Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Wybór nart skiturowych


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.12.2022 o 11:05, surfing napisał:

Mam wrażenie że w puchu i na miękkim o większym komforcie decydują raczej buty zjazdowe niż powyższe narty.

O wszystkim decydują buty 😀 (no może niekoniecznie o trzymaniu w wąskim żlebie).

Wysokie, twarde buty a niskie i miękkie skiturowe to jednak dwie bajki. Nie mówię, że się nie da, bo w butach alpejskich też dałoby się pomykać w rozpiętych klamrach, ale lepiej jeździ się w zapiętych 

Ja już na tury dla przyjemności zjazdu chodzę tylko w sztywnych butach, mimo że są pół kilo cięższe od PDG-ów. W miękkich butach da się jeździć, ale przyjemność nie ta.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady, pozwoliły mi one dokonać bardziej świadomego wyboru i zwrócić uwagę na kwestie, o których wcześniej nie myślałem.

Wybór to jest jakiś kompromis między oczekiwaniami a ceną.

Zdecydowałem się na (i dlaczego):

- Fischer Trans Alp 86 Carbon model 2022 (ten sam co 2023) - 1 miejsce w World Ski Test 2022 i II miejsce w 2023 + możliwość przetestowania narty w Centrum Testowym Fischer w Szczyrku (pod gondolą). Obawiałem się, że narta lekka (ta waży 1100 gram przy 169 cm) nie jedzie. Natomiast jeszcze w trakcie tury dzwoniłem do sklepu by ją zamówić. Bardzo twarda, dobrze trzyma w skrętach, a przy małej prędkości w puchu w miejscu płaskim fajnie mnie wynosiła do góry. (testowałem na muldach, wywianym śniegu- lód i resztki puchu na płaskim).

- Wiązania G3 ZED 9 - podobno najłatwiejsze w obsłudze wiązania pinowe + dobrze trzymają w zjeździe. Mało popularne ale rozmawiałem z osobą, która prosiła dystrybutora o jakąś część zamienną i kontakt przebiegał bardzo sprawnie.

- Foki Decathlon - produkcja w Szwajcarii, czyli Pomoca bez membrany, podobno średnia półka w dobrej cenie.

To tyle teorii, odezwę się gdy zderzy się ona z praktyką po opadzie śniegu.

 

WESOŁYCH ŚWIĄT!

 

image.thumb.jpeg.da6af2115351401d9084f4905cf386c8.jpeg

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, cysiu napisał:

Zdecydowałem się na (i dlaczego):

- Fischer Trans Alp 86 Carbon model 2022 (ten sam co 2023) - 1 miejsce w World Ski Test 2022 i II miejsce w 2023 + możliwość przetestowania narty w Centrum Testowym Fischer w Szczyrku (pod gondolą). Obawiałem się, że narta lekka (ta waży 1100 gram przy 169 cm) nie jedzie. Natomiast jeszcze w trakcie tury dzwoniłem do sklepu by ją zamówić. Bardzo twarda, dobrze trzyma w skrętach, a przy małej prędkości w puchu w miejscu płaskim fajnie mnie wynosiła do góry. (testowałem na muldach, wywianym śniegu- lód i resztki puchu na płaskim).

W tych lekkich nartach to nie chodzi o to jak się na nich jeździ na początku (tu z reguły zawsze jest dobrze). Tylko jak się będą zachowywały po 20 dniach intensywniejszej jazdy. Jeśli masz je wyłącznie pod skitury to nie jest to specjalny problem, ale przy freetour, gdzie korzysta się z wyciągów ile można, to istotny czynnik.

Oddzielną kwestią jest charakterystyka ugięcia - ja np. w terenie bardzo lubię narty z reaktywnymi (miękkimi) dziobami i twardym środkiem. Takimi jak np Cham czy Legend. Zauważyłem, że w tych lekkich konstrukcjach (na paulowni) często narta jest cała sztywna (a po intensywniejszym użytkowaniu robi się naleśnikiem). Dlatego trzeba założyć krótszy resurs lub może jednak kupować bardziej tradycyjną konstrukcję. 

Wydaje mi się, że sensowne narty są o te 200 g cięższe. To są raczej moje intuicje, jak sprawdzona wiedza - doświadczenia są siłą rzeczy bardzo ograniczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2022 o 12:06, Wujot napisał:

Oddzielną kwestią jest charakterystyka ugięcia - ja np. w terenie bardzo lubię narty z reaktywnymi (miękkimi) dziobami i twardym środkiem. Takimi jak np Cham czy Legend. Zauważyłem, że w tych lekkich konstrukcjach (na paulowni) często narta jest cała sztywna (a po intensywniejszym użytkowaniu robi się naleśnikiem). Dlatego trzeba założyć krótszy resurs lub może jednak kupować bardziej tradycyjną konstrukcję. 

Bardzo dobra uwaga - narty o progresywnym ugięciu znacznie lepiej zachowują się poza trasą niż narty o tej samej geometrii lub znacznie szersze, ale sztywne. Dzioby im wychodzą na śnieg i wcale nie potrzebują być tak szerokie. Miałem takie porównanie między nartami 147mm i 128mm na dziobach - dzięki progresywnemu ugięciu bez dużej różnicy.

Oczywiście coś za coś, ale w takich nartach nie oczekuje się super zachowania w długim skręcie na twardym. Jak skręt nie chce wyjść ciasny na krawędzi to się go po prostu dokręca bez krawędzi.

Edytowane przez AndRand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam moją przygodę z jazdą poza trasami, celuję w zestaw między freetour a freeride i coś takiego sobie wymyśliłem:  
 
1. Narty - na ten moment ograniczyłem swoje poszukiwania do Blizzard Zero G 95, ale rozpatruję jeszcze Black Crows Freebird Camox 95.
 
2. Wiązania: ATK Freerider 14, ew. Raider 13 Evo, ale jeszcze dumam które będą dla mnie lepsze. 
 
Cena za Blizzardy 950 EUR lub 1140 za Black Crows.
 
Co sądzicie?
 
Mam też takie zagwozdki:
- czy wiązanie Freerider 14 o szerokości 97 [nie ma węższych] będzie pasować do nart z talią 95?
- sklep pyta jaki standard montażu chcę: Skitouring, Allround, Freeride czy Individual 😮
 
Edytowane przez Numenius
korekta nazwy
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Raider 13 Evo i na oko są super. Jeszcze nie jeździłem (świeży zakup), ale główna różnica serii EVO to możliwość regulacji siły wypięcia z przodu. Niby nie powinno kupować się wiązań pinowych w pierwszym roku produkcji danego modelu, ale dostałem w sklepie solidny rabat i policzyli mnie tyle co za zeszłoroczne modele, więc żal mi było nie wziąć. Nie wiem też jak jeździsz i ile ważysz, ale w serii Freeraider siła wypięcia zaczyna się od 8. ATK co prawda nie certyfikuje swoich wiązań standardem DIN, ale dla lżejszych (i słabiej jeżdżących) narciarzy może to być za mało. Natomiast warto pamiętać, że Freeraider ma dołączony w cenie "Freeride Spacer" (podkładka pod piętę buta, która podobno polepsza wrażenia ze zjazdu), a w Raider można to jedynie opcjonalnie dokupić.

Jeśli chodzi o szerokość skistopa, to reguła jest taka, że bierzesz pierwszy model szerszy od szerokości narty pod butem. Czyli dla 95 powinno pasować 97.

Godzinę temu, Numenius napisał:
Cena za Blizzardy 950 EUR lub 1140 za Black Crows.

Ja bym za same narty tyle nie dał, bo są naprawdę sensowne propozycję za połowę tej ceny, ale kto bogatemu zabroni ;).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, a czy ktoś mógłby potwierdzić, czy ten automatyczny skistoper jest wymienialny, tak jak w starszych modelach i jeśli tak, to czy te dotychczas dostępne w sprzedaży osobno pasują do wersji evo? Na stronie nie mogłem znaleźć takiej informacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, koper napisał:

Czołem, a czy ktoś mógłby potwierdzić, czy ten automatyczny skistoper jest wymienialny, tak jak w starszych modelach i jeśli tak, to czy te dotychczas dostępne w sprzedaży osobno pasują do wersji evo? Na stronie nie mogłem znaleźć takiej informacji...

 

Zadzwoń albo napisz do Majesty, oni są dystrybutorami ATK u nas. Dużo już wiedzą i serwisują wiązania.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2023 o 21:27, laryzbyszko napisał:

Kupiłem Raider 13 Evo i na oko są super. Jeszcze nie jeździłem (świeży zakup), ale główna różnica serii EVO to możliwość regulacji siły wypięcia z przodu.

Jeśli chodzi o szerokość skistopa, to reguła jest taka, że bierzesz pierwszy model szerszy od szerokości narty pod butem. Czyli dla 95 powinno pasować 97.

Ja bym za same narty tyle nie dał, bo są naprawdę sensowne propozycję za połowę tej ceny, ale kto bogatemu zabroni ;).

Dziękuję za odpowiedź!

Ustawienie siły wypięcia z przodu to może być super sprawa, a ta funkcja nie rzuciła mu się w oczy.

Jeżdżę na tyle dobrze, że 8 nie będzie dla mnie za dużo 🙂.

Szerokość skistopa, świetnie, że o tym wspominałeś, bo cały czas myślałem o szerokości wiązań 🙈

Przepraszam za nieścisłość, poddane ceny dotyczyły zestawów z wiązaniem, a nie samych nart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2023 o 21:27, laryzbyszko napisał:

ale w serii Freeraider siła wypięcia zaczyna się od 8. ATK co prawda nie certyfikuje swoich wiązań standardem DIN, ale dla lżejszych (i słabiej jeżdżących) narciarzy może to być za mało.

za dużo ;) ? dla lżejszych i słabiej jeżdżących to U 6 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, koper napisał:

Czołem, a czy ktoś mógłby potwierdzić, czy ten automatyczny skistoper jest wymienialny, tak jak w starszych modelach i jeśli tak, to czy te dotychczas dostępne w sprzedaży osobno pasują do wersji evo? Na stronie nie mogłem znaleźć takiej informacji...

Na oko wygląda na inny. Jest też inaczej blokowany niż w serii Freeraider - blokuje się go obracając tylny element. Natomiast w przeciwieństwie do Dynafitów nie trzeba go blokować w pozycji dolnej równocześnie z obracaniem. Można najpierw obrócić wiązanie, a potem docisnąć skistopa butem i się zablokuje. Z tego co wiem w serii Freeraider był "osobny przycisk" do blokowania skistopa.

7 godzin temu, mirekn napisał:

za dużo ;) ? dla lżejszych i słabiej jeżdżących to U 6 

Oczywiście za dużo :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź, że skitopery w wersjach evo są również wymienialne i można je w razie czego przez Majesty zamówić (w sklepie na stronie ich nie ma). Z tym, że są to skistopery specjalnie przeznaczone do serii EVO, inne niż te wcześniej dostępne w sprzedaży.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...