Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

Po trzech dniach od opublikowania na ankietę odpowiedziało aż 900 osób! Serdecznie wszystkim dziękujemy a tych, którzy jeszcze nie wypełnili, zachęcamy do wzięcia udziału :) https://docs.google.com/forms/d/1IYw3pkWiJOlrEKXs72keIm5ybIgrHGkFk5zwN2pvv_c/ 

Pierwsza ciekawostka - nieco ponad 50% osób najczęściej jeździ do Szczyrku w 2 osoby 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze pytanie, kobieta czy mężczyzna!  Niesamowicie istotne, bez niego cała ta ankieta nie ma sensu. No i na tym podziękuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bumer napisał:

Pierwsze pytanie, kobieta czy mężczyzna!  Niesamowicie istotne, bez niego cała ta ankieta nie ma sensu. No i na tym podziękuję. 

aha, tzn. masz jakiś problem z podaniem własnej płci w anonimowej ankiecie? :)

każde pytanie w ankiecie jest mocno przemyślane i odpowiedzi na wszystkie razem składają się w dość szczegółowy obraz który już teraz jest widoczny i ciekawy - pod kątem tego kto, skąd i w jaki sposób przyjeżdża na jednodniowe narty do Szczyrku (w sensie jako podgrupy odwiedzających nie jednostki - anonimowość wypełniających ankietę jest całkowita)- co ma bezpośrednie przełożenie na ruch na drogach i problemy komunikacyjne. Dane będą analizowane nie dla jakiegoś dealu z kimkolwiek tylko w konkretnym celu który został zaznaczony i nie będą "tajne".

Jak dotąd, w środku lata w ciągu kilku dni już ponad 1000 osób dostrzegło sens wypełnienia tej ankiety,

a to że cała 1 (słownie: jedna) osoba która właśnie na forum narciarskim wie lepiej że to nie ma sensu, jednocześnie poświęcając swój czas żeby właśnie się tym przemyśleniem podzielić się światem, to nawet nie jest błąd statystyczny, więc dziękujemy że nam to właśnie potwierdziłeś :)

pozdrowienia !

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ankieta została wypełniona przez reprezentatywną liczbę osób, ale jeśli ktoś chce ją jeszcze wypełnić, to zachęcam https://docs.google.com/forms/d/1IYw3pkWiJOlrEKXs72keIm5ybIgrHGkFk5zwN2pvv_c/

Niedługo zostanie mocno przeanalizowana a jej wyniki poznają eksperci, z którymi będziemy pracować nad rozwiązaniem problemów komunikacyjnych :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszło

Co do parkingów: jakoś w Alpach nigdy , przez 20 lat , nie zapłaciłem euro (marki , szylinga , lira...) za parking . Wszędzie sporo miejsca pod samymi wyciagami wręcz. Nie dotyczy to oczywiście miejscówek typu Zermatt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Stary bywalec napisał:

Poszło

Co do parkingów: jakoś w Alpach nigdy , przez 20 lat , nie zapłaciłem euro (marki , szylinga , lira...) za parking . Wszędzie sporo miejsca pod samymi wyciagami wręcz. Nie dotyczy to oczywiście miejscówek typu Zermatt

Val  Gardena płatna....5 euro bodajże płaciłam i to na kilku parkingach widziałam

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Stary bywalec napisał:

Poszło

Co do parkingów: jakoś w Alpach nigdy , przez 20 lat , nie zapłaciłem euro (marki , szylinga , lira...) za parking . Wszędzie sporo miejsca pod samymi wyciagami wręcz. Nie dotyczy to oczywiście miejscówek typu Zermatt

W Kitzbühel pod Hahnenkamm chcieli 10€ za parking.

Pojechaliśmy do innego ośrodka 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś odbyła się konferencja „Koncepcje rozwiązań komunikacyjnych górskich regionów turystycznych w kontekście otoczenia miasta Szczyrk”, w której brałem czynny udział oraz uczestniczyłem w jej organizacji 1f642.png
Głównym organizatorem konferencji był Burmistrz Miasta Szczyrk.
Konferencję prowadził Damian Hajduk - specjalista ds. transportu. W konferencji wzięli udział także przedstawiciele środowiska naukowego oraz akademickiego (PW, UW, UP, UAM) oraz przedstawiciel Solisko Arena.

Oprócz grona ekspertów w konferencji brali czynny udział przedstawiciele trzech szczyrkowskich ośrodków, miasta Szczyrk, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, Kolei Śląskich, miasta Bielsko-Biała, Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej, Sekretariatu RIT Subregionu Południowego woj. Śląskiego, Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego, Gazety Szczyrkowskiej, miasta Wisła, gminy Buczkowice, Usług Transportowych i Gazety Szczyrkowskiej.

Niedługo zostaną opublikowane wnioski z konferencji. 

Fot. Miasto Szczyrk

155.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.08.2018 o 10:45, SPGöral napisał:

W Kitzbühel pod Hahnenkamm chcieli 10€ za parking.

Pojechaliśmy do innego ośrodka 😁

Bzdura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, mamad napisał:

Sory Marcin ale wybory się zbliżają więc na Twoim miejscu bym nie mieszał się w politykę teraz a starał się o takie inicjatywy po wyborach. Obstawiam że odzew będzie zadny. 

Akurat rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Szczyrku w tym przypadku jest moją inicjatywą rozpoczętą w kwietniu tego roku podczas konferencji planistycznej, więc nie ma to związku z wyborami. Ciężko, żeby nie zapraszać głównego organizatoru kolejowego transportu zbiorowego w regionie jakim są Koleje Śląskie. A zresztą ich reprezentacja bardzo merytorycznie i sensownie się dziś wypowiadała

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projekt budowy lokalnej kolei z Łodygowic przez Buczkowice do Szczyrku jest mało znany, jeśli nie całkowicie zapomniany. Grzech zaniechania towarzyszy tej inwestycji, gdyż jej powstanie w sposób zasadniczy zmieniłoby układ komunikacyjny w regionie. 

Pierwszy dokument w tej sprawie został zaprezentowany 25 lutego 1907 w Sejmie Krajowym we Lwowie.

Wiecej.

http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/41025/zapomniana-linia-kolejowa-do-szczyrku-historia-porzuconego-projektu
156692886931113700.jpg

Najnowsza historia

W 2006 roku regionalne oddziały PKP PLK dla woj. śląskiego i małopolskiego wykonały opracowania odnośnie perspektyw poprawy stanu infrastruktury kolejowej w regionach.

W prezentacji dotyczącej województwa śląskiego szczególnie interesująca jest propozycja budowy dwóch nowych linii kolejowych – do Szczyrku oraz z Wisły do Zwardonia.
Budowa nowej, jednotorowej linii kolejowej łączącej Wisłę Głębce ze Zwardoniem o długości 17,9 km to koszt (wg stanu na marzec 2006 r.) ok. 150 mln zł.

Z kolei prognozowany koszt budowy liczącej 7 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej do Szczyrku to koszt ok. 70 mln zł. Trasa odgałęziałaby się od stacji Wilkowice Bystra. Docelowo linia zostałaby zelektryfikowana.
Jak zaznaczono, realizacja tych projektów z bardzo znaczący sposób przyczyniłaby się do ograniczenia ruchu samochodowego w beskidzkich miejscowościach wypoczynkowych, przynosząc tym samym wymierne korzyści ekologiczne. Budowa dwóch nowych linii kolejowych wraz z rewitalizacją już istniejących miałaby stworzyć spójny, skomunikowany z głównymi ciągami kolejowymi układ komunikacyjny, aktywizujący pod względem turystyczno-rekreacyjnym i gospodarczym południowy rejon województwa śląskiego.

PKP Szczyrk, kolej do Szczyrku, pociąg do Szczyrku, linia kolejowa Szczyrk, stacja kolejowa Szczyrk

Edited by surfing
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień Dobry.

 

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Śledzę Forum od kilku lat ale dotychczas się nie zarejestrowałem.

Jestem stałym bywalcem Szczyrku i z przyjemnością wypełniłem ankietę.

Mam nadzieję, że jest to na krok do przodu do powstania centrum przesiadkowego ze sprawnym połączeniem z ośrodkami narciarskimi. Wiem, że temat wałkowany był od dawna. Jako częsty bywalec uważam, że to bardzo dobry pomysł i ja osobiście korzystałbym z takiej możliwości.

pozdrawiam

Michał

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mikg napisał:

Mam nadzieję, że jest to na krok do przodu do powstania centrum przesiadkowego ze sprawnym połączeniem z ośrodkami narciarskimi

mam nadzieję że zbudują do grudnia 2024

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By markool
      Witam, chciałbym was zaprosić na krótką ankietę dotyczącą biegaczy. Jedyny wymóg to bieganie przynajmniej od czasu do czasu. Nie powinna ona zająć dłużej niż 10 minut. Całość jest anonimowa. Ankieta jest prowadzona na potrzeby mojej pracy magisterskiej. Jeśli ktoś z was zechciałby mi w tym pomóc byłym bardzo wdzięczny.
      https://www.survio.com/survey/d/X3W5N6X9I3R1M7K9T
    • By Mops
      Cześć, 
      Zakaldam temat bo wyjeżdżam w Beskidy i Pieniny - tereny turystyczne i oczywiście narciarskie. Będę wystawiał relacje z wypraw w góry i innych aktywności. Mam nadzieję że będzie to świetny wyjazd. 
      Aktualnie zmierzam do Szczyrku. Wieczorem jeszcze koncert w Żywcu. Pewnie też wstawię zdjęcia. 
    • By JC
      3 sierpnia w Szczyrku w ośrodku Szczyrk Mountain Resort otwarto pierwsze, profesjonalnie przygotowane, dwie zjazdowe trasy rowerowe. Dzień wcześniej miałem przyjemność przejechać nową trasę Hip Hopa Flow oraz wypróbować rowery TREK z nowej wypożyczalni.
       
    • By JC
      Górskie ścieżki rowerowe powstają w Szczyrku
      W odpowiedzi na coraz większą popularność górskich kompleksów rowerowych, a szczególnie Enduro Trails w Bielsku- Białej, spółka Tatry Mountain Resort inwestuje w budowę górskich tras rowerowych w ośrodku narciarskim Szczyrk Mountain Resort. Warto dodać, że jest  to pierwszy tego typu "produkt turystyczny" w Szczyrku.
      Więcej przeczytacie tutaj
       


    • By JC
      Szczyrk - koniec sezonu zimowego 18/19 (Vlog #017)
      @johnny_narciarz  dziękuję za wspólne nartowanie!
      Sobota 5 kwietnia 2019, ostatni narciarski weekend w Szczyrku. Sprawdzam warunki narciarskie w Szczyrk Mountain Resort na trasach ze Zbójnickiej Kopy i Małego Skrzycznego na Halę Skrzyczeńską. Czynne były: kolej gondolowa, kanapa na Kopę i orczyk na Halę Skrzyczeńską.
      Wybrałem się także "z buta" do Schroniska na Skrzycznem, gdzie niestety, "pocałowałem klamkę".
      Następnie był ostatni zjazd sezonu 18/19 w Szczyrku, ze Skrzycznego, przez Zbójnicką Kopę na Halę Skrzyczeńską. Na dół zjazd już tylko gondolą, choć jak dowiedziałem się na parkingu, Bieńkulą też można było zjechać do Czyrnej. 
       
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...