnika do Ostrawy i tak jeżdże zwykłą drogą Wodzisław Chałupki tak już jestem przyzwyczajony i mało mnie interesuje most w mszanie ale dla Was będzie jak najbardziej pomocny. A jeśli chodzi o termin oddania wiadomo wybory na które i tak się nie wybieram. Bo iść tylko po to żeby zapewnić komuś bardzo dobrze płatną prace w brukseli to nie dla mnie.

Dureń!

Pozdro

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...