Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Czechy - nowe inwestycje


christofer30

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, wojgoc napisał:

Swego czasu ścianka w Zacler była dla mnie najtrudniejsza trasa do zjechania - do tej pory przejeżdżając obok mam ciarki patrząc na ten stok.

Zacler nie jest moją ulubioną stacją, ale jest najbliższym dla mnie ośrodkiem w Czechach. Oczywiście i tam zaglądaliśmy na treningi. Dużym problemem jest parking, a w zasadzie jego mała pojemność. Trzeba się zebrać rano, bo później sporo z buta pod górę trzeba cisnąć. Śnieg tam za długo nie leży, ale fajna trasa jest. Na ściance niestety szybko się wytapia i w marcu przeważnie kończą sezon. Parę zdań o treningach, dla tych co by chcieli może zacząć zabawę na tyczkach. Pierwsza sprawa to rozgrzewka trwająca od 15 do 30 minut. Później jazda na rozluźnieniu, czasami jakaś zadaniówka, w Zaclerzu (końcówka lutego 2012r) np jazda w pozycji zjazdowej... 

1525894877_2018-11-11(479).thumb.png.453e28155c16577dd43940d14f4e54fb.png

Ja średnio za tym zadaniem przepadam, no i tak nudno jakoś, choć gdyby brzuch mi nie przeszkadzał to z większą radością zwijałbym się w jajo. Ale skoro trzeba to oczywiście staram się jakoś przyjąć odpowiednią pozycję

100231597_2018-11-12(25).thumb.png.7dc96d0a25509aed635e7f17120303ef.png

Jest też jakaś jazda dowolna, rozciągająca, czasem  śmig lub jakieś ćwiczenia na poprawę techniki (zależy od składu grupy) i pierwsza godzina (czasem dwie) za nami...

1022668250_2018-11-12(30).thumb.png.f9243cbcab9b7c4510948430dd5368d6.png

589102843_2018-11-12(39).thumb.png.1e605f1a4e5397dda52f55df584783e3.png

I wreszcie trening właściwy. W Zaclerzu warunki były na slalom (tak naprawdę to na tyczki wcale). Gigant odpadał bo nie zgodzili się właściciele wyciągu, za dużo ludzi było i dostaliśmy tylko wąski wycinek trasy. Do tego padał śnieg, było miękko i tworzyły się od razu dziury przy tyczkach, co zwłaszcza przy stromej ściance mocno utrudnia trening. Slalom podzielony był jakby na 2 części, pierwsza łatwiejsza na początek i później już jazda od początku przez ściankę na dół. Łatwo nie było, ale w razie upadków było miękko, nie to co na lodzie

860120289_2018-11-12(76).thumb.png.eea63cb95f95cab7bf242854d2c670b2.png

310734913_2018-11-12(82).thumb.png.b0ff6af60af79a901b55344200f8da18.png

Poniżej kolega o wzroście 2 metry, ale jak pięknie wije się między slalomowymi tyczkami...

1851398361_2018-11-12(97).thumb.png.0996558d169e5da9cd2981c3ae62f504.png

547950307_2018-11-12(101).thumb.png.4a8cc079483c59145c0f39a1fdde0cfd.png

choć nawet jemu zdarzyło się nie dojechać do końca trasy

1483150253_2018-11-12(105).thumb.png.3104fd1cb27c54a9397d0ac25f2bc100.png

1124778046_2018-11-12(106).thumb.png.57c0cc03729d57c5876530de4ebc3783.png

 No i ja kilka razy nie dojechałem, a walka z trasą była nierówna... często musiałem jechać na jednej narcie, a drugą tylko dostawiać żeby się zmieścić. To nie najlepsze rozwiązanie, ale gdy czasu brakuje jakoś trzeba się wcisnąć przed kolejną bramką...

1273384852_2018-11-12(119).thumb.png.c596f12e5d34bc18796652a3982d9585.png

1484007543_2018-11-12(122).thumb.png.da0d6ae1a36cd0175c21fcab7ab7ea12.png

171191288_2018-11-12(129).png.65954014a921da826f041ea7a7b62ee1.png

2144029978_2018-11-12(132).thumb.png.a36d409868b44eda1cbbab00fb13cda0.png

817274340_2018-11-12(146).thumb.png.6f8764737fb694915d286c80a485b76a.png

631610437_2018-11-12(148).thumb.png.a8612ab8c8d56d4a0e6afbe2c7bd6fbd.png

Zacler polecam z samego rana lub koło 12 kiedy część narciarzy wyjeżdża i można się już wcisnąć na parkingu. Można też pojeździć kilkaset metrów poniżej w Preknnym Dule. Tam jest łatwiejsza i nieco krótsza trasa. Jest kanapa, tradycyjnie z demobilu, chyba od 2011 albo 2012 roku (choć mogę się mylić o rok czy 2)

PS Zastanawiam się czy nie założyć wątku o tyczkach, ba tak tutaj trochę nie do końca w temacie. Można by się wymienić informacjami o szkoleniach, gdzie przez kogo, jak zacząć itd. Jakieś sprawy techniczne i takie tam różności tyczkarskie. Jeśli jest jakieś zainteresowanie w tym temacie oczywiście.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

W nadchodzącym sezonie ma być gotowa nowa trasa zjazdowa w świeżo nabytym przez TMR ośrodku "Jested", wzdłuż dotychczasowej, wyprzęganej 4-osobowej kanapy. Nieco poszerzone będą też dwie pozostałe trasy między dwoma kolejkami (czarna i czerwona).

https://www.libereckadrbna.cz/sport/ostatni-sporty/18109-plan-tmr-pro-jested-jeste-letos-vznikne-osvetlena-sjezdovka-za-120-milionu.html

Z kolei nie w nadchodzącym, ale w kolejnym sezonie 2020/21, miłośników Cervenohorskego Sedla (położonego blisko granicy) ucieczy pewnie wiadomość, że wolna, 4-osobowa ławka zostanie wymieniona na krytą i wyprzęganą. Jest to raczej pewne, bo znany jest konkretny wyciąg, który będzie tam sprowadzony (źródło: lanove-drahy).

Mnie tamtejsze stoki nie bardzo odpowiadają - są proste i dość jednostajnie nachylone (poza tym zlikwidowano czarną), za to chętnie przejechałbym się do Dolni Morava, przetestować już pakiet 3 długich tras, jednej nartostrady oraz talerzyka w górnej części, bo prawie co roku coś tam się zmienia. Do tego "Sky Walk" (ścieżka wśród chmur) i panoramiczna restauracja.

Oczywiście aktualne są też długoterminowe plany dotyczące Szpindlerowego Młyna i Pecu pod Śnieżką

 

Edytowane przez koliber
  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Do już znanych, dwóch istotnych nowości (Cervenohorske Sedlo i Ski-Kralicak) dołączyła trzecia - wyprzęgana kanapa ma zastąpić w nadchodzącym sezonie wolna "czwórkę" w ośrodku Ricky (0,5h za Zieleńcem), który akurat przypadkiem odwiedziłem w minionym sezonie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 months later...
W dniu 30.07.2019 o 14:55, koliber napisał:

W nadchodzącym sezonie ma być gotowa nowa trasa zjazdowa w świeżo nabytym przez TMR ośrodku "Jested", wzdłuż dotychczasowej, wyprzęganej 4-osobowej kanapy. Nieco poszerzone będą też dwie pozostałe trasy między dwoma kolejkami (czarna i czerwona).

https://www.libereckadrbna.cz/sport/ostatni-sporty/18109-plan-tmr-pro-jested-jeste-letos-vznikne-osvetlena-sjezdovka-za-120-milionu.html

Z kolei nie w nadchodzącym, ale w kolejnym sezonie 2020/21, miłośników Cervenohorskego Sedla (położonego blisko granicy) ucieczy pewnie wiadomość, że wolna, 4-osobowa ławka zostanie wymieniona na krytą i wyprzęganą. Jest to raczej pewne, bo znany jest konkretny wyciąg, który będzie tam sprowadzony (źródło: lanove-drahy).

Mnie tamtejsze stoki nie bardzo odpowiadają - są proste i dość jednostajnie nachylone (poza tym zlikwidowano czarną), za to chętnie przejechałbym się do Dolni Morava, przetestować już pakiet 3 długich tras, jednej nartostrady oraz talerzyka w górnej części, bo prawie co roku coś tam się zmienia. Do tego "Sky Walk" (ścieżka wśród chmur) i panoramiczna restauracja.

Oczywiście aktualne są też długoterminowe plany dotyczące Szpindlerowego Młyna i Pecu pod Śnieżką

 

Faktycznie ta trasa będzie do dyspozycji w sezonie 2020/21. Nazywa się Nova Skalka, ma prawie 1500 m długości i 45 metrów szerokości, brak danych o przewyższeniu, ale z opisu strony ośrodka raczej dla rodzin z dziećmi. Żeby się na nią dostać trzeba się wciągnąć dość szybkim (2,4 tys. osób/h) krzesłem 4 os. Doppelmayera. Dolna stacja mieści się przy przystanku P1 i przystanku tramwaju linii nr 3. Tak, tak! Można na narty przyjechać tramwajem! Od sezonu 2021/22 trasa ma być oświetlona. 

Od dolnej stacji tej kolei można też przejść około 800 metrów łagodnym wejściem do dolnej stacji gondoli na Jested i do schroniska/hotelu/restauracji na górze, do skoczni narciarskiej goszczącej jeszcze niedawno Puchar Świata oraz do drugiego 4 osobowego krzesełka na pozostałe trasy w ośrodku.

Załączam kilka świeżych fotek z dzisiaj samego Jestedu, widoków z najwyższego punktu (1013 metrów) i palacinek, czyli naleśników, których nie można nie zjeść będąc na górze. I jeszcze jednej rzeczy, której konsumpcji nie polecam.

 

 

IMG_3847.jpg

IMG_3850.jpg

IMG_3851.jpg

IMG_3852.jpg

IMG_3854.jpg

IMG_3856.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Tak, będzie to druga trasa przy wyprzęganej kanapie - przewyższenie 351m, dodatkowo poszerzono też czarną przy wolniejszej ławce i połączono wszystkie wyciągi nowym łącznikiem w dolnej części:

https://www.skijested.cz/nova-skalka/nova-skalka

Ogrom inwestycji w Czechach - ciąg dalszy: po nowych, już postawionych kanapach w Rickach i Kralicaku (bieżący sezon), na przyszły zaplanowano również kilka nowych, wyprzęganych kanap - i też głównie w rejonie Jeseników i Gór Orlickich.

1) Zupełnie nowy ośrodek w Jadrnej (zaledwie kilka km za przejściem granicznym w Mostowicach k. Zieleńca) - wyprzęgana kanapa 1458m, przewyższeni ok. 340m (760-1100m npm).

2) Również nowa kryta, 1314-metrowa kanapa w ośrodku Paprsek (okolice Starego Mesta pod Sneznikiem).

3) Wyprzęgana kanapa zastąpi też "starą", choć postawioną zaledwie 9 lat temu na Cervonohorskim Sedlu.

Jak dodamy do tego istniejące już Ramzovą, Kouty, Bukovą Horę, Dolną Moravę, Destne, oraz wspomniane Ricky, Kralicak, C.Sedlo, Jadrna, Paprsek - to będzie rejon na równi z czeskimi Karkonoszami. I podobnie jak w Karkonoszach - na kilkanaście ośrodków czeskich, przypadają tylko 2 nasze (Zieleniec, Czarna Góra).

Do tego w Bili, czy tam Bilej (Beskidy) wymiana 4-os. ławki na 6-osobową, oczywiście wyprzęganą (być może dotychczasowa kanapa zostanie przeniesiona na przeciwległy stok z orczykami) - też w planie na przyszły sezon.

Edytowane przez koliber
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...
  • 2 months later...
Godzinę temu, ski89 napisał:

W Szpindlu już oficjalnie szykują się nowe inwestycje. Dwie nowe kolejki łączące Medvedin i Svaty Petr oraz nowe trasy. Potężny to będzie ośrodek!

Oby. Niestety od kilku lat tę inwestycję przesuwają. Obecnie jest w planach na sezon 2023/24, czyli nie tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MarioJ napisał:

Ta tablica stoi w Spindlu od kilku lat. Nic się nie dzieje. To nie takie proste ....

Dokładnie. Znajomy mieszka w Spindlu i kilka lat temu mi opowiadał o połączeniu Svaty Petr z Medvedin'em - z tym że miała to być gondola łącząca obie stacje.

Trzymam kciuki bo ogólnie to fajny acz w sezonie mega zatłoczony ośrodek i dodatkowe kanapy i trasy mogą zrobić robotę (przy założeniu że baza noclegowa nie powiększy się zbytnio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, izydar napisał:

Dokładnie. Znajomy mieszka w Spindlu i kilka lat temu mi opowiadał o połączeniu Svaty Petr z Medvedin'em - z tym że miała to być gondola łącząca obie stacje.

Trzymam kciuki bo ogólnie to fajny acz w sezonie mega zatłoczony ośrodek i dodatkowe kanapy i trasy mogą zrobić robotę (przy założeniu że baza noclegowa nie powiększy się zbytnio)

Byłeś w Szczyrku podczas ferii? :)

W Szpindlu większe tłumy niż w Szczyrku? Masz jakieś fotki kolejek do wyciągu w sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ski89 napisał:

Byłeś w Szczyrku podczas ferii? :)

W Szpindlu większe tłumy niż w Szczyrku? Masz jakieś fotki kolejek do wyciągu w sezonie?

W Szczyrku nie byłem- jestem z zachodniej Polski i weekendowo za daleko, na dłużej jadę w Alpy. Zdjęć kolejek nie kolekcjonuję :) - wyobraź sobie kolejkę do końca budynku wzdłuż którego ludzie stoją w kolejce do bramek. 20 minut stania to dla mnie trudne do zaakceptowania. Na bieżąco można jedynie jeździć a 2-os. krześle i orczykiem na górze 4-ki, z tym że to przedpotopowe krzesło jedzie na górę 20 minut więc wychodzi to samo stanie w kolejce do 6-os kanapy albo jazda na górę starą 2-ką.

To co miałeś w ten weekend zapewne jest namiastką Spindlowego realu - jestem w każdym sezonie 2-3 weekendy więc wiem co mówię. Bywałem też w okresie przedświątecznym i tego się nie da porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MarioJ napisał:

Ta tablica stoi w Spindlu od kilku lat. Nic się nie dzieje. To nie takie proste ....

Jak to nic się nie dzieje, przecież regularnie, co roku, ceny skipassów idą w górę, a to dla TMR najlepsze inwestycje jakie sobie mogą zaserwować...

Obecna cena 1190 koron ( a więc blisko 220 zł) za 1 dzień to już grube przegięcie. Jeszcze trochę i będzie drożej niż w topowych ośrodkach alpejskich, a część mniejszych już dziś przebijają, bo za 47 euro można w Alpach pojeździć.

Dodatkowo taki Pec/Jańskie robi dokładnie to samo i ceną nie odstają. Nie wiem czy się umawiają, ale jakoś tak te ich ceny równo rosną co roku. W Pecu też jeszcze kilka lat temu pokazywali wielkie inwestycje, nowe wyciągi, połączenie z Cerny'm Dul'em, ..., z których nie powstało do dziś nic, więc jedni drugich są warci. Aż strach pomyśleć jaka będzie cena jak te inwestycje zrealizują.

PS. Wiem, że można taniej kupić niektóre karnety przez internet, ale nie zawsze taka opcja wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, artkas napisał:

Obecna cena 1190 koron ( a więc blisko 220 zł) za 1 dzień to już grube przegięcie. Jeszcze trochę i będzie drożej niż w topowych ośrodkach alpejskich, a część mniejszych już dziś przebijają, bo za 47 euro można w Alpach pojeździć.

Frustracja poszła 🙂

Ceny sprzętu spadają, szczególnie używanego, to ceny karnetów idą w górę.

Dopóki liczba chętnych rośnie, to ceny też będą rosły. Tak jest w kapitaliźmie.

Mi też to się nie podoba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarioJ napisał:

Dopóki liczba chętnych rośnie, to ceny też będą rosły. Tak jest w kapitaliźmie.

Mi też to się nie podoba.

 

Myślę, że przyczyny są inne, 7% inflacji, radykalny wzrost cen energii a podejrzewam, że też pracy. To bardziej prawdopodobne powody.

Przy rosnącym ruchu raczej ceny by spadały (bo to jednak rynek konkurencyjny). Ryzyko bariery popytu jest moim zdaniem realne. To towar o małej elastyczności cenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wujot napisał:

Myślę, że przyczyny są inne, 7% inflacji, radykalny wzrost cen energii a podejrzewam, że też pracy. To bardziej prawdopodobne powody.

Przy rosnącym ruchu raczej ceny by spadały (bo to jednak rynek konkurencyjny). Ryzyko bariery popytu jest moim zdaniem realne. To towar o małej elastyczności cenowej.

Na pewno tak. Koszty stałe rosną, cena sprzedaży usługi też musi rosnąć. Wzrost cen biletów jest też efektem inwestycji.

Tereny narciarskie w Polsce mają ograniczoną podaż, nie da się zbudować więcej dobrych wyciągów i tras. Dochodzą nowe wyciągi ale jednocześnie popyt na narciarstwo rośnie szybciej. Czyli podaż jest za mała do popytu, dlatego ceny mogą rosnąć więcej niż inflacja. Patrząc na kolejki do tych szybkich i wygodnych wyciągów, to widać że ludzie postrzegają to jako dobro luksusowe. A za luksus płaci się bez dyskusji, patrz wyciąg Winterpol w Karpaczu.

Myślę że właściciele stoków z Zieleńcu, którzy stawiają nowe wolne czwórki, biznesowo popełniają ogromny błąd. Dużo więcej by zarobili na krześle z podgrzewaną kanapą i bublinkami. Nawet jak by to było na czerwonej trasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MarioJ napisał:

Myślę że właściciele stoków z Zieleńcu, którzy stawiają nowe wolne czwórki, biznesowo popełniają ogromny błąd. Dużo więcej by zarobili na krześle z podgrzewaną kanapą i bublinkami. Nawet jak by to było na czerwonej trasie.

 

Jeszcze istnieje coś takiego jak przepustowość stoku. Przy kanapie musisz mieć co najmniej dwie bardzo szerokie trasy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MarioJ napisał:

Na pewno tak. Koszty stałe rosną, cena sprzedaży usługi też musi rosnąć. Wzrost cen biletów jest też efektem inwestycji.

Tereny narciarskie w Polsce mają ograniczoną podaż, nie da się zbudować więcej dobrych wyciągów i tras. Dochodzą nowe wyciągi ale jednocześnie popyt na narciarstwo rośnie szybciej. Czyli podaż jest za mała do popytu, dlatego ceny mogą rosnąć więcej niż inflacja. Patrząc na kolejki do tych szybkich i wygodnych wyciągów, to widać że ludzie postrzegają to jako dobro luksusowe. A za luksus płaci się bez dyskusji, patrz wyciąg Winterpol w Karpaczu.

Myślę że właściciele stoków z Zieleńcu, którzy stawiają nowe wolne czwórki, biznesowo popełniają ogromny błąd. Dużo więcej by zarobili na krześle z podgrzewaną kanapą i bublinkami. Nawet jak by to było na czerwonej trasie.

 

A mnie te podgrzewane kanapy z bublinkami zaczynają drażnić. Dobra, niech będzie 1 w każdym ośrodku, ale dla równowagi też np. orczyki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Narciarz ze Śląska napisał:

A mnie te podgrzewane kanapy z bublinkami zaczynają drażnić. Dobra, niech będzie 1 w każdym ośrodku, ale dla równowagi też np. orczyki!

Jak jeździsz 2-3 godzinki jako lokales, to orczyki czy wolne krzesełka bez osłon są ok, nawet przy gorszej pogodzie, ale jeśli przyjeżdżasz na parę dni, czy choćby na weekend i chcesz się najeździć od rana do popołudnia, to już raczej nie bardzo. Przy naprawdę dużym mrozie, porywistym wietrze czy opadach na takiej np. Szrenicy z infrastrukturą, jaką proponujesz, trudno wytrzymać cały dzień.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...