Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

W oparach minimalizmu. - skitury na lekko


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze dla porządku

Atomic Backland Carbon Light Buty są bardzo wygodne i twarde (jak na skiturowe lekkie buty). Doskwiera nadmierna awaryjność: pęka cholewka na łączeniu carbonu z plasitkiem, niszczy się materiałowy język, wypadło tylne gniazdo pinowe w wyniku pęknięcia śrubki. W nowszym modelu 2019+ część problemów została poprawiona. Botek Light jest zby cienki i przy -10 stosowałem ogrzewacze chemiczne.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, surfing said:

W którym miejscu stopy podkładasz ogrzewacz?

pod przednią cześć stopy, pod palcami, i co ciekawe, nawet z tego powodu nie robią mi się odciski, czego się trochę obawiałem,

problem że ze względu na minimalną przestrzeń, stosuje najchudsze ogrzewacze chyba te do rąk

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2019 o 08:40, MarioJ napisał:

Wrzucam swoją listę wyposażenia z Ukrainy (relacja obok) z modelami, pełna waga.

Nie ma tylko : wody w termosie oraz kanapek.

Faktem jest że ze sprzętem obozowym zbyt często nie chodziliśmy, więc było jeszcze trochę lżej.

 

Lista_sprzetu_Ukraina.pdf 68 kB · 8 pobrań

Mam nadzieję że za Twoją listę sprzętu będę miał okazje kiedyś  postawić Ci piwo, lista(wydrukowana) bardzo mi ułatwiła pakowanie :)Dziękuję.

P1010543.JPG

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, surfing napisał:

Mam nadzieję że za Twoją listę sprzętu będę miał okazje kiedyś  postawić Ci piwo, lista(wydrukowana) bardzo mi ułatwiła pakowanie :)Dziękuję.

 

to jak jesteś taki miły, to może kiedyś po Pilsku pochodzimy albo jakaś inna Rysianka ? 🙂 

w przyszłym sezonie bym się chętnie wybrał

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Lista lekkich raków w 2019 r. rozszerzyła się o dwa aluminiowe modele Rutor Kong. Jeden to klasyczny automat, drugi do butów typu speed (np moich TLT 7). Raki ciekawie się składają i mają nowatorską regulację długości. To drugie może być dużą zaletą jak ktoś ma więcej butów albo dla wypożyczania. 

spacer.png    spacer.png   spacer.png

 

Są  też wersje stalowe

spacer.png

Wracając do składania - firma starannie unika pokazania pary przygotowanej do transportu ale na 100% zęby muszą być na zewnątrz. W porównaniu z tradycyjnym sztywnym łącznikiem nie widzę korzyści na miejscu a te zęby na zewnątrz to słabe jest - bo musi być solidny pokrowiec. Waga aluminiowych to jest 480 (490) g z antisnow.

To jest chyba średni wynik, bo 100 g więcej od takich Leopardów (z dyneemą i w odpowiadającej konfiguracji semi-automat) a około 50 g od Camp 390 ze sztywnym łącznikiem i własnej roboty antisnowami). Biorąc pod uwagę, że na miejscu nie ma korzyści i trzeba solidnego pokrowca (a nie woreczka) to zasadniczą korzyścią jest ta szybka regulacja. Może to być dla kogoś ważne.

 

Pozdro

Wiesiek

 

Edytowane przez Wujot
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie gogle

Temat chyba jeszcze nie był poruszany. Widziałem u chłopakach z Trawersu Alp takie minimalistyczne gogle.

Gomola-Golec.jpg

Kolega Gomola chyba jest właścicielem Alpinki, dystrybutora Skitrab, którego gogle ma na sobie.

Gogle kosztują 310zł i ważą 40gr, czyli bardzo lajt.

Czy macie jakieś swoje gogle które ważą równie mało ale kosztują trochę mniej ? 🙂 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zważyłem swoje normalne gogle.

Dragon DX silver ion - 117g. Cena poniżej 200zł

Ja zostanę przy nich. W goglach liczy się dla mnie dopasowanie i kontrast widzenia, który w tym modelu jest bardzo dobry.

Jeśli chodzi o wagę to dla mnie istotna jest waga zjazdowa plecaka, więc gogli się wtedy nie liczy.

Najlżejsze pewnie będą okulary na gumkę i brak dodatkowych gogli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Spiochu napisał:

Z ciekawości zważyłem swoje normalne gogle.

Dragon DX silver ion - 117g. Cena poniżej 200zł

Ja zostanę przy nich. W goglach liczy się dla mnie dopasowanie i kontrast widzenia, który w tym modelu jest bardzo dobry.

Jeśli chodzi o wagę to dla mnie istotna jest waga zjazdowa plecaka, więc gogli się wtedy nie liczy.

Najlżejsze pewnie będą okulary na gumkę i brak dodatkowych gogli.

W zasadzie zawsze mam zestaw - okulary przeciwsłoneczne (IV) i gogle z szybką na mgłę (czyli prawie przezroczystą). Pozwala to załatwić wszystkie potrzeby. I tak np. zjeżdżając w  ładną pogodę na stoku południowym/zachodnim gogle są w plecaku, za to w dupówę i przy silnym wietrze (zamieć) mam je na nosie nawet na podejściu. Wniosek jest taki, że nie wiadomo w czym się będzie zjeżdżało/podchodziło a co będzie w plecaku. 

Te 80 g o których mówi Mariusz mogą być warte pamięci (czyli przy okazji) - korzyść jest nie tylko na wadze, ale też objętości. Od pewnego czasu to jest mój priorytet. Waga na tyle mi spadła, że nawet w terenie lodowcowym z liną nie jest źle. Ale zgrabniejszy, mniejszy, lżejszy plecor to duża korzyść. To się zmieni bo pewnie wreszcie kupię jakąś nową alpridę i znów będę chciał się "odchudzić". Wtedy te 80 g będzie jak znalazł.

Przejrzałem sporą ofertę gogli rowerowych ale nic ciekawego nie znalazłem...Boję się, że nic lepszego od tego Ski Traba nie będzie. Ale ta waga to bez gumki może być.

 

pozdro

Wiesiek

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wniosek jest taki, że nie wiadomo w czym się będzie zjeżdżało/podchodziło a co będzie w plecaku. 

Ja  (prawie?) zawsze zjeżdżam w goglach a podchodzę w okularach lub bez okularów (mgła), więc nieco inaczej to wygląda.

Wspomniane Dragony ze srebrną szybą dają radę w ostrym słońcu ale zapewniają również dobry kontrast we mgle. Wiele jaśniejszych szybek (żółtych, jasnopomarańczowych) dawało gorszy efekt przy słabej widoczności.

Potencjalne straty w widoczności, czy ochronie oczu (przy upadkach i jeździe po lesie) to bardzo poważne wady, w stosunku do uzyskanej korzyści wagowej. Jeśli ultralekkie gogle będą sporo gorsze* to już lepiej urwać jedną klamrę w bucie by zyskać na wadze.

* - Nie testowałem tego 40g modelu, jeśli jest bardzo dobry (w co wątpię), to problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Spiochu napisał:

Ja  (prawie?) zawsze zjeżdżam w goglach a podchodzę w okularach lub bez okularów (mgła), więc nieco inaczej to wygląda.

Wspomniane Dragony ze srebrną szybą dają radę w ostrym słońcu ale zapewniają również dobry kontrast we mgle. Wiele jaśniejszych szybek (żółtych, jasnopomarańczowych) dawało gorszy efekt przy słabej widoczności.

Potencjalne straty w widoczności, czy ochronie oczu (przy upadkach i jeździe po lesie) to bardzo poważne wady, w stosunku do uzyskanej korzyści wagowej. Jeśli ultralekkie gogle będą sporo gorsze* to już lepiej urwać jedną klamrę w bucie by zyskać na wadze.

* - Nie testowałem tego 40g modelu, jeśli jest bardzo dobry (w co wątpię), to problemu nie ma.

Pełne słońce,  szczególnie wysoko na lodowcu wymaga bardzo ciemnej szybki, bez znaczenia czy okulary czy gogle. Aby mieć zawsze komfort zjazdu trzeba by było mieć dwie pary gogli. Ewentualnie wymienna szybka choć tego w warunkach turowych nie do końca widzę. Stąd zestaw - ciemne okulary i jasne gogle - mnie się to najlepiej sprawdziło.

Ta waga 40 g po zastanowieniu wydaje mi się nierealna - podejrzewam jak napisałem, że to bez gumki jest. 

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wujot napisał:

Pełne słońce,  szczególnie wysoko na lodowcu wymaga bardzo ciemnej szybki, bez znaczenia czy okulary czy gogle. Aby mieć zawsze komfort zjazdu trzeba by było mieć dwie pary gogli. Ewentualnie wymienna szybka choć tego w warunkach turowych nie do końca widzę. Stąd zestaw - ciemne okulary i jasne gogle - mnie się to najlepiej sprawdziło.

Ta waga 40 g po zastanowieniu wydaje mi się nierealna - podejrzewam jak napisałem, że to bez gumki jest. 

Gumka do naszej czołówki waży 30g, więc razem to może być dla tych gogli 60-70g

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pełne słońce,  szczególnie wysoko na lodowcu wymaga bardzo ciemnej szybki, bez znaczenia czy okulary czy gogle. Aby mieć zawsze komfort zjazdu trzeba by było mieć dwie pary gogli. Ewentualnie wymienna szybka choć tego w warunkach turowych nie do końca widzę. Stąd zestaw - ciemne okulary i jasne gogle - mnie się to najlepiej sprawdziło.

Wiem że wysoko lubi mocno świecić. Czytałem już książkę w namiocie, nie zdejmując okularów kat. 4 ;)

Na nartach najważniejszy jest jednak kontrast. Dobranie odpowiednio ciemnej/jasnej szyby nie wystarcza.

Do dragonów masz różne szybki, te srebrne podają przepuszczalność światła 20%, czyli  średnią ale z uwagi na lustro na słońcu też jest nieźle. Przy całodniowej jeździe w lampie są za jasne i trochę męczą, ale widać dalej dobrze. We mgle jak pisałem, lepszy kontrast od jasnych szybek, pomimo że są za ciemne.

https://supersklep.pl/i263081-gogle-dragon-dx-skully-lumalens-silver-ion?gclid=EAIaIQobChMI9NPqmd-Z4gIVEqaaCh3uzg9zEAQYBSABEgKc7_D_BwE

https://europe.dragonalliance.com/collections/lumalens-technology

Szybkę można dość łatwo wymienić bez  żadnych narzędzi ale nie jest to super wygodne rozwiązanie. Możesz sobie dobrać jeszcze tą Dark Blue (4%) i zupełnie przezroczystą (81%) ale to już będą razem trzy.

 

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ostatnie zyski na wadze (znaczy straty ;)), warto dodać, że niskim kosztem :

(1) miniraki 200g - mieszczą się harszlach, które widać dla skali obok. Dotychczas używałem Grivele G1 (najlżejsze stalówki) - 750g. Sprawdzone niedawno, na podejściu dają radę, schodzić nie musiałem - mogłoby być niewygodnie, w każdym razie nie tak szybko (chyba bym w nich nie zbiegał w dół, co mogę robić w rakach), po godzinie podejścia dobrze jest skontrolować śrubkę i dokręcić (motylek).

(2) i (3) wkładka termiczna do śpiwora (220g) i bivy bag (150g) zamiast śpiwora (500g). Jeszcze większy zysk na objętości bo razem są wielkości paczki z harszlami.

(4) softshell - 160g, zamiast dotychczasowego (550g). Na razie nie jestem w stanie do końca uwierzyć, że to zadziała na mrozie, ale będę sprawdzał :) Tkanina nowego typu (pertex), podobno idealny kompromis pomiędzy oddychalnością a nieprzewiewnością. 

image.png.44f4f3b93e61a82c9a7f06eaa468f0c2.png

Edytowane przez AndRand
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, AndRand napisał:

Moje ostatnie zyski na wadze (znaczy straty ;)), warto dodać, że niskim kosztem :

Schudłem 4kg, zysk wyceniam na 6 tyś zł :) , na pewno warto odchudzić to co w plecaku i przy stopach, reszta czyli to co na sobie- bielizna i to co na niej waga ma tu mniejsze znaczenie, ważniejsze jest żeby dobrze się czuć w sensie komfortu termicznego. Na mini raki pewnie bym się nie zdecydował bo moje stalówki automaty ważą tylko 500g, Softshell nowej generacji (cienki i lepiej oddychający) 420g z kapturem odkryłem w tym sezonie i spisał się rewelacyjnie na THR bo kurtka Gore 90% w plecaku.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, surfing napisał:

Schudłem 4kg, zysk wyceniam na 6 tyś zł :) , na pewno warto odchudzić to co w plecaku i przy stopach, reszta czyli to co na sobie- bielizna i to co na niej waga ma tu mniejsze znaczenie, ważniejsze jest żeby dobrze się czuć w sensie komfortu termicznego. Na mini raki pewnie bym się nie zdecydował bo moje stalówki automaty ważą tylko 500g, Softshell nowej generacji (cienki i lepiej oddychający) 420g z kapturem odkryłem w tym sezonie i spisał się rewelacyjnie na THR bo kurtka Gore 90% w plecaku.

W ruchu zestaw bielizna+polar+softshell mi zawsze wystarcza (w bezruchu, np. wyciąg, bywa zimno). Ostatnio dałem radę nawet do prawie -20, ale szedłem dość szybko i z perspektywą, że późno w nocy będę musiał czekać bez ruchu na transport - więc nie zakładałem puchówki by jej nie zapocić (potem się okazało, że niepotrzebnie, zresztą primaloft powinien grzać też wilgotny). Na przepince na górze ten zestaw jeszcze z puchóweczką wystarcza. Goretexu i ciężkich kurtek nie używam, bo się szrenią.

ps. czyli Grivele G1 to ściema marketingowa :( ale to koszyki, może dlatego. Po zważeniu plecaka spojrzałem na listę, żeby znaleźć z czego da się najwięcej zejść wagą - to właśnie te 4 rzeczy (nie licząc sprzętu - narty, wiązania, buty)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AndRand napisał:

W ruchu zestaw bielizna+polar+softshell mi zawsze wystarcza (w bezruchu, np. wyciąg, bywa zimno). Ostatnio dałem radę nawet do prawie -20, ale szedłem dość szybko i z perspektywą, że późno w nocy będę musiał czekać bez ruchu na transport - więc nie zakładałem puchówki by jej nie zapocić (potem się okazało, że niepotrzebnie, zresztą primaloft powinien grzać też wilgotny). Na przepince na górze ten zestaw jeszcze z puchóweczką wystarcza. Goretexu i ciężkich kurtek nie używam, bo się szrenią.

Czyli nie masz warstwy 100% odpornej na deszcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

moje stalówki automaty ważą tylko 500g

Proszę o szczegóły bo pierwsze słyszę o takich rakach. Nawet hybrydy ważą ponad 500g.

Cytat

wkładka termiczna do śpiwora (220g) i bivy bag (150g) zamiast śpiwora (500g)

Nie lepiej śpiwór x-lite 200? Waga 350g a termika na pewno lepsza. Tylko ta cena.

 

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Wujot napisał:

Czyli nie masz warstwy 100% odpornej na deszcz?

Nie, w taką pogodę nie chodzę, bo nie lubię jeździć w deszczu. Wielodniowych tur na wiosnę nie planuję, ze względu na niepewną pogodę no i długi dzień ( = długa tura = większe zmęczenie)

Edytowane przez AndRand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Spiochu napisał:

Proszę o szczegóły bo pierwsze słyszę o takich rakach. Nawet hybrydy ważą ponad 500g.

Ja też,

chyba że chodzi o "wycinanki laserowe" z blachy nierdzewnej, black diamond coś eksperymentował ale szybko dali se spokój. Przód stal alu tył-jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2019 o 09:06, MarioJ napisał:

Podajcie nazwy model tych Waszych softshelli i innych produktów.

Jak tutaj coś opisujecie, to tak aby inni z tego mieli jakąś korzyść, czyli potrzebne są nazwy produktów, aby ktoś mógł sobie to znaleźć w sieci 🙂 

Nie jestem jakimś słupem ogłoszeniowym, żeby wskazywać marki. Taką wagę można uzyskać przy materiałach Nanopro lub Pertex. Ja mam akurat ten drugi, bo na stronie producenta (słowacki zajo.net) spodobało mi się, że waga jest pokazywana na liście produktów i jest dostępny w kategoriach sortowania. Znaczy, że wiedzą o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AndRand napisał:

Nie jestem jakimś słupem ogłoszeniowym, żeby wskazywać marki. Taką wagę można uzyskać przy materiałach Nanopro lub Pertex. Ja mam akurat ten drugi, bo na stronie producenta (słowacki zajo.net) spodobało mi się, że waga jest pokazywana na liście produktów i jest dostępny w kategoriach sortowania. Znaczy, że wiedzą o co chodzi.

Nanopro to własna nazwa Marmota dla japońskiego laminatu Entrant firmy Toray (która robi też Dermizax). Ten laminat jest mało trwały, lekki i nieźle oddychający. Jest relatywnie najtańszy. Mam jedną kurtkę z tego.

Gwoli ścisłości Pertex (i Nanopro) jest materiałem membranowym (o nie najwyższej wodoodporności). Wobec tego 160 g to waga HS a nie SS (nie znam SS poniżej 300 g). Jeśli chodzi o kurtki HS to nawet 80 g się znajdzie (i parametrami wodoodporności i paroprzepuszczalności,  na głowę bijący Pertex).

Co do tego ostatniego - mam spodnie Rab i Spyder oparte na laminacie Pertex (jest parę różnych odmian pod tą marką) i jestem z obu bardzo zadowolony. Odporność na wodę wystarcza i jakoś to oddycha.

 

Pozdro

Wiesiek

Edytowane przez Wujot
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...