Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczawnica Palenica


lski@interia.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...
Cytat

Aktualnie czekam na otwartą w pełni trasę Palenica I i doczekać się nie mogę. W tym sezonie wpadli na pomysł jej wynajmu pod treningi / zawody i odkąd działa (od 15 stycznia) to ciągle jest zamknięta lub otwarta jedynie przez 2 godziny. Aktualnie na grafiku do końca stycznia jest pozajmowana. Nie powiem irytuje mnie to już. Rozumiem że ktoś chce ją wynajmować na treningi i zawody ale codziennie? Powinni przeznaczyć na to jakieś wybrane dni a nie cały czas jak leci.

 

Dnia 25.02.2019 o 19:30, labas napisał:

w tym sezonie fisem zarządza Mariusz S. z ramienia PZN, trasa jest ratrakowana raz na dwa tygodnie.

Codziennie na niej są treningi dla klubów, czasami dla kadrowiczów, ewentualnie zawody a tacy jak Ty narciarze to co najwyżej mogą sobie tą trasę pooglądać z krzesełka.

Jeżdżę na tej trasie trzy razy w tygodniu, wczoraj na zawodach AMP najlepsi amatorzy mieli problemy.

Widzę że zarządzanie na Palenicy w Szczawnicy jest jak za komuny na COS Skrzyczne. Wtedy trasa FIS Skrzyczne zamknięta była prawie cały czas, w COS Szczyrk dopiero Kotowicz zrobił z tym porządek i okazało się trenować można z samego rana  bez zamykania trasy, a zawody w większości tak wytyczyć aby nie było potrzeby zamykania. FIS Skrzyczne zamknięte w całości można policzyć na palcach jednej ręki.

Widzę tu dużo miejsca na spokojną jazdę obok siebie

100_2893.JPG

Tak wygląda trening Skrzyczne bez zamykania trasy

P1010241.JPG

Edytowane przez surfing
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Szczawnica Palenica

Dnia 25.01.2019 o 19:48, Narciarz ze Śląska napisał:

piątek, 25 stycznia 2019

Pewnie nigdy tam nie jeździliście. Relacja ze szczawnickiej Palenicy

 
Z "centrum" Śląska jest tam ok. 200 km. Czas dojazdu wynosi ok. 3 godzin. Pewnie nigdy tam nie byliście na nartach. Zresztą, gdyby nie nadzwyczajne okoliczności (nieważne jakie), też bym tam nigdy na narty nie pojechał. A jednak.
 
Pierwsza refleksja: mało śniegu. To znaczy mało w porównaniu z Beskidem Śląskim. Jakby nie naśnieżanie, byłoby kiepsko z warunkami na tej Palenicy. A trzymetrowych zasp ... nie ma.

Kiedyś Palenica była znana jako ośrodek z jedną z najostrzejszych tras. Ale trasa czarna już nie istnieje (powstały domki u jej ujścia), teraz są do dyspozycji w zasadzie trzy trasy:
  • czerwona o parametrach FIS, konkretnie dziś przeznaczona na zawody;
  • skomplikowana niebieska o długości 1800 m;
  • krótka trasa na Szafranówce, w zasadzie takie pole narciarskie do nauki.
    100_2950.JPG
Pierwsza niespodzianka przed przyjazdem: aplikacja PKLpass działa o wiele lepiej i przyjaźniej niż szczyrkowski Gopass. Zostawiłem sobie w domu kartę "pokrynicką" z zeszłego sezonu (tak naprawdę, to zapomniałem ją oddać), a dziś ona się bardzo przydała. Strona PKL-u wyraźnie informuje, jak można taką kartę zamienić na stałą i następnie przypisać do niej zakupione on-line produkty. Moim produktem był 1 dzień jazdy na Palenicy. Dodatkowym ułatwieniem jest, że można mieć wiele kart w posiadaniu, wystarczy do każdej z nich "zrucać" produkty. Czyżby państwowa od niedawna firma PKL zatrudniała lepszych informatyków, niż korporacja TMR? Zapłaciłem i zadziałało bez pudła. bez żadnej wizyty w ichniejszym "infocentrum".
2019-01-25%2B%25282%2529.png
 
Dzisiejsza wizyta była w miarę udana. Stacja nie porywa swoim rozmachem, ale na plus można zapisać totalny ... brak klientów. Kolejek nie było w ogóle. Po doświadczeniach Szczyrku to lekki szok, zwłaszcza, że trwają ferie małopolskie, czyli dla Szczawnicy miejscowe i kluczowe.
100_2889.JPG
 
Po pierwsze: wyciąg. Jest w miarę szybki, wyprzęgany, czteroosobowy i całkowicie ... wystarczający. Trasę wjazdu pokonuje w jakieś skromne 4 minuty. I jest to jedyne rzecz szybka i nieskomplikowana na Palenicy.
100_2892.JPG
 
100_2897.JPG
 
100_2901.JPG
 
 
Po drugie: trasa czerwona. Dostępna dziś do godz. 9:00 i po godz. 14:00. Po tym czasem zajęta na zawody. Ale udało się nią zjechać kilka razy. Jest naprawdę ostra.
100_2893.JPG
 
Więcej (i więcej zdjęć, w tym niebieska, Szafranówka) tutaj: http://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/01/pewnie-nigdy-tam-nie-jezdziliscie.html

 

Dnia 25.01.2019 o 20:28, pawelb91 napisał:

Oj jeździliśmy tam, i jeździmy często. Nie wrzucaj wszystkich z Małopolski że jeżdżą tylko po niebieskich trasach w Białce, co nie raz już pisałeś.
Sam dodawałem kilkukrotnie relacje z Palenicy w Szczawnicy. Aktualnie czekam na otwartą w pełni trasę Palenica I i doczekać się nie mogę. W tym sezonie wpadli na pomysł jej wynajmu pod treningi / zawody i odkąd działa (od 15 stycznia) to ciągle jest zamknięta lub otwarta jedynie przez 2 godziny. Aktualnie na grafiku do końca stycznia jest pozajmowana. Nie powiem irytuje mnie to już. Rozumiem że ktoś chce ją wynajmować na treningi i zawody ale codziennie? Powinni przeznaczyć na to jakieś wybrane dni a nie cały czas jak leci.

Co do "czerwonej" trasy Palenica I FIS. Średnio co 2 lata zmienia kolor. Raz czarna, raz czerwona. W tym sezonie padło na czerwoną. Rok temu była czarną. Spokojnie można ją uznać jako czarną. Zazwyczaj na niej pustki. Lubię to miejsce, choć przygotowywanie tej trasy często pozostawiało wiele do życzenia i nie jest to tylko moje zdanie.

Cóż, może w drugiej połowie lutego będzie w końcu trasa FIS otwarta.

 

Dnia 25.01.2019 o 20:48, pawelb91 napisał:

Kiedyś chodziły głosy o rozbudowie stacji na Palenicy na stronę Słowacką, później jakoś to się rozmyło, nie znam szczegółów. 
Był też pomysł budowy wyciągu i tras na Jarmucie - góra obok, którą bardzo dobrze widać z trasy rodzinnej, z charakterystyczną polanką i przekaźnikiem na szczycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, surfing napisał:

Widzę że zarządzanie na Palenicy w Szczawnicy jest jak za komuny na COS Skrzyczne. Wtedy trasa FIS Skrzyczne zamknięta była prawie cały czas, w COS Szczyrk dopiero Kotowicz zrobił z tym porządek i okazało się trenować można z samego rana  bez zamykania trasy, a zawody w większości tak wytyczyć aby nie było potrzeby zamykania. FIS Skrzyczne zamknięte w całości można policzyć na palcach jednej ręki.

Z tego powodu w Szczawnicy nie byłem w tym sezonie ani razu i pewnie nie będę. Trasa FIS codziennie jest zamknięta przynajmniej do 11 a często i do 14 - 14:30, lub jest czynna dla "reszty" przez 2 godziny pomiędzy treningami. Chciałem się wybrać by od rana pojeździć na dobrze przygotowanej trasie a nie po zrytej przez trening czy zawody. 

Rozumiem że trasa jest na tyle dobra by organizować tam poważniejsze zawody czy treningi no ale nie codziennie.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Szczawnica 2020

Jestem tu pewnie 20 lub 30 raz na nartach, a mam 485 km do celu :P. Środek ferii , na trasach pusto, brak kolejek, trasy od rana przygotowane dobrze.. ale chyba każdy widzi jaką mamy zimę, więc po 13:00 muldy na ściankach. Szczawnica piękna, kto był to wie... jest do pochodzenia sobie po nartach w różne miejsce

Wyjaśniam z filmu mały wypadek... Trasą "czarno-czerwoną" od rana jeżdżą kluby(do 10:30)... wyrobili zakręt na ustawionej bramce.... a ja zapomniałem i w wyrobiony dołek wpadłem i tak to wyszło.. Bez większych strat, bark naciągnięty, trochę kolano i kałuża krwi na stoku zostawiona z nosa i twarzy. W każdym razie w następny weekend dam rade pojechać na narty :).

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie postu wyżej: w ogóle mam wrażenie, że większość tych "nowych narciarzy" z tego obecnego "boomu" to raczej tacy "pokazywacze". Im potrzebna jest łatwa trasa, bar i basen po nartach.

Sorry, ale Szczawnica (a już Palenica w szczególności) nie spełnia tych kryteriów.

Dialog z sąsiadką:

- Byliśmy dziś na nartach (poprzednia sobota), tragedia, mnóstwo ludzi i pół godziny stania!

- To bardzo dziwne, sąsiadko, a gdzie to byliście?

- Na Zagroniu!

- A my na Soszowie, i nie było żadnych kolejek!

- Soszów, o, nieeeeeee. To straszna góra.

 

No właśnie. Dla dzisiejszego "nowego narciarza" Palenica to "straszna góra". I nie ma tam kolejek.

Smutne. Refleksyjne. Dziwne dla mojego pokolenia.

Ale, niestety, prawdziwe!

 

Stożek, Kasprowy (podobno też nie ma kolejek), Harenda, Soszów - to stoki przy dzisiejszych trendach do zamknięcia, wzorem Nosala!

 

Tylko gdzie Polacy nauczą się w końcu jeździć? Na polance na Klepkach??? To niemożliwe!

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomekmdze napisał:

Szczawnica 2020

Film przyjemnie się oglądało szczególnie że tam nie jeździłem na nartach, ale zaczynać jazdę na nartach od piwa, a i później kilka piwek w kadrze się przewinęło, mam wrażenie że ten upadek nie był bez przyczyny - stanowczo za dużo alkoholu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Narciarz ze Śląska

Sam sobie przeczysz. Pamiętam Twój wpis z ubiegłego roku dotyczący Palenicy. Po pierwsze dlatego, że ciekawy, po drugie dlatego, że jeden z bardzo nielicznych na tym forum o Szczawnicy. Zresztą jest dostępny parę postów wyżej. Trafnie punktowałeś wszystkie minusy tej stacji, które powodują, że są i będą tam pustki. Mało kto tam jeździ dlatego że:

1. Trasa FIS jest permanentnie zamknięta na zawody lub treningi zawodowców. Trafienia tam na możliwość jazdy to loteria. Ewentualnie trzeba mocno interesować się tematem, tylko czy warto dla jednej trasy.

2. Najdłuższa niebieska trasa, to takie cholera wie co. Można przejechać się raz w czasie pobytu, ale generalnie nie ma to sensu, bo traci się za dużo czasu, żeby się na nią dostać. Poza tym w dużej części jest biegowa, a nie zjazdowa.

3. Rzadko kiedy w sezonie zdarza się, żeby całość ośrodka była dobrze naśnieżona i otwarta. I nie dotyczy to tylko ciepłych zim.

Tak więc, jak to ze wszystkimi ośrodkami PKL bywa. Potencjał jest i niewiele poza tym. Brak woli, kasy i pomysłu, żeby przyciągnąć ludzi. Oprócz tego Szczawnica choć jest jedną najatrakcyjniejszych miejscowości w naszych górach, tak narciarsko leży i kwiczy. Marna Palenicy i słabe Jaworki. Ewentualnie trzeba 15 km przejechać żeby dostać się na Czorsztyn Ski. Niby niedaleko ale jednak siedząc w Białce, czy Krynicy wybór jest nieporównywalnie lepszy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film jest zlepkiem z kamerki z 3 dni, tak sobie go zmontowałem, że wygląda prawie jak jeden dzień na nartach. Wrzuciłem i opisałem sytuacje jako przestrogę dla innych jeżeli mają w planach Szczawnice-Palenice. Nie wina piwka, głupota, bo jechałem trasą pierwszy raz tego dnia.. chociaż znam ją na pamięć, jakbym sprawdził powyrabiane łuki to bym nie zaliczył tej gleby. 

Dla porównania Palenica 2019, akurat nie moja jazda... ale... nagrane moją kamerą :P co to szczegółów.. tydzień po feriach, weekend lub piątek.. temperatura była lepsza bo trochę zmroziło, nagranie w okolicach godziny 11-13... te tłumy :D 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, tresor napisał:

Trafnie punktowałeś wszystkie minusy tej stacji, które powodują, że są i będą tam pustki. Mało kto tam jeździ dlatego że:

1. Trasa FIS jest permanentnie zamknięta na zawody lub treningi zawodowców. Trafienia tam na możliwość jazdy to loteria. Ewentualnie trzeba mocno interesować się tematem, tylko czy warto dla jednej trasy.

Jeździłem tam często w latach 2011-2017. 
Od dwóch sezonów mnie tam nie widzieli właśnie z powodu tego punktu który wymieniłeś...

W tym sezonie z tego co widziałem był tylko JEDEN dzień gdy trasa była udostępniona dla wszystkich od samego rana przez cały dzień :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2020 o 20:47, tresor napisał:

@Narciarz ze Śląska

Sam sobie przeczysz. Pamiętam Twój wpis z ubiegłego roku dotyczący Palenicy. Po pierwsze dlatego, że ciekawy, po drugie dlatego, że jeden z bardzo nielicznych na tym forum o Szczawnicy. Zresztą jest dostępny parę postów wyżej. Trafnie punktowałeś wszystkie minusy tej stacji, które powodują, że są i będą tam pustki. Mało kto tam jeździ dlatego że:

1. Trasa FIS jest permanentnie zamknięta na zawody lub treningi zawodowców. Trafienia tam na możliwość jazdy to loteria. Ewentualnie trzeba mocno interesować się tematem, tylko czy warto dla jednej trasy.

2. Najdłuższa niebieska trasa, to takie cholera wie co. Można przejechać się raz w czasie pobytu, ale generalnie nie ma to sensu, bo traci się za dużo czasu, żeby się na nią dostać. Poza tym w dużej części jest biegowa, a nie zjazdowa.

3. Rzadko kiedy w sezonie zdarza się, żeby całość ośrodka była dobrze naśnieżona i otwarta. I nie dotyczy to tylko ciepłych zim.

Tak więc, jak to ze wszystkimi ośrodkami PKL bywa. Potencjał jest i niewiele poza tym. Brak woli, kasy i pomysłu, żeby przyciągnąć ludzi. Oprócz tego Szczawnica choć jest jedną najatrakcyjniejszych miejscowości w naszych górach, tak narciarsko leży i kwiczy. Marna Palenicy i słabe Jaworki. Ewentualnie trzeba 15 km przejechać żeby dostać się na Czorsztyn Ski. Niby niedaleko ale jednak siedząc w Białce, czy Krynicy wybór jest nieporównywalnie lepszy.

No, trochę w tym racji, ale z drugiej strony wówczas przy tych minusach naprawdę się wyjeździłem.

Czy oferta wokół jest z kolei taka doskonała? Nie wiem. 

Widzę, że ogólnie w Szczawnicy zimą nie ma szału frekwencyjnego. Podobno nawet na Kasprowym jest podobnie, nie byłem w tym roku, ale być może sprawdzę.

Czy PKL coś zmieni? Nie wiem, ale chyba Szczawnica nie leży w ich core businessie.

Ogólnie bez względu na przyczyny: smutne! Za chwilę zostaną same Białki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2020 o 20:47, tresor napisał:

Tak więc, jak to ze wszystkimi ośrodkami PKL bywa. Potencjał jest i niewiele poza tym. 

To chyba najtrafniejsza uwaga. Ośrodki są niby fajne, ale ... każdemu coś brakuje. Kasprowemu parkingów, możliwości dostania się do góry, kibli, wyciągu na Goryczkowej, Gubałówce - otwartej trasy, Palenicy - paru strategicznych usprawnień, Mosornemu - czegoś poza 1 wyciągiem (wolnym) i 1 trasą.

Z tego wszystkiego najlepiej jest na Jaworzynie, ale też do paru rzeczy można się przyczepić.

Tak to już jest z tym PKL-em.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...