Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Kilka filmów z prośbą o wskazówki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

wrzucam kilka własnych filmów, generalnie ze średnim i trochę dłuższym skrętem z prośbą o krytykę i porady praktyczne. Z góry dziękuję. 

Widzę u siebie kilka problemów, z którymi powoli wygrywam. 1. Wąskie trzymanie nart. 2. Dość wyprostowana pozycja, zapewne ze słabym rozdzieleniem góry i dołu i słabe przez to wchodzenie na krawędź przy średnim, a zwłaszcza krótkim skręcie. Przy długim bez problemu jadę na krawędzi. 3. Mam problem z kontrolą nart, zwłaszcza przy skręcie w lewo. Jest to w sporym stopniu wynik dziwnej kontroli prawej stopy i utraty nacisku na całą prawą stopę i podudzie. Robię trochę ćwiczeń, typu opadanie liścia, jazda na jednej nodze z drugą nartą dotykającą czubkiem, wtedy wszystko jest fajnie. W jeździe nie zawsze. 

Już kilka lat jeżdżenia ok 7-10 dni w sezonie za mną, sporo błędów początkowych, typu za duże buty, teraz przynajmniej to jest opanowane, choć trochę bootfittingu się jeszcze przyda, w prawym bucie mam dość wydatny i nierówny guz piętowy, jego ucisk może częściowo odpowiadać za gorszą kontrolę stopy, gdyż jest dobijany do twardszej powierzchni, co nie jest przyjemne.

Umieszczę też wątek na innym forum, więc jeżeli ktoś by chciał pomóc, nie ma potrzeby kopiować na obu forach. 

https://www.youtube.com/watch?v=S5JlFuYIUog

https://www.youtube.com/watch?v=6bWSS6v8THk

https://www.youtube.com/watch?v=8QcONuoVY6A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Zacznę od komentarza wniosków:

Jazda wcale nie jest zła natomiast twoje wnioski są zupełnie złe. Zmień obraz tego co to jest dobra jazda we własnym mniemaniu - to po pierwsze.

Wąskie prowadzenie nart - a co w tym złego??? Jeżeli narty prowadzone są niezależnie i nie dochodzi do blokady przy ekstremalnych wychyleniach to zupełnie spoko.

Wysoka pozycja - a co w tym złego. Wysoka pozycja to miękka jazda bo jest z czego amortyzować. Może chodzi Ci o to, że nawet przy szybkiej jeździe i sporych wychyleniach pozycja jest dość wysoka a prowadzenie nart wąskie. To zmienia się samo gdy zaczynasz szybko jechać bo tak działa nasza anatomia - inaczej byś leżał, tylko, że najpierw trzeba szybko jechać i mieć dobrą świadomość dociążania nart w skręcie a z tym nie jest najlepiej. Problemem więc nie jest wysoka pozycja ale brak ruchu w osi pionowej.

Oba te elementy zaliczyłbym do plusów a nie do minusów pod warunkiem, że jesteś w stanie te elementy jazdy kontrolować.

PLUSY

- objeżdżenie

- pełna kontrola prędkości

- dobry równomierny rytm jazdy - dlatego film z jazdą mieszaną jest trochę bez sensu bo chodzi o to aby jechać rytmicznie w zróżnicowanym terenie a jeżeli już chcesz zmieniać to też rytmicznie np 2 krótkie długi czy 4 krótkie długi - świetne ćwiczenia

- w krótkim skręcie całkiem niezła faza jazdy po łuku co świadczy o świadomości dociążenia, choć przydałoby się lepsze wykończenie. Z tego musisz wyjść aby poprawić całą fazę sterowania.

- nie ma problemu z przejściem cięty, ślizgowy i odwrotnie

- sylwetka dość spokojna, ręce wiezione poprawnie

MINUSY

- bardzo duża asymetria w skręcie zwłaszcza dłuższym - pisałeś o tym - ale lewy skręt jest zdecydowanie lepszy niż prawy a nie tak jak piszesz.

- masz tendencje do wypychania piętek przez co skręty są rwane - inicjacja wygląda dość gwałtownie

- mam wrażenie, że jedziesz w delikatnym odchyleniu, które zwiększa się wraz ze stromością stoku.

- przy sterowaniu skrętem brak wykończenia co powoduje, że na płaskim wszystko ładnie i OK a na stromszym nie potrafisz zacieśnić więc obracasz narty. Z tym ma związek brak ruchu w osi pionowej. Zwróć uwagę na początkowy fragment drugiego filmiku - skręt i faza jazdy w skos stoku a powinno być inicjacja i jazda po łuku w skręcie. W drugiej części na płaskim trochę to uporządkowałeś ale tam znowu zaczęła się trochę jazd na promieniu narty.

To tak na gorąco

Pozdrowienia

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mitku

dokładnie jak piszesz mam problem z wyjściem z krótszego skrętu i nie umiem go zacieśnić, aby nie było uślizgu tyłów, z resztą wtedy mam też problem z kontrolą prędkości na bardziej stromym stoku, tzn. przeszuram go, ale gorzej jest z dobrym wejściem na krawędź i podkręceniem skrętu, wtedy bywa takie uskakiwanie schodkowe krawędzi. 

Lewy długi faktycznie tu lepiej wychodzi, ale akurat stok był nachylony w prawo, wiec lewy skręt był "pod stok", zatem bardziej podkręcony, natomiast właśnie przy skręcie w prawo łatwiej mi czuć prowadzenie krawędzi i jest wtedy też to przetaczanie się po dużym paluchu. 

Czy ruch w osi pionowej to chodzi o to, aby stopy po inicjacji skrętu szły po łuku na drugą stronę i przechodziły po drugiej stronie w kolejny skręt przy braku rotacji tułowia (tzn. przy tułowiu cały czas do linii spadku stoku?)? Dzisiaj trudno było poćwiczyć, bo bardzo kopny śnieg, choć z kolei z drugiej strony fajnie wymusza to stabilność sylwetki i prowadzenie nart. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

 

Wątek jak widać zdechł, ale ja będę kontynuować, na obu głównych forach. Udało mi się pewne rzeczy poprawić. Tzn. przy miernej prędkości wchodzę nawet w średni cięty, jest jakaś kontrola prędkości, reakcja na to co się dzieje na bieżąco. Fajnie się udaje trzymać równowagę, równolegle prowadzić obie narty. Czego mi cały czas brakuje to: 1. wejście w krótki cięty skręt. Czy bardziej nogi do boku i początek od wejścia przodem nart i zmuszenia ich do jazdy zgodnie z krawędzią? Tracenie kontroli krawędzi przy większej prędkości. Co widać w kilku momentach uślizgnięcia sie narty. Czy bardziej cisnąć na język? Albo na stopę? To samo dzieje się przy próbie gęściejszego skrętu na stromszej ściance, nie ma kontroli narty. Co jest tu najistotniejsze? Stopa i sposób kontroli samego buta? Albo podudzie i nacisk języka i przodu narty? Albo w ogóle źle to rozumiem? W planie teraz w tym sezonie jeszcze jazda z instruktorem i próba modyfikacji tych problemów. 

Edytowane przez Chertan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...