Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk, Centrum Przesiadkowe Skalite


leitner

Rekomendowane odpowiedzi

Po trzech dniach od opublikowania na ankietę odpowiedziało aż 900 osób! Serdecznie wszystkim dziękujemy a tych, którzy jeszcze nie wypełnili, zachęcamy do wzięcia udziału :) https://docs.google.com/forms/d/1IYw3pkWiJOlrEKXs72keIm5ybIgrHGkFk5zwN2pvv_c/ 

Pierwsza ciekawostka - nieco ponad 50% osób najczęściej jeździ do Szczyrku w 2 osoby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bumer napisał:

Pierwsze pytanie, kobieta czy mężczyzna!  Niesamowicie istotne, bez niego cała ta ankieta nie ma sensu. No i na tym podziękuję. 

aha, tzn. masz jakiś problem z podaniem własnej płci w anonimowej ankiecie? :)

każde pytanie w ankiecie jest mocno przemyślane i odpowiedzi na wszystkie razem składają się w dość szczegółowy obraz który już teraz jest widoczny i ciekawy - pod kątem tego kto, skąd i w jaki sposób przyjeżdża na jednodniowe narty do Szczyrku (w sensie jako podgrupy odwiedzających nie jednostki - anonimowość wypełniających ankietę jest całkowita)- co ma bezpośrednie przełożenie na ruch na drogach i problemy komunikacyjne. Dane będą analizowane nie dla jakiegoś dealu z kimkolwiek tylko w konkretnym celu który został zaznaczony i nie będą "tajne".

Jak dotąd, w środku lata w ciągu kilku dni już ponad 1000 osób dostrzegło sens wypełnienia tej ankiety,

a to że cała 1 (słownie: jedna) osoba która właśnie na forum narciarskim wie lepiej że to nie ma sensu, jednocześnie poświęcając swój czas żeby właśnie się tym przemyśleniem podzielić się światem, to nawet nie jest błąd statystyczny, więc dziękujemy że nam to właśnie potwierdziłeś :)

pozdrowienia !

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ankieta została wypełniona przez reprezentatywną liczbę osób, ale jeśli ktoś chce ją jeszcze wypełnić, to zachęcam https://docs.google.com/forms/d/1IYw3pkWiJOlrEKXs72keIm5ybIgrHGkFk5zwN2pvv_c/

Niedługo zostanie mocno przeanalizowana a jej wyniki poznają eksperci, z którymi będziemy pracować nad rozwiązaniem problemów komunikacyjnych :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Stary bywalec napisał:

Poszło

Co do parkingów: jakoś w Alpach nigdy , przez 20 lat , nie zapłaciłem euro (marki , szylinga , lira...) za parking . Wszędzie sporo miejsca pod samymi wyciagami wręcz. Nie dotyczy to oczywiście miejscówek typu Zermatt

Val  Gardena płatna....5 euro bodajże płaciłam i to na kilku parkingach widziałam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Stary bywalec napisał:

Poszło

Co do parkingów: jakoś w Alpach nigdy , przez 20 lat , nie zapłaciłem euro (marki , szylinga , lira...) za parking . Wszędzie sporo miejsca pod samymi wyciagami wręcz. Nie dotyczy to oczywiście miejscówek typu Zermatt

W Kitzbühel pod Hahnenkamm chcieli 10€ za parking.

Pojechaliśmy do innego ośrodka 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odbyła się konferencja „Koncepcje rozwiązań komunikacyjnych górskich regionów turystycznych w kontekście otoczenia miasta Szczyrk”, w której brałem czynny udział oraz uczestniczyłem w jej organizacji 1f642.png
Głównym organizatorem konferencji był Burmistrz Miasta Szczyrk.
Konferencję prowadził Damian Hajduk - specjalista ds. transportu. W konferencji wzięli udział także przedstawiciele środowiska naukowego oraz akademickiego (PW, UW, UP, UAM) oraz przedstawiciel Solisko Arena.

Oprócz grona ekspertów w konferencji brali czynny udział przedstawiciele trzech szczyrkowskich ośrodków, miasta Szczyrk, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, Kolei Śląskich, miasta Bielsko-Biała, Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej, Sekretariatu RIT Subregionu Południowego woj. Śląskiego, Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego, Gazety Szczyrkowskiej, miasta Wisła, gminy Buczkowice, Usług Transportowych i Gazety Szczyrkowskiej.

Niedługo zostaną opublikowane wnioski z konferencji. 

Fot. Miasto Szczyrk

155.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mamad napisał:

Sory Marcin ale wybory się zbliżają więc na Twoim miejscu bym nie mieszał się w politykę teraz a starał się o takie inicjatywy po wyborach. Obstawiam że odzew będzie zadny. 

Akurat rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Szczyrku w tym przypadku jest moją inicjatywą rozpoczętą w kwietniu tego roku podczas konferencji planistycznej, więc nie ma to związku z wyborami. Ciężko, żeby nie zapraszać głównego organizatoru kolejowego transportu zbiorowego w regionie jakim są Koleje Śląskie. A zresztą ich reprezentacja bardzo merytorycznie i sensownie się dziś wypowiadała

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Projekt budowy lokalnej kolei z Łodygowic przez Buczkowice do Szczyrku jest mało znany, jeśli nie całkowicie zapomniany. Grzech zaniechania towarzyszy tej inwestycji, gdyż jej powstanie w sposób zasadniczy zmieniłoby układ komunikacyjny w regionie. 

Pierwszy dokument w tej sprawie został zaprezentowany 25 lutego 1907 w Sejmie Krajowym we Lwowie.

Wiecej.

http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/41025/zapomniana-linia-kolejowa-do-szczyrku-historia-porzuconego-projektu
156692886931113700.jpg

Najnowsza historia

W 2006 roku regionalne oddziały PKP PLK dla woj. śląskiego i małopolskiego wykonały opracowania odnośnie perspektyw poprawy stanu infrastruktury kolejowej w regionach.

W prezentacji dotyczącej województwa śląskiego szczególnie interesująca jest propozycja budowy dwóch nowych linii kolejowych – do Szczyrku oraz z Wisły do Zwardonia.
Budowa nowej, jednotorowej linii kolejowej łączącej Wisłę Głębce ze Zwardoniem o długości 17,9 km to koszt (wg stanu na marzec 2006 r.) ok. 150 mln zł.

Z kolei prognozowany koszt budowy liczącej 7 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej do Szczyrku to koszt ok. 70 mln zł. Trasa odgałęziałaby się od stacji Wilkowice Bystra. Docelowo linia zostałaby zelektryfikowana.
Jak zaznaczono, realizacja tych projektów z bardzo znaczący sposób przyczyniłaby się do ograniczenia ruchu samochodowego w beskidzkich miejscowościach wypoczynkowych, przynosząc tym samym wymierne korzyści ekologiczne. Budowa dwóch nowych linii kolejowych wraz z rewitalizacją już istniejących miałaby stworzyć spójny, skomunikowany z głównymi ciągami kolejowymi układ komunikacyjny, aktywizujący pod względem turystyczno-rekreacyjnym i gospodarczym południowy rejon województwa śląskiego.

PKP Szczyrk, kolej do Szczyrku, pociąg do Szczyrku, linia kolejowa Szczyrk, stacja kolejowa Szczyrk

Edytowane przez surfing
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry.

 

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Śledzę Forum od kilku lat ale dotychczas się nie zarejestrowałem.

Jestem stałym bywalcem Szczyrku i z przyjemnością wypełniłem ankietę.

Mam nadzieję, że jest to na krok do przodu do powstania centrum przesiadkowego ze sprawnym połączeniem z ośrodkami narciarskimi. Wiem, że temat wałkowany był od dawna. Jako częsty bywalec uważam, że to bardzo dobry pomysł i ja osobiście korzystałbym z takiej możliwości.

pozdrawiam

Michał

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Szczyrk Centrum Przesiadkowe Skalite od 2021r

 

17 godzin temu, JC napisał:

Właśnie wyszedłem ze spotkania zorganizowanego w Szczyrku, a poświęconego rozwiązaniu problemów komunikacyjnych. 

Poniżej, na gorąco, trzy zdjęcia nowego projektu (koncepcji), który być może zostanie zrealizowany w Szczyrku. Zakłada on wybudowanie przy wjeździe Centrum Przesiadkowego połączonego gondolą ze Skrzycznem.

 

   

9A986778-9FFE-4109-AA02-5E869FD962E7.jpeg

59586658-B013-4699-9150-95F124E64926.jpeg

3C0F2BAB-B9D9-45D9-9F7E-DD2583A6A9E3.jpeg

Szczyrk parking Skalite, gondola Skalite

Edytowane przez surfing
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Jeeb napisał:

Może miasto zrobiło by też coś dla mieszkańców a nie 4 kilometry kolejki linowej dla turystów ?

Czy nikt już nie rozmawia o linii kolejowej (tramwajowej) z Łodygowic ?

Niestety Bielsko i okolice w tym temacie od wielu lat jest dyskryminowane, u nas nie budują linii kolejowych ale zamknęli istniejącą Bielsko-Cieszyn, a do Krakowa 90km jedziemy pociągiem 4h (autem też nie lepiej).

W dniu 30.08.2019 o 09:36, surfing napisał:

W 2006 roku regionalne oddziały PKP PLK dla woj. śląskiego i małopolskiego wykonały opracowania odnośnie perspektyw poprawy stanu infrastruktury kolejowej w regionach.

W prezentacji dotyczącej województwa śląskiego szczególnie interesująca jest propozycja budowy dwóch nowych linii kolejowych – do Szczyrku oraz z Wisły do Zwardonia.
Budowa nowej, jednotorowej linii kolejowej łączącej Wisłę Głębce ze Zwardoniem o długości 17,9 km to koszt (wg stanu na marzec 2006 r.) ok. 150 mln zł.

Z kolei prognozowany koszt budowy liczącej 7 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej do Szczyrku to koszt ok. 70 mln zł. Trasa odgałęziałaby się od stacji Wilkowice Bystra. Docelowo linia zostałaby zelektryfikowana.
Jak zaznaczono, realizacja tych projektów z bardzo znaczący sposób przyczyniłaby się do ograniczenia ruchu samochodowego w beskidzkich miejscowościach wypoczynkowych, przynosząc tym samym wymierne korzyści ekologiczne. Budowa dwóch nowych linii kolejowych wraz z rewitalizacją już istniejących miałaby stworzyć spójny, skomunikowany z głównymi ciągami kolejowymi układ komunikacyjny, aktywizujący pod względem turystyczno-rekreacyjnym i gospodarczym południowy rejon województwa śląskiego.

Centrum Przesiadkowe Szczyrk

1248217156_Przechwytywaniewtrybiepenoekranowym2019-10-04081258.thumb.jpg.597c344c8694850d76297d40dd1345bb.jpg

318705303_Przechwytywaniewtrybiepenoekranowym2019-10-04081453.thumb.jpg.9a83f7ac87dba376d6829d3b4a606cfa.jpg

https://galeski.com.pl/

Edytowane przez surfing
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jeeb napisał:

Może miasto zrobiło by też coś dla mieszkańców a nie 4 kilometry kolejki linowej dla turystów ?

Czy nikt już nie rozmawia o linii kolejowej (tramwajowej) z Łodygowic ?

Miasto samo nie wybuduje gondoli za 40-60 mln zł, bo budżet roczny Szczyrku (z tego co pamiętam), to jakieś 20 mln. 

Linia kolejowa/tramwajowa prawie na pewno wiązałaby się z wyburzeniami a to dość wrażliwy temat. Poza tym koszt takiej zabawki jest na tyle wysoki, że nikt nie będzie za bardzo tym zainteresowany w najbliższym czasie - to po pierwsze. A po drugie nawet jeśli ktoś by teraz powiedział "ok, budujemy", to taka linia powstałaby pewnie najwcześniej za 10 lat (patrząc na tempo budowy innych linii kolejowych w Polsce), a problem korków trzeba rozwiązać już teraz. Oczywiście centrum przesiadkowe spowoduje "tylko" brak korków w Szczyrku, ale dojazd nadal będzie pewnie tak samo długi, także fajnie by było, gdyby powiat zaczął myśleć nad kompleksowym rozwiązaniem problemu.

Co do liczby miejsc parkingowych, to kiedyś liczyłem to w AutoCADzie i mi wyszło ok. 700, ale dla nieco większego terenu, także tutaj pewnie będzie niecałe 500

Edytowane przez leitner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, leitner napisał:

 bo budżet roczny Szczyrku (z tego co pamiętam), to jakieś 20 mln. 

Wydawało mi się to wprost niemożliwe (bo na DŚ takie Kąty Wrocławskie mają budżet typu 140 mln) i sprawdziłem, że Gmina Szczyrk rzeczywiście ma blisko 30 mln. I nie ma w tym nic dziwnego bo ma poniżej 6000 mieszkańców (a np. wspomniane Kąty 24 000). 

 

Pozdro

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, leitner napisał:

Miasto samo nie wybuduje gondoli za 40-60 mln zł, bo budżet roczny Szczyrku (z tego co pamiętam), to jakieś 20 mln. 

Linia kolejowa/tramwajowa prawie na pewno wiązałaby się z wyburzeniami a to dość wrażliwy temat. Poza tym koszt takiej zabawki jest na tyle wysoki, że nikt nie będzie za bardzo tym zainteresowany w najbliższym czasie - to po pierwsze. A po drugie nawet jeśli ktoś by teraz powiedział "ok, budujemy", to taka linia powstałaby pewnie najwcześniej za 10 lat (patrząc na tempo budowy innych linii kolejowych w Polsce), a problem korków trzeba rozwiązać już teraz. Oczywiście centrum przesiadkowe spowoduje "tylko" brak korków w Szczyrku, ale dojazd nadal będzie pewnie tak samo długi, także fajnie by było, gdyby powiat zaczął myśleć nad kompleksowym rozwiązaniem problemu.

Co do liczby miejsc parkingowych, to kiedyś liczyłem to w AutoCADzie i mi wyszło ok. 700, ale dla nieco większego terenu, także tutaj pewnie będzie niecałe 500

Ten projekt IMHO nie rozwiąże problemów. Pomijam element kosztów itd. Parking zbyt mały - być może powinien być podziemny poziom (tak np. w Ischgl), ale koszty takiego rozwiązania są olbrzymie. Do tego mam olbrzymie wątpliwości co do tego układu drogowego - ja tam widzę jeden wielki korek przy proponowanym rozwiązaniu. Mam wrażenie, że komuś naprawdę brakuje wizji jak to powinno być załatwione, a w sumie inspiracji w ośrodkach alpejskich nie brakuje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC changed the title to Szczyrk, Centrum Przesiadkowe Skalite

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...