Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
MarioJ

Four Girls and a Matterhorn

Recommended Posts

Świetne, szalone, cztery dziewczyny zjechały w maju 2016 wschodnią ścianą Matternhornu, ale nie z samego szczytu (4478m). Doszły nieco powyżej schronu Solvay, do wysokości 4050m. Nachylenie ściany 45 st. Większe nachylenie do 60st robi się wyżej, były w historii zjazdy z wysokości 4400m.

 

Na tripa pojechali świetnym samochodem, Skoda Octavia, o czym można przeczytać na blogu najstarszej z nich, 40-letniej Liv Sansoz :)

https://livsansoz.net/2016/05/20/quatre-filles-et-un-cervin/

Jest również relacja po angielsku

http://www.planetmountain.com/en/news/snow-ski-skimountaineering/matterhorn-east-face-ski-descent-in-the-right-place-at-the-right-time.html

 

Kilka zdjęć:

bjir5122.png.cef64133d018483b8535ac13b29d10c1.pngimg_8042.thumb.jpg.7674052be8dc3df29119d4aaee887c96.jpgimg_8054.thumb.jpg.82f4050cf501bf915dd4f919b60ef0e4.jpgimg_8046.thumb.jpg.2bd5704b514c1d92894fec7a7f1919a6.jpgimg_8052.thumb.jpg.c933c5b072d8eca33570e3c399533aeb.jpg

p.s. Liv reklamuje polskie jedzenie lio http://lyofood.pl/pages/liv-sansoz

  • Like 14

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, mysiauek napisał:

Nikt nie zwrócił uwagi, że bardzo ładnie Panie zjeżdżają, bez jakiejś walki o życie :)

bo to jest oczywiste

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By pinky_ok
      Trasa: Złatna - Trzy Kopce - Hala Stefanka (zjazd) - Rysianka - Złatna
      Piękny zimowy krajobraz. 10 cm świeżego śniegu (poza górną częścią Rysianki - wywiane), zjazd do samego dołu (z 30 metrowym przejściem po drodze).






    • By nikdob
      Czołem, pomocy!
      Patrzę sobie na buty, szukam czegoś do tzw. freetouringu (flex załóżmy 100 i więcej) ale żeby było kompatybilne nie tylko z pinowymi ale także z "klasycznymi" wiązaniami (Np. Warden MNC). No i są normy:
      ISO 5355 - jasna sprawa, klasyczne narciarskie
      ISO 9523 - niby "tourowe", ułatwiające chodzenie ale chyba nie do końca - czy but spełniający tę normę będzie z założenia miał także dziury na piny?
      I dochodzą wiązania: ISO 13992  - czy to oznaczenie sugeruje, że wiązanie jest pinowe z przodu a z tyłu trzyma piętę buta ISO 9523 tak jak alpejskie (nie na 2 piny)?
       Producenci butów tak średnio to wszystko wyjaśniają niestety  I stosują swoje nazwy 
      Widziałem np. takie: https://www.top-narty.pl/alltrack-pro-110-lt.htm
      Ale też do "niższych" modeli Alltrack Rossignol sprzedaje podeszwy WTR: "WTR są zgodne z ISO 9523 oraz kompatybilne z wiązaniami tourowymi ISO 13992"  Czy to oznacza, że będą miały dziury na piny? Na obrazku oczywiście nie widać: https://www.rossignol.com/int-pl/rossignol-alltrack-wtr-rock-sole-w-archp-accessories-tech-equipment-rvflza0-0000tu-2018-2019.html
      Salomon piszę np. o swoich QST PRO 130 tak: "Touring ISO 9523 The touring pads are premounted and inter-compatible with touring bindings ISO 13992 and standard tech bindings. The alpine pads are available in the box and inter-compatible with alpine bindings ISO 9462." - czyli można teś wymienić podeszwy, co mi się podoba bo żona będzie mniej marudziła na ilość nart
      Dynafit BEAST mają tylko napisane "Master Step" i tyle. Więc nie wiadomo z czym będą kompatybilne (na pewno z wiązaniami Dynafit
      Obrazek z kompatybilnością poniżej oczywiście znam
      @MarioJ - może miałbyś chwilkę na podpowiedź? ten wątek niżej przejrzałem:  ale przez 3 lata może coś się zmieniło/wyklarowało. 
       

    • By surfing
      Wątek dla wszystkich, wstawiajcie relacje i mapy z jazdy poza trasowej.
      Na początek parę mapek z https://www.ankogel-ski.at/das-skigebiet/freeride/#.Xld5ZlJKiI4
      Tereny free: żółte - trudne, niebieskie - łatwiejsze
      Ankogel


      Lodowiec Molltaler 



    • By Wujot
      O ile początek sezonu w listopadzie (Soelden i Gurgle) był rewelacyjny pod względem ilości śniegu, grudzień w Ischgl już wymagał pewnej determinacji (zamieściłem foty ślizgów) ale dał mimo wszystko radę, to styczeń to już ostra podłamka. Lampa, brak opadów od miesiąca i bardzo silne wiatry spowodowały, że jazda obok wymaga już ostrej determinacji. Gdyby chociaż było cieplej, tymczasem słońce tylko trochę podtapia śnieg co nie ułatwia jazdy a za to owocuje szrenią jak tylko słońce obniża pozycję. Nie mniej ponieważ po maksimum dwóch zjazdach sztruksowymi traktami chce mi się spać to stoczyłem bój z tym warunem. Parę fotek z drugiego, trzeciego i czwartego dnia. Pierwszy to był w Hochstein i tam udzielałem się towarzysko na co by nie powiedzieć genialnej (jednej z najlepszych  jakie znam) tras obok orczyka na górze. Zrobiłem tam jeszcze mały spacer do schroniska. 
      Drugi dzień to było Sillian. Od lat marzy mi się tam zjazd z Thurnlaten do Innervillgraten (powrót około 7 km - skibusem).

       
      Ponieważ jednak na dole było słabe wyśnieżenie to przestraszyłem się, że będzie zbyt dużo z buta. Później trochę żałowałem tej decyzji. Został więc obszar przy 5a. Jest tego więcej niż się wydaje bo są tam urokliwe wąwozy, zamknięte kociołki i nieźle eksponowana grań z której aż wprost "ściąga" w stromą dolinę zrobioną przez wodę.


      Trzeci dzień był w Kals-Matrei
      To zdecydowanie większy ośrodek Ost Tirolu z nie najgorszym potencjałem off piste. Interesowało mnie szczególnie nowa kanapa. A tak dokładnie jak zmieniło ona układ sił na off piste. O dziwo koszmarny wiatr, który wiał dzień wcześniej nie zwalcował całkiem śniegu. Zacząłem w Kals na Blauspitze wychodząc z założenia (słusznego), że tam się najprędzej skiepści i trzeba to wykorzystać póki się da. Poza tym to bardzo mały spłachetek do jazdy. Na szczęście konkurencji było mało i ograniczała się do jednorazowych obecności. Jeździ się tam na lewo (orograficznie) wzdłuż górnej kanapy. Teren jest bardzo ciekawy bo jest tam bardzo strome zbocze. Można to wykorzystać łącząc trawersy z zjazdami w linii stoku. Śnieg był spoko bo równy. Gips, nawiania, beton i trochę miękkiego. Czyli ciekawie. 






      Teraz była pora odwiedzić drugi punkt - czyli nową kanapę w Kals. Oczywiście już wcześniej się jej przyjrzałem i miałem pomysła. z daleka górka wygląda obiecująco.

      Ale, przy bliższym poznaniu zyskuje!


      Jest zdecydowanie bardziej stromo jak to wygląda na zdjęciach. Pieńki powodują, że nie będzie się nudziło. I na dłuższą chwilę tu zostaję.



      O dziwo jest całkiem miękko. Niestety zjazd jest dość krótki (bo dolnej części nie ma szans zrobić) i trzeba kawał dojechać do stacji wyciągu więc tej jazdy nie ma tyle ile bym chciał. Na końcu trochę obniża się temperatura i ścina grę i jest przekładaniec szreń - mieciutkie depozyty. Co powoduje, że nawet spocić się można (z wrażenia). Ale dzień na +
      CDN
       
      Pozdro
      Wiesiek
       
    • By Guciek
      1. Płeć - Mężczyzna
      2. Wiek - 18
      3. Waga - 80kg
      4. Wzrost - 173cm
      5. Na nartach jeżdżę od 12 sezonów, ( ~15dni w sezonie)
      6. Moje umiejętności określam na 7
      7. Moje buty to - Jakieś no-name'y
      8. Teraz jeżdżę na nartach/model - jakieś stare carvingi rossignole.
      9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - można powiedzieć że wszystko po trochu.
      10. Upatrzyłem sobie narty - rossingol sprayer
      11. Mój budżet na narty to około - 500zł. I ok. 500zł buty.(zdaje sobię sprawę że to śmieszna kwota)
      Teraz dodam coś od siebie,aktualnie śmigałem na nartach Rossingol (modelu nie znam,leżą gdzieś w szopie,bynajmniej zwykłe tanie carvingi) i chciałbym kupić swój pierwszy sprzęt, dotychczas używałem sprzętu w wypożyczalni bądź owe rossingole i buty no-name od taty Lubię śmigać na muldach,czasami też wpadnę wypożyczonymi nartkami na snow park,po za trasę nie wyjeźdzam ale mam to w planach,nie potrafię się zdecydować w jaki rodzaj nart celować,czy typowe carvingi czy może freeridowe dechy gdybym kupił narty freeride to moja aktywność na stoku by wyglądała następująco 80% przygotowana trasa 10% snowpark 10% puszek,nigdy nie miałem nart freeridowych na nogach a zbliża się sezon i chciałbym się w nie zaopatrzyć,niestety nie jestem pewien co do słuszności wyboru tego typu nart,chciałbym coś twintip i na szerokiej desce ale nie wiem jak się to będzie zachowywało na przygotowanej trasie,podczas zakrętów.Nie wiem również jaką długość nart w tym przypadku wybrać,czekam na waszę opinie i zalecenia.
      Sprzę może być używany.
      Pozdrawiam!
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...