Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Narty na poziom 7-8. Czy tylko supershape?


macdziabek

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Plywak napisał:

Masz jakieś info na ten temat ? Bo z opisu na skionline w dziale sprzęt wynika, że to prawie identyczne narty. Promień ten sam, zmieniło się lekko taliowanie 131/76/109 na 135/76/114, rocker taki sam, sandwich i inne technologie podobnie.

Proszę: pan z Heada ci wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, binarycloud napisał:

Heada i.Rally/Magnum z tego roku BO TA NARTA JEST PO PROSTU ZNAKOMITA

No też slyszałem ?

IMG-20170217-WA0000.thumb.jpg.5b94f6ec7b101f353a12c1b744a828ad.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinn No ja jak przyjadę to zamierzam! 

Zdecydowanie tak! Pivo można wypić w domu a pośmigać... BEZCENNE

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, binarycloud napisał:

No ja bym wolał abyś to opisał z twojego doświadczenia.

Z tekstu jednak wynika, że jeździłeś na roczniku 16/17. Jeżeli nie jeździłeś na roczniku 15/16 to ta opinia o całkowitym przeprojektowaniu i jej znakomitości może być g. warta.

Pan z head-a nie powie przecież żeby kupować nową nartę bo jest praktycznie identyczna jak ta stara :D

 

Pozdrawiam

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, binarycloud napisał:

I radzę ci dobrze: jak będziesz miał możliwość, przetestuj sobie przez parę godzin Heada i.Rally/Magnum z tego roku (Titan to chyba przesada na nasze stoki), BO TA NARTA JEST PO PROSTU ZNAKOMITA.

A co jest niby nie tak w Titanie ? Mam ją od tego roku jako uzupełnienie slalomki, jako nartę na gorsze warunki, a wyszło tak, że bardzo ją polubiłem, na tyle, że gdybym miał gdzieś jechać tylko z jedną parą nart, to zabrałbym właśnie Titany. Mimo 80mm w talii, to zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie swoją zwinnością i skrętnością w każdych warunkach, a po rozjeżdżonym śniegu, odsypach dosłownie płyną. Jedynie przy większych prędkościach pow. 60-70 km/h i jeździe na wprost dzioby zaczynają trochę wibrować, ale przy takim taliowaniu  i takiej konstrukcji to nie ma się chyba co dziwić.

I moim zdaniem Titana nie ma co skreślać, choć na pewno w dobrych warunkach przy dynamicznej jeździe Rally, Magnum będą lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

30 minut temu, Jasiek napisał:

No też slyszałem ?

IMG-20170217-WA0000.thumb.jpg.5b94f6ec7b101f353a12c1b744a828ad.jpg

Jako że mój nowy nabytek już wisi na tablicy powyżej to mogę coś tam skrobnąć:)

Nie jeździłem na poprzednim modelu, ale tegoroczne rally latają, a nie jeżdżą! Co prawda jeździłem na nich narazie tylko dniowke na Stozku, ale pokazały zarys możliwości. 

Trzymanie na twardym znakomite, jazda w dużych przesypach znakomita, przejscie krawędzi bardzo szybkie, ogólnie bardzo wymagająca narta. Trzeba się jej nauczyć jak pisał kolega powyżej.

Podsumowujac model zeszloroczny kosztuje 1650, tegoroczny 2050. Ja dołożyłem te cztery stowki i jestem zachwycony, może nabrałem sie na ten marketingowo grafenowy bełkot, ale napewno nie będę żałować.

Szczegolne pozdro dla Piotra67 i Artixa:)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, macdziabek napisał:

Jeszcze właśnie są magnum, od których zaczął sie temat. To prawda, że magnum twardsze od iSpeed?

Jakie są różnice w twardości to nie wiem, na pewno nie są to tak wymagające ("twarde") narty jak te nowe Atomiki twojego brata, gdzie musisz jechać na 100% cały czas, bo inaczej cię wywalą w krzaki jak się zagapisz.

To są po prostu wygodne, nawoczesne narty do szybkiej jazdy na krawędzi, szczególnie na naszych specyficznych stokach: ciasnych, słabo przygotowanych, z marnymi warunkami śniegowymi (50% albo więcej sztucznego piasku z armatek brrr).

Przy twojej wadze to myślę, że różnica między Rally i Magnum będzie minimalna - Magnum będzie trochę lepiej skakać z krawędzi na krawędź, Rally będzie lepsze do jazdy po 11-12 godzinie jak stok niedomaga.

Np. Rally mimo śmiesznego w porównaniu do slalomek wyglądu wiosła do kajaka, skacze z krawędzi na krawędź tak szybko i lekko, że czasami za nimi nie nadążam. 

Titan z tej nowej serii wychodzą w testach też bardzo dobrze ("THE ski of the series") i poprzednio były na pewno najtwardsze z nich, ale chyba jednak trochę za dużo mają tych szerokości pod butem i na końcach - nasze pagórki to nie Colorado z opadem 30cm śniegu w ciągu nocy.

Co do Speed, to są najbardziej podobne do "standardowych" nart allround i tutaj masz olbrzymi wybór znakomitych nart wśród wszystkich producentów od kilku sezonów i head niczym specjalnie się  nie będzie wyróżniał.

Jak szukasz naprawdę twardej narty to szukaj gdzie indziej. Np. Atomic Doubledeck, tylko musisz do nich z 15 kilo mięśni wyhodować, żeby je doginać przez parę godzin na stoku :)

Masz możliwość, to przetestuj Rally/Magnum i weź sobie dla porównania też jakieś dużo twardsze narty (np. Atomic Redster Doubledeck XT) - i zobacz różnicę, ciężko powiedzieć co ci odpowiada, bo nie wiadomo z jaką dynamiką się poruszasz na nartach a to jest dużo ważniejsze od wagi/wieku/wzrostu.

Do dłuższego skrętu przetestuj sobie też Volkle Code Speedwall S UVO, idą jak przecinak ale nie są aż tak uniwersalne jak Rally/Magnum.

Młody jesteś, nie ma co przeżywać tak tego wyboru nart. W tej klasie nikt chyba nie robi już słabych konstrukcji i jeszcze dużo modeli sobie przetestujesz w karierze :)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Plywak napisał:

tak apropos, to nie spotkałem jeszcze osoby, która wydała 2 lub 3 tysie na narty i powiedziała, że są do dupy ;) psychologia pewnie jakoś nazwała to zjawisko :D

No to poczytaj moje posty i wypowiedzi na temat rossii experience 88! 

Nikomu nie polecam! Ocena "nie są złe" to w tłumaczeniu na ludzki: szkoda kasy!  

nie były złe... do czasu kiedy nie poczułem pod butem nart ze stajni K2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, binarycloud napisał:

Jakie są różnice w twardości to nie wiem, na pewno nie są to tak wymagające ("twarde") narty jak te nowe Atomiki twojego brata, gdzie musisz jechać na 100% cały czas, bo inaczej cię wywalą w krzaki jak się zagapisz.

Oststnio pomykalem conieco na redsterach od jaska nie najnowszy model, moze on sie wypowie co to za cudo. I rally na pierwszy rzut oka wydawaly mi sie momentami nawet bardziej wymagajace niz atomicki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, binarycloud napisał:

Jakie są różnice w twardości to nie wiem, na pewno nie są to tak wymagające ("twarde") narty jak te nowe Atomiki twojego brata, gdzie musisz jechać na 100% cały czas, bo inaczej cię wywalą w krzaki jak się zagapisz.

To są po prostu wygodne, nawoczesne narty do szybkiej jazdy na krawędzi, szczególnie na naszych specyficznych stokach: ciasnych, słabo przygotowanych, z marnymi warunkami śniegowymi (50% albo więcej sztucznego piasku z armatek brrr).

Przy twojej wadze to myślę, że różnica między Rally i Magnum będzie minimalna - Magnum będzie trochę lepiej skakać z krawędzi na krawędź, Rally będzie lepsze do jazdy po 11-12 godzinie jak stok niedomaga.

Np. Rally mimo śmiesznego w porównaniu do slalomek wyglądu wiosła do kajaka, skacze z krawędzi na krawędź tak szybko i lekko, że czasami za nimi nie nadążam. 

Titan z tej nowej serii wychodzą w testach też bardzo dobrze ("THE ski of the series") i poprzednio były na pewno najtwardsze z nich, ale chyba jednak trochę za dużo mają tych szerokości pod butem i na końcach - nasze pagórki to nie Colorado z opadem 30cm śniegu w ciągu nocy.

Co do Speed, to są najbardziej podobne do "standardowych" nart allround i tutaj masz olbrzymi wybór znakomitych nart wśród wszystkich producentów od kilku sezonów i head niczym specjalnie się  nie będzie wyróżniał.

Jak szukasz naprawdę twardej narty to szukaj gdzie indziej. Np. Atomic Doubledeck, tylko musisz do nich z 15 kilo mięśni wyhodować, żeby je doginać przez parę godzin na stoku :)

Masz możliwość, to przetestuj Rally/Magnum i weź sobie dla porównania też jakieś dużo twardsze narty (np. Atomic Redster Doubledeck XT) - i zobacz różnicę, ciężko powiedzieć co ci odpowiada, bo nie wiadomo z jaką dynamiką się poruszasz na nartach a to jest dużo ważniejsze od wagi/wieku/wzrostu.

Do dłuższego skrętu przetestuj sobie też Volkle Code Speedwall S UVO, idą jak przecinak ale nie są aż tak uniwersalne jak Rally/Magnum.

Młody jesteś, nie ma co przeżywać tak tego wyboru nart. W tej klasie nikt chyba nie robi już słabych konstrukcji i jeszcze dużo modeli sobie przetestujesz w karierze :)

 

No i fajnie. Elegancki komentarz na temat :)
Niestety w tym sezonie już nic nie kupię. Kupiłem buty i jeszcze mam inną inwestycję. Dlatego teraz testy i w przyszłym sezonie zakupy. Jest szansa, a jeśli tak to kiedy kupić tegoroczne SuperShape przed następnym sezonem 17/18?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się zrobiła dyskusja! Dawno takiej nie było :)

Widzicie każdy z nas ma jakieś doświadczenia i fajnie się to czyta! 

2 godziny temu, binarycloud napisał:

Np. Rally mimo śmiesznego w porównaniu do slalomek wyglądu wiosła do kajaka, skacze z krawędzi na krawędź tak szybko i lekko, że czasami za nimi nie nadążam. 

A ja właśnie miałem inne odczucie. Inaczej to ujmę. Jeżdżąc któryś raz z rzędu na Rally naprawdę można poczuć wyjątkowość tej narty, ale po przesiadce na slalomkę 65 mm (to był fischer rc4) doznaje się delikatnego szoku. Po prostu Rally to kawał dobrej roboty ale może być szybciej, stanowczo szybciej.

2 godziny temu, binarycloud napisał:

Np. Atomic Doubledeck, tylko musisz do nich z 15 kilo mięśni wyhodować, żeby je doginać przez parę godzin na stoku :)

Jak to się ma do 20 letniej dziewczyny, 55kg wagi ? Co prawda PI ale na Hirschera nie wyglądała :) Moim zdaniem tak odważne stwierdzenie mija się z prawdą.

2 godziny temu, binarycloud napisał:

Do dłuższego skrętu przetestuj sobie też Volkle Code Speedwall S UVO, idą jak przecinak ale nie są aż tak uniwersalne jak Rally/Magnum.

Czemu nie są tak uniwersalne ? Geometria podobna jak w supershape.

@binarycloud Również interesuje mnie co takiego Head zrobił z nowymi nartami ? Na papierze wyglądają identycznie jak te z pozostałych lat. Jak wytłumaczyć to, że niektórzy zawodnicy w PŚ jeżdżą na deskach z zeszłego sezonu, a my amatorzy potrafimy wyłapać wpływ nowej grafiki na jazdę. Bo konstrukcyjnie tam się nic nie zmieniło.

2 godziny temu, binarycloud napisał:

To są po prostu wygodne, nawoczesne narty do szybkiej jazdy na krawędzi, szczególnie na naszych specyficznych stokach: ciasnych, słabo przygotowanych, z marnymi warunkami śniegowymi (50% albo więcej sztucznego piasku z armatek brrr).

W jakim sensie wygodne ? Ciśnięcie na krawędzi nie jest wygodne.

Doceniam linię supershape, ale to nie tak, że one radzą sobie w każdych warunkach a pozostałe odpadają. Chyba trochę zapominamy o roli narciarza.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Piotr_67 napisał:

Mam nadzieję, że wyglądam tu na człowieka szczęśliwego :)

23-24 kwiecień - więc piękna ciapa.

A żeby nie było całkiem offtopowo to widoczne narty na tym filmie zastąpiły Head Rally :) (bardzo podobne)

Wyglądasz bardzo! :)

Jesusie aż sie na tych superszejpach musze przejechać , tak je tu chwalicie. Strach sie przyznać w towarzystwie, że sie nie jechało :ph34r:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, ale ja rozumiem co oni mówią na filmie. Moje wątpliwości są inne. Załóżmy, że wierzymy panom z head'a i rozpatrujemy te narty jako całkowicie przeprojektowane. Czy wtedy narciarz taki jak ja, świadomy swoich błędów zakładając te narty wyeliminuje swoje niedoskonałości ? Inaczej, czy nowe narty sprawią, że stanę się lepszym narciarzem ? To są moje wątpliwości.

Ps. Dzisiaj najnowsze magnumy nie pomogły panu, który jeździł radośnie na górnej narcie i skończył z ręką w temblaku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, FerraEnzo napisał:

Czy wtedy narciarz taki jak ja, świadomy swoich błędów zakładając te narty wyeliminuje swoje niedoskonałości ? Inaczej, czy nowe narty sprawią, że stanę się lepszym narciarzem ? To są moje wątpliwości.

Ps. Dzisiaj najnowsze magnumy nie pomogły panu, który jeździł radośnie na górnej narcie i skończył z ręką w temblaku.

 

Wydaje mi się że świadomy narciarz, rozwinie swoje umiejętności na bardziej zaawansowanych nartach. Dotychczas jeździłem na rossi zenith 11 mutix staruszkach z 11 albo 12 sezonu, czuje ze do headow musze zmienic nieco pochylenie i ostrosc jazdy choc taliowanie podobne! Wszystko przez ekspresową inicjacje skrętu i trzymanie krawędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.02.2017 o 07:58, Plywak napisał:

@Mitek, gdzie jest @Mitek ? :D

pewnie gdzieś na narty pojechał

Cześć

Tak. A co do dyskusji o parametrach, twardościach, technologiach i.... testowaniu BUhaaa.

Na Headach rzeczywiście jeździ sporo osób ale nie są to jedyne narty na stoku, zresztą jeżeli narta jest porządna to nie ma to najmniejszego znaczenia jaka to narta.

Przedwczoraj z synem jeździliśmy na różnych nartach. On na lewej nodze damski Dynastar z przed dwóch lat a na prawej damski Dynastar z przed 10 lat - ja odwrotnie. Różnica w parametrach dość znaczna (sam promień różnic się o 6 metrów) w jeździe praktycznie bez różnicy po kilometrze.

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dylemat pozostał i chciałbym już zakończyć te poszukiwania. Dalej bije się z myślą nad modelem. Czasem wyjadę poza stok ale freeridem tego nie nazwę. Z tej listy co najbardziej polecacie?

1. Head supershape rally - nie za bardzo uniwersalne?

2. Head supershape Speed 

3. Atomic redster doubledeck 3.0 XT - najbardziej mi się podobają tylko czy nie za wąsko? (65mm)

4. Salomon x-race SW

5. Coś z Head worldcup? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, macdziabek napisał:

Dalej bije się z myślą nad modelem. Czasem wyjadę poza stok ale freeridem tego nie nazwę. Z tej listy co najbardziej polecacie?

Najlepiej weź na lewą nogę damską freeridówkę tegoroczną a na prawą mastera z przed 12 lat, jak dobrze jeździsz to nie poczujesz różnicy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...